Panorama z Gubałówki
Już na górze jedną z najpopularniejszych tras widokowych jest spacer w kierunku Butorowego Wierchu. Krajobraz jaki możemy podziwiać podczas przechadzki zapiera dech w piersiach. Na północy - panorama Tatr,  na południu- Beskidy oraz Gorców, a na południowym- wschodzie - Pieniny. Oprócz tego zobaczymy zakopiańskie wioski i kotlinę zakopiańską.
Na górnej polanie Gubałówki turyści znajdą wiele atrakcji. Oprócz pięknych widoków na szczycie znajdują się sklepiki, restauracje, ogródki gastronomiczne i liczne bufety. Koneserzy sztuki docenią rzeźbę Polonia Restituta (1937r.) wraz z żelaznym krzyżem. Koneserzy sztuki docenią rzeźbę Polonia Restituta (1937r.) wraz z żelaznym krzyżem.
Gubałówka jest jedną z najbardziej popularnych atrakcji Zakopanego. To znany stok i kolejka górska. U stóp Gubałówki zlokalizowane jest największe targowisko w mieście, oferujące ogromny wybór artykułów spożywczych, przemysłowych oraz artystycznych. Szczyt Gubałówki jest jednym z najpopularniejszych i najchętniej odwiedzanych miejsc w Zakopanem. Trudno znaleźć turystów odwiedzających miasto, którzy na niej nie byli. Jest to szczyt o wysokości 1 126 m.n.p.m na Pogórzu Gubałowskim.
Wznosi się po północno-zachodniej stronie Zakopanego. Istnieją dwie możliwości dotarcia na szczyt. Można wjechać koleją linowo - terenową lub wejść pieszo. Najłatwiejszy i najprostszy jest wjazd koleją.

Tatry - widok z Gubałówki
Zakopane - Sanktuarium na Krzeptówkach & Muzeum Tatarzańskie
1pix użytkownik krushyna odległość 1 km 1pix

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1826) dodano 04.11.2011 18:05

Zawsze podczas pobytu w Zakopanem zaliczamy Gubałówkę. W ubiegłym roku po pobycie na Słowacji chcieliśmy trochę odpocząć po Tatrach Wysokich i pochodzić po naszych Tatrach. Mieliśmy zaplanowane trasy ale niestety nie zostały one zrealizowane z powodu ulewy, która trwała 4 dni. Zdążyliśmy tylko wejść na Gubałówkę przez Kościelisko a potem zjechać kolejką. ( przy okazji zapraszam do mojej galerii).
Gubałówka jest dobra na pogodę i niepogodę. Faktycznie można dotrzeć w różnoraki sposób i przeróżnie spędzić czas.
Dzięki za wycieczkę bo w tym roku nie byłam na Gubałówce. Pozdrawiam serdecznie:)))

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4032) dodano 03.11.2011 14:45

raul... a no nie pomyślałam, że można i samochodem:))) Pozdrawiam cieplutko.
agra60 - Witaj. Masz rację, że ten pobyt wykorzystałam maksymalnie, pomimo nieciekawej pogody. Staraliśmy się pójść wszędzie tam, gdzie bezpiecznie ze względu na padający śnieg, ale jednocześnie wybieraliśmy miejsca ciekawe. W sierpniu byłam w Tatrach tylko 3 dni, ale też wpadliśmy w dość ciekawe miejsca.[ Nosal, Morskie Oko...]Na te zdjęcia muszę poczekać, ponieważ są odzyskiwane z karty. Trochę uszkodziłam aparat :(

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 03.11.2011 13:15

Jest jeszcze trzeci sposób dotarcia na szczyt pasma Gubałówki Afrodyto - można wyjechać samochodem. Jadąc przez Kościelisko od strony dolnej stacji kolejki, skręcasz w prawo w ulicę Salamandra i łagodną asfaltową drogą dojedziesz na Butorowy Wierch. Tam jest początek szlaku papieskiego i tylko kilkanaście minut spacerku doprowadzi Ciebie do górnej stacji kolejki na Gubałówkę.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1204) dodano 03.11.2011 04:30

Afrodyto - widzę że wykorzystałaś swój jesienny pobyt w Tarach maksymalnie .Obserwują Twoją tegoroczną przygodę Tatrzańską od początku - dostarczasz mi pretekstu do wspomnień z moich Tatrzańskich pobytów -a potrafiłem tutaj być w dobrych czasach kilkanaście razy w ciągu roku.Ale jakoś najmniej mam z Gubałówką . Dla młodego chłopaka Gubałówka kojarzyła się z gorszą komercją jak Krupówki -jak zacząłem dojrzewać to szkoda mi było czasu -szedłem na ambitniejsze szlaki -może wchodząc w okres " wapniaka " częściej będę tu przybywał.?.Pozdrawiam