m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (50):

 
Budynek muzeum nie wygląda imponująco, ale to tylko pozory bowiem prawdziwe bogactwo kryje się w jego wnętrzach. Pomieszczenia są oświetlone światłem dziennym. Duże okna wychodzące na park wpuszczają naturalne światło, dzięki czemu możemy oglądać dzieła sztuki w różnym świetle, zależnie od pory dnia i roku. Muzeum prezentuje nie tylko stałą ekspozycję, ale także gości wystawy czasowe. 
Obecnie prezentowane są prace flamandzkiego rysownika, rzeźbiarza, reżysera teatralnego i dramaturga w jednej osobie-Jana Fabre.
Wiele obiektów, które oglądamy na wystawie, wykonano z owadów. Czasem są one podstawowym surowcem, kiedy indziej jednym z elementów. Takie są bitewne pola, zapełniane insektami, najczęściej skarabeuszami, ustawionymi w wojennym szyku. Różne gatunki chrząszczy współtworzą kompozycję pt. ,,Miecze, krzyże i czaszki” (2000). To bardzo niepokojąca praca. Jej konteksty mogą być bardzo pomieszane: raz krzyże są krzyżami, raz rękojeściami mieczy, których ,,ostrza” wykonane zostały z chrząszczy. Ludzkie czaszki (również oklejone skrzydłami insektów) pożerają drobne zwierzątka, przytrzaśnięte szczękami, pochwycone w biegu, w locie. Fabre w swoich dziełach drąży tematy życia, śmierci, seksu, dla których punktem wyjścia pozostaje zawsze ludzkie ciało.
Instalacja ,,Fontanna świata (jako młody artysta) (2008), jest sercem wystawy. Jan Fabre powiedział kiedyś o swojej sztuce: ,,Szokowanie nie jest dla mnie punktem wyjścia. Ja tylko pokazuję rzeczy, do których ludzie nie są przyzwyczajeni. Jak już jesteście w szoku, to muszę teraz złagodzić Wasze doznania przez prezentację stałej ekspozycji muzeum;)
Zbiory ułożone są w porządku od najbardziej współczesnych do najstarszych.
Obrazy Fernanda Légera (1881-1955), wielkiego malarza francuskiego, przedstawiciela kubizmu, współtwórcy awangardowej rewolucji w sztuce początków XX wieku. W latach 20 XX wieku Léger był dominującą osobowością artystyczną epoki.
Kompozycje Légera charakteryzuje monochromatyczny kolor i silnie zgeometryzowane, cykliczne formy.
Ciekawostką może być fakt że artysta cierpiał na ślepotę barw, objawiającą się niezdolnością do spostrzegania różnic pomiędzy nimi. Dalej przechodzimy do obrazu Charley Toorop (1891-1955), malarki holenderskiej, córki znanego symbolisty i impresjonisty Jana Tooropa. Jej obrazy cechuje głębokie poczucie rzeczywistości stworzone za pomocą barw i silnie zaznaczonych linii, oraz poprzez gwałtowny kontrast kolorów. Podczas II wojny światowej, Toorop namalowała wiele obrazów pokazujących los zwykłego człowieka w obliczu wojny. Jednym z takich obrazów jest ,,Clown przed ruinami Rotterdamu (1940-41) Przyjemnie jest zobaczyć że muzeum w swych zbiorach posiada także obrazy polskich artystów, m.in. Władysława Strzemińskiego (1893-1952), pioniera konstruktywistycznej awangardy lat 20 i 30 XX wieku. Był twórcą teorii unizmu, w którym chodziło o działania na widza nie poprzez przedmioty przedstawiane na obrazie, lecz wyłącznie przez elementy plastyczne, a więc kolor, kształt i podział płaszczyzny obrazu. Na zdjęciu ,,Struktura (1932) Piotr Konczałowski (1876-1956),malarz rosyjski. Jego obrazy były tworzone pod silnym wpływem Paula Cézanne'a. Był niezwykle płodnym artystą, stworzył ponad 5 tys. prac. Wielu jego potomków to ludzie sztuki (syn Michaił Konczałowski- słynny malarz, córka Natalia Konczałowska-pisarz, jej mąż Siergiej Michałkow poeta-twórca m.in. obecnego hymnu Rosji,wnuk Andriej Konczałowski- pisarz, reżyser i malarz, prawnuk Egor znany reżyser). Na zdjęciu ,,Chleby (1912) Autora tego dzieła nie muszę nikomu specjalnie prezentować. Pablo Picasso (1881-1973), hiszpański malarz, który już za życia stał się legendą. Był jednym z najwybitniejszych artystów XX wieku. Picasso i Georges Braque są twórcami kubizmu.
Martwicie się że nie rozumiecie malarstwa kubistów, nie przejmujcie się, Picasso powiedział kiedyś: ,,Nikt nie może wyjaśnić moich obrazów. Ja sam nie mogę ich wyjaśnić. Wydobywanie „sensu” z kubistycznego obrazu jest całkowicie niesłuszne.
