m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (18):

 
Tassos ma miejscami piękne klifowe wybrzeże. Cała wyspa to ogromny masyw najbielszego na świecie marmuru! Jak też te drzewa trzymają się tych skał! Miejscami nie widać było żadnej gleby - skała i wyrastające z niej drzewka... Niezwykle łatwo wchodzi tu się na szczyty gór. Po prostu po schodach! Występy skalne tworzą dokładnie schodki. A oto i szczyt jednego ze wzgórz. Mógłbym tu koczować tygodniami...
Miejscami można się natknąć na kolorową faunę... A po kilku godzinach spaceru jesteśmy na dachu antycznego świata - to są okolice Theologos... A tu mamy Aliki! Tak właśnie wygląda stara kopalnia marmuru. Mówcie co chcecie. Dla mnie to był jeden z najkapitalniejszych widoczków, jakie do tej pory widziałem. W tej wodzie można pospacerować! Warto tylko wziąć klapki, z uwagi na jeżowce... Jeszcze jeden rzut oka z góry...
Idziemy dalej w góry! Ten piękny kwiatek pięknie śmierdzi! To ciekawe, ale jak nachylić nos nad kielichem, to nic nie czuć. Smród starego śmietnika rostacza się dopiero w odległości kilku metrów... Pożegnanie z Tassos! Odprowadzają nas mewy, jedzące w locie sucharki z ręki.

najbliższe galerie:

 
Thassos - Aliki
1pix użytkownik mocar odległość 0 km 1pix
Thassos - Moni Archangélou
1pix użytkownik mocar odległość 3 km 1pix
Thassos - Theologos
1pix użytkownik mocar odległość 8 km 1pix
Historia o Apollo i Afrodycie
1pix użytkownik mocar odległość 11 km 1pix
Sielski klimat THASSOS
1pix użytkownik karola odległość 11 km 1pix
Thassos  II
1pix użytkownik bedeg odległość 14 km 1pix

komentarze do galerii (15):

 
degial użytkownik degial(wpisów:59) dodano 16.05.2010 15:12

Tak, pierwsza fotka ma poprawiony kontrast, ale to było raczej przed zmniejszeniem.

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 16.05.2010 08:52

nr 1 pocztówkowe - standard ale podoba się. Pozdrawiam

walizka użytkownik walizka(wpisów:612) dodano 15.05.2010 22:07

Dziesiątka jest niezwykła - kawał wyciętej wyspy. Te brakujące kawałki Tassos zdobiły, a pewnie i dziś zdobią niejedno miejsce.

degial użytkownik degial(wpisów:59) dodano 15.05.2010 00:34

A! Widzisz, to już coś. Dzięki! Marek, na marginesie - gust to jedno, a technika - to drugie... Staram się doceniać obydwa pojęcia :-)

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 14.05.2010 23:34

http://obiezyswiat.org/show.php?photo=246625&width=840&height=650 typowy przyklad perspektywy kurtynowej, czyli wyplaszczonej. Jedynym co oddaje glebie obrazu jest tutaj zachodzenie jednego obiektu na drugi, czyli orzeslaniania, jak kurtynami.

http://obiezyswiat.org/show.php?photo=247952&width=840&height=650 i http://obiezyswiat.org/show.php?photo=247949&width=840&height=650 to efekty punktowego pomiaru. Bez tego , gdybym polegal na matrycowym, czy tez usrednionym pomiarze zdjecia bylyby zbyt jasne, a dodatkowo miejsca najjasniejsze najprawdopodobniej przeswietlone.
http://obiezyswiat.org/show.php?photo=248026&width=840&height=650 i widzisz linie , ktore "wciagaja" uwage do wewnatrz kadru.

Degial - wejdz na jakakolwiek z wielkich netowych galerii fotograficznych i przegladaj po prostu zdjecia. Skopiuj te, ktore naprawde Ci sie podobaja. Pozniej jeszcze dokonaj dodatkowej segregacji i zostaw najwyzej 10-15 % tego, co w pierwszym rzedzie wybrales. Wtedy sam je dokladnie przeanalizuj i sprobuj sam sobie odpowiedziec na pytanie dlaczego Ci sie podobaly.W ten sposob bedziesz mial pozywke dla swojego wlasnego gustu, a nie dla mojego :)

degial użytkownik degial(wpisów:59) dodano 14.05.2010 22:53

Marek, jam jest amator... co to jest perspektywa kurtynowa? Mówiąc "odczyt z rozjaśnień" czy masz na myśli punktowy pomiar światła na jasnej partii kadru? Byłoby super, gdybyś mógł podać przykład modelowej fotki, w której jakiś element by ilustrował twój wykład - czyli co na niej zrobiono dobrze i ciekawie. Bo ja po prostu patrzę przed siebie i staram się zrobić fotkę tak, żeby jak najlepiej oddawała rzeczywistość miejsca, w którym byłem. Wiem, że nie należy ciąć kadru horyzontem na pół, że trzeba się starać unikać niepotrzebnych elementów w kadrze, ale poza tym to coś lub ktoś musi mi przemówić i do wiedzy, i do wyobraźni...

