forumpodróżeSamodzielna podróż czy przez biuro?:

magdalart użytkownik magdalart(wpisów:2) dodano 07.02.2020 08:39

Zdecydownie samemu :) Z biurami podróży jednak mamy określony zakres możliwości i jeśli zależy nam głównie na relaksie i leżeniu nad basenem, czy zobaczeniu najpopularniejszych atrakcji grupowo to wtedy można stawiać na takie wycieczki. Jednak kiedy chcemy zagłębić się w kulturę i nie być ograniczonym, to wtedy organizacja samemu sprawia dużo przyjemności i satysfakcji. Na co dzień mieszkając poza Polską, jest czasami nawet frajdą wyjechać gdzieś nad nasze morze samemu dosłownie i pomyśleć/ wypocząć w hotelu z fajną atmosferą i udogodnieniami jak ostatnio zdarzyło mi się w [url]https://www.astorhotel.pl/[/url] Wszystko zależy od naszego celu, co chcemy wynieść z takiego wyjazdu :D

magdalart użytkownik magdalart(wpisów:2) dodano 07.02.2020 08:38

Zdecydownie samemu :) Z biurami podróży jednak mamy określony zakres możliwości i jeśli zależy nam głównie na relaksie i leżeniu nad basenem, czy zobaczeniu najpopularniejszych atrakcji grupowo to wtedy można stawiać na takie wycieczki. Jednak kiedy chcemy zagłębić się w kulturę i nie być ograniczonym, to wtedy organizacja samemu sprawia dużo przyjemności i satysfakcji. Na co dzień mieszkając poza Polską, jest czasami nawet frajdą wyjechać gdzieś nad nasze morze samemu dosłownie i pomyśleć/ wypocząć w hotelu z fajną atmosferą i udogodnieniami jak ostatnio zdarzyło mi się w https://www.astorhotel.pl/ Wszystko zależy od naszego celu, co chcemy wynieść z takiego wyjazdu :D

romant użytkownik romant(wpisów:14) dodano 13.01.2020 23:17

Od kilku lat podróżuję tylko indywidualnie. Planuję od zera: loty, wynajem auta, robię plan miast które chcę zobaczyć, potem atrakcji, na końcu hotele. W taki sposób zwiedziłem USA, Japonię dwa razy i południe Hiszpanii. Wcale nie jest drożej jak w biurach podróży, wszystko zależy od wcześniejszego zaplanowani, polowania na tanie bilety i hotele oraz plan zwiedzania (atrakcje za darmo). Dla przykładu jak ja planowałem ostatnio zwiedzanie Andaluzji. Przeszukałem fora i blogi o bezpłatnym zwiedzaniu np tutaj: http://torremolinos24.pl/bezplatny-wstep-atrakcje-za-darmo-torremolinos-malaga-andaluzja/
A o bezpłatnych parkingach fajną stronę polecam z której wskazówek skorzystałem i mogę potwierdzić że miejsca faktycznie istnieją (z listy rozwijalnej): http://przepisyhiszpania.pl/parkowanie/

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:8) dodano 28.12.2019 20:51

Przyznam się, że dotychczas nigdy nie korzystałem z biura podróży i wszystkie wyjazdy organizowałem sobie sam (to też dodatkowa przyjemność!). Daje to na pewno więcej swobody i pozwala zaplanować podróż zgodnie ze swoimi preferencjami odnośnie trasy, zwiedzanych obiektów, czasu pobytu w danych miejscach itp. Niewątpliwie niebagatelną sprawą są też znacznie niższe koszty (np. podczas podróży do Stanów, na Grenlandię, czy na Seszele koszty były ponad dwukrotnie niższe niż w przypadku takiego wyjazdu organizowanego przez biuro). Są jednak też i kierunki, w przypadku których skorzystanie z usług biura ma sens, mimo wyższych kosztów (z racji problemów logistycznych, bezpieczeństwa, czy zwykłej wygody). W przyszłym roku będę miał okazję pojechać na zorganizowaną wycieczkę do Afryki, na którą namówił mnie kolega. Zobaczę, jak to wygląda. Mimo wszystko, uważam, że tam gdzie się da lepiej jechać indywidualnie... Pozdrawiam. :)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 18.12.2019 03:54

