m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (26):

 
Jest upalny sierpniowy dzień,temperatura powietrza ok.40 stopni.W drogę wybieramy się odkrytym autobusem,który pędząc w stronę gór sprawia że włosy rozwiewa nam przyjemny wiaterek dający uczucie ulgi.Po drodze mijamy ruiny rzymskiego akweduktu. Wspinamy się coraz wyżej i wreszcie naszym oczom ukazuje się 185 metrowa zapora na rzece Manavgat.
Jeszcze tylko pokonanie serpentynowej drogi pod górę i... ...wreszcie znajdujemy się na szczycie zapory.
Budowaną ją 20 lat i pochłonęła życie 85 robotników.
Wybudowano ją na potrzeby elektrowni wodnej. Z jej szczytu rozciąga się wspaniały widok na rzekę Manavgat i przepiękną górską panoramę,a z drugiej strony... ...na cudowne jezioro zaporowe.
To właśnie cel naszej wyprawy. Udajemy się więc w stronę cumujących przy brzegu statków,by poznać z bliska przepiękne,malownicze zatoczki jeziora.
Woda zalewu ma niesamowity szmaragdowy kolor,który zawdzięcza dużej zawartości wapnia. Zbiornik został utworzony sztucznie i z wody wyłaniają się martwe drzewa niegdyś porastające ten teren.
Tworzą całkiem ciekawy krajobraz. Dopływamy do miejsca w którym woda wlewa się z głośnym hukiem do zbiornika i zawracamy. Rozkoszujemy się pięknem krajobrazu. Nasz spokój zakłóca przemieszczająca się z dużą prędkością łódż motorowa.
Pływające na jeziorze statki są poruszane przez silniki przystosowane do LPG aby nie zakłócać przyrody i wody,więc ten widok jest ewenementem. Statek zatrzymuje się i jeden z członków załogi wybiera się na łowy.
Ściąga sieci,a my wstrzymujemy oddech z napięciem czekając na finał połowu. Połów okazał się nieliczny,ale za to bardzo okazały. Ruszamy w dalszy rejs,a nad nami łopocze turecka flaga. Na statku panuje sielska atmosfera,każdy zrelaksowany w pełni chłonie... ...niesamowitą atmosferę tego miejsca. W kanionie jest dużo chłodniej niż na wybrzeżu.Co sprawia że taki rejs jest nie tylko przyjemnością dla duszy,ale również i dla zmęczonego upałem ciała.
Woda jest tu słodka i ma temperaturę kilkunastu stopni. Płynąc mijamy po drodze inne jednostki pływające. Podziwiamy wysokie skały porośnięte z rzadka roślinnością.Surowy widok skał i koloryt wody są niesamowitym połączeniem. Zatrzymujemy się przy pływających pomostach,gdzie możemy zanurzyć się w cudownie chłodnej i niezwykle czystej toni. To już kres naszego rejsu,powoli dobijamy do brzegu,gdzie czekają autokary.Rejs był wspaniały,ale już odczuwany narastający głód i z chęcią wyruszamy do pobliskiego lokalu na obiad. W oczekiwaniu na posiłek obowiązkowo trzeba zapozować do zdjęcia z naszym znajomym już karpiem.
Wszyscy zadowoleni...no może prócz karpia. Po obiedzie jest jeszcze czas na kąpiel,bądż na chwilę z wędką w dłoni.
Polecam rejs w Green Canyonie każdemu odwiedzającemu Riwierę Turecką.To wspaniała przygoda dla ludzi w każdym wieku.Tym bardziej że taki dzień oddechu od upału sprawi że nabieramy sił na nowo na poznawanie uroków tego jakże pięknego Kraju.

najbliższe galerie:

 
GREEN  CANYON  - TURCJA
1pix użytkownik mocar odległość 1 km 1pix
Green Canyon.
1pix użytkownik strabsenfilm odległość 1 km 1pix
Turcja Taurus
1pix użytkownik licja odległość 2 km 1pix
Zielony Kanion
1pix użytkownik iwona30 odległość 4 km 1pix
Green Canyon
1pix użytkownik gregy odległość 4 km 1pix
Alanya-Antalya i okolice
1pix użytkownik panda64 odległość 6 km 1pix

komentarze do galerii (67):

 
anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 16.03.2011 22:51

Mgfoto dziękuję i pozdrawiam:)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6084) dodano 16.03.2011 00:42

