m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (45):

 
wioska Rum a woddali formacja skalna zwana Siedem Filarów Mądrości
w pobliżu Źródla Lawrence'a
Góra i Kanion Chazali,
w tym stromym wąwozie jest wiele starożytnych inskrypcji
to zdjęcie dodałam później więc numerki we wcześniejszych komentarzach są nieaktualne ;)

najbliższe galerie:

 
Miejsca - Jordania / Wadi Rum
1pix użytkownik slav odległość 4 km 1pix
Wadi Rum - Jordania
1pix użytkownik krzychu odległość 4 km 1pix
Wadi  Rum
1pix użytkownik stewal odległość 5 km 1pix
Jordania - Wadi Rum cz.II
1pix użytkownik andred odległość 5 km 1pix
Jordania - Wadi Rum cz. I
1pix użytkownik andred odległość 6 km 1pix
pustynia Wadi Rum
1pix użytkownik andrew430 odległość 6 km 1pix

komentarze do galerii (41):

 
klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 09.07.2010 23:30

danielski : EF-S 17-85 IS USM

danielski użytkownik danielski(wpisów:261) dodano 27.06.2010 19:14

klacia jaki obiektyw był podpięty pod 7D?

janus użytkownik janus(wpisów:13) dodano 26.06.2010 17:20

przepiękne zdjęcia.Byłem tam miesiąc temu , trzeba trochę pomyślec aby takie wyszły.

zuzka użytkownik zuzka(wpisów:143) dodano 03.06.2010 20:37

Piękne miejsce,
wchodziłaś pod tę góreczkę?

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 02.06.2010 03:52

Klaciu - rzecz w tym, ze nie trzeba pozniej obrabiac wszystkiego. Po prostu wybierasz foty z duzym potencjalem i tylko na nich sie koncentrujesz. Z drugiej strony, jesli chcesz miec obrobione wszystkie, to robisz to procesem zautomatyzowanym, ktory i tak da Ci w ogromnej wiekszosci jakosc optyczna obrazu niedoscigniona dla jpega. Inaczej chyba nie ma najmniejszego powodu do kupowania naprawde drogiego aparatu.

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 20:59

Raul aparat ma ustawiony rozmiar zdjęć na L z najmniejszym poziomem kompresji i mąż tego parametru nie przestawia, w zależności od ilości barw, zdjęcia o tej samej rozdzielczości mają u nas różną wagę średni od 4 w zwyż

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 20:58

Droplet widzę ze specjalizujesz się w zdjęciach podwodnych, możesz polecić jakis (najlepiej darmowy ;) program odfiltrowywujący niebieski zafarb akwarium ?

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 20:52

Raul aparat ma ustawiony rozmiar zdjęć na L z najmniejszym poziomem kompresji i mąż tego parametru nie przestawia, w zależności od ilości barw, zdjęcia o tej samej rozdzielczości mają u nas różną wagę średni od 4 w zwyż

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 01.06.2010 20:34

Klacia - z tego rozmiaru, który podałaś wynika, że ustawienie jakości zdjęć w Twoim aparacie oscyluje koło średnich wartości - czyli któraś z wartości M.
Nie wiem, czy ten zabieg wykonałaś celowo, aby zyskać więcej miejsca na karcie, ale ten rozmiar zdjęcia powinien u Ciebie ważyć przy najwyższej jakości przynajmniej 8 Mb, a Raw około 22 - 25 Mb jeżeli przestawisz na najlepszą jakość - czyli L. Wtedy masz dopiero pole do popisu, zarówno podczas obróbki jak i przy kadrowaniu.
Przy mojej, dużo skromniejszej rozdzielczości 3888 x 2592 jpg -to 6-7Mb, a Raw 15-18Mb.

droplet użytkownik droplet(wpisów:267) dodano 01.06.2010 20:24

klacia: rozumiem, że wysłałaś zdjęcia prosto z puszki.
Następnym razem spróbuj pomniejszyć sama z opcją wyostrzania do rozmiaru max 700px na bok.
Z jakością kompresji to już trzeba eksperymentować ale nie może być niestety najwyższa.

