m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (16):

 
Opactwo ufundowano w X wieku i rozbudowywane było aż do wieku XV, wtedy otoczono je murami.
Do XIX wieku było wyspą. Nanoszony stale przez
prądy morskie piasek sprawił, że w ostatnim stuleciu
le Mont-Saint-Michel stawało się wyspą już tylko
w porze przypływów. Groblę łączącą wyspę ze stałym lądem wybudowano
dopiero w 1877 roku. Dzisiaj już tylko podczas dużych przypływów wiosennych
i jesiennych opactwo otoczone jest wodą. La Merveille (fr. cud) to arcydzieło sztuki gotyckiej,
zespół klasztorny wybudowany w latach 1211-1228,
mający trzy poziomy.
Iglicę dodano w 1898 roku. Dolny kościół Notre-Dame sous Terre. Podziemia klasztoru Istnieje bardzo kosztowny projekt przywrócenia
warunków hydrologicznych sprzed wieków.
Wymaga to wywiezienia niewyobrażalnej ilości piasku!
Z murów opactwa, tuż przed zmierzchem, roztaczają się
wspaniałe widoki.

najbliższe galerie:

 
St.  Michel
1pix użytkownik kazelot odległość 0 km 1pix
Francja 2014 - Mont Saint-Michel
1pix użytkownik achernar-51 odległość 0 km 1pix
Mont Saint-Michel
1pix użytkownik szarykot odległość 0 km 1pix
Le Mont-Saint-Michel
1pix użytkownik travis odległość 0 km 1pix
Mont Saint Michel (Francja)
1pix użytkownik romario odległość 0 km 1pix
Mont Saint-Michel
1pix użytkownik witoldson odległość 0 km 1pix

komentarze do galerii (10):

 
beata-zbychu użytkownik beata-zbychu(wpisów:1002) dodano 28.04.2010 18:14

Podobają się nam Twoje galerie ale mamy wrażenie iż te zeskanowane są może i nawet ciekawsze - a moze jesteśmy zbyt sentymentalni?

pedro1912 użytkownik pedro1912(wpisów:460) dodano 17.01.2008 15:40

ach, juz wiem. ocene wpisuje sie w trakcie ogladania zdjec
a ja probowalem w widoku ogolnym a tam nie ma takiej mozliwosci
teraz wszystko OK
pozdrawiam

pedro1912 użytkownik pedro1912(wpisów:460) dodano 17.01.2008 15:35

No wlasnie, po wpisaniu komentarza chcialem dodac ocene i mi nie dalo.
nie moglem przejsc do oceny. wiec pomyslalem ze byc moze sa jakies zasady czy terminy dla dokonania oceny i teraz wczytuje sie w regulamin zeby cos tam znalezc.
jak tylko skoncze to sprobuje jeszcze raz
hej

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 17.01.2008 15:11

Też lubię to zdjęcie (nr 13).
Widzę, że przyjąłeś zasadę - komentuję nie oceniam.
Pozdrowienia.

pedro1912 użytkownik pedro1912(wpisów:460) dodano 17.01.2008 14:47

A mnie najbardziej podoba sie nr 13, taki kontrast miedzy pierwszym planem a miekkim tlem
Zdjecia ranem i popoludniu sa zdecydowanie ladniejsze (swiatlo oczywiscie)
duze znaczenie maja takze ustawienia monitora ( i przy selekcji do pokazania i przy ogladaniu)
pozdrawiam

kustonnka użytkownik kustonnka(wpisów:404) dodano 10.05.2007 17:34

Piekne, to taki wlasnie Mt St. Michel mam w glowie. Daje "5" bo NAPRAWDE lubie. Nie taka kustonka straszna jak ja maluja !

Ci którzy oceniali te galerie przede mna i dali ocene srednia 2.4 ... No nie bede komentowal, bo temat chyba wyczerpany !

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 10.05.2007 07:38

jotwu: Photoshop, używam (inne też). Nie często po to by "podbić" kolory.
Wiele też zależy od tematu. Zauważone przez Ciebie zdjęcie nr 16, jak i 3, 14 i 15
to nie są zdjęcia, którym dobrze zrobiło by nasycenie barwy.
Czasem ustawienie monitora sprawia, że zdjęcia odbieramy jako "przejaskrawione".
Pozdrawiam.

stefan użytkownik stefan(wpisów:44) dodano 09.05.2007 23:44


Dawno nie odwiedzałem Obierka, ile nowych zdjęć...
MSM cudowne miejsce, jeszcze nie dotarłem ale mam nadzieje jak najszybciej.
Dzięki opisom troszkę sie dowiedziałem.

jotwu użytkownik jotwu(wpisów:666) dodano 09.05.2007 13:18

Najlepsze zdjęcie to "16". Niektóre fotografie mają barwy zbyt nasycone - dotyczy to też innych galerii archipio. Polecam Photoshop.Zdjęcia 5,9 i 11 zyskałyby po rezygnacji
z kwadratowego formatu.
Pozdrawiam.

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 08.05.2007 23:44

Nieobecny od jakiegoś czasu (nie wiem dlaczego) Kustonnka skrytykował miesiąc temu galerię witoldsona z le M-S-M.
Pewnie i mnie się oberwie, jeżeli znowu zaglądnie do Obieżyswiata.

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!