Dwa lata temu wzięliśmy naszą wnuczke do Budapesztu Wiednia Pragi Karlowych Warow Nie zdecydowaliśmy się na jazdę samochodem bo komunikacja między tymi miastami jest idealna wszystko w zasięgu ręki internet prowadzi cie za rączkę z noclegami żadnych problemów o których wspominał warusek Żadna wycieczka by tego nie dała ale najważniejsze że nasza wnuczka która wtedy miala16 lat była przeszczesliwa Wcześniej jeździła tylko na zorganizowane wycieczki ale formuła podróży indywidualnych podobała się bardziej nie tylko że zobaczyła więcej ale miało dla niej smak przygody

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 16.12.2019 21:25

To co pisze warusek nie jest do końca prawdą Płacąc za zorganizowany wyjazd płacisz za zysk biura oplacasz utrzymanie pilota bo musi z czegoś żyć itd Przejechać w różnych krajach można bardzo dużo łącznie z lotami patrz Azja. nasz miesięczny koszt w Azji czytaj Filipiny Wietnam Sri Lancia wynosił 4,5 tusze Byliśmy tam 4 miesiące Ale były to koszty wstępów do muzeów parków narodowych transportu jedzenia Przelotów wewnętrznych było sześć cebo Pacyfik czy Air Azja często 60-80zlza bilet to są koszty na dwie osoby ILE KOSZTUJĄ WYCIECZKI W TAMTE STRONY NIE DA SIE PORÓWNAĆ Dlatego że podróżuje indywidualnie mogę spędzać w podróży 6-7 miesięcy w roku

warusek użytkownik warusek(wpisów:8) dodano 16.12.2019 19:04

Zdecydowanie lepiej jechac z biurem podróży . Oni maja tansze hotele , nie martwisz sie o parkingi ,
zawsze zwiedzasz z przewodnikiem i wiecej zobaczysz bo juz nie szukasz obiektu . Z biurem poróży wychodzi taniej
a i po drodze można coś ciekawego zobaczyć albo przeżyć jakąś przygodę .
A jak wyjechcać , niech każda osoba chętna na wyjazd odkłada po 200 złoty miesięcznie a wyjazd ma pewny .
Ostnio przejechaliśmy w 10 dni 4700 km , 9 noclegów w hotelach ** ; *** , koszt całosci z przewodnikami za 2500 złoty .
Mozna indywidualnie taniej jechać ?

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 16.12.2019 04:51

pozdrowienia z indywidualnej podróży 4 miesięcznej wyprawie po Nikaragui Kostaryce i Panamie Polecam tylko indywidualne wyprawy Żadne biuro podróży nie zaoferuje więcej A organizacja indywidualnej wyprawy staje się prosta. podróżujemy za Zusowskie emerytury wcale nie do końca gorszym standardzie niż daje biuro podróży Ale przy bogatdzym programie kiedy organizujemy sami W cenie 3 tygodniowego wyjazdu do Kostaryki Nikaragui i Panamy my prawdopodobnie przeżyjemy tu 4 miesiące Pozdrawiam z San Juan del Sur w Nikaragui

sonia98 użytkownik sonia98(wpisów:3) dodano 13.12.2019 11:06

Zdecydowanie samodzielnie. Uwielbiam planować podróże, sprawia mi to ogromną ilość frajdy. Zawsze zaznaczam sobie na mapie, jakie miejsca chciałabym odwiedzić, sprawdzam ceny biletów, wejściówek, ogarniam lokalną kuchnię... Później wszystko jest tak dopięte, że na miejscu nie trzeba się niczym martwić. Plany może pokrzyżować jedynie miejscowe święto, którego nie wzięło się pod uwagę ;)

keshka użytkownik keshka(wpisów:3) dodano 13.12.2019 10:29

We wakacje najczęściej jeżdżę z biurem podróży - wówczas zależy mi na formule all inclusive, bo chce wypocząć i niczym się nie przejmować. W ciągu roku jednak poluję na jakieś tanie loty do miejsc, które chciałabym zwiedzić i wówczas podróżuje na własna rękę. Każda z tych form podróżowania ma swoje plusy i zalety ;)

patirun użytkownik patirun(wpisów:3) dodano 22.07.2019 12:34

Ja korzystam z biura, bo jak już jadę to chcę odpocząć i się niczym nie martwić. Nie zawsze też rezerwując jakiś hotel samemu taniej nam wyjdzie niż z biurem.

