Słoneczna aura na dole, a przed nami, a właściwie nad nami Duch Gór zasłania niebo i szczyty kotarą z chmur. Mnich również przyodział się w białą czapkę Jeszcze słonko próbuje znaleźć jakąś dziurę i wysłać promyki ale... ...nic  z tego.
Pochmurna  aura i tak nie odstrasza rzeszy turystów przybywających nad Morskie Oko. Między siedzącymi, leżącymi i stojącymi znajdujemy ścieżkę naszego szlaku i wędrujemy nie zatrzymując się przy schronisku. A to nasz dzisiejszy cel wędrówki.
Z daleka schronisko wydaje się samotne. W szmaragdzie Morskiego Oka przegląda się Miedziane. Po mimo, że prawie połowa września zieleń jeszcze górą. Chmury coraz bardziej okrywają szczyty. Takie widoki też przyprawiają o szybsze bicie serca. Kroczymy dalej wygodną ścieżką jak w przydomowym skalnym ogródku...tu troszeczkę większym A chmury coraz bardziej bronią widoku gór.
Na deszcz nie mamy ochoty. Niesamowita wola istnienia. Tatrzańskie smreki są dla mnie wspaniałej urody towarzyszem wędrówek. Wzbudzają mój zachwyt . Drepczemy dalej. Trasa iście z bajki. Coraz pochmurniej i jakby groźniej... Malowniczy szlak...Stamtąd przyszliśmy
Malowniczy widoczek na schronisko i Morskie Oko. A teraz już tylko w górę skalnymi schodkami przypominającymi swym wyglądem chałwę - PYSZNIE!!! Im wyżej, tym częściej spoglądaliśmy za siebie na coraz niżej położony staw Morskiego Oka. Urzekające !!! A widok Młodej Pary w Tatrach ? To sesja fotograficzna po ślubie. Piękna sprawa ! Dotarliśmy nad brzeg Stawu. Niestety oprócz skrawka brzegu i kamieni w  wodzie wszystko przykrywały chmury.
Jestem nad Czarnym Stawem pod Rysami więc postanowiłam sfotografować chociaż jego brzegi i kamienie. Nie byłam odosobniona w tym postanowieniu jak widać. Inni postanowili wykorzystać ochmurzone miejsce na odpoczynek i łyk ciepłego napoju. Jednak po upływie paru minut... Uprzejmy Duch Gór rozpoczął swój spektakl dla nas i... ...pomalutku zaczął odsuwać zalegające  nad nami chmury Moim oczom zaczęły ukazywać się wspaniałe skalne ściany
(!!!)wpadające wprost do wód stawu. Wierzcie mi - zaparło mi dech !! A Osobnik siedzący nad brzegiem, swój zachwyt tym spektaklem wyraził doniosłym głosem.
Mi również niewiele brakowało, aby krzyczeć z zachwytu.
I zaczęło się pstrykanie...
Chmury zmieniały położenie, a fotografujący pozycje... Istna gonitwa za zatrzymaniem każdej ulotnej chwili - cudowne ! Pan z lornetką skierowaną na Rysy... Pan z aparatem uwieczniający odpływający już obłok I następny miłośnik górskiego piękna z narzędziem utrwalającym chwile...
I mój pstryk na Rysy i Niżne Rysy bez chmur Aż żal stąd odchodzić Schodzimy. Na przeciw Miedziane w spódniczce z chmur i kreska żółtego szlaku szlaku  na Szpiglasowy Wierch ( mój temat na następny wyjazd ) Jeszcze spojrzenie za siebie... ...i żegna nas piękna limba. A po tak wspaniałych wrażeniach w ciągu dnia nie mogę zasnąć. Tym bardziej ,że z balkonu mojego pokoju...
...rozpościera się widok na Giewont i Kasprusia ...i niebo usiane gwiazdami.

Z Morskiego Oka na Rysy
Wokół Morskiego Oka
1pix użytkownik hana odległość 1 km 1pix

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:739) dodano 02.03.2018 16:56

Obejrzałam z przyjemnością! Pozdrawiam.:-)

dziad_ek użytkownik dziad_ek(wpisów:387) dodano 17.04.2012 23:20

Nie no babuch jestem Twoim fanem ;). Tatry jeszcze przede mną ale już niedługo tam zawitam, jak nie tego lata to na pewno zimą ;) Galeria mocno się podoba. Pozdrawiam.

