do Delf wyjechałyśmy z Aten pierwszym dziennym autobusem, na który prawie co się spóźniłyśmy, ponieważ dość ciężko było odnaleźć dworzec autobusowy...
autobus jechał, o ile dobrze pamiętam, około 3 godzin. góry na zdjęciu zostały sfotografowane podczas krótkiej przerwie w jeździe. wysiadłyśmy w centrum miasteczka, do świątyni musiałyśmy się cofnąć. z ulicy rozpościerał się piękny widok na góry Delfy leżą u stóp gór Parnasu, które dodają świątyni złowrogiego (i jakże pięknego) wyrazu
teren starożytnych Delf. Pogoda nieciekawa - zimno i silny wiatr. za to chmury dodawały uroku Skarbiec wiele obiektów nie zostało przez nas zidentyfikowanych;) nie miałyśmy żadnego przewodnika, a wiadomości zaczerpniete przed wyjazdem szybko wyleciały z głowy..;) co jednak nie przeszkadzało cieszyć się widokami i atmosferą
skarbiec z innej perspektywy szeszy widok na kompleks
świątynia Apolina. to tu Pytia wchodząć w trans przekazywała swoje proroctwa. siedziała ona na trójnogu w komnacie pod świątynią. Zaraz obok świątyni stoi wielki teatr, który mieścił 500 000 widzów. Był ważnym miejscem ze względu na odbywające się tu igrzyska.

z powodu przenikającego zimna i napływających tłumnie wycieczek autokarowych - postanowiłyśmy Starożytne Delfy opuścić. ostatnie spojrzenie na świątynię skierowałyśmy się drogą jeszcze bardziej w dół. tutaj kiedyś było kiedyś gimnazjum, łaźnia, dom kapłanów.
moje ulubione greckie drzewo;) a to - świątynia Ateny Pronaia - Ateny Strażniczki znajdująca się kilkaset metrów poniżej świętego okręgu Apolla te trzy kolumny to pozostałości po tolosie (który został zbudowany ok. IV w .p.n.e). Była to okrągła budowla w kształcie rotundy z dwudziestoma doryckimi kolumnami.
właśnie tu pierwotnie czczono Gaję muzeum w Delfach najcenniejszy i najsłynniejszy obiekt w muzeum: Woźnica Delfijski, starożytny posąg z brązu, odkryty w roku 1896 w świątyni Apollina po zwiedzeniu muzeum ruszyłyśmy do współczesnego miasteczka
Delfy z góry. miałyśmy jeszcze trochę czasu do ostatniego autobusu, postanowiłyśmy więc powędrować trochę w piękne góru Parnasu
kompleks świątyń widziany z góry
chciałoby się iść dalej, niestety nie było już czasu... ruszyłyśmy w drogę powrotną.

DELFY
1pix użytkownik andrew430 odległość 1 km 1pix
Grecja starożytna
1pix użytkownik panda64 odległość 1 km 1pix

zazula użytkownik zazula(wpisów:123) - Użytkownik usunięty. dodano 07.02.2011 15:45

Ave. Ładny oddech starożytnej Grecji. :)