____________________
Blog

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 05.07.2019 20:55

Ps do poprzedniego wpisu nie dopisałem że koszta na dwóch osób dla nas tyle co przez biuro dla jednej osoby na 14 dni

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 05.07.2019 20:52

Tydzień temu odbyłem 24 dniową indywidualną podróż podróż po Rosji -program bez kompromisów .Organizacja podróży trwała dwa dni bez wychodzenia z domu ( oprócz załatwiania wizy) Za pomocą internetu wykupiliśmy wszystkie bilety -lotnicze ,kolejowe ,autobusowe ,wszystkie hotele,teatry .Pozaznaczane wszystkie punkty do zwiedzania które chcemy zobaczyć na maxa -przy wgranych mapach oflaine z każdego punktu w którym się znajdowaliśmy same nas prowadziły-lepiej Rosja jest w systemie dzięki organizacji masowych imprez że uwzglednia komukację publiczną Nawet wśród punktów znajdowały się polecane restauracje Ważna jest ekonomia -wyjazd na dwie osoby na 24 dni kosztował tyle co wyjazd na 14 dni organizowane przez biuro np nad sam Bajkał .Program naszego pobytu pokrywał się z tym co organizowało biuro ale dodatkowo mieliśmy pobyt w Moskwie ,wKazaniu ,Kirowie,Soczi-5 przelotów wewnętrznych,kolej transyberyjską ,spektakl w Teatrze Bolszoy ,rejsy po Moskwie .Dodam że nasze koszty są wszystkimi kosztami w Rosji łącznie z biesiadkami alkocholowymi ,napojami , wypitą kawą i deserami w kawiarniach-na objazdówkach są to koszty dodatkowe a niekiedy biura mają pojedyncze wycieczki fakultatywne -często w objazdówkach są tylko same sniadania Program objazdówek uwzględnia tylko zwarte regiony A proszę zobaczyć ile stref czasowych zaliczyliśmy w ciągu tej jednej podróży W czasach tanich lini lotniczych nie jest to problem Dlatego naprawdę polecam podróże indywidualne

julia563 użytkownik julia563(wpisów:2) dodano 27.06.2019 16:09

Ja lubię podróże z dobrą organizacją, dlatego najchętniej wybieram biura podróży itp. Ostatnio byłam z mężem na rejsie z Travelinc i wszystko było perfekcyjnie - dawno tak nie wypoczełam, a i zobaczyłam kawałek świata

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:354) dodano 14.06.2017 14:21

Na Bali też wynajmowaliśmy samochód z kierowcą, woził nas tam gdzie chcieliśmy, samodzielnie tam to chyba nie da się jeździć, po lewej stronie i wszędzie te skuterki.
Mnie nie przeszkadza czy samodzielna czy niesamodzielna, najważniejsze, żeby zobaczyć to co się che.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 14.06.2017 13:24

Teraz nie wszystkie nasze podróże są samodzielne - bo na przykład wiele osób na miejscu wcześniej wykupuje sobie samochód z kierowcą -który ma za zadanie jednocześnie rezerwacje hoteli i jest jednocześnie przewodnikiem .Czy to jest samodzielna podróż? Albo my wynajeliśmy w Iquitos parę indian która była naszymi przewodnikami ,miała zabezpieczyć noclegi ,tragarzami i jednocześnie kucharzami .Czy ta wyprawa była samodzielna? .Ale w Polsce są biura którym się mówi co chcesz zobaczyć -a oni organizowują Ci wszystko-linie lotnicze -hotele-? Lepiej można wynając samochód gdzieś tam i dostajesz mapkę gdzie czekają na ciebie hotele -coraz mniej tej pełnej samodzielności w tym z globalizowanym przemyśle turystycznym -25 lat temu wybierając się na wyprawkę nie wiedziałem dosłownie nic -była ona nie wiadomą przygodą -teraz 80% tego co mnie czeka już znam.....

