Wstawać,wstawać nie czas na nudę! - zrobimy rundkę po Lądku.
Ruszamy z Placu Partyzantów Plac Partyzantów opuszczamy ulicą J.Bema idziemy cały czas mając po lewej w dole ... Mostkiem nad nią, niechętnie przechodzimy na drugą stronę bo tam ... ... nie miłosiernie wieje. Chcieliśmy zajść od tyłu arboretum jednak dalej droga była nie przejezdna dla naszego wózka ...
... więc konieczny był odwrót. Musiałem czekać 39 lat żeby ulepić tak wielką kule./średnicę miała większa niż 1,89m/ Potem po wysiłku prysznic i ... ... kąpiel. Nasze maleństwo patrzyło na te wygłupy z politowaniem. Arboretum zimą jest zamknięte więc ul.S.Moniuszki wracamy ...
... przed Zakład przyrodoleczniczy Jerzy wybudowany nad żródłem o tej samej nazwie.Znajduje się w nim skromna pijalnia,basen do zażywania leczniczych kąpieli,pokoje gościnne oraz ... .. emanatorium radonowe, jedno z dwóch takich w Polsce, gdzie kuracjusze mogą wdychać powietrze wzbogacone radonem.Na tyłach Jerzego jest Park Moniuszki a w nim ... ... wieża zegarowa z 1580 r. oraz ośmioboczna kapliczka wybudowana w latach 1656-58. Na tyłach jednego z domów/dawne sanatorium/ przy ul.T.Kościuszki znajduje sie jedyny w Polsce kryty most. Teraz obok Jerzego,lekko pod górkę ul. Ostrowicza następnie ... ... przez mały park z zabytkową aleją cisów dochodzimy do ...
... Zakładu przyrodoleczniczego Wojciech zbudowanego w latach 1678-79 na polecenie hrabiego Zygmunta Hoffmanna odkrywcy źródła. Wybudowano go na wzór łażni tureckiej w Budzie.Mieszczą się w nim pokoje gościnne,sale zabiegowe oraz ...
... w rotundzie na górnym poziomie ... ... pijalnia gdzie serwowana jest ... ... woda ze żródła Marii Skłodowskiej-Curie. Bezpośrednio pod pijalnią znajduje się basen z leczniczą wodą.
Wychodząc z Wojciecha widzimy Sanktuarium Uzdrowienia Chorych oraz biały budynek Albrechtshalle w którym mieści się kawiarnia. Robiąc małe kółko dla lepszych widoków opuszczamy część uzdrowiskową Lądka ul. Graniczną . Idąc wzdłuż Białej Lądeckiej ul. Klonową docieramy do  najcenniejszego i najstarszego zabytku w Lądku do ... ... Mostu św. Jana z 1565 r z figurą św.Jana Nepomucena z 1710 r. Przechodzimy przez most,potem w prawo i po kilkudziesięciu  krokach dojdziemy do rynku. Północną pierzeje rynku stanowią renesansowe kamienice z podcieniami.
Trochę te podcienia zniszczone ale widać że remonty się odbywaja bo ... ... południowa i zachodnia pierzeja są już odnowione. W centralnym punkcie rynku stoi ... ... ratusz a obok niego stoi ... ... figura Trójcy Św., wykonana przez Michała Klahra w 1741 r. Opuszczamy część mieszkaniową Lądka ul.T. Kosciuszki biegnącą przy Białej Lądeckiej .
Patrząc do tyłu możemy dostrzec na górze nad żółtym budynkiem trzy krzyże na górze o takiej własnie nazwie. Teraz szybko wracamy bo nasza córeczka dośc stanowczo komunikuje że czas na 2 śniadanie. Ul. M.Konopnickiej wróciliśmy na Pl.Partyzantów gdzie obok siebie stoją, i popadające w ruinę wille  ... ... i wybudowane całkiem niedawno ... ... i odnowione jak np. Rybniczanka w której to gościliśmy.Dobre warunki za przystępną cenę - polecam. Jak odkopię auto to wybierzemy się na zwiedzanie okolicy.

Lądek Zdrój - uzdrowisko nocą
Lądek Zdrój
1pix użytkownik knfred odległość 1 km 1pix

knfred użytkownik knfred(wpisów:2455) dodano 07.10.2010 13:14

Ooo tak ! - szczególnie za kołnierzem.
hejka!

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 07.10.2010 12:56

Prysznic najfajniejszy, z pewnością bardzo orzeźwiający ;)

aiarenowe-opowiesci użytkownik aiarenowe-opowiesci(wpisów:164) dodano 06.10.2010 14:13

za bardzo tego "wózka WRC" nie przystosowałeś do jazdy w tych warunkach, zapomniałeś o łańcuchach... ;)
po za tym... to zbliża się zima...
miły spacer we wspaniałej aurze... pozdrawiam

pesteczka123 użytkownik pesteczka123(wpisów:1556) dodano 06.10.2010 09:29

"Nie ma takiego miasta – Lądyn! Jest Lądek, Lądek Zdrój, tak..." ;)
Przyjemny spacerek w sympatycznym towarzystwie :))

dispar użytkownik dispar(wpisów:5388) dodano 05.10.2010 23:34

Sympatyczna wycieczka. 12-fajna. Pozdrawiam.