Wycieczkę zaczeliśmy w Passau w Niemczech Cała droga prowadziła prawie cały czas wzdłuż brzegu. To akurat jest miejsce gdzie można przetransportować się promem na drugi brzeg Ale my transportujemy się w innym miescu, chyba jednym z najmniejszych promów świata Droga rowerowa wzdłuż Dunaju prowadzi raz prawą a raz lewą stroną rzeki, stąd konieczność przeprawiania się na drugi brzeg Jasteśmy teraz na prawym brzegu rzeki Przeprawy były różne: promowe, mostami, śluzami. Nie było tylko wpław i w bród
Tu akurat  widzimy barkę w śluzie. Wody przybywa bardzo szybko Trwało to kilka minut. Nie wiem czy cały Dunaj jest tak uregulowany ale na odcinku który pokonaliśmy było wiele śluz i oprócz barek pływały także duże statki turystyczne. Sorry za personalną fotę ale żeby się nie pogubić trzeba czasami spojrzeć na mapę i ustalić kierunek jazdy Ponieważ jedziemy w dół rzeki to teoretycznie powinno być z górki. Może i było ale % nachylenia niezauważalny Po drodze wielokrotnie mijami statki turystyczne A teraz kilka fotek z trasy
W czasie wycieczek rowerowych ważna jest dobra pogoda I można powiedzieć że mieliśmy całkiem niezłą 66,66666% pięknej pogody i 33,33333% deszczowej Mówiąc prościej to na 3 dni 2 były bezchmurne i 1 dzień padało Po drodze informacje turystyczne, bary, sklepy ze sprzętem rowerowym Droga rowerowa to w większości asfaltowa ścieżka szerokości ok. 2, 3 lub 4m
W zasadzie tylko dla rowerzystów ale czasami jest ona też drogą dojazdową dla miejscowych mieszkańców Rowerzyści są tam traktowani jak święte krowy, wszędzie mają pierwszeństwo i nie wiem na ile to wynika z przepisów ruchu a na ile z kultury kierowców. Myślę, że jedno i drugie Po drodze odwiedzamy różne miasta. Tu akurat jesteśmy w Linz Ile można jechać rowerem, czasami trzeba się innaczej zrelaksować To nie są dwa takie same zdjęcia. To skaczą dwie różne osoby. Mógłbym dodać jeszcze trzecie jak ja skaczę, ale nie chcę Was zanudzać skakomi do wody Oj było tych statków wycieczkowych.
Wieczorem słychać było na nich muzykę, pewnie jakieś disco Po dwóch dniach jazdy nocleg w przydrożnym (przyrzecznym) pensjonacie Przy piwku w oczekiwaniu na kolację. Baaaardzo przyjemnie :-) Trzeciego dnia pogoda się popsuła
Uzupełniamy prowiant w jakimś supermarkecie i dalej w drogę Pogoda nie najlepsza ale jesteśmy na to przygotowani Zbliżamy sie do miasta Melk Opactwo w Melk Centrum Melk I zatrzymaliśmy się na kawę z lodami. A co, nie należy nam się?
Taraz teren troszkę bardziej urozmaicony Pomimo tego, że jesteśmy przemoczeni to płyny i tak musimy uzupełnić I dalej w drogę Mijamy bardzo sympatyczne i klimatyczne miejscowości
Droga prowadzi wzdłuż rzeki (to oczywiste).... ....ale także wzdłuż winnic Dojechaliśmy do końca naszej podróży. Miejscowość Krems. Mamy nocleg w takim stylowym pensjonacie ;-). Nawet nie wiem jak się położyć w tym wyrku. Dziękuję za wizytę i pozdrawiam

Niemcy_2015 - PASAWA (02)/Muzeum Szkła
1pix użytkownik charlie odległość 0 km 1pix
Niemcy_2015 - PASAWA (03)/Oberhaus i Katedra św. Stefana
Passau
1pix użytkownik quanity-dwie odległość 0 km 1pix
Pasawa - miasto nad trzema rzekami
1pix użytkownik surykatka odległość 1 km 1pix
Niemcy_2015 - PASAWA (01)/centrum miasta
1pix użytkownik charlie odległość 1 km 1pix
Passau
1pix użytkownik szarykot odległość 2 km 1pix

gregy użytkownik gregy(wpisów:495) dodano 24.06.2014 20:32

hey Andred. Rzeczywiście mój rowerowy Wachau to szczypta Twojej wyprawy kolarskiej. Ale ja za to płynąłem statkiem hahaha. Obleciałem większość Twoich galerii, sporo jeździsz, fajnie. Ja dopiero początkujący. Jak będę wybierał się na Maderę to zgłoszę się do Ciebie o rady, gdzie, co i jak :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 28.05.2013 00:46

Dzięki Gabi za wizytę w dość już starej mojej galerii. To miłe, że jeszcze nie została całkowicie zapomniana i ktoś do niej zagląda :-)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2383) dodano 27.05.2013 11:49

fajna galeria, a jeszcze lepsza pasja. Mega przygoda. Wielki szacun! Znam te tereny w Niemczech, a opactwo w Austrii zlaiczylismy specjalnie po drodze na wakacje do Włoch.

barsolis użytkownik barsolis(wpisów:355) dodano 25.02.2013 21:18

zjecia ladne ale opis do de .. kiepski pozdrawiam

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6094) dodano 23.10.2011 14:00