Zdjęcie przedstawia obraz ,,Violon (1911-12) Zaskakującym dziełem Picassa jest ,,Portret kobiety (1901). To jedno z wcześniejszych dzieł artysty. Obraz nawiązuje do klasycznego nurtu postimpresjonistycznego.
Picasso mówił sam o sobie , że nie ma jednego stylu , którego się trzyma . Rzeczywiście był artystą prezentującym stale nowe wizje artystyczne.
Georges Seurat (1859-1891), francuski malarz, przedstawiciel neoimpresjonizmu. Stworzył pointylizm -metodę malowania polegającej na nakładaniu obok siebie drobnych plamek o czystych, nasyconych barwach, które zlewając się w oku widza dają efekt nieuchwytności światła. Niestety zmarł przedwcześnie w wieku 31 lat. Na zdjęciu obraz ,,Kankan (1889-90) Jednym z uczniów Georges'a Seurata był Paul Signac (1863-1935),francuski malarz neoimpresjonista.
Wierny swemu mistrzowi, Signac nie stworzył całkowicie odrębnego stylu, jednak wielu jego obrazom trudno odmówić oryginalności. Wywarły one zresztą znaczący wpływ na fowizm i futuryzm - kierunki z początku XX wieku. Zdjęcie prezentuje  obraz ,,Cyprysy (1893) Paul Signac malował głównie pejzaże nadmorskie w jasnych pastelowych barwach.
Na zdjęciu:,,Port-en-Bessin, La Valleuse (1884) Théo van Rysselberghe (1862-1926), belgijski malarz, kolejny przedstawiciel neoimpresjonalizmu.
Wiele z jego prac pozostaje w kolekcjach prywatnych i rzadko są widoczne publicznie.
,,Le verger ou La famille au jardin (1890) Oto inny obraz Théo van Rysselberghe ,,Portret van Constantin Meunier (1900). Dzieło bardzo różni się od poprzedniego, prawda?
Przedstawia Constantina Meunier'a, belgijskiego malarza, rzeżbiarza, grafika. Leo Gestel (1881-1941), malarz holenderski. Eksperymentował z kubizmem , ekspresjonizmem , futuryzmem i postimpresjonizmem .W 1929 roku w wyniku pożaru zniszczone zostało jego studio i wiele prac odeszło bezpowrotnie. W galerii prezentuję ,,Leżącą nago (1909)
Odilon Redon (1840-1916), francuski malarz i grafik symbolista. Uważany jest za prekursora surrealizmu. 
Na zdjęciu ,,Święte serce (1906)
Tego malarza także przedstawiać nie muszę.
Holenderski malarz Vincent van Gogh (1853-1890), za życia niedoceniany, dziś jest uważany za jednego z największych malarzy w historii. Artysta w ciągu swego życia cierpiał na napady lękowe i narastające ataki spowodowane zaburzeniami psychicznymi. Co przyczyniło się do jego śmierci (w wieku 37 lat popełnił samobójstwo przy użyciu broni palnej). Stworzył ponad 2000 dzieł (ok. 900 obrazów i ok. 1100 rysunków i szkiców). Wśród jego dzieł znajduje się aż 39 autoportretów, zdjęcie przedstawia jeden z nich namalowany wiosną 1887 r. w Paryżu.
Van Gogh zaczął malować póżno, bo z 27 roku życia.
Pierwsze obrazy malowane przez artystę cechują ciemne, ziemiste barwy, malował głównie chłopów podczas dwuletniego pobytu w domu rodzinnym w Nuenen (obiecuję zrobić galerię z tego miejsca- śladami Van Gogha, bowiem mieszkam kilka km. od Nuenen). Zauroczony miejscowym krajobrazem tworzy również pejzaże, tu ,,Pejzaż jesienny (1885)
,,Jedzący kartofle (1885) to największe dzieło tego okresu.
Sam artysta tak pisał o swoim dziele: ,,Starałem się jak najsumienniej stworzyć obraz ludzi, którzy w świetle lampy jedzą ziemniaki, sięgając rękami do miski, ludzi, którzy tymi samymi rękami orali ziemię; chciałem, ażeby obraz ten był apoteozą pracy rąk ludzkich i codziennej strawy tak uczciwie przez nich zdobytej.
W Kröller-Müller museum znajduje się 278 prac Van Gogha, niestety z powodu ograniczonego miejsca dzieła wystawiane są rotacyjnie, tylko te najbardziej znane stanowią stałą ekspozycję. W Kröller-Müller Museum znajduje się druga największa na świecie kolekcja dzieł tego malarza, zaraz po  Muzeum Vincenta van Gogha w Amsterdamie
Na późniejsze malarstwo van Gogha wielki wpływ wywarli impresjoniści, z którymi stykał się bezpośrednio i których dzieła poznał podczas dwuletniego pobytu w Paryżu.
