Zaczynamy niezwykłą przygodę w Dolinie Olden... Jedziemy w kierunku jednego z jęzorów lodowca. W Dolinie nawet nie zapomniano o duchowej potrzebie dla turystów. Widoki jakie dane jest nam odlądać - zachwycają Tu ten sam widok co na poprzednim zdjęciu -bliżej. Nawet tunel wybudowano dla uatrakcyjnienia Doliny
Ten szczyt  a daleka lekko podobny do naszego poczciwego Giewontu. Podjeżdżając bliżej widzimy, że stanowią go dwa odzielne szczyty Tu inne na niego spojrzenie w promieniach słońca Prawie w większości droga prowadzi brzegiem dwóch potężnych jezior Tak nam się tutaj spodobało, że postanowiliśmy zostać tu dłużej... Mamy kemping !
Niestety - miejsc wolnych brak. Tu widzimy kempingową recepcję. Bajka - no nie ? Jedziemy dalej szukająć kolejnego kempingu. Widoki powalają !....
...zmieniając się jak w fotoplastikonie. Oto woda w jeziorach obok których jedziemy Jest kolejny kemping ! Hura - jest domek !
Tu widzimy kempingową recepcję.
Informacja ogólna: większość kempingów w Norwegii takimi recepcjami zachęca turystów do siebie. Oto nasz domek. Kawa i ciacho w takim otoczeniu to niezwykła frajda Domek - widok z tyłu.
Zdjęcie wykonano o godz.23.00 ! - podczas białej nocy.
Wnętrze domku. Tu widzimy kuchnię, głębiej jedną z sypialni. Tutaj salon Mieszkamy w takim oto otoczeniu. Osada rolnicza w sąsiedztwie kempingu. Tu widzimy gospodarstwa norweskich rolników Widok z kempingu
Inne ujęcie tego samego miejsca. Zabudowania mieszkalne rolników Zaglądam wszędzie i patrzę przez każdą szparkę Jestem oszołomiony pięknem tej ziemi Tutaj widzimy kolejną osadę norweskich gospodarzy ziemskich Jest ! Widać go ! To on - Jostedalsbreen.
Góry, woda, lodowiec i fiord. Cóż więcej potrzeba !!! Jest fest. Jedziemy  w najwyższym zachwycie Tu inny widok na inny lodowcowy jęzor. Oczy tak się cieszą widokami, ze wcale nie mrugają.
Nie wyobrażałem sobie, że aż tak będę się zachwycał. A to ponoć nie wszystko z tym miejscem związane. Dojeżdzamy do celu. Koniec drogi, koniec Doliny, wjeżdżamy na parking.
cdn

NORWEGIA- JOSTEDALSBREEN
1pix użytkownik olaf43 odległość 28 km 1pix

jurasek użytkownik jurasek(wpisów:360) dodano 05.01.2011 00:04

surykatka - masz rację. Cały czas żyję z świadomości, że Norwegia to kraina baśni . ....i to mi na pewno nie minie.

jurasek użytkownik jurasek(wpisów:360) dodano 05.01.2011 00:01

zibid- nasz wyjazd do Norwegii był "randką w ciemno". Zakończył się pełnym sukcesem i to bez rezerwacji noclegów i znajomości jezyka, jednak z pełną świadomością, że to kraj drogi. Stanowiliśmy grupę 5 osobową i zawsze noclegi spędzaliśmy na kempingach, na których są domki o róznych standardach i wielkości. Sieć kempingów w Norwegii - imponująca ! Korzystaliśmy z takich, gdzie są dwie sypialnie. Wyposażenie domków jak i samych kempingów w zdecydowanej większości o bardzo zadowalającym, nawet wysokim standardzie. Ten domek, który tu prezentuję miał dwie sypialnie, salon wypoczynkowy z aneksem kuchennym i łazienką. Kuchnia w takich domkach wyposażona we wszystko co w niej powinno być, nawet w - haha - cukier, kawe, herbate, przyprawy ... ! Koszt dobowy wynajmu takiego domku to ok. 700-900 NOK. W "naszym domku zmieściłoby się swobodnie i drugie 5 osób z własnymi materacami czy śpiworami / za dodatkowe wyposażenie domku w łózka trzeba płacić /. Zawsze płaci się za wynajęcie domku, o ilość osób właściciel nie pytał. Przy dobrej znajomości języka w sympatycznej rozmowie można potargować, są skłonni dać upust. Na pewno mniejsze domki są proporcjonalnie tańsze. Tu masz link na kempingi w Norwegii: http://www.camping.no/zpinnorge.html.

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 04.01.2011 22:17

jaki jest koszt wynajęcia takiego domku w lipcu dla dwóch osób?
czy jest potrzeba wcześniejszej rezerwacji. Pozdrawiam