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:354) dodano 13.06.2017 16:47

Tego nie da się jednoznacznie rozstrzygnąć, bo jedni wolą tak a inni tak i nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Na forum innym dyskusje od 2005 r. widziałem i też nie rozstrzygnięte, bo się nie da.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 13.06.2017 15:38

voyager747 -to jest trudna dyskusja -jedna z tych o wyższości Świąt Wielkanocy nad świętami Bożego Narodzenia - jestem na Obieżyświacie 8 lat i co parę lat były na ten temat dyskusje -i Obiężyswiat był podzielony na pół na zwolenników indywidualnych podróży i przeciwników

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:354) dodano 13.06.2017 15:32

A ja sam byłem w Hongkongu, na Hawajach, w Nowym Jorku, w Arizonie, w Utah, w Londynie, w Budapeszcie, w Rzymie, w Lizbonie, Porto, Frankfurcie,Marsylii,Mediolanie, Rydze,Tallinie itp. itd. Na Maderze, na Rodos, na Krecie, Korfu, w Turcji,Tunezji, Kenii,Meksyku,Bali i wielu innych miejscach byłem z biurem.
Przy wycieczce do USA mieliśmy lot do Los Angeles, potem do Las Vegas, tam braliśmy samochód, nocowaliśmy w Vegas, w Page, w Los Angeles i wszędzie pomiędzy jeździliśmy samochodem albo lataliśmy samolotem. Sam wszystko bookowałem, planowałem a był to rok 2006.
Teraz w czerwcu byłem na Korfu i cały pakiet z hotelem był tańszy niż sam lot. Kupowałem na dwa dni przed wylotem.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 13.06.2017 15:11

voyager747- -jezdziłem w ciągu ostatnich lat na Wyspy Greckie czy Kanaryjskie między innymi ponad 80 letnią mamą czy z wnuczką -tam tak jak opisujesz brałem samochód i zwiedzałem z nimi wyspę -do głowy by mi nie przyszło wykupywać wycieczki fakultatywne , ale byłem za nie odpowiedzialny i nie chciałem narażać ich na jakieś poczucie niepewności ,ale w zeszłym roku z wnusią jezdziłem autobusami .pociągami między Katowicam i Budapesztem, Wiedniem,Pragą i Karlowymi Varami a wcześniej z mamą 85 staruszką indywidualnie po Malcie i Gomoz ( zobacz podróże seniorką )- ale powiem Ci szczerze mam ochotę zobaczyć Cyklady już bez nich -są tanie wczasy na Santorini -ale ja najprawdopodobnie wybiorę się na ileś wysp ale indywidualnie .Podróże indywidualne przestały być problemem

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:354) dodano 13.06.2017 13:30

Nic Cię nie wiąże, nie musisz kupować z jedzeniem, a nawet jak masz wykupione to nie musisz wracać na obiad jak nie chcesz.
Jeśli jedziesz na objazd Chin czy USA to musisz mieć różne hotele, a jeśli np. na jakąś małą wyspę jak np. Rodos to zawsze dasz radę wrócić do hotelu na noc, a jak nie wrócisz, to też nic się nie stanie.
Kupowałem już lasty tańsze niż sam lot gdzieś tam i to wiele razy, więc wszystko zależy od ceny.
Jeśli mam dobrą cenę, to nie przeszkadza mi w niczym last z biura, a jeśli tanio kupię bilet, to lecę sam.
Teraz w czerwcu last z hotelem był po tyle samo co sam lot, a dodatkowo masz transfer z lotniska co nieraz jest drogie, albo godziny słabe, że trzeba tylko taxi jechać.
Tydzień w Grecji hotel bez wyżywienia, samolot, transfer można było kupić w biurze po 600 pln od osoby.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 13.06.2017 13:12

voyager747 -zapominasz o tym że jak wykupujesz lasta z pakietem i wyżywieniem to cię wiąże- z drugiej strony te same biura zwróć uwagę bardzo sprzedają bardzo tanie czartery - a w czasach boockingów ,agod nie jest dopasowanie sobie noclegów w różnych miejscach niż skazywać się na powroty do tego samego hotelu

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:354) dodano 13.06.2017 12:57

Ja się nie zgadzam, czasem w biurze podróży można kupić takie lasty, że nawet sam samolot wychodzi drożej, a na miejscu można robić co się chce, ja podróżuję i tak i tak, więc mam porównanie.
Przy wykupieniu pakietu z biura nikt nikomu nie zabrania wypożyczenia samochodu i zwiedzania tak jak się chce.
Wycieczka z biura, to nie tylko objazd.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 13.06.2017 12:51