Widać jak bardzo zmieniło się jego malarstwo pod ich wpływem. Obraz „Cztery ścięte słoneczniki” (1887) powstał w Paryżu, był pierwszym z serii obrazów prezentujących słoneczniki.
Obraz ma w sobie jakąś magnetyczną moc. Kwiaty wyglądają jak palące się kłody drewna. Różnorodność kolorów i pociągnięć pędzla jest wyjątkowo subtelna. Patrzący musi obejmować wzrokiem cały obraz, wracając ciągle do trzech kwiatów ukazujących nasiona. Nasiona słoneczników wyglądają jak ciągnące się daleko ścierniska.
Drobne, szybkie uderzenia pędzla, którymi musiał być malowany obraz, dowodzą, jak dokładny potrafił być artysta. W zbliżeniu widać impasty -gruba warstwa farby kładzioną w tym przypadku pędzlem (czasami malarze kładą farbę szpachlą). Taki zabieg wzbogaca fakturę dając charakterystyczne efekty światłocieniowe.
Czyż słoneczniki nie są piękne? We mnie budzą zachwyt...
,,Siewca o zachodzie słońca (1888). Siewca jest tematem kilku obrazów i szkiców malarza. Van Gogh od młodości interesował się pracą w polu, miała ona dla niego wymiar symbolu- - oznaczała zadanie pozyskania dobra z bożej ziemi. W 1988 roku podczas pobytu w Arles namalował „Taras kawiarni w nocy”, to jedno z najbardziej znaczących dzieł w karierze van Gogha. Obraz był pierwszym, w którym malarz użył motywu gwiezdnej nocy jako tła. Następnym był obraz ,,Gwiaździsta noc nad Rodanem, namalowany w tym samym miesiącu a trzecim ,,Gwiaździsta noc, powstały w roku następnym. ,,Gaj oliwny (1889). Cykl obrazów na który składają się trzy dzieła powstał podczas pobytu Van Gogha w szpitala psychiatrycznym w Saint-Rémy.
Podczas pobytu w szpitalu namalował jeszcze inne obrazy gdzie przewijał się motyw drzew oliwnych. Zachowało się ok.15 obrazów z tym motywem.
,,Azyl w ogrodzie Saint-Rémy (1889).
Paradoksalnie okres pobytu w szpitalu, z punktu widzenia zdrowia dla van Gogha najcięższy, dla jego malarstwa był najbardziej owocny. Powtarzające się ataki choroby wyraźnie przydały mu siły twórczej. Przelewał na płótna wszystko, co go otaczało.
,,Droga z cyprysem i gwiazdą (1890). Obraz cechuje się ciemną tonacją kolorów, rzuca się w oczy brak konturów i krótkie pociągnięcia pędzlem. Całość sprawia wrażenie nerwowości, chaotyczności. Obraz zdaje się żyć własnym życiem, wirować, drgać. Van Gogh namalował go podczas pobytu w Saint-Rémy i sam powiedział o obrazie: ,,Bardzo romantyczne... ale myślę też, że bardzo charakterystyczne dla Prowansji.
,,Stary człowiek w smutku (1890). Obraz został namalowany na podstawie wcześniejszej litografii ,,Starzec obejmujący dłońmi swą głowę. Obraz jest kwintesencją rozpaczy. To że artysta powrócił do tego motywu po 8 latach, może świadczyć o jego stanie psychicznym w tym okresie. W ostatnich 70 dniach życia stworzył ponad 70 dzieł.Artysta stworzył w sumie ponad 2000 dzieł ,a udało mu się sprzedać tylko jeden obraz:,,Czerwone winnice w Arles” za 400 franków.W 1990 roku na aukcji w domu aukcyjnym Sotheby’s ten sam obraz sprzedano za 53,9 miliona dolarów.Po południu 27 VII 1890 r. Vincent van Gogh strzelił sobie w pierś na polu pszenicy w Auvres-sur-Oise. Zmarł dwa dni później. W gazetowych rubrykach zgonów nie wspomniano o jego śmierci - był tylko biednym i szalonym artystą.
(,,Kwitnące drzewo brzoskwini(1888)-jeden z moich ulubionych obrazów van Gogh'a)
Paul Gauguin (1848-1903), francuski malarz. Przyjaźnił się z van Goghiem, ale ta skończyła się burzliwie (van Gogh obciął sobie ucho).Jakiś czas mieszkali razem (bez podtekstów;)) i wspólnie malowali. Van Gogh  podziwiał Gauguina i desperacko pragnął, aby ten traktował go, jako równego sobie. Gauguin jednak był arogancki i dominujący, co było powodem frustracji van Gogha. Często sprzeczali się na temat sztuki i van Gogh obawiał się że Gauguin zechce go opuścić, co wreszcie nastąpiło, a van Gogh omal nie przypłacił życiem awantury.Zdjęcie:,,Portrait of Atiti (1892) Auguste Renoir (1841-1919), malarz i rzeźbiarz francuski. Współtwórca i jeden z czołowych przedstawicieli impresjonizmu. Malował głównie postaci dzieci i kobiet, oraz akty i martwą naturę. Jego obrazy cechuja się delikatnością i lekkością. Na zdjęciu ,,W kawiarni (1876-77) ,,Le clown musical (1868), to kolejne dzieło Auguste Renoir'a w zbiorach muzeum. Camille Pissarro (1830-1903), francuski malarz impresjonistyczny pochodzenia żydowskiego. Znany jako,,ojciec impresjonizmu malował sceny wiejskiego życia, szczególnie pejzaże i wieśniaków pracujących na polu, a także scenki z Montmartre. W późniejszym okresie uczyli się od niego artyści tacy jak Paul Cézanne i Paul Gauguin.