Marek: chciałbym kolor z 5D a AF z D700. Wykombinowałem sobie, że 7D to właśnie taki kompromis :-)

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 01.06.2010 20:18

Marek - zdjęcia, które pociągnąłem i poddałem korekcie mają po 50kb wagi. Jeżeli w miejscu gdzie było 250 pikseli mam 1 (jeden) - to artefakty muszą się pojawić :)
Na to siły nie ma. Obróbka obrazu w pełnej rozdzielczości, pozwala ingerować w każdy piksel i to jest gwarancja dobrych efektów.
Barwa niebieska, której Tobie brakuje, to po prostu Obraz - Dopasowania - Barwa/Nasycenie - wybieram kolor niebieski i suwaczek w prawo do prawidłowej wartości.

Droplet - wszystkie moje zdjęcia, za wyjątkiem ostatnich Indii południowych - to jpg z puszki Canona ... po delikatnej korekcie, której i tak nie da się uniknąć.
Ja wiem, że doskonałe nie są, ale na moim kompie wyglądają zupełnie inaczej, zapewniam Cię.

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 20:17

Marek masz rację ale na wycieczce chce się uwiecznić jak najszybciej i najwięcej, kto by potem siedział i obrabiał wszystkie to foty ?

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 20:14

5184 x 3456
5,77 MB

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 01.06.2010 20:09

Droplet - robisz zdjecia do katalogow, ze to cie martwi? Chyba nie robisz setek zdjec kazdego dnia? W kazdym razie ja od jpegow odzegnuje sie calkowicie. Nawet nie robie podwojnych plikow w raw i jpegach. Do tego jpegi wiele pozostawiaja do zyczenia jesli chodzi o ostrosc. Jpeg jest dobry na komorke :)

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 01.06.2010 20:06

Klacia - to bylo kiepskie oswietlenie :) Chodzi o to, ze jego zakres tonalny wielokrotnie przewyzszal mozliwosci zapisu na matrycy.
Droplet pytal Ciebie jakie zdjecia wrzucilas na Obiezyswiata, a nie o rozdzielczosc zdjec w aparacie :) Spojrz moze na wartosci zdjec, ktore wrzucalas- jaka mialy wage i jaka rozdzielczosc. Chodzi o to, ze mamy tutaj pewien problem z przegladarka, ktora automatycznie "docina" zdjecia i przy okazji "docina" tez ich jakosc

droplet użytkownik droplet(wpisów:267) dodano 01.06.2010 20:03

Mnie to martwi o tyle, że miałem nadzieję przy Canonie można pozwolić sobie na JPG z puszki.

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 20:03

aprat ustawiony jest na sRGB, sprawdzone,
w RAW'ach robimy zdjęcia owszem ale zazwyczaj w kiepckim świetle, nie spodziewałabym się żadnych problemów w tak doskonalym oświetleniu,
rozdzielczość zdjęcia to 18 MP,

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 01.06.2010 19:50

Raul - przy okazji jeszcze - zobacz, ze nawet zmieniajac histogram zupelnie nie odzyskujesz barwy niebieskiej. Niemniej miales racje, ze to kompresja, tyle ze to kompresja bezposrednio chyba przy zapisie zdjecia w aparacie.

droplet użytkownik droplet(wpisów:267) dodano 01.06.2010 19:48

klacia: o jakiej wadze i rozdzielczości wstawiałaś zdjęcia?
Chciałbym sprawdzić hipotezę, czy to nie przez kompresor tego portalu.

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 01.06.2010 19:47

Tak raul- tylko, jesli tak robisz, to pojawia sie masa artefaktow. Bc moze jest to tylko na zdjeciu o malym rozmiarze, ale mam wrazenie, ze i na duzym tez bedzie. Masz jednak racje z ta kompresja. Teraz przypomnialem sobie, ze na samym poczatku swoich poczynan z fotografia cyfrowa chcialem wyrzucic swojego C 350D do oceanu, gdy zobaczylem wynik pracy na komputerze. Oczywiscie robilem wtedy w jpegu, bo o RAW do czego sluzy i po co jest nie mailem wtedy pojecia. Zdjecia w warunkach wielkiego kontrastu mialy podobna jakosc.
Klacia - szczegolnie wtedy, gdy warunki swietlne mocno odbiegaja od normy koniecznie popros meza, by jednak robil zdjecia w RAW. Po to macie dobry aparat. Jpegi robi sie do katalogow i zdjecia z imprezek, aby nie bylo roboty pozniej. Wszytskie jednak te, ktore jakos cenicie najlepiej jednak wykonywac w RAW