błąd w autobusie

agra60 użytkownik agra60(wpisów:287) dodano 13.06.2017 12:49

Nie tylko z powodów ekonomicznych lepiej podróżować samemu - turystyka tak się globalizowała -dzięki internetowi możemy najtrudniejszą podróż dwutygodniową-lub 3 w jeden dzień - dotyczy to podróży europejskich jak i światowych łącznie z wykupieniem środków lokomocji jak i hoteli - na upartego możesz zamówić stolik odpowiadającej ci knajpce -są wyjątki np Iran ale i tam można zarezerwować noclegi mieć dostęp do rozkładów autobusów, pociągów .Samemu to wygoda bo nie idziesz na kompromisy o gusta co lubisz takie lub inne muzeum ,czas który na niego przeznaczasz - nie ma czekania na wszystkich -wszystko jest w zasięgu ręki -bo wszyscy chcą abyś tyś czas spędzania akurat ich wybrał- teraz wstęp do muzeum czy koncert w kościele jest towarem i chce abyś ich zobaczył na afiszu - chciałem Ci powiedzieć że w maju byłiśmy na tydzień w Dubrowniku z wpadnięciem do Bośni Hercegowiny - to wszystkie koszty ( łatwo obliczyć bo pieniądze szły z konta ) hotele ,restauracje ,przejazdy na miejscu ,wymiana na lokalną walutę , napoje frykasy ,wstępu do muzeów stanowiły 75% najtańszej oferty rynkowej wyjazdu zorganizowanego - a do wyjazdu zorganizowanego musisz dodać sporo częśc rzeczy które wymieniłem powyżej . Po Europie absolutnie nie trzeba jezdzić własnym samochodem -kiedyś tylko tak jezdziłem teraz od tego odchodzę - więcej zobaczysz mniej czasu stracisz jak zaplanujesz wcześniej w internecie co chesz zobaczyć a potem sprawdzisz jak tam dojechać -wielu przypadkach google maps prowadzi jak mamy dojechać miejscową komunikacją -nie warto ciągnąć samochodu do Bułgarii ,Portugalii Grecji- jak chcesz zobaczyć prowincję to lepiej i taniej wynajać samochód na miejscu . Do państw sąsiadujących z Polską jezdzi tyle lini autobusowych-wszystkie konkurują na cenach- a paliwo zmęczenie prowadzenia autostrady winietki ,błądzenie -tak wsiadasz i nic cię nie obchodzi-coraz więcej turystów odchodzi od swoich samochodów-inaczej spędza się w tym samym korku prowadząc inaczej czytając książkę w grając w karty w samochodzie .

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:354) dodano 12.06.2017 20:05

czartery latają, też można kupić sam lot

cinsan użytkownik cinsan(wpisów:4) dodano 12.06.2017 18:10

Jeśli ktoś woli samolotem, to opcji jest kilka. Podgorica, Tirana i Sarajevo, to trzy najbliższe lotniska. Zdaje się, że na żadne z nich nie da się dolecieć z PL bezpośrednio, zatem trzeba się liczyć z wyższą ceną. Namiot można nadać na bagaż. Na miejscu samochód z wypożyczalni i w drogę :).

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:354) dodano 12.06.2017 13:28

a jak ktoś woli samolotem ?

cinsan użytkownik cinsan(wpisów:4) dodano 12.06.2017 13:22

Ja od lat, wyłącznie organizuję wszystko na własną rękę. I nie chodzi o koszty, bo zapewne zazwyczaj jest drożej niż w biurach podróży. Za to przyjemności więcej. Jeśli chodzi o Czarnogórę, polecam pojechać z przyczepą kempingowa lub kamperem. Na forach poświęconych karawaningowi sporo można poczytać, o tym jak podróżować na Bałkany w ten sposób.

edom użytkownik edom(wpisów:5) dodano 31.05.2017 12:12

Najtaniej jest podróżować i spędzać urlop jednak we własnym zakresie. Może być również o wiele ciekawiej jeśli wybierzecie się własnym samochodem, jest wtedy więcej możliwości zwiedzania miejscowości po drodze w zależności od wybranej trasy.

gustlik użytkownik gustlik(wpisów:7) dodano 21.02.2017 13:59

Jakie macie zdanie na temat podróżowania z biurem podróży? Ja od kilku lat regularnie korzystam z krakowskiego Skarpa Travel i bardzo sobie chwalę. Byłem już na wycieczce objazdowej po Europie, na wczasach w Grecji i Chorwacji. W tym roku chciałbym zobaczyć Czarnogórę. Wydaje mi się, że korzystanie z biur turystycznych jest wygodne, bo tak naprawdę niczego nie trzeba załatwiać samodzielnie :) Jakie macie doświadczenia?

Aby dodawać wpisy musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!