Zdjęcie: ,,Tęcza (1877)
Isaac Israëls (1865-1934), Malarz i grafik holenderski pochodzenia żydowskiego. Przedstawiciel impresjonizmu.  Malował często w plenerze, starając się uchwycić ruch i efekty świetlne. Tworzył głównie  pejzaże, portrety i sceny rodzajowe.
Zdjęcie:,,Café-chantant in de Nes te Amsterdam (1893)
Kolejny obraz Isaaca Israëls'a bardzo spodobał się mojemu Mężowi, przy nim spędził najwięcej czasu.
,,Transport kolonistów (1883 - 1884)
Floris Hendrik Verster (1861-1927), holenderski malarz. Malował pejzaże, a pod wpływem francuskich realistów zwrócił się do malowania martwych natur w stylu lekko impresjonistycznym. Henk Bremmer był pod wrażeniem jego prac i zakupił wiele dzieł dla Helene Kröller-Müller. Na zdjęciu:,,Sneeuwstudie (1895) ,,Kamieniarze’’ (1887), to inny obraz Flirisa Verster’a.
Ogólnie w zbiorach muzeum dużo jest prac twórców holenderskich.
Inny holenderski malarz: Willem Roelofs (1822-1897). Tematem jego prac były holenderskie pejzaże, zwykle z niewielkimi zbiornikami wodnymi i rozbudowaną partią nieba, mocno akcentujące potęgę przyrody.
Zdjęcie prezentuje ,,Młyn nad Abcoudermeer (1846)
Obraz ,, Okręty należące do floty wiceadmirała De Ruyter w 1658” (1658), namalowany przez holenderskiego malarza Willema van de Velde (młodszego). Artysta był najsławniejszy z całej rodziny van de Velde (ojciec i brat także byli malarzami). Od 1677 w służbie dworu angielskiego, pracując jako malarz nadworny króla Karola II Stuarta w Londynie. Malował bitwy, widoki morskie, mariny, porty i portrety.
,,Budowa wieży Babel (nie wiadomo dokładnie kiedy namalowany, podane było tylko: ,,połowa XVI wieku). Hendrick Van Cleve (1525 - 1589), malarz flamandzki, tworzył głównie krajobrazy.  Jego obrazy wyróżniają się niezwykłą lekkością i doskonałym tonem kolorów. Lucas Cranach (starszy), (1472-1553), niemiecki malarz i grafik epoki odrodzenia, który tworzył na dworze elektora saskiego, Fryderyka Mądrego.
W jego twórczości znajdujemy obrazy religijne, mitologiczne, portrety (między innymi Marcina Lutra, którego był przyjacielem). Jego dwaj synowie również byli malarzami.
,,Venus met Amor als honingdief (po 1537) W jednej z części muzeum znajdziemy centrum informacji, jest tu również kawiarnia z ogródkiem na zewnątrz, gdzie można zrobić sobie przerwę na kawkę w trakcie zwiedzania. Wokół muzeum rozciąga się największy w Europie Park Rzeżby o powierzchni ok. 300 000 m2. Park Rzeżby odzwierciedla koncepcję założycielki muzeum Helene Kröller-Müller - symbiozę między sztuką, architekturą i przyrodą.
Zdjęcie prezentuje sztukę rzeżbę znanego Wam już z początku galerii Jana Fabre. Piękna rzeżba Marty Pan ,,Otterlo, która wynurza się z sadzawki. Wygląda jak zastygła w czasie para łabędzi. Niesamowita rzeżba Jeana Dubuffet'a ,,Jardin d'émail (1974). Jest olbrzymia, wykonana z tworzywa sztucznego. Tworzy przedziwny trójwymiarowy krajobraz, naprawdę można poczuć się jak w innym świecie:)
Wspaniale spaceruje się po tym Parku Rzeżby. Dzieła pięknie komponują się z naturą, a za każdym zakrętem czeka niespodzianka.
Tu rzeżba Lucio Fontany ,,Spaziale Concetto, Natura 1959-60) Żegnamy się z muzeum i parkiem widokiem na rzeżbę Magdaleny Więcek ,,Sklepienie Ziemi (Katowice 1962). Możemy być dumni z tego że nasi rodzimi artyści są doceniani na równi z największymi artystami świata.
Dziękuję za poświęcenie czasu mojej galerii. Mam nadzieję że dowiedzieliście się tu czegoś ciekawego i pogłębiliście swoją wiedzę o świecie sztuki:)
Pozdrawiam serdecznie:)