Szmaragdowy relaks bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 15.03.2011 21:16

Magdaleno miło mi było Cię gościć:)
Dziękuję i pozdrawiam:)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3610) dodano 15.03.2011 21:03

Cudny kolor wody i piękne krajobrazy:-)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 15.03.2011 14:23

Beata-Zbychu dzięki że wstąpiliście.Cieszę się że Wam się podobało:)
Pozdrawiam:)

beata-zbychu użytkownik beata-zbychu(wpisów:1002) dodano 15.03.2011 13:10

Witamy- super bombowe kolory, zarombiaście. he, he. Pozdrawiamy

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 14.03.2011 20:03

:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 14.03.2011 19:32

Tak sobie tylko żartowałam:)
Myślę że chcesz mi dać do zrozumienia że nie mam tak mocno wyostrzać.
Oczywiście postaram się kolejnym razem zwrócić na to uwagę.
Dziękuję za uwagi:)

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 14.03.2011 19:29

To zagadka dla Ciebie :)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 14.03.2011 18:44

Nie czytałeś tego co napisała Moneeq na temat dokańczania Twoich myśli?
A myślałam że to nowa zagadka dla niej;)

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 14.03.2011 18:40

nie czytałem całości. Pozdr

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 14.03.2011 18:28

Hehehe...Zibid domyślam się że muszę czekać na dokończenie myśli przez Moneeq?;)))
Pozdrawiam:)

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 14.03.2011 18:17

to na w............... miałem na myśli. Pozdr

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 14:08

Moneq dzięki poeksperymentuję sobie zaraz i zobaczę co to wyjdzie:)

moneeq użytkownik moneeq(wpisów:1090) dodano 13.03.2011 13:47

jak dla mnie galeria i Twoje fotografowanie jest swietne...
pociagnelam tylko temat zibida <jak zwykle dokanczam jego mysli:)>
wtracilam sie nieco, ale niestety jak pisalam nie kazdemu mozna cos ''podpowiedziec'' bo sie z tego nieprzyjemna , malo konstruktywna dyskusja robi... a potem jzu tylko trzaskanie drzwiami...
20stka jest genialna. naprawde. odznacz sobie pole wody i pobaw sie krzywymi. to moim zdaniem najlepsze narzedzie, aczkolwiek nie tak do konca proste w uzyciu....
potem kontrast na nowej warstwie...odznacz najjasniejsze puntu zdjecia i swiatlo na nich, aby nei przepalic przy uzyciukrzywych ktore straszliwie podnosza saturacje...na koncu obrobki obniz saturacje...

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 13:45

Skuza dzięki. Do perfekcji to raczej nigdy nie dojdę, ale cieszę się że moje galerie mogą się komuś podobać:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 13:42

Dziękuję raz jeszcze Moneeq:)
Masz rację trzeba mieć to oko i wyczucie. Niestety nie wszystkiego można się nauczyć, trzeba mieć jeszcze jakieś wyczucie i co tu dużo kryć talent.
Można nauczyć się poprawnie fotografować i pracować w programach graficznych, ale trzeba się urodzić z pewną wrażliwością by robić naprawdę piękne zdjęcia.
Mnie czeka jeszcze dużo pracy by robić te poprawne zdjęcia i poznać lepiej PS-a, by korzystać z tych różnych narzędzi o których piszesz. Mam nadzieję że moje kolejne galerie będą coraz lepsze :)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.03.2011 13:42

Anikam,to jest już nas dwie,dobrze komuś radzić...bez konkretów,zibid mi podpowiedział..popraw horyzonty,ale które ,nie wiem...bo widzenia tez nie mogę na razie poprawić bo u mnie zachmurzone niebo:)))))))Twoje eksperymenty dobrze się prezentują,tak trzymaj,a dojdziesz do perfekcji:)))Pozdrawiam...do poprzedniego tematu jeszcze wrócę:)

moneeq użytkownik moneeq(wpisów:1090) dodano 13.03.2011 13:24

w moim odczuciu ps czy tez inne programy do obrobki fotograficznej sa w stanie poprawic nie wiecej niz 20% zdj.
reszta to sila oka.
tego sie nie da inaczej obejsc.
dobrze ze jestes delikatna w obrobce, choc czasem warto uzycz roznych narzedzi, w zaleznosci od ''defektu ''zdjecia...
zabawa swiatlem i cieniem nie zawsze wychodzi na dobre...
podoba mi sie twoje artystyczne podejsce do zycia.
widac to na zdjeciach.
bravissimo

