Na szlak wyruszyliśmy przed południem. Choć dzień pełen słońca to jednak pora na fotografowanie nie bardzo właściwa, ale... Szliśmy Doliną Strążyską. Szlak jak w parku i towarzystwo Giewontu. Ścieżka lekko skręca i wychodzimy na wprost Kominów. Bardzo sympatyczne skałki.Fota pod słońce - niebo prześwietlone. Wychodzimy na prostą i znowu wita nas poważna twarz Śpiącego Rycerza. Edward Jelinek (ur. 6 kwietnia 1855 w Pradze, zm. 15 marca 1897 tamże) - czeski publicysta.

Całe swe życie poświęcił sprawie braterstwa polsko-czeskiego. Podjął trud informowania Czechów i Słowaków o Polakach i odwrotnie, pisząc dla Czechów po czesku, dla Polaków — po polsku. Wydał wiele prac o Polsce w języku czeskim, m.in. „Szkice Litewskie (1886), „Szkice Warszawskie (2 t., 1891—1894). Zamieszczał liczne artykuły w Tygodniku Ilustrowanym, w Kłosach, w Slovenskem Sborniku, Lumirze i in. Działalność Jelinka była oceniana bardzo wysoko. W Dolinie Strążyskiej wmurowano w skale jego popiersie.
Napis brzmi : Na cześć i sławę Edwarda Jelinka szlachetnego syna pobratymczego NARODU CZESKIEGO wiernego przyjaciela Polaków tablicę tę na skale tatrzańskiej umieścili zebrani z całej Polski RODACY w r.1897. Wchodzimy na piękna Polanę Strążyską, na której...
...urokliwy szałas zaprasza na pyszności kuchni
( sorki za flary) i pyszną herbatkę. Po ugaszeniu pragnienia opuszczamy urokliwe miejsce by oddać się zdobywaniu Sarniej Skały. Wspinamy się Ścieżką nad Reglami po dość śliskich kamieniach ( a było sucho ). Boje się pomyśleć jak tu jest po deszczu. Z lewej strony wyłania się nieśmiało cel naszej wspinaczki - Sarnia Skała. Bardzo malowniczy, miły szlak nieprzysparzający większych trudności w jego pokonaniu.
Parę kroków od Czerwonej Przełęczy i stajemy przed Sarnią Skałą przypominającą ruiny starego zamczyska. Chwilka na spojrzenie za siebie. Robi się coraz ciekawiej. Przed nami Suchy Wierch na tle Masywu Giewontu Na horyzoncie pierwszy z lewej to Hawrań. Teraz chowam aparat, bo muszę wdrapać się prawie na czworaka na sam wierzchołek. A tam zaludnienie...Nawet czworonożni turyści.
Panorama aż po samą Babią Górę.
Stąd Gubałówka wygląda jak rozległa, płaska łąka. Nieco poniżej z lewej wystający wierzchołek Igły (1207m npm) A to z bliska spotkany uroczy turysta. Niektórzy zajęli bardziej eksponowane miejsca. Rzut oka i aparatu na wschodnią stronę Widoki mówią same za siebie.
Turysta w pomarańczowej koszulce świetnie eksponował się na tle szarych skał i... inspirował do dalszych fotografii. Dolinka między Sarnią Skałą a Suchym Wierchem. Czyż nie intrygujący TEN Pan Pomarańczowy ? W dole na łączce ktoś ułożył napis z kamieni : REDEMPTOR Jeszcze jedno spojrzenie na zachodnią stronę i schodzimy.
Przed nami szczyt Igły. W dole Zakopane. Suchy Wierch i Giewont. Ostatni pstryk na Sarnią. Wśród leśnej trawy w stronę słońca spozierał śliczniutki dziewięćsił bezłodygowy -  roślina z rodziny astrowatych. Z Czerwonej Przełęczy schodziliśmy do Doliny Białego.
Słońce dalej bardzo mocno operowało. A mój aparat nie zawsze radził sobie z różną ekspozycją. Przeprawa przez Biały Potok. Tu troszkę lepiej bo cień.
Mocno oświetlone słońcem smreki w złocistym odbiciu w wodach Białego. Sarnia Skała, Kasprowy Wierch i Świnica w ostatnich tego dnia promykach słońca. O 19.08 księżyc przejął władanie nad niebem. Na stacji kolejki na Kasprowym zapalono światełko.
Tak zakończył się mój kolejny, wspaniały dzień w Tatrach.
Dziękuję za spacerek.