najbliższe galerie:

 
Nationale Park De Hoge Veluwe
1pix użytkownik anikm odległość 1 km 1pix
Skansen po holendersku-czyli można inaczej
1pix użytkownik anikm odległość 12 km 1pix
Nijmegen
1pix użytkownik muczacza odległość 28 km 1pix
  Swiat Dickens'a   cz.I
1pix użytkownik skuza odległość 28 km 1pix
 Swiat Dickens'a  II
1pix użytkownik skuza odległość 29 km 1pix
Holandia - Amersfoort
1pix użytkownik zibid odległość 30 km 1pix

komentarze do galerii (31):

 
grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 11.04.2012 23:47

Anikn, i ja czekam wiec na "druga" czesc:) Pozdrawiam:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 11.04.2012 19:05

Grace bardzo się cieszę że trafiłaś do mojej galerii i tak bardzo Cię zainteresowała.
Ja sama właśnie w tym momencie przypomniałam sobie że obiecałam poniżej zrobić jeszcze jedną galerię dotyczącą życia i twórczości Van Gogha w Nuenen. Tak to jest że jak coś mamy pod ręką, to najciężej się tam wybrać i zrealizować zamierzenia.
Oczywiście macie z Mgfoto rację, przecież artyści tworzą sztukę dla ludzi, nie dla krytyków sztuki i innych artystów.
Muzeum jak najbardziej polecam, a wybierając się do niego masz możliwość spędzenia dnia nie tylko obcując ze sztuką, ale także z naturą i to aktywnie w Nationale Park De Hoge Veluwe.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję:)

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 11.04.2012 14:24

Anikm, jak to dobrze, ze na pierwszej stronie pokazuja sie ciagle galerie, kiedys umieszczone na Obiezyswiecie:) W ten sposob trafilam do Twojej:)
Bardzo, bardzo interesuajca:)
Zwiedzalam dawno temu, Muzeum Van Gogha w Amsterdamie i do dzis pamietam silne wrazenie, jakie wywolaly na mnie zywe i wibrujace oryginaly tego malarza. Przedtem, jak zapewne wiekszosc z nas, znalam jego prace glownie z reprodukcji w roznych wydawnictwach albumowych. W ubieglym roku bylam na wystawie impresjonistow w Kioto, kilka lat temu w Camberze. Nigdy dosyc!
Ciesze sie, ze pokazalas to Muzeum, podczas kolejnej wizyty w Holandii na pewno je odwiedze:)
Zgadzam sie z Mgfoto, o teorii sztuki dobrze jest cos wiedziec, ale nie do konca trzeba sie na sztuce znac. Trzeba ja czuc, jesli nas porusza, jesli do nas "gada" to to jest wlasnie tak, jak byc powinno. Troszeczke trywializujac, nie wszyscy wiemy jak jakas potrawe ugotowac, ale wszyscy wiemy, czy nam smakuje.
I na marginesie jeszcze, za naszych czasow licealnych, byli naprawde dobrzy nauczyciele plastyki, mam podobne doswiadczenia jak Mgfoto:)
Aniu, bardzo Ci dziekuje za te galerie:)) Pozdrawiam:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 21.08.2011 00:44

Vlasta, dziękuję serdecznie i pozdrowienia ślę:)

vlasta użytkownik vlasta(wpisów:37) dodano 29.07.2011 22:50

Jak zawsze jestem pod wrażeniem:) Twoje galerie pogłębiają jeszcze moją miłość do Niderlandów;)
a fotka 38 też mnie zaczarowała,normalnie jak Amsterdam na starej fotografii ,odlot:)dziękuję i pozdrawiam:)

babuch użytkownik babuch(wpisów:978) dodano 26.06.2011 13:17

anikm, Twoja galeria jak zawsze wspaniała w każdym szczególe. Obrazy -DZIEŁA ZACHWYCAJĄ!!!! Dzięki za piękne opisy. Van Gogh urzekający, inni ARTYŚCI również. Popieram zachwyt Twego męża. Mistrzowska ręka autora "Transportu kolonistów" -jak fotografia z lustrzanki. Pozdrawiam :-)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 20.06.2011 20:54

Carmel, raduje mnie to:) Miłego wieczora życzę i pozdrawiam:)

carmel użytkownik carmel(wpisów:1169) dodano 20.06.2011 20:40

Anikm...do Holandii bardzo chętnie wybiorę się ...tylko pomysłów na wyjazdy mam za dużo ;)...ale planuję , planuję.....a jak zaglądam do Ciebie , to Holandia przesuwa się do góry na liście ;) pozdrawiam

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 20.06.2011 20:31

Dispar cieszy mnie że się podoba. Dziękuję i pozdrawiam:)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5186) dodano 19.06.2011 21:26