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 13:17

Tak Moneeq dużo światłem i cieniem, ale prawdę mówiąc boję się trochę aby nie przedobrzyć. Bo zbyt mocne stosowanie tej opcji wydaje mi się że sprawia że zdjęcie robi się nieco sztuczne. Właściwie sama się uczę PS i to takie eksperymentowanie z mojej strony.
Bardzo cenię sobie konstruktywne uwagi i dziękuję za takie:)

moneeq użytkownik moneeq(wpisów:1090) dodano 13.03.2011 13:05

anikm- bardzo mnie ucieszyl Twoj pozytywny komentarz.
Niestety ze wzgledu na swoj OS staz nauczylam sie ze nie kazdemu DA SIE tu zwrocic uwage.
To zazwyczaj rozpetuje wojne...o co mi bynajmniej nie chodzi.
Przykre to, ale prawdziwe.
JA znam sie bardziej na obrobce niz zdjeciach rzecz mozna. Tzreba umiec czuc i patrzec odpowiednio, nie fotografowalam juz dlugi czas,
bardziej skupilam sie na grafice i fotografii nieco innego kalibru.
popracuj nad kontrastami..
mam tez wrazenie ze duzo operujesz swiatlem i cieniem?

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 12:56

Moneeq dziękuję za Twój wpis.
Dzięki Wam naprawdę dużo się już nauczyłam o fotografii i uczę się wciąż. Oglądam Wasze piękne galerie i obserwuję Wasz warsztat. Czytam komentarze, uwagi i naprawdę staram się wyciągać wnioski. Bardzo pomagają szczegółowe wskazania co jest złe, bo często uogólniony komentarz z krytyką nie daje mi pojęcia o co dokładnie chodzi komentatorowi.
Proszę zatem na przyszłość by wskazać, że np. na takim a takim zdjęciu jest żle z tym a tamtym. Że dobrze byłoby poprawić taką, a taką rzecz itd.
Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 12:54

Skuza konstruktywna dyskusja pomaga jeśli potrafimy wyciągnąć z niej wnioski i zastosujemy się do tego o czym tu mówimy. Więc masz rację pisząc że ważne są czyny.
Jak możemy chronić środowisko podczas urlopu? Tak samo jak powinniśmy to czynić na co dzień. Ogólnie traktujmy otaczające nas środowisko z myślą że należy do nas. We własnym domu nie śmiecimy, więc nie róbmy tego w lesie, czy na szlaku w górach. Nie hałasujmy, bo we własnym domu również przeszkadza nam hałas dochodzący z ulicy. Wyjeżdżając z domu nie zapomnijmy wyłączyć wszystkich urządzeń z prądu, bo zostawienie urządzenia w stanie czuwania to także zużycie energii.
Osobną kwestię stanowi sposób przemieszczania się podczas wakacji. Ponoć największą emisję gazów cieplarnianych ze wszystkich sposobów przemieszczania się stanowią samoloty, więc najbardziej ekologiczne są wczasy w najbliższej okolicy, ale to już chyba nieco ekstremalny sposób na myślenie o wakacjach i nie byłoby na Obieżyświacie tylu ciekawych i pięknych galerii.
Dziękuję za odwiedziny mojej galerii i pozdrawiam:)

moneeq użytkownik moneeq(wpisów:1090) dodano 13.03.2011 12:26

wow anikm...piekna galeryjka!
dobrze ze dzialas z ps-em...choc jestem zdania zibida...
mozna by w niektorych miejscach neico odwazniej!
pozdrawiam cieplo!

