Kołoczwa to jedna z dłuższych wsi na Zakarpaciu. Warto pokręcic się, poobserwować jak żyją tutaj ludzie. Nowa cerkiew. Jest też perełka architektury sakralnej, cerkiew Św. Ducha z 1795r W Kołoczawie warto zajrzeć również do skansenu. I ciekawostka...we wsi jest bankomat :-)
Z Kołoczawy ruszamy wg planu w kierunku Przeł. Przysłup. Od rana padało, więc wymarsz nastąpił ok. południa. Mijamy ostatni na trasie sklepik...Niestety im bliżej przełęczy tym pogoda coraz gorsza. Stało się to czego się obawialiśmy. Lunęło. Do końca marszu zostało nam ok. 30min drogi. Namiot rozbijamy w ulewie, cali przemoczeni. Jest godzina 17:00. Przebieranie, suszenie, gotowanie strawy, obserwacja nieba... niestety wokół ciężkie, ołowiane chmury na wysokości ok. 1100mnpm, widoków na okoliczne szczyty oczywiście nie uświadczamy. Padało cały wieczór, w nocy też padało. Nad ranem również. Zapada decyzja aby odpuścić i przeczekać. Około godziny 13:00 zaczyna się przejaśniać, widać pojedyncze promienie słońca, chmury nieco wyżej. Zaczynamy suszenie ubrań, butów, liczymy na szybkie obsuszenie namiotu. Zaczyna się typowe życie obozowe: latanie po wodę, gotowanie, jedzenie, czytanie, polegiwanie, rozpalanie ogniska. Mimo okoliczności, okolice przełeczy i tak są bardzo sympatyczne. Ranek kolejnego dnia jednak nie jest najgorszy, coś tam widać, są niebieskie plamy ze słońcem w chmurach. Jakoś tak nieśpiesznie jemy śniadanie, idę po kolejne porcje wody, suszymy plecaki, każdą stronę namiotu. Namiot w 80% przesechł. Zakładamy szafy na plecy, zabieramy ze sobą 4,5l wody i około południa ruszamy w kierunku grani.
Żegnamy Przeł Przysłop... ...spędziliśmy tu prawie 48h... :-) Po ok. 2,5h mocno umordowani (przewyższenie ok. 600m na długości ok. 2,5km) docieramy do grani :-) Na północy: Strimba (1719mnpm), Jasnowiec, Połonina Piszkonia, w oddali Gorgany. Na południu Menczuł i cała grań, a raczej zielone morze Połoniny Krasnej. Rozpoczynamy wędrówkę falującymi połoninami.
Pozostałości niedokonczonego rurociągu... Po połoninie jeżdżą gruzawiki, zabierając jagody i  miejscowych, którzy w sezonie trudnią sie zbieraniem jagód. Ech...Zakarpacie! :-) Podejmujemy decyzje aby nie biwakować na połoninie, mamy dość po przygodach na Przeł. Przysłup. Tymczasem strawa i relaks.
Z widokiem na okolicę. Nie ma rewelacji, ale mi i tak jesteśmy zadowoleni, bo pierwsze 2dni nieco nas podłamały. Połonina Krasna, nie jest specjalnie długa (jak na warunki ukraińskie), ani też specjalnie wysoka (jak na warunki ukraińskie :-) ) , najwyższy szczyt to Gropa - 1568mnpm. Całość można przewędrować w 2-3dni. Strimba, to już Gorgany. W Kołoczawie nocujemy w tzw czeskim schronisku, bardzo fajne miejsce, jak na warunki ukraińskie jakość noclegu na wysokim poziomie, dobra kuchnia, mili gospodarze. Coś na ząb i do tutejszych napojów chmielowych ;-) Kołoczwa może też być dobrą bazą wypadową na pobliskie szczyty, bez konieczności łażenia z namiotem w góry. Jest niemała już sieć znakowanych szlaków. I tak:
- szlak zielony w około 3h zaprowadzi nas na połonniny szczyt Tapesz (1324mnpm)
- niebieskim po morderczych 6h zawitamy na królowej okolicy, gorgańskiej Strimbie (1719mnpm)
- wzdłuż wsi żółte znaczki zaprowadzą nas na Przeł. Prisłop (ok 3-3,5h), stąd można zaatakować bezszlakowo Streminos (1652mnpm), dalej połoniną i gorganem wejść na Strimbę (dalsze 2h)
- za czerwonymi znakami możemy wdrapać się po ok 5h na grań Połoniny Krasnej, a jeżeli pójdziemy nim w drugą stronę, to zmieniamy pasmo na Połoninę Piszkonię i możemy pokusić się o Negrowiec (1709mnpm), duży wysiłek przez ok 6h.
Krótki to był urlop, ostatni spacer po Kołoczawie. Ponownie lądujemy w Miżhirii, dworzec zaraz przy rynku i stoisku mięsnym ;-) Czas wracać do domu...

