forumporadyBRAZYLIA: Wskazówki Tips&Tricks:

hawi użytkownik hawi(wpisów:1) dodano 06.02.2016 16:46

To tak w skrócie. Dokładna relacja z podróży po Brazylii wraz z zdjęciami na moim blogu http://www.hawaj.pl

RIO:
Kolejka na Corcovado - 62 RS / Bus 60 RS / na piechotę czas 3h a i tak trzeba zapłacić 30RS na górze.
Jako że wjechalismy na Corcovado to na drugie wzniesienie - Głowę Cukru już nie mieliśmy parcia, tam kolejka by kosztowała też 60RS.
więc weszliśmy sobie na piechotę na pierwsze wniesienie za free. Zajęło nam to jakąś godzinkę, tam poczekaliśmy na zachód słońca i po 19 zjechaliśmy kolejką za darmo bo tak to działa.

Będąc w lutym w Rio trzeba koniecznie zobaczyć główną paradę na sambodromie.
Trwa ona 8-10 godzin, każdego dnia 6 szkół się prezentuje. Ich przemarsze trwają około 1,5h także nie ma potrzeby siedzieć tam cały czas. Można pójść około 24h i kupić bilet od koników po dużo niższej cenie.Zobaczyliśmy 3 szkoły i wyszliśmy stamtąd jak już świtało po 5 rano więc naprawdę wystarczy. Zapłacilismy 100zł za osobę na sektor 1. Wszystko było widać bardzo dobrze. Ogólnie myślę, że z wszystkich sektorów jest dobry widok. no może oprócz 13.

Jesli jesteście w czasie karnawału to przy stacji autobusowej Estatio przed paradą stoją wszystkie platformy do których mozna podejsc i zrobić zdjęcie z bliska.

Okolice Dworca Autobusowego w Rio sa niebezpieczne radzę nie chodzić tam na piechotę tylko czekać na autobus lub brać taxę. Dwa razy nam się udało przejść bez przeszkód, za trzecim razem wyskoczył jednak chłopaczek ze spluwą.

Cena najtańszego noclegu w Rio w czasie karnawału potrafi skoczyć z 40zł na 140zł.
Cena skoku na lotni w Sao Corrado zaś wywindowana jest z 400RS na 750RS.

Nocleg:
wybrałem najtańszy nocleg w mieście na dzielnicy Botafogo - Rio Nature Hostel (niecałe 40zł) - śniadanie w cenie. Pierwszy raz w życiu spaliśmy na sali 16osobowej, wszędzie torby ręczniki i ubrania. Spaliśmy na piętrowych łóżkach i to nam przypadły te górne. Ja akurat spałem przy wielkim otwartym oknie przez które jakby się za bardzo wychylić to leciało by się dłuuugo długo. Nad nami kręcił się wielki wiatrak hałasując przy tym niemiłosiernie atmosferę również robiło światło - takie szpitalne, które paliło się do około 2 w nocy bo po ciemku by się ludzie pozabijali o te torby. Fajnie ulokowany był ten hostel na takim wzniesieniu, dużo roślinności rosło w około wśród której biegały małpeczki ale po kilka razy dziennie trzeba było pokonywać schody na to wzniesienie także zasypialiśmy w sumie padnięci i żaden wiatrak ani światło nam nie przeszkadzały.
Także jeśli jesteś minimalistą i nie oczekujesz luksusów to okey, dasz radę:)
-----------------------------------------------------------------------
FOZ DO IGUAZU:

Osobiście polecam nocleg w Hostelu Green House - 50zł/os za noc - śniadanie w cenie. Na terenie jest basen i bar gdzie można raczyć się wieczorami pyszną caipirinhią. Często też przygrywa tam osiedlowy dj puszczając przyjemną muzyczkę z laptopa. Obsługa oczywiscie bardzo przyjacielska i pomocna :)
Nieopodal przystanek autobusowy zawożący na wodospady oraz Supermarket Muffato gdzie jadaliśmy obiady na kilogramy (25RS/kg)

W Supermarkecie - Super Muffato można zjeść smacznie jedzenie na kilogramy 25RS/kg
adres: Av. Juscelino Kubitscheck, 1565 - Centro,Foz do Iguaçu

Są jeszcze dwa inne Muffaty ale nie byłem w nich więc nie wiem czy też tam można zjeść ale pewnie tak.
---------------------------------------------------------------------

CO ZOBACZYĆ:
Foz do Iguacu - no to wiadomo :)

Manaus - tak, ale wejść do dżungli na parę dni. Ja spędziłem tam 1 nocleg/2dni za 350RS , było fajnie ale to nie to. Polowanie na kajmany i połów piranii no mocno średnie atrakcje.

Paraty - urokliwe kolonialne miasteczko, na długi czas odcięte od głównych dróg w kraju dzięki czemu zachowało swój klimat. Nazywane Wenecją wsch. Brazylii. W okolicy można plażować na Praia do Sorno gdzie większość się udaje lub na plaży Laranjeiras - tam w pewnym momencie tylko my pozostaliśmy na wielkiej szerokiej plaży. W okolicy znajduje się również wodospad Taboga po którego wyślizganych kamieniach można zjeżdżać do wody. Jest frajda - polecam:)

Aarial do Cabo - 2h drogi z Rio miejscowość na wybrzeżu, plażyczki, snurkowanie. Jest ok ale szału nie ma.

WIĘCEJ na WWW.HAWAJ.PL ZAPRASZAM !!!:D

Aby dodawać wpisy musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!