forumpodróżePodróże - koronowirus:

elise użytkownik elise(wpisów:19) dodano 29.03.2020 19:01

Duże wsparcie masz tez ode mnie.
Jestem uziemiona w Luksemburgu.
Przestrzegam wszystkich procedur.
Napisz jak dotrzesz do domu.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:293) dodano 27.03.2020 15:21

Dziękuję wszystkim za wsparcie Decyzje które podejmujemy są trudnymi wyborami Np.ambasada proponowała wylot z Dominikany naszym czarterem ale na Domikanę trzeba radzić się samemu Lotów skomunikowanych nie było Tylko dwa dni wcześniej Co dalej Nie pałętać się po lotnisku bo może być zainfekowane W tych trudnych czasach szukanie hoteli nie jest łatwe Strach jeździć taxówkami A póżniej dowiedzieliśmy się że ten samolot był siedliskiem korony ileś osób zarażonych My szczęśliwi że nie lecieliśmy tym samolotem

woja użytkownik woja(wpisów:5) dodano 25.03.2020 17:54

Agra, powodzenia!
Pozdrawiam z kwarantanny

agra60 użytkownik agra60(wpisów:293) dodano 25.03.2020 14:47

W Panamie ogłoszono całkowitą kwarantannę Można wyjść tylko po zakupy na podstawie ostatniego numerka z dowodu lub paszportu Każdemu numerowi przyznawane są dwie godziny Kto nie dostosuje się będzie płacił olbrzymie kary Zamknięte jest wszystko

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:241) dodano 24.03.2020 22:23

Agra, powodzenia! Trzymajcie się przede wszystkim zdrowo.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:293) dodano 24.03.2020 18:00

Akurat do Panamy nie było z powodu braku możliwości pełnego obłożenia samolotu Ambasada zaproponowała możliwość wykupienia biletów na czarter z Dominikany albo Meksyku Do Meksyku lub Dominikanę mieliśmy sami dolecieć wegetować na lotniskach w czasach pandemii W ogóle nie myśleliśmy o ekonomii bo w momencie ochrony życia nie ma to znaczenia ale powiem dla ciekawości że taki powrót na jedną osobę kosztował by nas 5 tys Zł Bardzo drogie były bilety kupowane na ostatni moment do Meksyku i Dominikanę A nasz czarter w cenie 2,4 też do końca nie jest tani jak przed pandemią sprzedawali czartery do Meksyku w cenie 1,8 tys zł tam i z powrotem i lotowi się opłacało wtedy a teraz 2,4 w jedną stronę i do lotu dopłaca państwo Ale dobrze że nie zdecydowaliśmy się na lot z Dominikany bo podobno były zachorowania podczas tego lotu Podobno Niemcy będą organizować jakiś lot ratunkowy do Panamy ale do Frankfurtu Ale tu jest pytanie co potem Samoloty nie latają Na razie mamy wynajęty apartament na prowincji gdzie minimalizujemy zagrożenie Amerykańskie linie przebukowały bilet do 14 mają bez gwarancji że wylecimy 21 maja kończy nam się tutaj wiza Jak się skończy nasza panamska przygoda zobaczymy

kawkawawka użytkownik kawkawawka(wpisów:3) dodano 23.03.2020 20:08

Nie możliwości zorganizowania lotu ratunkowego? Słyszałam, że jest taka możliwość, jak się zbierze większa ilość ludzi.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:293) dodano 19.03.2020 02:35

Jeszcze 3 tygodnie temu wyprawa miała charakter bajkowy Żadnego przypadka koronowirusa w Panamie Minister zdrowia ostrzegał że taki moment nadejdzie . Czytaliśmy to co dzieje się w Azji póżniej w Europie i wydawało się nam że nas ten problem nie będzie dotyczyć Jak prezydent Trump ogłosił blokadę samolotów z Europy to dotyczyło już nas bo mieliśmy bilety amerykańskich linie przez Stany Ale w głębi uważaliśmy że Trump zrobił nam prezent po co się pchać na front wałki koronowirusem Nie wzięliśmy pod uwagę że ten front przyjdzie do Ameryki Łacińskiej a w nim strach Nie tylko nas indywidualny ale otaczających nas ludzi To co czytaliśmy co działo się w Azji Europie przeniknęło do społeczeństwa Panamskiego Że strachem przyszła panika Nas zaczęto stygmatyzować bo wirus przyszedł tu z Europy Strach ogarnął turystów z różnych krajów W naszym hotelu było małżeństwo dziennikarzy którzy zbierali materiały o Panamie Mieli sobą dwuletniego syna Że względu na niego chcieli dostać się do Polski Robili wszystko żeby dostać się do Polski Wtedy zobaczyliśmy mechanizm że akcja dolot do domu Jest bardziej zabiegiem pijarowym rządu oraz kroplówką dla upadającego z powodu koronowirusa LOTu niż dobro rodaków którzy utknęli Teraz słyszę że lot się wycofał z cen biletów komercyjnych pod wpływem krytyki Samoloty przylatują tylko do tych miejsc które gwarantują pełne obłożenie Nie przyleciał do Panamy bo nie było pełnego samolotu Parze z naszego hotelu z dzieckiem ambasada kazała dolecieć na Dominikanę na własny koszt plus zapłacić 2,4 tys za czarter Bilety na Dominikanę zaczynają się od 2 tys w górę W sytuacji gdzie przepadły im bilety turkisch arlines bo za koronowirusa linie nie odpowiadają Nam amerykańskie linie przebukowały bilet za dwa miesiące ale wcale nie mamy pewności czy będziemy mogli stąd wylecieć Gorzej że będzie się kończyła wiza i rząd Panamski będzie mógł nas wyrzucić

agra60 użytkownik agra60(wpisów:293) dodano 18.03.2020 16:58

Po czterech miesiącach podróży po Ameryce łacińskiej mieliśmy wracać do kraju Niestety utknęliśmy w Panamie i tu pozostaniemy co najmniej do 14maja bo na ten dzień linie przebukowały nam bilet Akcja dolot do domu rozjeżdża siè Każe dolecieć na Dominikanę do której są bardzo drogie bilety A przelot czarterem jest znacznie droższy niż płaciliśmy za lot tam i z powrotem Przeczekamy koronowirusa w Panamie

Aby dodawać wpisy musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!