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.03.2011 11:13

Jak łatwo przy pomocy paru slow z galerii o Green Canyon ,zrobiło się Greenpeace..każdy z was ma racje ,ale prawda i leży pośrodku,dyskusje tu wiele nie pomogą,czyny się liczą.Anikam ,jeszcze nie jeden raz do tego tematu będziemy na portalu powracać i mam nadzieje ze pojawia się wtedy glosy..co robimy w zakresie ochrony środowiska na urlopie?
Urocze miejsce pokazałaś,jest naprawdę szmaragdowe:)Pozdrawiam:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 10:43

No to będzie zapewne ciekawa relacja. Już czekam:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 10:42

No i jeszcze o tym chińskim badziewiu sobie myślę że wcale nie jest tańsze niż produkty wysokiej jakości, bo cena może i niższa, ale jak policzymy ile razy musieliśmy zastępować takie badziewie szybko zużywające się nowym produktem, to taniej wychodzi kupić pełnowartościowy, droższy produkt. Czyli taka dbałość o środowisko jest również bardzo ekonomiczna:)
No a z tymi butami to jest ciężka sprawa. Wiadomo że kobieta musi mieć kilka par. Buty zimowe, obuwie wiosenno-jesienne, jakieś klapki, sandałki, buty sportowe, wyjściowe, no i jeszcze trekkingowe by się przydało na eskapady. Do tego kapcie i jakieś gumowce. Normalnie masakra;)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5186) dodano 13.03.2011 10:35

Nie zabierałem głosu, bo jako samozwańczy korespondent wysłałem się na targi turystyczne do Berlina. Niedawno wróciłem. relacja niebawem. Pozdrawiam.

dispar użytkownik dispar(wpisów:5186) dodano 13.03.2011 10:33

No i nie wierzmy tym wszystkim reklamom, wciskającym nam konieczność zakupu, bo inaczej nie będziemy na topie.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 10:24

Dispar właśnie bardzo zdziwiło mnie że odwiedziłeś moją galerię i nie zabrałeś głosu w dyskusji :)
Masz rację jest wiele rzeczy które sami możemy zrobić by przyczynić się do dbałości o środowisko naturalne. Te które wymieniłeś są bardzo ważne i właśnie powiązane z oszczędzaniem energii i wody o których wspominam, bo jak piszesz kupując chińskie badziewie zwiększamy ilość odpadów, kupujemy go więcej, bo szybko się zużywa, do jego produkcji zużywana jest energia, więc przyczyniamy się do tego że tej energii zużywa się więcej, poza tym kupując produkty regionalne i ogólnie produkowane w niedalekiej odległości także ratujemy środowisko. Pamiętajmy że do sprowadzenia takich produktów potrzebne jest paliwo, które jest również źródłem emisji gazów cieplarnianych.
Każde nasze najdrobniejsze nawet działanie mające na celu dbałość o środowisko są bardzo ważne.

Alpina dziękuję za odwiedziny i miły komentarz:)
Pozdrawiam:)

alpina użytkownik alpina(wpisów:175) - Użytkownik usunięty. dodano 13.03.2011 10:19

Zdjęcie 5 świetne, magiczne, poczułam się jak w bajce; miejsce bez wątpienia godne uwagi - fajnie opowiedziane, pozdrawiam

dispar użytkownik dispar(wpisów:5186) dodano 13.03.2011 10:06

Co do poniższej, ciekawej dyskusji. Anikim; wszystkie czynności, które wymieniasz są godne pochwały (segregacja, oszczędzanie wody i energii w domu i zagrodzie, torby, baterie i tak dalej). Problem jest o wiele głębszy. Te zabiegi mają uspokoić nasze sumienie. Najpopularniejsze są w krajach najbogatszych (czytaj najwięcej konsumujących). Tymczasem źródłem problemów z ochroną środowiska jest nadmierna konsumpcja. Gdyby wszyscy ludzie na Ziemi chcieli żyć na takim poziomie jak mieszkańcy Kalifornii, potrzebowalibyśmy osiem takich planet (dane z poznańskiej konferencji klimatycznej). Musimy po prostu ograniczyć nasze apetyty. Nie kupować chińskiego badziewia jednorazowego użytku, do produkcji, którego zużyto tyle samo energii co do rzeczy wielokrotnego użytku. I zastanowić się czy aby na pewno wszystkie 42 pary butów są nam do życia niezbędne.
Pozdrawiam.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 09:49

Dispar raftingi organizowane są w Koprulu Canyon na rzece Koprulu,która znajduje się także w Górach Taurus.
Pozdrawiam:)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5186) dodano 13.03.2011 09:41