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 01.06.2010 19:41

Raul- histogram nie jest zaskoczeniem- dokladnie takiego sie spodziewalem, stad tez mowilem o "stlumionych" barwach. Pomimo ogromnej jasnosci miejsca i do tego ogromnego kontrastu kompletnie nie ma tutaj zadnych wartosci w pasmie najwyzszej jasnosci, nie wspominajac juz o cieniach.
Klacia - moze jednak sprawdz sama, czy na ustawieniu przestrzeni w menu aparatu na pewno jest sRGB.Na ta chwile nic innego nie przychodzi mi do glowy co moglo sie tutaj stac. te zdjecia powinny wrecz tryskac barwa.

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 01.06.2010 19:41

Nie ma za co Klacia. Gdybym miał jak, to bym Tobie przesłał Twoje foty po delikatnej korekcie na histogramie. Myślę, że Twoje zdziwienie, było by co najmniej takie jak moje. Pozdrowienia dla męża ;)

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 19:34

dzięki raul ;) przekażę mężowi to się ucieszy ;)

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 01.06.2010 19:33

Nie Klacia, bardzo dobrze naświetlone. Po prostu zakres tonalny został rozmydlony w wyniku kompresji, wystarczy obciąć zbędne przestrzenie i fota wraca do formy, a forma jest doskonała :

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 01.06.2010 19:29

Klacia - te zdjęcia są piękne. Tryskają barwą i kolorem, a barwa jest niesamowita ... wystarczy tylko przeciągnąć skrajne suwaki histogramu na właściwe miejsce :)
Pozdrawiam

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 19:28

czyli niedoświetlone ?

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 19:25

na wycieczkę do Wadi Rum mieliśmy jechać dnia poprzedniego po południu, jednak uniemożliwiła nam to burza piaskowa (która zaczęła się już pod koniec zwiedzania Petry i chyba na niektórych fotkach już to lekko widać), pojechaliśmy więc dnia następnego wczesnym rankiem, wychodzi na to że to ten pył

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 01.06.2010 19:23

Powód jest prosty i bezdyskusyjny. Pozwoliłem sobie zrzucić kilka tych zdjęć i spojrzeć na histogram. Spójrzcie sami ... tu jest przyczyna.

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 01.06.2010 19:08

dokladnie jest tak, jak piszesz Klacia, jakkolwiek w warunkach tego unoszacego sie pylu jego dzialanie bylo ograniczone. Czego bysmy nie pisali, to w zadnym wypadku nie byl powod.

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 19:04

marek50 czy sądzisz, że powodem mógł być filtr polaryzacyjny ? zdaje się że raczej powinien dodać głębi barwie

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 01.06.2010 18:40

to nie zobaczysz Raul tqak dlugo, jak nie zobaczysz:) Nawet na przecietnym monitorze zobaczysz barwy zupelnie nie do osiagniecia w sRGB.To najbardziej widoczne jest na tonach niebieskich. Zrob ze statywu 2 zdjecia tak kolo 9-10 rano , zdjecia nieba z pomiarem branym wlasnie z (nomen omen) nieba :) pod katem ok 90 st do Slonca. Przerzuc te zdjecia na kompa i zobaczysz jak ogromna moze byc roznica.

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 01.06.2010 18:35

Photoshop oferuje 35 wariantów ustawienia przestrzeni barwnej. Przygotowując obraz do druku, można zastosować przy obróbce profil preferowany przez laba i będzie po problemie.W zdjęciach przeznaczonych do prywatnej kolekcji, lub prezentacji na portalu, korekta barwna jest sprawą kilku suwaków i nie widzę potrzeby ingerowania lub konwersji do innych przestrzeni niż sRGB.