Dzięki za wspólny spacerek :-)

Połonina Krasna –  wrzesień 2007
We  Lwowie
1pix użytkownik avkolyaskin odległość 17 km 1pix

irasek_palownik użytkownik irasek_palownik(wpisów:290) dodano 22.03.2012 23:58

Ale spaskudzili Cetnicką Stanicę w Koloczawie. Kiedyś wyglądała tak: http://www.bieszczady.net.pl/coppermine_dir/displayimage.php?album=217&pos=269
W 2007 i 2008 roku znakowaliśmy tam szlaki, na Krasną, Strimbe, Piszkonie... Galeria mocno pamiątkowa z działań w okolicach Koloczawy.

moneeq użytkownik moneeq(wpisów:1090) dodano 25.01.2012 19:00

przyjemna galeria.

sielankowa.

pozdrawiam.

olazim użytkownik olazim(wpisów:2270) dodano 20.11.2011 22:45

Piękna i inna ta Twoja Ukraina-ja byłam na Krymie /też Ukraina/ale to jest zupełnie inna bajka.
Widoki ciekawe no i przygody z wyprawą związane -to właśnie ten klimat-pozdrawiam.

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 19.11.2011 14:13

Babuch...bo się zaczerwienię...;-)

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 19.11.2011 12:47

satan, chylę czoła przed takimi Ludźmi jak Ty. Wspaniała wyprawa i nieznane , bardzo urocze miejsca. Bajkowe wzniesienia. Smaczku dodaje sposób w jaki przedreptałeś te górki. Prawdziwy OBIEŻYŚWIAT z Ciebie. Serdecznie pozdrawiam kolejnego miłośnika górskich szlaków. -:))))

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 04.11.2011 22:56

Walizka, jest sporo prawdy w tym co mówisz...Bieszczady, to już nie "te" Bieszczady np: z piosenek Wolnej Grupy Bukowiny, za dziczą trzeba nam patrzeć na wschód (choć podobno to tam jest cywilizacja :-) ). Zachęcam aby nie tylko patrzeć, ale jednak pojechać...ryzyko niestety jest duże, że już nie będzie sie tęsknić za Bieszczadami, a za połoninami na Ukrainie. :-)

walizka użytkownik walizka(wpisów:612) dodano 04.11.2011 22:00

Ilekroć patrzyłam z naszych Bieszczad na wschód, to zawsze mi się wydawało, że tam jest ładniej, egzotyczniej, ciszej. W tej galerii to widać :)

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 04.11.2011 11:03

Wielkopolanka, Deszcz - dziękuje za wspólny spacer po połoninie :-)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1933) dodano 04.11.2011 09:10

Piękna wycieczka po Urainie! bardzo podobało się! widoki wspaniałe! pozdrawiam serdecznie:))))

deszcz użytkownik deszcz(wpisów:2891) dodano 03.11.2011 20:53

... gratuluję szukania przygody w dzikiej przyrodzie. Pozdrawiam serdecznie.

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 03.11.2011 14:22

Grace, Raul - dzięki za komentarz :-)

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 03.11.2011 14:16

Przede wszystkim należy pogratulować wytrwałości, kondycji i tej konsekwencji, która doprowadziła Was do celu. Skany rzeczywiście bardzo fajnie wyszły, może czas się zmobilizować i wrócić do archiwów :) Widzę, że efekt może być całkiem poprawny.
Witaj w naszej społeczności ;)

grace użytkownik grace(wpisów:3357) dodano 03.11.2011 05:03

lagodnie tu, podoba mi sie na :) pozdrawiam

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 03.11.2011 02:25

Faktycznie Kodak zawsze dawał ciepłe barwy, cieplejsze od Fuji czy Konici. Fuji natomiast dawało intensywniejsze barwy co czasami było zaletą a czasami wadą.
W każdym razie, swoimi zdjęciami przekonałeś mnie aby odkurzyć stary aparat i poeksperymentować jeszcze, jak za dawnych czasów.
Nawet nie wiem czy będzie problem z kupnem negatywu, ale pewnie gdzieś jeszcze się znajdzie.