Karp robi wrażenie.
Czy to spod tej zapory organizowane są spływy pontonami?
Pozdrawiam.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 09:37

Zibid bardzo staram się uważać z PS,choć może żle coś robię:)
Działam na cień/podświetlenie,sprawdzam histogram,wyostrzam,usuwam szumy i ziarno no i ewentualnie kadruję.Takie podstawowe opcje.
Nasycenie koloru jest jak w naturze:)
Marcowa ja także już tęsknię za wakacjami,ale są z każdym dniem coraz bliżej:)
Dziękuję ślicznie za Wasze komentarze i pozdrawiam serdecznie:)

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1526) dodano 13.03.2011 08:47

...i zatęskniłam za wakacjami i za tym szmaragdem.
Bardzo relaksacyjna galeria :)
Pozdrawiam Anikm

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 13.03.2011 06:32

Nie trzeba jechać do USA żeby być w Wielkim (Green) Kanionie :)
Piękne miejsce pokazałaś.
Ostrożniej z PS :)

Podr

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 01:11

No to Ci wybaczam to odstępstwo,tylko koniecznie zgaś świeczki,bo pożar jest również nieekologiczny;)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 13.03.2011 01:09

wiem, ale ja uwielbiam się pławić w wannie :-) koniecznie z pianką :-)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 01:07

A i jeszcze jedno,prysznic jest bardziej ekologiczny od kąpieli w wannie;)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 01:06

Ja również Surykatko dziękuję za przyjemną dyskusję.Oby Ci się nie przyśniła jakaś wielka ekologiczna zagłada;)
No i nie zapomnij zgasić świeczek:)
Pozdrawiam:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 13.03.2011 01:04

Ale pojechałaś po bandzie teraz ! To jest sprytne odwrócenie uwagi od zasadniczego wątku :-) Normalnie jakbyś wiedziała,że wody nie oszczędzam :-))))), prąd i owszem, nienawidzę "górnego" światła, za to uwielbiam świeczki...z tego też względu będę powoli się już turlać do łazienki, gdzie napuszczę wannę wody i odpalę świeczki - dla równowagi ekologicznej ...dzięki za nocne dyskusje, ...miłych, ekologicznych snów Ci życzę;-)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 00:48

Tak zgadzam się że nie są to łatwe sprawy, jakby takie były, to byśmy tu takiej dyskusji nie prowadziły, bo wszystko byłoby proste i łatwe do pogodzenia.
I jeszcze kwestia najważniejsza. Skoro mówimy o ekologii i ochronie przyrody to wydaje mi się że powinniśmy nie tylko rozważać wpływ człowieka na niszczenie środowiska naturalnego w kontekście budowy zapór i innych przedsięwzięć, ale zacząć sami żyć tak by je chronić.
Czy segregujemy śmieci, czy oszczędzamy energię elektryczną i wodę, czy używamy toreb wielokrotnego użytku, czy wyrzucamy baterie do odpowiednich pojemników? Czy zwracamy uwagę robiąc zakupy na to czy produkty które kupujemy są zapakowane w opakowania mogące być wykorzystane ponownie, lub nadają się do recyklingu?
Czy z chęcią zamieniamy samochód na rower?
Możemy wygłaszać wzniosłe zdania odnośnie wpływu na środowisko zapór wodnych, a jaki wpływ na środowisko mają nasze codzienne działania?
Jesteśmy tylko jednostką, ale takich jednostek jak my są miliony, a sposób myślenia i życia jednostek ma największy wpływ na ekosystem.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 13.03.2011 00:38

Jakby nie był każdy kij ma dwa końce. Mi chodziło generalnie o to ,żeby nie piać z zachwytu nad zbiornikami zaporowymi i nie uznawać ich tylko za pozytywną działalność człowieka...bo to nie są łatwe sprawy...

