Do Zakopane dojechaliśmy koło godziny 16:00. Zatrzymaliśmy się żeby zjeść obiad. Ja się nacieszyłem moją bułka i podjadaniem frytek... Pogoda jak widać wiosenna, piękne błękitne niebo, w miarę ciepło...
Kościół pw Świętej Rodziny.
Mi się udaje namówić Adama i Agnieszkę na spacer w górę Gubałówki ... Atmosfera w Zakopanem całkowicie inna niż podczas mojej ostatniej wizyty, wszędzie turyści, sprzedawcy, zapachy, turyści, sprzedawcy, zapachy... A my trochę podeszliśmy w górę, zostaliśmy na pagórku po lewej stronie od kolejki, gdzie wstąpiły w nas dzieci, a zachwyt na górami nie miał końca ( pierwszy raz widzieliśmy góry zimą:))  Dzieci podziwiały i szalały na śniegu. Gwiazd, orzełków na śniegu, na tle Śpiącego Rycerza nie było końca...:D   Słońce zachodzi za góry, my wracamy do busa. Nie wiedzieliśmy że widoki z następnego będą o wiele, bardzo wiele piękniejsze:) Prawie jak K2 :)

Hawrań najwyższy szczyt Tatr Bielskich oświetlony zachodzącym słońcem... Romantyczny widok:)
Poranek dnia następnego. Obudzony o 6:00 rano aby zrobić zdjęcia. Jak widać opłacało się, choć byłem tak zaspany, że nie miałem ochoty rozmawiać o tym widoku, chwilę popatrzyłem zrobiłem kilkanaście zdjęć... nawet ochoty na marudzenie na aparat nie miałem:) Po ok 10 minutach wróciliśmy do naszej sali... od razu zasnąłem...;) Lecz taki widok i tak nie da się zapomnieć nawet ledwo żyjąc, mieli wstać wszyscy na ten widok, udało się 4 osobom. Mojemu drużynowemu, który obudził swoją żonę mnie i przy okazji przyboczny Adam jeszcze wstał... Dolina Waksmundzka. Mój ulubiony fragment panoramy, nie wiem dlaczego, ale Wołoszyn, Koszysta stały się punktem na który najczęściej zerkałem i podziwiałem.... Tu już okres przed śniadaniem bo już rano to tak głupio powiedzieć:)
Pogoda jak widać cudowna, chodziliśmy w samych bluzach, prawie lato. Dzisiaj Tatry chciały się nam pokazać z każdej strony:)   Kapliczka gdzie przekazywane jest Betlejemskie Światło Pokoju http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=10399
Ostatnio był tu trochę większy tłum... Zdjęcie za szyby stołówki schroniska Głodówka... Śniadanie było pyszne, chyba zupka serowa:)
Piękna panorama Tatr jedna z piękniejszych jest właśnie tutaj... I piękny domek, dla mnie właśnie on jest symbolem Głodówki:) Schronisko w całej swojej okazałości. My zakwaterowani byliśmy w budynku obok w sali kominkowej, gdzie było bardzo sympatycznie:) I ponownie Dolina Waksmundzka;)
I ponownie Dolina Waksmundzka;) I trochę przybliżyłem góry :) Tutaj Koszysta, pogoda jeszcze na to pozwalała, żeby założyć teleobiektyw:) Kasprowy Wierch, o szczytach opowiadał nam cały czas nasz drużynowy, wielki miłośnik gór i ich znawca. A tego miejsca nikt mi nie musiał tłumaczyć:) Od razu poznałem, przepiękne Czerwone Wierchy. Ulubione moje pasmo w Tatrach, na zdjęciu widać Małołączniak, Kopa Kondracką, a świerk zasłania Giewont. Specjalne takie dałem zdjęcie, nie lubię Giewontu i tyle :) Od lewej Wysoka, na środku nasze Rysy
Tu jest chyba Gierlach, ale nie jestem do końca pewny... :) I następuje zmiana pogody, z nad Słowacji nad chodzą chmury... W samo południe nadal było ciepło, śnieg zaczął się topić co raz szybciej.
Góry jeszcze widoczne, wiem że zdjęcie pod słońce, ale nie wyszło najgorzej. Krajobraz widać:) Konik, który przyszedł z kimś odwiedzić schronisko Jeden z dwóch psów które dbają o ochronę ośrodka:) Jak widać zmiana pogody diametralna. Chmury nie przyniosły mrozu tylko drobny deszczyk. Istnie jesienna pogoda...   Schronisko z nami:)
Jeszcze trochę góry. i to cały ten sam dzień jest:) Na polanie która tutaj trochę widać mieliśmy ćwiczenie z detektorem, urządzeniem w który każdy kto wychodzi w zimę w góry powinien mieć. Urządzenie wysyła sygnał, który np w czasie lawiny ratownik swoim detektorem odbiera i w ten sposób zwiększają się szanse na uratowanie zasypanego. My jeden detektor zasypywaliśmy w śniegu, a druga osoba musiała go znaleźć jak najszybciej. Wcześniej dowiedzieliśmy się że na terenach bardzo zagrożonych lawinami np idąc wzdłuż stoku trzeba odpiąć wszystkie części w plecaku które by nam mogły przeszkodzić w szybkim jego zdjęciu. Warto też pamiętać, że najważniejsza jest ochrona twarzy...  W trzeci dzień obozu poszliśmy nad Morskie Oko. Jeszcze rano padał deszcz i przed schroniskiem prawie nie było śniegu... na zdjęciu droga do Morskiego Oka, znowu byłem trochę zaskoczony, turystów prawie w ogóle. Nie ukrywam, że bardzo z tego powodu byłem zadowolony...   Limit dobrej pogody jak widać został przez nas wyczerpany...
 A  ja po raz drugi widzę Morskie Oko podobnie było kiedy byłem tu w wakacje, choć trochę ładniej:)
http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=8817 Morskie Oko - trochę przymarzło...
W planach było przejście dookoła Morskiego Oka i rozpoznawanie typów śniegów. Pogoda Przeszkodziła nam w tym drugim... a szlak dookoła jeziora był wydeptany tylko do połowy... lecz za to mogliśmy przeżyć niesamowita przygodę, przechodząc po Morskim Oku. Piękna rzecz. Naszym przewodnikiem i prowadzącym kurs lawinowy był Kuba Brzosko ratownik TOPR. Przy schronisku przeżyliśmy ciekawą rzecz, usłyszeliśmy schodzącą lawinę. Niektórym się przy tym nogi zatrzęsły...
W powrotnej drodze, trochę się ponacieraliśmy śniegiem. Ale jak się cały szlak ,ma dla siebie to można poszaleć :)     Drugi piesek chroniący schronisko:)