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6141) dodano 03.11.2011 02:03

Ciekawe, muszę zwrócić uwagę na dostępność filmów. Może po prostu trafiłam na taki (przedświąteczny) okres? Wcześniej zaopatrywałam się w filmy na giełdzie fotograficznej ale w dobie cyfrówek i internetu ona też bardzo mocno podupadła. Jakiś czas temu szukałam małego statywu, zajrzałam na Batorego i byłam w szoku. Po dawnych tłumach nie było ani śladu a stoiska można było policzyć na palcach jednej ręki. Filmów nie oferowało żadne z nich ale w sumie też nie wiem czy tak jest w każdą niedzielę czy tylko trafiłam na gorszy okres. :)

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 03.11.2011 01:29

Ja też mam jeszcze lustrzankę analogową, na której uczyłam się fotografować. Wprawdzie już ostatnio rzadziej jej używam ale też robiłam foty głównie na Kodaku lub na Fuji. Chociaż aparacik ma już swoje lata to foty wychodzą rewelacyjnie i często sobie wyrzucam moje wygodnictwo polegające na tym, że chociaż obiecuję sobie, że tym razem biorę analoga ze sobą - to jednak ostatnio jakoś zawsze wygrywa cyfrówka :)

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 03.11.2011 01:01

Mgfoto, co do filmów, to mnie zadziwiłaś...:-), w Gdańsku w każdym Empiku są, czasem kupuję też w Saturnie :-), zawsze biorę zestaw 3 filmów w cenie za 2 sztuki.
A co do skanów, to trochę samemu (urządzenie wielofunkcyjne), trochę w zaprzyjaźnionym fotolabie.

Surykatka, turlanie się po górach, jak i w górach, to sama przyjemność :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7300) dodano 03.11.2011 00:30

Przyjemny spacerek zielonymi, falującymi połoninami. Aż się prosi, żeby się poturlać :-). pozdrawiam

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6141) dodano 03.11.2011 00:11

Fajna galeria i niezłe fotki. Nie masz problemu z zakupem filmów? Dwa lata temu wyciągnęłam klasyczną lustrzankę bo wymyśliłam, że uwiecznię święta na kliszy. Oblazłam prawie całą Warszawę w poszukiwaniu filmów. Jak już gdzieś były to średnio 2-3 lata po terminie ważności.
A tak przy okazji to czym skanujesz? Laby słabo sobie radzą z negatywami. Pozdrawiam :)

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 02.11.2011 23:19

Witaj na portalu. Miło się z Tobą spacerowało.

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 23:10

Dziewczyny, dzięki za miły komentarz :-)

Andred - od lat niezmiennie kupuję Kodak Gold 200, zwykły amatorski film, do fotek ala landszaft zupełnie wystarczy, dobrze oddaje ciepłe barwy, z kolei Fuji pięknie daje zieleń...taka teoria.
Ty chcesz odświeżyć analoga, a mi kumpel obiecał już półtora roku temu lustrzanke cyfrową w dobrej cenie, a ja ciąge się waham...obiecał, że nikomu innemu jej nie sprzeda :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 02.11.2011 22:38

Satan! Skany the best. Chyba wywalę te cyfrowe puszki i wrócę do starego analoga. Napisz jakich negatywów używasz, choć wiem, że częsć firm już zrezygnowała z produkcji klisz :-( niestety.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 02.11.2011 22:03

Fajna wyprawa i do tego piękne widoki, i pusto dookoła:) cisza i spokój:) fajny ten różowy autobus na ostatnim zdjęciu;)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 02.11.2011 21:28

Satan trochę się naczekaliśmy na Twoją pierwszą galerię, ale warto było czekać.
Piękne widoki i ciekawy komentarz.
Czekam na kolejne relacje z Twoich wypraw.