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 13.03.2011 00:33

Anikm, czasem jest odwrotnie, budowa zbiornika niesie ze sobą konieczność opuszczenia dorobku życia. Przykład: Zbiornik Jeziorsko. W czasie przygotowywania czaszy zbiornika do zalewu, przeznaczone do likwidacji budynki zamieszkiwało 1537 osób (504 rodziny, 355 zagród).We wsi Miłkowice, na obszarze zatapianym przez wody zbiornika, znajdował się czynny od kilkuset lat cmentarz (1252 groby)- musiano ekshumować zwłoki na nowe miejsce. Zagrożony był tez zabytkowy kościół w Siedlątkowie.Wycięto około 335 ha nadwarciańskich lasów oraz liczne skupiska drzew, krzewów śródpolnych i nadrzecznych. Zniknęły też z krajobrazu doliny Warty liczne meandry, starorzecza, wysepki, plaże, kępy, a także ośrodek wypoczynkowy KWB Adamów i przystań kajakowa w Miłkowicach...

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 13.03.2011 00:24

Właśnie w tym rzecz że trzeba dojść do porozumienia co jest tym lepszym wariantem, bo najczęściej tak to jest że sposób widzenia zależy od miejsca siedzenia.
Dla ekologa ważniejsza jest ochrona przyrody, a ludzie którzy stracili dorobek całego życia w wyniku powodzi mają w nosie traszki i kumaki.
Ja także kocham przyrodę i wiem jak ważna jest jej ochrona, ale rozumiem także ludzi, którzy tracą nie tylko dobytek, ale i chęci do życia i nie mają już siły wciąż zaczynać od nowa.

mieczysaw użytkownik mieczysaw(wpisów:2098) dodano 13.03.2011 00:13

anikm a ja będe trzymał sztamę z surykatką,bo każda ingerencja człowieka w naturę w końcu doprowadza do degradacji środowiska.A jeśli chodzi o wilka i owce to wejdź do ostatniej galerii deszcza,poczytaj wpisy i dowiesz sie jak nakarmiono wilka,żeby owca była cała.Pozdrawiam

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 13.03.2011 00:09

Wiadomo,że pewnych zmian się nie uniknie, ale czasem wystarczy wybrać lepszy wariant...
U mnie właśnie budują zbiornik zaporowy i wszystko się zmienia...na razie wygląda to kosmicznie, ulubione miejsca spacerów zniknęły, drzew wycięli mnóstwo, masakra... Już sobie wyobrażam to miejsce rekreacji , wyasfaltowane ścieżki koroną zbiornika i budki z frytkami w szeregu... ech, jam tam lubię dzicz, błoto po pachy i chaszczory ...:-)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 12.03.2011 23:52

Widzisz Surykatko człowiek to w gruncie rzeczy taki szkodnik że nawet jak robi coś pożytecznego, to coś innego zepsuje;)
Ekosystem to bardzo krucha rzecz, wystarczy naprawdę bardzo niewiele by zakłócić jego prawidłowe działanie.
Właściwie każde działanie człowieka niesie za sobą skutki odczuwalne w przyrodzie.
Tutaj także moglibyśmy się spierać o budowy autostrad, aglomeracji miejskich, eksploatację złóż naturalnych i o każde inne cywilizacyjne działanie.
Sami niszczymy swoje środowisko naturalne, jesteśmy tego świadomi, ale jak na razie nie znaleziono jeszcze złotego środka by ,,wilk był syty i owca cała”…

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 12.03.2011 23:42

Anikm, ja znam te pozytywy , nie od dziś, ale nie zawsze jest tak do końca różowo...
Np.z zaporą w Czorsztynie było mnóstwo kontrowersji, ...niektórych śmieszą, trawki, ptaszki, żabki...
Iwona Wróbel, pracownik Pienińskiego Parku Narodowego: - Są pewne zmiany, będące ewidentnym, bezpośrednim efektem budowy i eksploatacji zbiorników wodnych. To zmiany w Dolinie Dunajca, gdzie zalanych, zniszczonych zostało szereg stanowisk bardzo rzadkich gatunków roślin, między innymi te, które wędrowały żwirowiskami z Tatr w Pieniny. Zniszczone zostały piękne płaty olszynki górskiej z pióropusznikiem strusim. Zniknęły też stanowiska pszonaka pienińskiego.
Stanisław Pątelski: - Drastyczne straty poniosły płazy. W rejonie zbiornika nie ma już traszek i kumaków. Jeżeli jednak są, to bardzo rzadko. Płazy lubią wodę, ale płytką, porośnięte brzegi, gdzie jest trochę roślinności, gdzie łatwo można zejść, złożyć skrzek. Stworzenie stromych zbiorników, obetonowanych, z rumoszem skalnym bez roślinności powoduje niemożność rozmnażania się małych, drobnych płazów, czyli właśnie traszek i kumaków.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 12.03.2011 23:32