1pix użytkownik mgfoto odległość 0 km 1pix
Tatry
1pix użytkownik travis odległość 1 km 1pix
Tatry polskie (od schroniska do schroniska)
1pix użytkownik anek11 odległość 1 km 1pix

zbych użytkownik zbych(wpisów:103) - Użytkownik usunięty. dodano 26.10.2011 20:39

Lubimy to samo !! Pięknie je Pokazałaś !! Zdjęcia bardzo ładne !!! Pozdrawiam !!!

mieczysaw użytkownik mieczysaw(wpisów:2099) dodano 04.10.2011 20:15

zastanawiam się,skąd wiedziałaś,że jadę w tamte okolice ze słoneczkiem w plecaku? Ja widzisz nie byłem samolubny i podzieliłem się z Tobą:) Z niecierpliwością czekam na kolejne odsłony.

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 04.10.2011 20:11

meczysaw, dzięki słoneczku wrześniowemu (Twojemu ) taka widoczność. W następnej galerii postaram się jeszcze bardziej czarować Twoje oczy Tatrami. Pozdrówka -:)))))

mieczysaw użytkownik mieczysaw(wpisów:2099) dodano 04.10.2011 20:02

Widoczność wspaniała aż po Babią Górę, a w tym samym czasie ja ze skałek jurajskich spoglądałem na Tatry.Czarujesz moje oczy Tatrami.Pozdrawiam

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 03.10.2011 23:28

anusia_osia, anikm - bardzo cieszę się, że zajrzałyście. Dzięki wielkie - pozdrówka -:))))))

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 03.10.2011 21:14

Bardzo tu przyjemnie w Twojej galerii. Piękną miałaś pogodę i wspaniałą widoczność.

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 03.10.2011 18:05

Piękne góry, zawsze zachwycają.

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 03.10.2011 17:57

magdar,osiol,spaww,marcowadziewczyna,surykatka, dzidka55, dispar, skuza - WSZYSTKIM bardzo, bardzo, bardzo serdecznie dziękuję za wizyty i miłe komentarze. Uściski !!!

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 03.10.2011 17:53

grace, jest mi niezmiernie miło, że moje galerie przyczyniły się do przywołania miłych wspomnień. Tym bardziej mi miło, że miejsca te są moim spełnieniem marzeń. Może to niezbyt ambitne marzenia, ale ja jestem uszczęśliwiona... Jeszcze nie do końca. Dalszy ciąg w przyszłym roku.Pozdrawiam -:)))))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 03.10.2011 15:39

Marzenie,dzięki ze chociaż wirtualnie mogłam z Toba powędrować:)))Pozdrawiam

grace użytkownik grace(wpisów:3357) dodano 03.10.2011 02:14

Zabralas mnie w przeszlosc, w moje ulubione miejsca, z ktorymi wiaze sie tyle dobrych, roztkliwiajacych serce chwil. Dziekuje Ci bardzo.

dzidka55 użytkownik dzidka55(wpisów:88) dodano 02.10.2011 23:34

Witaj Babuch,
Dzięki Twojej galerii wróciły wspomnienia.Dziękuję.A spanielek taki sam jak mój,tylko dwa lata starszy.Pozdrawiam .

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7231) dodano 02.10.2011 22:35

Pięknie tu u Ciebie :-) Na Sarniej Skale jest bardzo sympatycznie, potwierdzam, :-) Miałaś piękna pogodę i bardzo dobrą widoczność, zazdroszczę :-) Fotka 38 bardzo mi się podoba :-) pozdrawiam cieplutko Basiu :-)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5383) dodano 02.10.2011 22:32

Bardzo sympatyczna wycieczka.

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 02.10.2011 22:10

Tu też mi się podoba :)))

spaww użytkownik spaww(wpisów:288) dodano 02.10.2011 21:41

Fajna ta Sarnia Skałka. turysta z 21 przesympatyczny :)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 02.10.2011 21:36

Ach te góry :)

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 02.10.2011 21:27

osiol, dzięki, że wpadłeś. Pozdrówka

osiol użytkownik osiol(wpisów:20) dodano 02.10.2011 21:02

Z Sarniej skały spodziewałem się zaledwie killu fotek - a tu cała 40. Fajnie Ci to wyszło

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 02.10.2011 20:10

margo, bardzo serdecznie dziękuje za wizytę. Pozdrawiam -:))))

margo użytkownik margo(wpisów:2557) dodano 02.10.2011 20:05

Podoba mi się ujęcie Sarniej na 13. Skojarzyło mi się z Szosą Dolomicką Zibida.
Suchy Wierch na tle Giewontu też fajnie wygląda.