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 02.11.2011 20:30

Dawne przedwojenne dzieje. Nie udało mi się zebrać za dużo informacji od dziadziusia, ale wiem gdzie jechać ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 20:14

No proszę! Ja jestem w 1/4 Ukraincem, a korzenie z okolic Chersona.

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 02.11.2011 20:05

Straszne towarzystwo, kto taki? Żartuję. Jest sympatycznie, tylko czasami występują ostre starcia ;-) Jak w życiu. Na Ukrainę mnie ciągnie, bo gdziś spod Łucka moje "korzenie".

wrowal użytkownik wrowal(wpisów:115) - Użytkownik usunięty. dodano 02.11.2011 19:37

Bardzo ciekawe tereny. Ciekawa kompozycja na 7.... Jakby sprzed co najmniej 60 -70 lat. :-)

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 19:35

Marcowadziewczyna - pakuj plecak i do Kołoczawy! :-)

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 19:33

Anusia_osia, Carmel, Dispar - dzięki za komentarz.
Anusia, czekałem, bo tu takie groźne towarzystwo wokoło :-) A tak serio, to nie mam czasu na razie skanować zdjęć, a tą ostatnią swoją wyprawę skanowalem do innych celów wcześniej i udało sie już teraz wystartować ;-)
Kolejne galerie w okolicy Świąt. :-)
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

PS - Dispar, na razie dyskutować nie będę, rozjerzę się, popatrzę, tym razem jak to jest "od środka" ;-)

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 02.11.2011 19:27

Fajna wyprawa i interesująca relacja ,bardzo zachęcająca dla osób ceniącychi spokoju i górskie klimaty :) (czyli dla mnie;) )

carmel użytkownik carmel(wpisów:1169) dodano 02.11.2011 19:22

Piękne widoki :) Lubie takie góry przykryte "miękka powłoką " roślinności . Udany początek , pozdrawiam serdecznie :)

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 02.11.2011 18:34

I co tak długo czekałeś z umieszczeniem galerii? Jak na debiut to całkiem udany. Foty dobre, a do tego konkretna relacja. Pozdrawiam

dispar użytkownik dispar(wpisów:5391) dodano 02.11.2011 18:30

No i całkiem sympatyczna inauguracja.
Teraz twój głos w dyskusji zyska na wyrazie.
Przechodziłem tylko Czarnohorę. Tutaj też fajnie.
Bankomat na 6 -super. Takiego jeszcze nie widziałem.
Pozdrawiam i życzę dalszych udanych produkcji na portalu.

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 02.11.2011 16:25

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 16:03

Jeszcze raz dzięki, sprawa jasna :-)
I pierwsze oceny na portalu już też za mną...ufff...na razie bro idzie do Pipola! :-)

pipol użytkownik pipol(wpisów:9050) dodano 02.11.2011 15:55

miało być "niektóre foty cywrowe" ale mi się łokieć poślizgnął i napisało się wypociny ;))))

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 15:50

Dzięki Pipol, trochę mnie podbudowałeś, ja akurat z tych fotek specjalnie zadowolony nie jestem.
W takim razie coś tam jeszcze kiedyś wrzucę z lepszym światłem i wiekszą przejrzystocią powietrza.

PS - tylko co to, te "foty wypociny", bo nie wiem do czego równać? :-)

pipol użytkownik pipol(wpisów:9050) dodano 02.11.2011 15:42

jeśli to skany, to bardzo udane (lepsze niz foty wypociny cyfrowe ). pozdrawiam

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 15:36

Doracz...a ja właśnie po Strimbę muszę tam wrócić ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 15:34

Pipol, wszystko co wrzuciłem i w najbliższej przyszłości wrzucę to będą skany analogów (stety/niestety).

doracz użytkownik doracz(wpisów:1198) dodano 02.11.2011 15:32

Fajne klimaty. Połoninę Krasną widziałem tylko ze Strimby (: Pozdrowionka

pipol użytkownik pipol(wpisów:9050) dodano 02.11.2011 15:21

i to są te skany z analoga ?

satan użytkownik satan(wpisów:3216) dodano 02.11.2011 15:20

Dziękuje za dobre słowo! :-)
Na Ukrainę można wracać bez końca, to prawda! :-)

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 02.11.2011 14:52

Piękne okolice, bardzo lubię takie widoczki. Po takich górach mogłabym chodzić bez końca.