Deszcz upał i morze to idealne zestawienie,oby nie przesadzić. Czapeczka na głowkę i do cienia bo w takie upały to i przy pływaniu można nabawić się udaru.
Pozdrawiam serdecznie:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 12.03.2011 23:29

Mapa ja dałam radę,ale mój Mąż ledwie co.Chodził tylko tak by nie wychodzić z cienia,co mu niestety nie zawsze się udawało,a jak sam piszesz cień ulgi nie daje.Może z tymi 40 stopniami nieco przekoloryzowałam,bo temperaturę mierzymy w cieniu więc w cieniu było pewnie mniej,ale przecież jak jedziemy zwiedzać to się przed słońcem nie ukryjemy;)
Agnieshka no może jak mały wieloryb;)
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję:)

deszcz użytkownik deszcz(wpisów:2891) dodano 12.03.2011 23:25

... przyjemna wycieczka. Odwieczny problem czy latem warto jechać tam gdzie piekło. Lubie upał, ale tylko w kontakcie z morzem. Pozdrawiam serdecznie.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 12.03.2011 23:23

Surykatka co do budowy takich zbiorników wodnych to zastanówmy się nad celami do jakich służą, a więc jako rezerwuar wody pitnej, co w tak suchym klimacie jest szczególnie potrzebne. W razie braku wody jest to całkiem niezły jej magazyn.
Zapora taka chroni również tereny położone niżej przed zalaniem w przypadku fali powodziowych, poprzez kontrolowanie poziomu wody i upuszczanie co jakiś czas, aby zapobiec nagłemu podniesieniu poziomu rzek. Ten przykład jest nam dobrze znany z zapory we Włocławku, która to nieraz uratowała przed zalaniem miasta leżące poniżej, jak Ciechocinek, czy Toruń.
Wreszcie skoro piszesz o utracie wielu cennych gatunków roślin i zwierząt to pomyśl co dzieje się z rzekami w czasie pory suchej w cieplejszym klimacie. Rzeki wysychają, a życie biologiczne w nich przestaje istnieć, ale dzięki takiej zaporze powyżej można zwiększyć w takim okresie suszy przepływ wody i uzupełnić braki w korycie rzeki, a tym samym uratować istniejące w rzekach życie.
Woda znajdująca się w takim zbiorniku może służyć również do melioracji, regulować stosunki wodne w glebie dzięki nawadnianiu gruntów na obszarach z niedoborem wody.
Wreszcie zbiorniki takie stanowią ochronę przeciwpożarową, są wykorzystywane w celu wytwarzania energii elektrycznej i same w sobie są miejscem rekreacji i wypoczynku.
Jako że mieszkam w Holandii musze też wspomnieć o tym że ten Kraj został właściwie stworzony dzięki budowie zapór, gdyż większość Holandii leży w depresji i wielka ilość lądu została siłą wydarta morzu.
Mam nadzieję że widzisz teraz pozytywy w budowaniu zapór wodnych?
Pozdrawiam:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 12.03.2011 22:39

Anikm, piękne miejsce, kolor wody niesamowity, ale tych 40 C to Ci nie zazdroszczę...:-)
Co do zbiorników zaporowych to ich budowa nierzadko jest kontrowersyjna, odbywa się kosztem coś za coś... to że zalano jakiś teren, często wiąże się z utratą wielu cennych gatunków roślin i zwierząt, zmienia się krajobraz, nie wspomnę już że ludzie nieraz muszą swoje domy opuścić...więc z ta pozytywną gospodarką człowieka to ja bym była ostrożna....
pozdrawiam :-)

agnieshka użytkownik agnieshka(wpisów:405) dodano 12.03.2011 22:06

zaiste urokliwe miejsce, a ten karp to jak wieloryb wygląda:))

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 12.03.2011 21:19

No i zapomniałam dodać że sama budowa zapory wodnej jest pozytywnym efektem gospodarki człowieka.
Zapora tworzy zbiornik będący rezerwuarem wody, która w tych rejonach jest tak bardzo potrzebna, a dzięki różnicy poziomów wody można wytworzyć energię elektryczną (elektrownie wodne).
Dzięki zaporze na rzece Manavgat można rocznie wyprodukować w ekologiczny sposób 1 620 000 MWh energii.
Dla porównania przeciętne gospodarstwo domowe w Polsce zużywa ok. 2 MWh energii w ciągu roku