Bardzo dobra robota. Podobało się.
Pozdrawiam.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 19.06.2011 13:43

Magdaleno masz rację: obie bardzo się staramy przy tworzeniu galerii. Zapewne jesteś też dokładna w każdej sprawie której się podejmiesz, nie tylko w tworzeniu galerii. Prawda?
Czekam z wytęsknieniem na Twoją galerię ,,Francja śladami Moneta”. Mam nadzieję że nie każesz mi długo czekać;)
Dziękuje i pozdrowienia ślę:)

Afrodyto Tobie również dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3610) dodano 18.06.2011 20:11

Nie sądziłam, że galeria z muzeum tak mnie zainteresuje. Z prawdziwą przyjemnością czytałam tekst i oglądałam zdjęcia. Widzę dużo podobieństwo między nami, jeśli chodzi o staranność w kadrowaniu i rzetelność w opisywaniu;-)
Nie podejrzewałam, że niewielkie i nieznane szerzej muzeum ma tak bogate zbiory. Impresjonizm to mój ulubiony okres. Monet jest moim ulubionym jego przedstawicielem. Miałam nawet w planach zrobić cykl "Francja śladami Moneta" (Giverny, Rouen, Etretat...), jednak musiałabym wykorzystać skany zdjęć analogowych. Stwierdziłam, że galerie nie byłyby zadowalające mnie samą od strony zdjęciowej i odłożyłam ten cykl na później. Za jakiś czas pojadę odwiedzić moje przyjaciółki w Paryżu i wtedy zgromadzę odpowiedni materiał do ich stworzenia. Bardzo mi się podobało:-) Pozdrawiam:-)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3715) dodano 18.06.2011 12:38

Znakomita galeria. Pięknie ją przedstawiłaś. Lubię fotografować w muzeach i przekazywać w formie fotografii sztukę, tak rzadko oglądaną.
Gratuluję pomysłu i świetnej prezentacji.
Pozdrawiam serdecznie.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 17.06.2011 18:33

Carmel ilość powodów dla których miałabyś wrócić do Holandii wzrasta. Jeszcze trochę Cię pokuszę i może odwiedzisz moje strony:)

Mgfoto bardzo mądre słowa. Trafnym jest porównanie malarstwa do fotografowania. Obydwie dziedziny sztuki polegają na tym samym, tylko posługujemy się różnymi narzędziami. Chyba każdy z nas odkąd tak z pasją zajął się fotografowaniem postrzega świat inaczej. Można dostrzec więcej, zachwycić się tym, obok czego ktoś inny przeszedłby obojętnie. Łatwiej zauważyć harmonię kształtów, czy różnice, kontrasty w otoczeniu.

Mieczysławie lubię malarstwo, ale za znawczynię się nie uważam, moja wiedza jest zbyt wybiórcza.

Caprio niestety nie noszę tej wiedzy w głowie. Nie sposób wiedzieć tyle o artystach i ich dziełach, trzeba się wspomagać informacjami na ulotkach w muzeum, książkami, internetem.
Interesuje mnie głównie impresjonalizm. Z malarzy głównie Van Gogh , choć nie był impresjonistą, a postimpresjonistą, to jako malarz i osoba jest dla mnie tak niezwykłą osobowością że z największą przyjemnością prześledziłam całe jego życie. Jest dla mnie typowym wyobrażeniem artysty-geniusza, udręczonego i pełnego rozterek, którego geniusz malarski rozwijał się i ewoluował, a jego życie było takie samo jak jego obrazy. Przedstawię Wam jeszcze jego osobę przy galerii z Nuenen, gdzie zobaczycie miejsca w których malował i obiekty które znalazły się na jego obrazach, a także poznacie bliżej samego artystę.

Deszcz dowcip świetny, bardzo się uśmiałam:)

Dziękuję i serdeczności ślę:)

watcher użytkownik watcher(wpisów:1926) dodano 17.06.2011 16:21

..rozsadny wybor ! 1.9 dci polecam !

deszcz użytkownik deszcz(wpisów:2891) dodano 17.06.2011 16:04

...pracowitą Dziewczynką jesteś, bardzo. W nagrodę opowiem żart w duchu Twojej galerii. Dzwoni do koleżanki kolekcjonerka malarstwa ... Gabryśka ! to ja do Ciebię dzwonię z Paryża. Jestem na wyprzedaży.., na takiej aukcji dzieł znakomitych malarzy. I proszę byś mi pomogła wybrać, czy mam kupić Van Gogha czy Renoir'a ?... kachana kup Renoir'a i to najlepiej Megan...pozdrawiam serdecznie.