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 01.06.2010 18:08

dziekuje Klacia. Nie rozumiem co sie stalo na zdjeciach przykladowo 21, 23. Tam barwa niebieska zupelnie poszla sobie na spacer. Z ta przestrzenia to zupelnie nie chodzi o jakas obrobke Po prostu sa drukarnie, ktore potrafia ta dodatkowa przestrzen wykorzystac, oczywiscie i tak po poprzedniej konwersji do CMYK. Z drugiej strony zmiana kontrastu rzecz jasna ma rowniez wplyw na zmiany nasycenia barwy- sa wprawdzie programy, ktore to rozdzielaja, ale nie jest to photoshop. dzieki za odpowiedz raz jeszcze i pozdrawiam

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 01.06.2010 17:50

marek50 - przestrzeń kolorów wykorzystywana w 7D to sRGB, mąż nie korzysta z Adobe RGB ponieważ nie ma takiej potrzeby, nie poddaje zdjęć obróbce graficznej w jakimkolwiek programie (za wyjątkiem std. modyfikacji typu: jasność, kontrast). Przy wszystkich zdjęciach korzystał ze Stylu Standard oraz automatycznego balasnu bieli i zapewnie to jest powodem takich barw.

droplet - AF w 7D zdaniem mojego męża jest bardzo dobry. Świetnie przygotowane przez producenta różne układy pól AF pozwalają na dopasowanie ich w zależności od potrzeb w danej chwili.

marek50 użytkownik marek50(wpisów:771) dodano 29.05.2010 23:05

Klacia - pierwsza rzecz, ktora rzucila mi sie w oczy, to jest jakis problem z glebia barwy na tych zdjeciach. Pozwole sobie zgadnac, ze prawdopobnie zdjecia w oryginale robilas w przestrzenie kolorystycznej Adobe RGB, a nie s RGB. Stad, przy sejwowaniu na siec natychmiast odcielo na zdjeciach wszytskie barwy spoza tej ostatniej przestrzeni i program mial trudnosc w sejwowaniu web safe colors. To wyjasnialoby brak niebieskiego nieba no i ten wspomniany przeze mnie wczesniej brak glebii barwnej. Jesli mam racje to wszelkie dalsze ewentualne dywagacje o niewlasciwym pomiarze temperatury barwnej po prostu sa bezsensowne.
Pomijajac powyzsze - w paru kadrach na ich peryferiach niepotrzebnie zostawilas fragmenty jakis przedmiotow - na przyklad na 2, 3, 22 Latwo to usunac przez zawezenie kadru.
11 ma moim zdaniem ogromny potencjal, gdybys znalazla ciut ciekawszy pov. 13- nie moglas sie schylic tak niemal do ziemii? Chyba ta perspektywa lepiej tam lezala? 23 - ciut w prawo - nie sadzisz? 15 i 16 to bylyby swietne zdjecia, gdyby mialy swiatlo niebanalne...no i ta glebia barw...chociaz to moze nawet niezle mogloby byc i w b/w.
Ogolnie jest tu pare fajnych zdjec, ktore przyjemnie sie oglada, a jakies niedostatki sa na ogol banalne...oprocz tych barw rzecz jasna :)
Zycze wielu fantastycznych galerii!

pipol użytkownik pipol(wpisów:8728) dodano 29.05.2010 22:45

mamy leniuszka ;)

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:1843) dodano 29.05.2010 22:44

Galerię marcowej dziewczyny z Góry Mojżesza w dniu swego debiutu oceniłaś na 2 punkty.
Nie najlepsze to wejście na ten portal.

droplet użytkownik droplet(wpisów:267) dodano 29.05.2010 22:43

Ja też bym się chętnie dowiedział: czy podobała ci się pustynia?
Mały opis ogólny by się jednak przydał.
Spokojnie możesz usnąć podobne zdjęcia, nic nie wnoszą np 15, 16 to ta sama góra.
Sama powinnaś zdecydować, które ujęcie ci się bardziej podoba.
Chyba, że jak Marek50 chcesz byśmy sami sobie wybrali ;-)
Pozdrawiam
PS
Czy jesteś zadowolona z 7D, szczególnie z układu AF?

romana użytkownik romana(wpisów:5160) dodano 29.05.2010 22:08

No nie wiem, ja bym jednak chętnie się czegoś więcej dowiedziała. Sam tytuł to trochę mało... :)

klacia użytkownik klacia(wpisów:24) dodano 29.05.2010 22:02

Wszysto zawiera się w tytule ... nic dodać nic ująć ;)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8728) dodano 29.05.2010 21:48

Fajna przygoda, szkoda, że bez opisu.

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!