Czterogodzinny rejs promem spędzamy na leżakach, grzejąc się w porannym słońcu. Ostatnia godzina przy relingu, bowiem widać już cel naszej wyprawy. Blisko... ...bliżej... ...już! Wpływamy do portu w Bastii. Tym smokiem tu przypłynęliśmy. Wyspa Napoleona. Taaa, w miastach natykaliśmy się na cesarza w różnych konfiguracjach ;)
Bastia. Plątaniną wąskich pastelowych uliczek snujemy się po starej dzielnicy miasta. Wkrótce docieramy do cytadeli. We wszystkich korsykańskich miastach pobudowano fortyfikacje, broniące mieszkańców przed piratami, Maurami i wszelkiej maści najeźdźcami. Objeżdżamy północny kraniec  wyspy - długi na czterdzieści km, wąski przylądek - Cap Corse . Wzdłuż skalistego wybrzeża, wśród bujnej zieleni, leżą małe, zapomniane przez turystów miasteczka i wioski rabackie. Co kilka km napotykamy warowne wieże. Sam przejazd drogą okalającą Cap Corse i zachodnie wybrzeże, to przygoda dla osób o mocnych nerwach. Serpentyny  w Alpach, to bułka z masłem w porównaniu z wąskimi, wiodącymi tuż nad przepaścią drogami. Podróżujemy busem i w czasie mijania musimy się zatrzymywać, a nierzadko cofać na szerszy odcinek szosy. Autobusy tędy nie jeżdżą…
Na zachodnim wybrzeżu spotykamy przede wszystkim plaże kamieniste. Isola Rossa stanowi wyjątek. Z wybrzeża w prostej linii jest tylko 25 km do najwyższego szczytu Korsyki - Monte Cinto. To jedna z widocznych piramidek. Porto, to nieduża miejscowość, bardzo atrakcyjna ze względu na swoje malownicze położenie. Bliskość gór schodzących do morza, dużo zieleni, to atuty tej okolicy. Ale największe wrażenie robią na nas przedziwnie zerodowane, niesamowite w swych kolorach skały Calanche, ciągnące się kilkukilometrowym pasem wzdłuż wybrzeża, na południe od Porto. Calanche
Calanche Calanche Z Porto wjeżdżamy w głąb wyspy do miejscowości Lozzi. Ruszamy w góry. Celem jest Monte Cinto. Przy szlaku na szczyt stoi schronisko Ercu, utrzymywane przez władze komunalne Lozzi. Samoobsługowe, wyposażone w meble, materace, garnki, butle gazowe itp. Opłatę za użytkowanie wrzuca się do puszki! Szlak bardzo źle wyznakowany, gdzieniegdzie chlapnięta czerwona kropa. Spotykamy tylko dwoje turystów! Pustka tak wymarzona w Tatrach! W głębi wierzchołek Paglia Orba.
Na szczycie! 2706 m npm. Wieczorny, zasłużony, po dziesięciogodzinnej wspinaczce, odpoczynek z widokiem na… powód zmęczenia. Leżąca w sercu wyspy, pośród gór i wąwozów miejscowość Corte, to stolica korsykańskiego nacjonalizmu. Tu w XVIII wieku utworzono pierwszy demokratyczny rząd, wydano gazetę, założono pierwszą korsykańską szkołę wyższą . Nad miastem niepodzielnie góruje XVI wieczna cytadela.
Dwie godziny później jesteśmy w największym na wyspie mieście - Ajaccio. Miasto roi się od pomników poświęconych Napoleonowi oraz innych pamiątek związanych z rodziną Bonaparte. Na południowym krańcu Korsyki kolejne cudo natury. Biały wapienny klif wyrastający z granatowego morza, a w tle błękitne niebo. Kolory wręcz nierzeczywiste! Na wysokim klifie rozsiadło się urocze miasteczko - Bonifacio.
Bonifacio. Kończymy podróż po wyspie zaopatrując się w miejscowe specjały… Na każdej naklejce podobizna Napoleona :D
Bonifacio by night.