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:972) dodano 17.06.2011 09:44

Nie jestem fanem malarstwa i szczerze mówiąc nie znam się na tym, ale po obejrzeniu galerii jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy na ten temat. Pozdrawiam serdecznie :)))

mieczysaw użytkownik mieczysaw(wpisów:2098) dodano 16.06.2011 23:16

Anikm dziękuję.Jesteś prawdziwą obieżyświatową kustoszką i znawczynią obrazów>Spacery z Tobą i mgfoto po muzeach to prawdziwa przyjemność.Pozdrawiam

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6084) dodano 16.06.2011 23:02

Od lat ta Holandia snuje mi się po głowie. Van Gogh też jest niezłą zachętą bo drugie z nim spotkanie w Paryżu to też tylko pojedyncze obrazy.
Jeszcze dwa słowa w sprawie nieznania się na sztuce. Myślę, że każdy zna się po swojemu. Zawsze znajdzie się obraz czy rzeźba, która do nas przemówi. Może wzruszy, może rozśmieszy a może zirytuje. Aby tak się stało nie trzeba być znawcą. Nie powiedziane też, że zachwycimy się cenionym przez koneserów dziełem sztuki. To tak nie działa. Każdy musi znaleźć coś dla siebie. Ja też nie znam się na sztuce ale patrzę i sprawdzam co przemówiło do mnie. Ważne też by nie zamykać się na eksperymenty. Mój nauczyciel plastyki z liceum przyniósł kiedyś na zajęcia kilka puszek farby olejnej i patyki. Kazał nam malować abstrakcyjne obrazy. Nieźle sobie pochlapaliśmy ;) Gdy już coś "namalowałam" to zaczęłam się zastanawiać czy to ma jakiś sens. Byłam zdziwiona, że ta zdawałoby się niewiele wnosząca zabawa spowodowała, że inaczej spojrzałam na tzw. sztukę nowoczesną. Ona też potrafi mnie zachwycić. Nie wiem czy macie podobne odczucia ale podobnie jest z robieniem zdjęć. Fotografowanie sprawiło, że inaczej patrzę na świat. Może nie zabrzmi to za poważnie ale wszystkim, którzy nie znają się na sztuce proponuję, żeby spróbowali coś stworzyć. To naprawdę fajne doświadczenie, które zmienia nasze widzenie nie tylko sztuki ale i otaczającej nas rzeczywistości. Pozdrawiam :)

carmel użytkownik carmel(wpisów:1169) dodano 16.06.2011 21:46

Anikm....dotarłam do końca galerii i już żałuję ,że się skończyła. Wspaniałe eksponaty i bardzo , bardzo ciekawe opisy. Byłam na wystawie , o której wspominała Mgfoto w Warszawie , byłam też w Amsterdamie...ale sztuki nigdy dosyć. Lubię muzea i kontakt bezpośredni ze sztuką . Tym bardziej cieszę się , że mogę zobaczyć miejsce , do którego nigdy jeszcze nie dotarłam , a po odwiedzeniu twojej galerii bardzo bym chciała.
Włożyłaś zapewne wiele wysiłku w opisy...ale są niesamowicie ciekawe i wartościowe i z przyjemnością będę tu wracać :) Pozdrawiam

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 16.06.2011 21:01

Watcher, w Polsce to by przynajmniej postawili znak ,,tylko dla dorosłych";)

watcher użytkownik watcher(wpisów:1926) dodano 16.06.2011 20:54

..no prosze , i nikt zapewne przed sadem nie stanal.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 16.06.2011 20:47

Watcher jak lubisz kontrowersje, to Ci jeszcze napiszę że co pół godziny następował wytrysk- nie żartuję. Nie bez powodu instalacja nazywa się ,,Fontanna świata (jako młody artysta)". W sumie jestem miło zaskoczona że nikt jeszcze nie wyraził protestu przeciw umieszczaniu takiego zdjęcia na Obieżyświecie:)
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję:)

watcher użytkownik watcher(wpisów:1926) dodano 16.06.2011 15:43

Co dla mnie :) .. lubie kontrowersje. Prawde mowiac jestem w stanie sobie wyobrazic jaka byly by reakcja "pewnych grup spolecznych" gdyby cos podobnego mialo powstac u nas .. bynajmniej nie mial by znaczenia fakt ze teoretycznie mogly by sie tam znalesc takze dziela van Gogha.
Chce zwrocic uwage na bardzo staranne kadry jak i dokladna obrobke - dobre foty jednym slowem. Podobalo sie.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 16.06.2011 14:59

Terezo Tobie również dziękuję serdecznie i pozdrawiam:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 16.06.2011 14:54

Mgfoto odnośnie dzieł van Gogha nie napisałam tego że w Kröller-Müller Museum znajduje się druga największa na świecie kolekcja dzieł tego malarza, zaraz po Muzeum Vincenta van Gogha w Amsterdamie, które szczyci się największym zbiorem dzieł van Gogha. Informację w galerii uzupełniłam.
Co do Clowna z obrazu Harley Toorop pod 8, to przedstawia postać autentyczną. Clown pracował w cyrku w Rotterdamie, a podczas bombardowania miasta stracił wszystko i uciekł do Bergen na północy Holandii. Aby namalować tło (zbombardowany Rotterdam) posłużyła się fotografiami Evy Besnyo.

