Ponieważ podróż wynajętym samochodem przez Lombok trwała dłużej niż planowaliśmy , na Gili Air płynęliśmy , podziwiając zachód słońca . W efekcie na wysepkę dotasrliśmy już po ciemku Rano jednak Gili Air odkryła przed nami swoje uroki. Hotel ( tu wszystko nazywa się hotelem) , w którym zamieszkaliśmy był cudowny. O czymś takim marzyliśmy Nasz domek z ocienioną werandą był niezwykle malowniczy... ... jego wnętrze taż było klimatyczne. Na plaży przed domkami ustawione były leżaki do naszej dyspozycji A tak wyglądało miejsce naszego wypoczynku z perspektywy morza
Restauracja hotelowa Zacienione miejsce do wypoczynku. Tubylcy , czyli obsługa hotelowa , tutaj spędzała noce.... Poranną kawę przyniósł Mohamed , niezwykle sympatyczny , młody chłopak Kawa w takiej scenerii smakuje wybornie. Obok filiżanki widać fragmenty rafy , której pełno tu wszędzie na plaży Po kawie brat Mohameda serwuje nam indonezyjskie śniadanie. Posileni , możemy przejść na inną plażę , po drugiej stronie przystani , gdzie podobno z łatwością można nurkować wśród rafy. Wędrując brzegiem wyspy podziwiamy jej uroki
Wysepka jest tak mała , że można ją obejść w niespełna półtorej godziny Wiele towarów , w tym żywność a nawet słodka woda do picia ,. dowożona jest z lądu czyli z sąsiedniej , znacznie większej wyspy Lombok Także meble ( indonezyjska IKEA?) przypływają na łodziach. Rozładunek odbywa się bez pomostów , z łodzi wchodzi się prosto do wody Docieramy do plaży , zakładamy płetwy , maski i rurki i zanurzamy sie w morze , by podziwiać rafę....
W czasie swych podwodnych wycieczek spotykamy nawet żółwie morskie Bogactwo podwodnej fauny i flory zachwyca
Zachęceni opowiadaniem jednego z napotkanych na Bali Polaków , napełniamy puste butelki po wodzie mineralnej chlebem i wodą . Po dokładnym wymiksowaniu  zawartości, można karmić ryby. Niesamowita frajda! Pływanie jest wyczerpujące , kosztuje sporo sił. Na plaży wypatrzeć można wędrujące sklepiki owocowo-Warzywne... .... więc z przyjemnością serwujemy sobie porcję witamin , szczególnie , że podana jest w tak fantazyjny sposób!
Wczesnym popołudniem morze zaczyna uciekać od nas -znak , że rozpoczyna się odpływ Wracamy więc do naszego hotelu , podziwiając w dalszym ciągu uroki wysepki Przyglądamy się z zainteresowaniem , w jaki sposób tubylcy budują łodzie W hotelu Mohamed proponuje nam świeże , prosto z drzewa mleczko kokosowe Wprawnie przygotowuje dla nas ten specjał
I gotowe! Mniam! Pycha! Musieliśmy wyglądać na mocno wyczerpanych nurkowaniem , bo po chwili zaserwowano nam świeżutki sok z ananasa Tymczasem słońce chyli się ku zachodowi , z wyraźnym zamiarem schowania się za sąsiednią Gili Meno Naszą werandę za miejsce odpoczynku po upalnym i męczącym dniu wybiera sobie kocia mama ze swoimi dziećmi Za chwilę zabłysną gwiazdy na niebie a teren hotelu oświetli nastrojowe światło oryginalnych lampionów Podziwiamy zachód słońca z naszego tarasu
Przejrzystość powietrza jest znakomita , więc możemy z łatwością dostrzec Gunung Agung, najwyższą i najświętszą górę na odległej wyspie  Bali , u stóp której umiejscowiona jeśt Świątynia-Matka , Besakih Po wyczerpującym dniu , przychodzi pora na strawę duchową Do życia jednak potrzeba konkretów więc na kolację w pobliskiej restauracyjce nad brzegiem morza zamawiamy grilowanego tuńczyka z ryżem i surówką oraz zimnego bintanga Niestety , wszystko co dobre też sie kiedyś kończy. Po kilku dniach spędzonych na tej rajskiej i sielskiej wysepce , musimy z żalem ją opuścić. Rankiem zamawiamy taryfę na nasze bagaże ( na wysepce nie ma samochodów i motorów a spotkać można wyłącznie takie jak na zdjęciu zaprzęgi konne oraz rowery) Na przystani wsiadamy do łodzi ( prosto z wody , bez pomostów)....
i w towarzystwie tubylców płynących po zapasy wody i jedzenia , wracamy na Lombok , a potem samolotem do Jakarty Z żalem pozostawiamy za rufą łodzi Gili Air! Ech! łza się w oku kręci....

Gili Meno
1pix użytkownik baudolino odległość 16 km 1pix
Indonezja - cmentarz chiński na Lombok

taddd użytkownik taddd(wpisów:51) dodano 24.11.2010 05:06

Przyznam szczerze , że nie pytałem o cenę wyspy. W Indonezji wysp , wysepek , wyspiątek i "kropek na wodzie" jest tysiące , więc z pewnością coś znajdziesz. Powiem tylko , że nocleg w tym hotelu dla dwóch osób , ze śniadaniem kosztuje ok 20$.

mieczysaw użytkownik mieczysaw(wpisów:2098) dodano 22.11.2010 16:51

Nic mi nie pozostaje tylko pozazdrościć Wam wypoczynku w takim miejscu.Podobają mi się zdjęcia 43 i 44. Nie wiesz czasami za ile można kupić taką spokojną wyspę? Może być mniejsza.Jeszcze mnie na to nie stać,ale kto wie.Lepiej już za wczasu mieć coś na oku. Pozdrawiam

pesteczka123 użytkownik pesteczka123(wpisów:1556) dodano 22.11.2010 13:18

Rozmarzyłam się kulinarnie, dopiero co czytałam o pierożkach, a tu takie specjały ... Eh, idę po pracy po ananasa i powycinam sobie, a jak! ;)

taddd użytkownik taddd(wpisów:51) dodano 21.11.2010 17:42

Rzeczywiście , można tu odpocząć. My odzyskiwaliśmy tu siły po prawie 4-ro tygodniowym zwiedzaniu Indonezji. Za nami była wtedy Jawa( m.in. Jakarta , Yogyakarta , Borobudur , Prambanan, wulkany Bromo i Ijen ) , Bali i jej niezliczone świątynie, Folres i warany na Rinca. Wysepka nie ma jednak zbyt wielu atrakcji i po kilku dniach leniuchowania już nas "roznosiło".

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 21.11.2010 17:22

Wspaniałe miejsce dla tych co lubią sobie odpocząć i się zrelaksować podczas urlopu jak widzę.
Ciekawy komentarz do zdjęć.Przyjemnie mi się oglądało galerię.

vivi użytkownik vivi(wpisów:487) dodano 21.11.2010 17:06

Po takiej ciekawej relacji aż chce się tam jechać
i to natychmiast.

watcher użytkownik watcher(wpisów:1927) dodano 21.11.2010 16:12

Ciekawa relacja- wysepka robi wrazenie.
Zdjecie 43 to moj faworyt.