margo użytkownik margo(wpisów:2557) dodano 19.11.2011 21:55

Ostatni raz byłam tam także we wrześniu. Pogoda podobna do twojej. Tyle, że mój cel był jeszcze wyżej. Mieliśmy zamiar dotrzeć do Kazalnicy, ale właśnie pogoda pokrzyżowała nasze plany. Pamiętam, że do celu zabrakło nam ciut, ciut.
Dawno to już było. Jak oglądam twoje zdjęcia to bardzo chciałoby się tam wrócić. Pozdrawiam

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 04.10.2011 20:08

mieczysaw, bardzo dziękuję. Bardzo mi miło. Wiesz, że ta słoneczna, wrześiowa aura, to dzięki Tobie... Pozdrawiam -:)))))))

mieczysaw użytkownik mieczysaw(wpisów:2099) dodano 04.10.2011 19:52

Cieszę się,że szczęście się uśmiechnęło do Ciebie nad Czarnym Stawem Pod Rysami.Dzięki temi mogłem odświeżyć swoje wspomnienia.Pozdrawiam

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 03.10.2011 23:25

spaww,surykatka, marcin1980 bardzo dziękuję. Niezmiernie cenię sobie każdą opinię i to, że mogę umilić choć chwilkę. Pozdrawiam gorąco -:)))))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7255) dodano 03.10.2011 22:15

Końcowy spektakl nad Czarnym Stawem - cudowny:-) Uwielbiam takie zaskoczenia w górach! pozdrawiam :-)

spaww użytkownik spaww(wpisów:288) dodano 02.10.2011 21:32

Wieki tam nie byłem !!! Po obejrzeniu Twojej galerii jakoś mi się za tym miejscem zatęskniło. pozdrawiam serdecznie

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 02.10.2011 21:29

marcowa... wielkie dzięki za wizytę. Pozdrawiam i bardzo mocno ściskam -:)))))))

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 02.10.2011 21:08

Piękna górska galeria i wspaniała relacja z wyprawy i jeszcze premia w postaci zjawiskowego spektaklu .Gratuluję i bardzo się cieszę ,że nas tam zabrałaś i mogliśmy z Tobą przewędrować ten szlak .
Baaaardzo serdecznie pozdrawiam

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1991) dodano 02.10.2011 14:11

wspaniała wyprawa.

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 02.10.2011 10:28

anikm, raz jeszcze podczas naszego pobytu w Tatrach spotkaliśmy Młodą Parę na szlaku od Kasprowego na Kopę Kondracką (też zrobiłam Im foto ). Nie wiem jak tamta, ale ta Panna Młoda miała na nogach trapery. Kapitalnie komponowały się z bielą jej sukni... No cóż, to na pewno była świadoma zagrożenia Panna Młoda, stąd takie "czółenka".
Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i posyłam dodatkowo duuuuużo promyków słońca z lubuskiego nieba. BUŹKA!

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 02.10.2011 10:23

grace, serdeczne dzięki za wizytę. Masz rację, gdybyśmy mieli cały czas słońce nad głową to jestem przekonana, że nie byłoby takiego przeżycia tam nad STAWEM. Pozdrówka -:)))

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 02.10.2011 10:21

Dispar, moim zamiarem na przyszłoroczny wyjazd w Tatry jest taka eskapada w planach. Nocleg w schronisku i góry tylko dla mnie. Wierzę, jak wspaniałe chwile przeżyłeś wtedy.
Pozdrawiam -:)))))

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 02.10.2011 09:40

Wspaniałe spektakle miałaś nad stawem.
Wiele ładnych zdjęć.
Sesja ślubna w Tatrach- zdjęcia musiały być piękne, tylko jak tu się poruszać po szlaku w takiej sukni i ciekawa jestem jakie buciki miała pani młoda;)

grace użytkownik grace(wpisów:3357) dodano 02.10.2011 08:10

dzieki Duchowi Gor, ale te chmurki tez bardzo, bardzo nastrojowe. Pozdrawiam z nizin

dispar użytkownik dispar(wpisów:5390) dodano 02.10.2011 00:27

Fajna wycieczka.
Na nadmiar ludzi można łatwo zaradzić. Wystarczy wyjść około 3 nad ranem a gwarantuję, że tłoku nie będzie. Sprawdziłem i polecam. To całkiem inna przygoda, kiedy ma się Tatry o świcie tylko dla siebie.

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 01.10.2011 23:02

Tys prawda. Ale Ci ludzie podobni do nas. Każdy chce zachwycić się urodą Tatr. Ty i tak masz więcej luzu tam na górze. Pozdrówka cieplutkie Górski Człeku.

kriss72 użytkownik kriss72(wpisów:39) dodano 01.10.2011 22:58

Uwielbiam te miejsca...jakby się jeszcze dało przegonić tą masę zbłąkanych ludzi.... Pozdrawiam serdecznie