KORSYKA
1pix użytkownik martin odległość 23 km 1pix

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7220) dodano 14.07.2013 00:15

Miasteczko położone na tym klifie robi niesamowite wrażenie, fotka 37 bajka:)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 15.02.2012 21:43

Ale cudownie ! Pozdrawiam :)

yetina użytkownik yetina(wpisów:230) dodano 18.10.2011 20:47

Witaj nola76,jeśli tylko możesz jedź samochodem, albo na miejscu takowy wynajmij, bo najpiękniej i najklimatyczniej jest poza dużymi miejscowościami.
Pozdrawiam serdecznie :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6688) dodano 08.10.2011 17:45

Bardzo fajna galeria:) nie byłam jeszcze na Korsyce, a widać, że warto, bo wyspa piękna jest. Podoba mi się zdjęcie 12, 14, 36, 37 i 39:)

yetina użytkownik yetina(wpisów:230) dodano 26.02.2010 22:38

Dziękuję za miły odbiór galerii i jeszcze raz zachęcam: jedźcie tam, dopóki jeszcze ta wyspa nie cała zalana przez turystów, bo na prawdę warta odwiedzenia! Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

agata użytkownik agata(wpisów:428) dodano 24.02.2010 11:31

Piękne widoki i galeria. Pozdrawiam.

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:737) dodano 23.02.2010 22:18

Ja też zazdroszczę (pozytywnie) takiej wyprawy!

northface użytkownik northface(wpisów:106) dodano 15.02.2010 22:02

Ciekawa galeria pełna pięknych zdjęć! Zazdroszczę wyprawy :)

droplet użytkownik droplet(wpisów:273) dodano 15.02.2010 21:14

yetina: dzięki za info. Też mam tylko doświadczenie z namiotem.
Bardzo lubię wybrzeże pomiędzy Calvi a Porto.
Sprawdzam czasami, czy można coś wynająć nad morzem w rozsądnej cenie bo w namiocie czasami mocno wiatr huczy :-)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5756) dodano 15.02.2010 19:01

To prawda, ja chętnie bym tam wróciła, może kiedyś...

yetina użytkownik yetina(wpisów:230) dodano 15.02.2010 18:46

kordula
Nocowaliśmy na jednym (najtańszym ha!) campingu w Porto, ale nie pamiętam jego nazwy. Zachody słońca faktycznie niezapomniane. A na przełęcz Bavella nie dotarliśmy. Tam jest tyle pięknych miejsc, że trzeba by kilku tygodni, by do nich dotrzeć i nacieszyć się nimi. Pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5756) dodano 15.02.2010 18:15

Ja też , uważam ,ze Korsyka jest najładniejszą z wysp śródziemnomorskich. A Calanche, są jeszcze cudowniejsze niż na Twoich zdjęciach.( to nie oznacza ,że Twoje zdjęcia są złe) Nie wiem czy nocowaliście ma campigu w Porto, tam prowadzi Camping Polka Izabelle. Bardzo miło wspominamy pobyt na tym Campingu ( jest pieknie położony). A zachody słońca w Porto nie maja sobie równych. Ciekawe , czy odwiedziliście przełęcz Bawella , o ile dobrze pamiętam? Dzieki za przypomnienie dawnych czasów, ja tam byłam jakieś 10 lat temu.Pozdrawiam:)))

yetina użytkownik yetina(wpisów:230) dodano 15.02.2010 17:54

droplet
Spanie (jak dla mojej paczki) standardowo w namiotach, na campingach. Nocowaliśmy w kilku miejscach, ceny od 5 do 8,5 euro od osoby + 2,5 - 3,5 za namiot. Campingi czyste, wszędzie ciepła woda.

droplet użytkownik droplet(wpisów:273) dodano 15.02.2010 17:29

Ja jestem zakochany w tej wyspie, dzięki za przypomnienie :-)
Chyba jedno z niewielu niezabetonowanych wybrzeży nad Morzem Śródziemnym.
yetina: jak rozwiązaliście spanie?

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 15.02.2010 17:15

Lubię wyspy, nie byłam na Korsyce, a widać, ze warto. Niesamowite te skały Calanche, bajkowe wapienne klify i miasteczko Bonifacio. Pozdrawiam

yetina użytkownik yetina(wpisów:230) dodano 15.02.2010 17:12

Yeti-na nie mogła nie skorzystać z okazji by wleźć na jakieś kamloty ;)
Korsyka warta zwiedzenia, najlepsza opcja, to własny środek transportu, bowiem kolej dość droga, a zachodnie wybrzeże chyba tylko tak można zwiedzić.

konwalia użytkownik konwalia(wpisów:3259) - Użytkownik usunięty. dodano 15.02.2010 15:49

Podziwiam za wejście na tak wysoką górę.