Wyprawa przebiegała w dość dziwnej atmosferze, najpierw dowiedzieliśmy się o katastrofie smoleńskiej, jednak wyprawy już nie można było odwołać... ...później dowiedzieliśmy się o wybuchy wulkanu na Islandii i myślę że to on spowodował załamanie pogody co widać na kolejnych zdjęciach Tutaj na widok z okna schroniska na Starych Wierchach. Pięknie ;) I samo schronisko.
Wyprawa trwała 5 dni, kawałek Gorców tylko przeszliśmy. Ale jak na rajd szkolny gdzie nie wszyscy są wprawieni w wędrówki to było dobrze ;) Same Gorce zostały mi w sercu, i stało się tak że wróciłem tu już raz na trochę dłuższą wędrówkę. a i w drugą rocznicę mi przyjdzie tu przyjechać.
Tym razem już jako organizator wyprawy :) W tym miejscu wszyscy przestali mówić i było bardzo cicho. Pomnik pamięci ofiar Katyńskich.
Oznakowanie w Gorcach... ...jest bardzo dokładne. Pogoda jak to w górach bardzo zmienna, przed chwilą słońce teraz chmury..., a może jednak pył wulkaniczny... Wygląda niesamowicie Tu już Turbacz... ...i kolejny niesamowity widok ;) To chyba to co powoduje że chce się tu wracać :)
Powodem tego jest też ich cisza i mała odwiedzalność. Dla mnie jest to plus, że ludzie nie doceniają takich gór. Wszyscy pchają się żeby zdobyć Giewont w hałasie i zgiełku ciężko mi jest chodzić po górach i nie lubię tego. Sam osobiście am jeszcze nie byłem, choć w Tatrach trochę już czasu spędziłem. Niedługo pojawią się galerie z tej 10-dniowej wyprawy po Tatrach. Cisza pozwala pomyśleć, i totalnie się wyłączyć od normalności. Gorce są do tego jednym z lepszym miejsc jak dla mnie. No właśnie mówiłem o pogodzie... Chciałem rano wstać żeby zrobić zdjęcia wschodowi słońca. Obudziłem się spojrzałem przez okno i nie mogłem uwierzyć... Gdzie ta wczorajsza wiosna? Ale też jest ładnie bardzo :)
Schodziliśmy po błotnistych i ośnieżonym szlaku, który stopniowo stawał się coraz bardziej dostępny. A przy samej bacówce na Maciejowej nie było widać już zimy, która została w wyższych partiach, tutaj nadal wiosna ;) Widok mocny z Maciejowej
Bo najważniejsze jest poczucie humoru ;) Jak widać, ostatni dzień i piękna wiosna nas widać, był to najbardziej pogodny dzień :) I już Rabka, i dzięcioł w parku, udało się go złapać :) Tutaj mieliśmy autobus do Krakowa, gdzie czekał na nas pociąg do Kutna.
W mieście królów trwało w ten dzień przygotowanie do pogrzebu ś.p. prezydenta i jego małżonki. Pogrzeb odbył się nazajutrz, jednak ludzi z flagami już teraz przyjeżdżało... I na zakończenie wyprawy takie to zdjęcie. Wyprawa była bardzo ciekawa. A ja zachwycony Gorcami wiedziałem że będę tu często wracał :)

Turbacz (1310 m n. p. m. )  - Gorce,  25. 04. 2010r.
1pix użytkownik mondzus odległość 0 km 1pix
Mroźna galeria z Gorczańskich szlaków
1pix użytkownik mirak odległość 1 km 1pix

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3033) dodano 07.01.2015 10:53

ciekawie....

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:1045) dodano 04.03.2012 21:50

Podobało mi się . W Gorcach byłem lata temu i z tego co pamiętałem wydawało mi się, że to Góry na 2-3 dni.
Ale chyba jednak się myliłem...

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6134) dodano 03.03.2012 23:32

Ależ pięknie wyglądają Tatry z tej perspektywy. Pozdrawiam :)

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 29.02.2012 20:46

Drzemie w Tobie, a właściwie już jest obudzona wielka miłość do gór. A najciekawsze jest to, że tak młodego człowieka jakim jesteś pociąga cisza nie zgiełk chyba nie tylko na szlakach górskich.
Opisy Twoje świadczą o twojej wrażliwości na piękno przyrody i chęć podzielenia się tym pięknem z innymi. Chwała Ci za to. Pozdrawiam wyjątkowo serdecznie -:)))

oli1104 użytkownik oli1104(wpisów:87) dodano 28.02.2012 22:18

Tak właśnie z tych powodów umieściłem te kilka zdjęć.

oli1104 użytkownik oli1104(wpisów:87) dodano 28.02.2012 22:17

Lubań już miałem okazje zaliczyć z zejściem do Ochotnicy i w stronę Gorc. Tam nocleg na bazie namiotowej :)
Teraz w kwietniu chciałbym mieć tam nocleg, gdzie mówisz, ale poza sezonem, tylko na weekend otwierają i chyba będę brał nocleg właśnie w Studzionkach.
Dzięki za rady, zachęciłeś to odwiedzenia Doliny Kamienicy, lubię bardzo takie klimaty ;)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5378) dodano 28.02.2012 22:15

Sympatyczna wycieczka. W górach tak powinno być (przynajmniej naszych).
Satanowe podpowiedzi bardzo dobre.
31- podobające, no i widoki na Tatry.
Kraków bym odpuścił, choć rozumiem, że to ważna część wycieczki w tak dziwnych okolicznościach.

satan użytkownik satan(wpisów:3130) dodano 28.02.2012 22:04

Fajna eskapda. Też bardzo lubię Gorce i wracałem tam już kilkakrotnie.
Na pogodę nie ma co narzekać, ta zmienność to cały urok gór - pył islandzki zostawmy na boku ;-)
W kilku ciekawych miejscach byłeś, Tatery klasycznie z Turbacza uświadczyłeś, na Starych Wierach nocleg zaliczyłeś, zima na wiosnę Cię zaskoczyła - słowem, gorczańska klasyka za Tobą ;-)

Jeżeli chcesz tam wrócić, to pozwolę sobie na kilka propozycji:
- koniecznie Kudłoń, z zejściem do Doliny Kamienicy (mega odludne miejsce z klimatem dolin ukraińskich)
- koniecznie Pasmo Lubania (idąc z Turbacza możliwy nocelg w przysiółku Studzionki)
- a propos noclegu, to koniecznie nocleg w Gorczańskiej Chacie nad Ochotnicą (dawna Hawiarska Koliba) - prawdziwa górska chata! ;-)