Skuza trzy dni tworzyłam komentarz, bo niestety o niektórych przedstawionych tu malarzach ani słowa nie ma w internecie na stronach polskich. Także musiałam szukać, wybierać informacje, segregować i składać. To że nie umiesz malować, czy rysować, to nic nie szkodzi, nie trzeba znać się na malowaniu by podziwiać sztukę, a zmysł techniczny także jest ważny, więc dobrze że umiesz posługiwać się jak nie pędzlem, to motkiem:)
Parę godzin to tam się nie szwendałam, bo Mąż mnie gonił, dla niego to najlepiej jakbym biegiem przeleciała całe muzeum;)

Eddzie jak to co napisać? Do Ciebie również tyczy się komentarz skierowany pod adresem Skuzy. Nie musisz się znać na malarstwie, ważne jest to czy Ci się podoba, czy nie. W naszych upodobaniach artystycznych nie kierujemy się przecież modą i tym co się podoba innym, tylko tym co nam odpowiada, a nasze gusta nie muszą pokrywać się z gustami innych.

Trekker rodzina Kröller-Müller to naprawdę niesamowici ludzie. Dobrze że mieli środki na zrealizowanie swoich marzeń, bo dzięki temu dziś istnieje takie wspaniałe miejsce jak ten Park Narodowy z muzeum.

Michał wcale nie wstyd. Muzeum nie jest jakoś szeroko promowane na świecie, a w Holandii jest wiele obiektów (ponad 900) mających do zaoferowania wspaniałą kolekcję sztuki. Niestety wydaje mi się że niewiele osób się nią interesuje (jeśli chodzi o turystów). W Holandii odwiedza się te największe, a póżniej te stworzone z myślą o nabijaniu kabzy dzięki turystom, jak muzeum marihuany, czy sexu. Z przykrością stwierdzam że o istnieniu tych ostatnich wiedza jest rozległa, a rozgłos chyba nawet większy jak Rijksmuseum w Amsterdamie, czy Mauritshuis w Hadze.
Sama posiadam roczną kartę muzealną uprawniającą do wejścia do ponad 400 muzeów w Holandii- bardziej opłacalne niż płacić za każdym razem, bowiem przy pięciu wizytach w muzeach w roku już jesteśmy na plusie.
Co do ostatniego zdania Twojej wypowiedzi to dziękuję że tak twierdzisz- dobrze ze nie było widać rumieńca na mojej twarzy po tym jak to przeczytałam;)


Dziękuję Wam za zainteresowanie i pozdrawiam serdecznie:)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3689) dodano 16.06.2011 14:18

Interesujące muzeum,fajne zdjęcia i ciekawe opisy.Pozdrawiam:)

michal użytkownik michal(wpisów:252) dodano 16.06.2011 13:30

według mnie bardzo ciekawa galeria. fajnie podane malarstwo i mnóstwo informacji o autorach. dla mnie nowością jest istnienie tego muzeum, wiem, wstyd...
a koleżanka wyrasta na naszych oczach na jedną z wiekszych marek tego portalu!

eddie użytkownik eddie(wpisów:297) dodano 16.06.2011 05:59

Też sie nie znam, więc nie wiem co napisać:-(( To co skuza, wiele pracy włożone i za to gratki. Dla równowagi powinnaś coś szokującego kobiecego pokazać :D taki żarcik :)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 16.06.2011 00:55

Anikm,włożyłaś w galerie niesamowicie dużo pracy i wiedzy , bardzo to cenie,a ja nie wiem co mam napisać,na malarstwie się nie znam,ja nawet rysować nie umiem,ale umiem taki obraz powiesić.Piątka mnie nie zszokowała,bo ja już nawet gołego faceta na żywo widziałam,a po cmentarzach lubię spacerować:)))))))))))))))))
Dla miłośników malarstwa to istny raj,spędziłaś tam zapewne parę godzin.Pozdrawiam serdecznie:)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6084) dodano 15.06.2011 23:00

Bardzo ciekawe muzeum. Pięknie zrealizowany projekt pokazujący symbiozę rzeźb z naturą. Clown na 8 przejmujący. Słoneczniki bezkonkurencyjne. Van Gogh wielkim był artystą i warto zobaczyć jego dzieła. Pierwsze moje spotkanie z oryginałami miało miejsce w Muzeum Narodowym w Warszawie gdy przed kilku laty prezentowano wystawę o impresjonizmie. Wtedy wryły mi się w pamięć piękne "Szachownice w wazonie". Pisząc ten komentarz jeżdżę myszką po podkładce na której znajduje się reprodukcja obrazu z 27 zdjęcia. Daje to do myślenia, szczególnie gdy wspomnimy, jakim powodzeniem czy też raczej niepowodzeniem cieszyły się dzieła Van Gogha za jego życia. Udała Ci się ta galeria ;) Pozdrawiam

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!