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 14.05.2010 22:35

Degial - swiatlo potrafi wyczarowac nawet ze stosunkowo niezbyt ciekawego krajobrazu cidowne kadry. Ogolnie stanowcza wiekszosc takich zdjec powinna byc robiona zdecydowanie przed sniadaniem, a nie po. Jedynym wyjatkiem, jaki tak na szybko przychodzi mi do glowy sa zdjecia, w ktorych dominuje woda i chcesz do maksimum uzyc efektu polaryzacji. Wtedy przedpoludnie daje najlepsze efekty. Oczywiscie rowniez przed wieczorem , na chwile przed zachodem slonca swiatlo rowniez bywa swietne, zwlaszcza, jesli jeszcze w powietrzy pojawia sie lekka mgielka. Doskonale krajobrazy powstaja rowniez i po zachodzie slonca. Z uwagi na to, ze aparat rejestruje obraz inaczej niz ludzkie oko, zwlaszcza po zmroku mozna"wyczarowywac" widoki, ktorych normalnie nikt nie zobaczy.
Sam odczyt ekspozycji bywa tez czesto kluczowy, dla osiagniecia najlepszego efektu. Szczegolnie przy zastosowaniu dluzszych ogniskowych warto brac odczyt z rozjasnien, ale nienal zawsze wtedy bedziesz potrzebowal korekty in plus. W ogole nalezaloby najpierw zaczac od tego, by nauczyc sie dobierac optymalna ogniskowa do zamierzonego zdjecia, majac na uwadze to, ze czym dluzsza ogniskowa, tym zdjecie bardziej splaszczone. Stad zwlaszcza przy zdjeciach z perspektywa kurtynowa swietne efekty daje dluga F. Zdjecia robione z pomoca bardzo krotkich F potrzebuja zwykle jakiegos wprowadzenia w kadr, silnych linii wiodacych oko do wnetrza kadru D - na ten temat pisane sa cale ksiazki, wiec trudno w sposob bardzo krotki udzielic odpowiedzi, szczegolnie ze pewne aspekty nie sa takie jednoznaczne.

moneeq użytkownik moneeq(wpisów:1090) dodano 14.05.2010 21:59

zasada numer jeden to miec oko na miejscu :)

pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 14.05.2010 21:57

Oczywiście, że nie zrezygnowałam :))) Wybrałam Zakyntos, bo tam się bezpośrednio ląduje i zaprotestować mogą tylko żółwie Caretta :) Już czekam na te 60 odcieni błękitu i może Marek doradzi na co zwrócic uwage przy fotografii krajobrazu, bo to mój "konik", a raczkuję w tym temacie. Czekam na Twoje relacje z Korfu i życzę udanego wypoczynku na tej pięknej wyspie. pozdrawiam

degial użytkownik degial(wpisów:59) dodano 14.05.2010 21:11

Marek, co byś tak na marginiesie doradził, jeżeli chodzi o pstrykanie krajobrazów? Chciałbym spełnić Twe nadzieje co do zdjęć z Korfu :-) Zapewne znasz parę reguł, a ja bym się czegoś chętnie nauczył... Może jakiś modelowy przykład (z opisem), poprawnie i ciekawie przyfoconego krajobrazu?

degial użytkownik degial(wpisów:59) dodano 14.05.2010 21:11

Sona_Dora! Nie rezygnuj! Jak donoszą rezydenci, to życie na wyspach toczy się tak jak zawsze, spokojnie i bez nerwów. Za tydzień, jak Bóg da zdrowie, to będę nadawał na żywo o sytuacji w Grecji...

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 14.05.2010 18:14

Jestem fanką wysp :) Ostatnio rozważałam nawet wyjazd na Tassos, bo najbardziej lubię takie dzikie, gdzie właśnie można w spokoju obcować z przyrodą. Niestety zrezygnowałam z uwagi na niepewną sytuację w Grecji. Fajnie, ze pokazałeś wyspę, a Aliki rzeczywiście nieziemsko piękne. Pozdrawiam

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 14.05.2010 11:56

Wg mnie dużo, dużo piękniejsze i ciekawsze od dzieł człowieka, jest to, co stworzyła natura. Dla Aliki robię wyjątek. To miejsce stworzył człowiek (niechcący, tak przez przypadek), jednak natura dopełniła reszty. Robi to wrażenie! Bardzo mi się podoba.
P.S. Patrzę sobie na zdjęcie 4 i zastanawiam się, jak było ze schodzeniem po tych "schodkach";-) W górę zawsze łatwiej, niż w dół;-) Pozdrawiam serdecznie i życzę miłych wakacji na Korfu.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5472) dodano 14.05.2010 11:27

Zachwyciły mnie Aliki , niespotykane formy mogą robić wrażenie:))) Mewy pozowały Wam wyśmienicie, wyspy greckie są zawsze ciekawe:)))

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 14.05.2010 11:15

Degial ...tak szczerze - piszesz bardzo entuzjastycznie o tym miejscu, choc piszesz niewiele...a szkoda. Jednak zdjecia zdecydowanie entuzjastyczne nie sa. Te z Libii tworzyly krajobraz z nastrojem i dlatego ewentualne uchybienia nie byly az tak istotne. Tutaj natomiast tego nastroju zupelnie brak. Zdjecie 17 fajne , ale mysle, ze nieco inne , ciasniejsze kadrowanie dodaloby uroku. Mam nadzieje, ze z Korfu przywieziesz znacznie ciekawsze ilustracje.

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!