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 12.03.2011 21:05

Mieczysławie wyschnięte drzewa nie są wynikiem złej gospodarki człowieka. Przed powstaniem jeziora w tym miejscu rosły drzewa, a po zbudowaniu zapory i spiętrzeniu wody drzewa znalazły się pod wodą. Właściwie w tym wypadku ciężko nazwać je wyschniętymi, bo umarły dlatego że zostały przykryte wodami zalewu.
Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozdrawiam:)

mieczysaw użytkownik mieczysaw(wpisów:2098) dodano 12.03.2011 20:55

Oglądając tę galerię zdjęć ,skojarzyłem to miejsce z naszym zalewem Solińskim.Tutaj jednak góry są wyższe.Anikm,jeżeli te wyschnięte drzewa to efekt złej gospodarki człowieka to ja nie zachwycałbym się tym.Sorry.Widziałem tysiące wyschniętych drzew w naszych Karkonoszach i wcale nie jest to fajny obrazek.Galeria bardzo podoba mi się .Zdjęcie 17 - piękny widok.Pozdrawiam

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 12.03.2011 19:29

Dziękuję za odwiedziny mojej galerii i Wasze komentarze.
Agata nic straconego, do Turcji zawsze można wracać, sama wiesz najlepiej ile ten kraj ma do zaoferowania.
Pipol Ty to masz oko i podejście praktyczne do tematu;)
Konwalia, Margo i Trekker nie zazdrośćcie, nie żałujcie, tylko bagaże pakujcie i zwiedzajcie, podziwiajcie:)
Jurasek pewnie że ładne miejsce, brzydkich bym Wam nie polecała;)
Mocar oglądałam Twoją piękną galerię i to nawet nie jeden raz, ale nie zwróciłam uwagi na bliskość naszych odwiedzin w czasoprzestrzeni.
Tereza może faktycznie Green Canyon nie jest tak bardzo promowany jak inne piękne tureckie atrakcje, ale może to i dobrze, bo trudno sobie wyobrazić tłumy w takim miejscu.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie:)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3689) dodano 12.03.2011 19:16

Anikm...pokazujesz Turcję z tej strony raczej mało znaną.Kanion robi wrażenie.Piękne miejsce.Pozdrawiam:)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2473) dodano 12.03.2011 19:00

Anikm, jak zauważam to odwiedziliśmy to piękne miejsce w niewielkim odstępie od siebie czasu 27.09.2009 a 13.08.2009r :)

Pozdrawiam .

margo użytkownik margo(wpisów:2527) dodano 12.03.2011 18:42

Już kiedyś zachwyciłam się tym miejscem, goszcząc w galerii Mocara.
Twoja relacja utwierdza mnie w przekonaniu, że mam czeka żałować.
Sama dotarłam zaledwie do wodospadów. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że tyle tracę. Pozdrawiam

jurasek użytkownik jurasek(wpisów:360) dodano 12.03.2011 17:45

Anikm - ładne miejsca zaprezentowałaś ! Najładniejsza wg mnie jest fotka 20. Pozdrawiam
Poza tym, to Pipol ma rację.

konwalia użytkownik konwalia(wpisów:3259) - Użytkownik usunięty. dodano 12.03.2011 17:13

Ja tu wogóle nie byłam i nic nie widziałam.
Zazdroszcze!!!
Cudowny szmaragdowy rejs.
Anikm pozdrawiam-)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8692) dodano 12.03.2011 16:43

Ta pani w żółtym na fotce 26 musi złapać duuuuuuuuuuużą rybe, by się najeść !!!!

agata użytkownik agata(wpisów:428) dodano 12.03.2011 15:53

Anikm, piękna galeria!!! Zdjęcie 4,5 i 17 dla mnie bomba:)))
Mnie nie udało się obejrzeć tego wspaniałego miejsca.
Dziękuję Ci za to, że mogę dzięki Tobie uzupełnić pewne braki krajobrazowe....i zaczynam żałować, że tam nie dotarłam.
Pozdrawiam serdecznie-)

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!