Przez noc spadło bardzo dużo śniegu i znowu zawitała zima... drogi były całe białe:) Ostatni dzień i zdjęcie z Głodówki, z nowymi wiadomościami o umiejętnościami opuszczamy to piękne miejsce;)  Przed powrotem do Kutno odwiedzamy jeszcze Zakopane.  Na Nowym Cmentarzu Na Palenicy złożyliśmy kwiaty na grobie ludzi dzięki którym możemy nazywać się harcerzami. Twórcom Harcerstwa w Polsce Andrzeja Małkowskiego i Olgi Małkowskiej.
Żegnamy się z Tatrami. Ja na pewno tu jeszcze nie raz zawitam.
                      The End:)

1pix użytkownik marcowadziewczyna odległość 3 km 1pix
Hajda:)
1pix użytkownik anek11 odległość 3 km 1pix
Dom Ludowy w Bukowinie Tatrzańskiej. Karnawał góralski.
1pix użytkownik zbik odległość 4 km 1pix
Tatrzańskie lody dla ochłody
1pix użytkownik anek11 odległość 4 km 1pix

brego użytkownik brego(wpisów:132) - Użytkownik usunięty. dodano 21.02.2014 20:30

... zapomniałam... 25 ... nie mylisz się !... to Gerlach :)))

brego użytkownik brego(wpisów:132) - Użytkownik usunięty. dodano 21.02.2014 20:29

... uwielbiam schronisko na Głodówce !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
... mogłabym wcale z niego nie wychodzić :)))... widoki zza szyb są cudowne ... zwłaszcza przedwieczorne ... :)))
... to schronisko jak i samo miejsce ma niepowtarzalny harcerski klimat !!!... i pyszne jedzonko :)))
... pozdrawiam :)

dzastina19862 użytkownik dzastina19862(wpisów:49) dodano 06.09.2010 20:35

Witam Oli :) Twoje galerie są zachwycające :) cudowne zdjęcia :))
Naprawde mamy piękne góry
Ty to właśnie w swoich galeriach udowadniłeś.
P.S. Pochodzimy chyba z jednego miasta :):) jaki ten świat jest mały :)
Pozdrawiam :):)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2806) dodano 11.03.2010 10:40

Oli bardzo ciekawie przeniosłeś mnie w świat młodzieńczych lat, swoja galerią - dzięki Ci. A tak praktycznie to już sporo czasu nie byłem w Zakopanem chociaż stosunkowo nie daleko mieszkam :) Pozdrawiam

konwalia użytkownik konwalia(wpisów:3259) - Użytkownik usunięty. dodano 11.03.2010 04:53

Nasze góry są piękne.
Widoki niezapomniane.
A Ciebie jak zwykle podziwiam za młodość,zapał i entuzjazm.
Potrafisz się cieszyć drobiazgami.
Pozdrawiam-)

agata użytkownik agata(wpisów:428) dodano 10.03.2010 19:19

Oli1104, znam to miejsce i zgodzę się z Tobą w 100%, że widoki z Głodówki są niepowtarzalne o każdej porze roku. Zawsze robie tam postój jak tylko mam okazję tamtędy przejeżdżać. Schronisko też niczego sobie.