Samochód to cudowny wynalazek, który czasami bywa balastem ;)
Austria ma wiele do zaoferowania, chociaż po tym jak otworzył nam się turystycznie daleki świat, popadła trochę w zapomnienie - a szkoda. Ja z sentymentem wspominam cudowną krainę Salzkammergut chociaż jest tam wiele innych miejsc, które warto zobaczyć. Dunaj i Melk oglądałam tylko z okien autokaru. Może faktycznie pora tam wrócić i nadrobić zaległości. Pozdrawiam

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 23.10.2011 13:45

Dzięki Mgfoto za wizytę. Ponieważ trasę zaczęliśmy w Passau i tam zostawiliśmy samochody to musieliśmy po nie jakoś wrócić. Wróciliśmy pociągiem, ponieważ nie wiedzieliśmy, że można zrobić sobie taką fajną drogę powrotną statkiem. Następnym razem pewnie tak zapalnujemy wyjazd. Polacem, jak nie rowerem to chociaż statkiem.
Pozdrawiam, andred

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6094) dodano 22.10.2011 22:25

Fajna wycieczka! Parę lat wstecz jeżdżąc autokarem po Austrii trochę z zazdrością spoglądałam na trasy rowerowe ale dziś to chyba wybrałabym stateczek ;))) Pozdrawiam

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 18.10.2011 16:50

Dzięki Mapa za odwiedziny. Tak, tak, pamiętamy te stresy związane z przekraczaniem granic. Nawet jak nie było nic podpadającego to i tak potrafili nas upokorzyć. Zarówno nasi celnicy polsko-ludowi jak i czechosłowaccy, enerdowscy, yugosłowiańscy, związko radzieccy. Ale celników takich państw jak piszę już nie ma i mam nadzieję, że nigdy nie wrócą.

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 17.10.2011 22:25

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za odwiedziny a w szczególności: Magdalenie, Yetinie, Disparowi, Anikm, Surykatce i Glockerce. Pozostałym także ale już im wcześniej dziękowałem :-))
Magdalena! pomysłów to ja mam dużo tylko z możliwościami gorzej. Mam na myśli brak wolnego czasu oczywiście ;-)
Yetina: moja część ciała poniżej pleców jest mniej szlachetna ale też potrafi boleć
Dispar: niektórymi wyprawami możemy się wymienić, też masz fajne
Anikm: ja mam hopla na punkcie wielu rzeczy ale o niektórych nie mogę pisać. Ja w ogóle chyba mam hopla
Surykatka: zdrowie to jakieś tam mam a Aleksander Fredro mówił "Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz starcisz życie"
Glockerka: w przeciwieństwie do filmów, które lubię oglądać tylko te które znam to jeździć lubię tam gdzie mnie jeszcze nie było
Pozdrawiam Wszystkich :-)), andred

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:726) dodano 17.10.2011 21:51

Częściowo znajome mi miejsca.
Fajowa wyprawa.
Pozdrawiam.:-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6917) dodano 17.10.2011 20:45

Bardzo przyjemna, malownicza trasa , no i sam pomysł na wyprawę ekstra :-) Masz zdrowie, pozdrawiam :-)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 17.10.2011 20:32

Wyprawa fajna, tylko trzeba mieć kondycję.
Kolega z pracy jeżdzi corocznie z grupą kolegów na rowerach z Holandii do Włoch. Ma hopla na punkcie roweru;)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5194) dodano 17.10.2011 19:23

Fajna wyprawa.
Gratulacje.

yetina użytkownik yetina(wpisów:228) dodano 17.10.2011 19:09

Fajna wyprawa! Dla mnie na pięć dni, bo po ok. 65 km. boli mnie ta szlachetna część ciała poniżej pleców ;)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3622) dodano 17.10.2011 18:51

Nie ma to jak aktywne spędzanie czasu:-) Gratuluję kondycji i pomysłów na wyprawy:-)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 17.10.2011 16:25

Grace, Skuza, Mocar,Magdar, Raul, Carmel - dzięki za odwiedziny i dobre słowo.
Zauważyliście, że każda wyprawa, wakacje czy inna ekspedycja skłąda się z 3 bardzo przyjemnych części. Pierwsza część to planowanie i przygotowywanie się do wyjazdu, druga to sam wyjazd i trzecia część, to wspominanie i oglądanie zdjęć. Teraz mogę dołożyć jeszcze część czwartą, czyli wysłuchiwanie miłych komentarzy od ludzi którzy się na tym naprawdę znają, czyli od Was.
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam, andred

carmel użytkownik carmel(wpisów:1169) dodano 17.10.2011 12:10

świetny pomysł na wyprawę :)

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 17.10.2011 11:45

To się nazywa rekreacja na całego :)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 17.10.2011 11:05

Zazdroszcze wam takiej wyprawy :)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2493) dodano 17.10.2011 08:27

Piękna wyprawa, szkoda że pogoda nie dopisywała .
Pozdrawiam .

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 17.10.2011 07:31

Mam w planie tez kiedyś pokonać te trasę......statkiem.Bardzo udana wyprawa,gratuluje kondycji,45 urocze:))))Pozdrawiam:)

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 17.10.2011 02:50

I tak trzymac Andred! Ty bedziesz mial co wspominac, a my piekne zdjecia do podziwiania. Bardzo mi sie podoba w Twojej galerii. Serdecznie pozdrawiam:)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 17.10.2011 00:05

Dzięki Pipol. Zapomniałem dodać, że to było już ponad 2 lata temu. Tyle te zdjęcia musiały czekać w poczekalni