m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (49):

 
Wzdłuż  zachodniej  granicy  parku  przeładowana  droga  Mikołowska   (  kierunek  Wisła  )  wschodniej  Kościuszki  łączące  duże  sypialnie  miasta  z centrum  -na  południu  ruchliwa  autostrada  A-4  

Naprawdę  szokujące  jest  to  że  magistrat  Katowic  nie  wpadł  na  to  że  położnie  parku  wzdłuż  tak  ruchliwych  dróg  jest  szkodliwe  dla   zdrowia   jego  użytkowników  - spaliny  ,  hałas  .  W  komunie  nie  było  tyle  samochodów    -  więc  nie  było  tematu Dróg  przenieść  się  nie  da  ,  parku   też  nie . Ale  nie  wiem  dlaczego  wzdłuż  linii  parku  nie  zabudowano  ekranów  ochronnych  . Oszczędność  na  nich  nic  nie  da -park  bez  nich  nie  spełnia  swojej  roli  . W  zachodniej  części  parku  mamy  widok  na  kominy  kopalni  Wujek  Spacery  wzdłuż  linii    wysokiego   napięcia  -  paranoja  .  Wydaje  mi  się  że  świadomość  ludzi  o  występującym  promieniowaniu  wzdłuż  nich  jest  coraz  większa . Nie  lubię  parków  z  których   rozciągają  się  takie  przemysłowe   krajobrazy
Służby  miejskie  nie  umieją  ochronić    nie  kontrowersyjnego    patrona  parku  przed  oblewaniem  go  farbą  . Potem  brakuje  pieniędzy  na    czyszczeniu    go  z  niej. Rozumiem  że  pilnowaniem  pomnika  jest  problemem  .  Zmywanie  olejnej  farby   jest  skomplikowanym  zajęciem  . Ale  magistrat  przerasta   wymiana  dwóch  płytek  pod  pomnikiem   i  uporządkowanie  terenu  wokół  niego . Nie  chcę  za  całe  zło   w  parku  Kościuszki   obwiniać  magistrat. Wiem  że  za  zaśmiecanie  parku  odpowiedzialna  jest  społeczeństwo  które  odwiedza  park  ,ale  także  Ci  którzy  je  przywożą. Ale   wiele  pozostało  po  ekipach  remontowych , budowlanych  parku ,wymiany  nawierzchni  -  dlatego  magistrat  jako płatnik  powinien   od  nich  wymagać  pozostawienia  po  sobie  porządku Do  usuwania  tych  śmieci  zatrudnia  armię  ludzi  (  z  naszych  podatków  )  Niestety  nie  egzekwuje  od  nich  rzetelnej  pracy   Co  niestety   widać  na  tych  fotografiach  -  robione były  tylko  z  perspektywy  alejek
Jak  z  daleka  zobaczyłem  te  coś  pomyślało  mi  się  że  trafiłem  na  stary  cmentarz ….. Nikt  chyba  nie  powie  że  czymś  takim  zaśmieca  park  agra  albo  inni uczestnicy  spacerów  ? Duszą  każdego  szanującego  się  parku  jest  amfiteatr  -  park Kościuszki     posiada  ale  nie  potrafi  o  niego  zadbać

Widać  że  w  latach  świetności  należał  do  niezwykle  pięknych Narzekaliśmy    na  „  komunę  „  że  tak  po  macoszemu   traktowała  amfiteatr  w  parku Kościuszki Ale  jak  się  zbliżał   1  Maja  albo  22 lipca  to  go  przynajmniej   pomalowali.
Rozumiem  że  magistrat  oszczędza  na  ciągłym  czyszczeniu    malowideł  ze  ścian- jak  zaraz  blokersi  katowickich   znowu  namalują  nowe Ale  dlaczego   nie  wyegzekwuje  od  służb  porządkowych  parku  uporządkowanie  śmieci  które  zalegają  bardzo długo Wyegzekwowaniu  od  podległym  sobie  służbom  Zieleni Miejskiej  wysokich  chwastów  nie pociąga  za  sobą  żadnych  dodatkowych  kosztów  -a  trochę  by  wyładniało Jak  magistrat  oszczędza  na  rewitalizacji   amfiteatru  to  mógłby  przynajmniej  przysłać  konserwatora  z  Urzędu  aby  poprawić  wizerunek  obiektu Na  wymianę  takiej  szybki  Urząd  chyba  nie  musi  ogłaszać  od  razu  przetargu      Ważną  rolę  w   nich  spełniają  aleje  parkowe .Ściągają    młodych  do  jazdy  na  rolkach, deskach  itp.  -jest  gwar.  Już  wiem  dlaczego  w  parku  Kościuszki  nie  spotkałem  nikogo  na  tych  urządzeniach -po  takiej  nawierzchni  nie  da  się  jeździć  .
Dziewczyny  nie  przychodźcie   do  parku  Kościuszki  w  butach  na  obcasie -spójrzcie  na  te  szpice na  drodze  . Pewność  złamania  obcasów  gwarantowana . Tak  samo  ostrzegam  rowerzystów  przed  przebiciem  opon  Z  wymiany  nawierzchni    najbardziej  cieszą się   zwolennicy  napisów  -zdobyli  nowe obszary  do  opisywania  . Wymiana  nawierzchni   na  modną  obecnie  kostkę   jest  wyrzucaniem  pieniędzy   w  błoto  . Tak  wygląda  wielu  miejscach   wymieniona  kostka  . Magistrat  nie  wziął  pod  uwagę  że pod  parkiem Kościuszki   trwa  wydobycie  kopalni  Wujek . Jest  to  efekt  szkód  górniczych Ten  bałagan  na  zdjęciu  nie  jest oznaką  w  parku  w  budowie  -  coś  kiedyś   bardzo  dawno  robiono .Nie  było  nikogo   kto  by  posprzątał   za  sobą Prowizorki  trwają  najdłużej  -ciekawe  co  musi  się  stać  żeby  usunięto  ją  ? Ciekawe  jakie  przeznaczenie  ma  te  straszydełko ?
Budując  takie  urządzenia  bezpośrednio  w  sąsiedztwie   alei   spacerowych   gospodarze  parku  musieli  przewidzieć   jakie  będą  mieć  przeznaczenie  ? W  komunie  mieliśmy  sentyment  do  militariów  -  dlatego  wtedy  wydawało  nam  się  takie  ozdobniki  za  ładne  .  A  teraz? Po  co  zostawiono  te  pręty  -  i  jeszcze  je  pomalowano ?  Może  żeby  chronić  drzewa  od  ludzi  którzy  mają  ochotę  się  powiesić  ? W  małych  parkach  już  dawno  rozwiązano  problem  maskowania    różnych  studzienek  ściekowych    różnymi  iglakami  żeby  było  ładniej  dla  oka  . Dla  parku  Kościuszki  jest  to  problem  nie  do  rozwiązania  Ciężko  wypełnić  sadzawki  wodą  -czyżby   znowu  szkody  górnicze?
Aby  park  spełniał  swoją  rolę  musi  posiadać   sprawne  ławki  -  akurat  na  tej  usiąść  się  chyba  nie  da.  W tym  rejonie  parku     nie  opłaca   się  ich  podobno  naprawiać  . Bo  ciągle  są  dewastowane      Na  wielu  podobnych  ławkach  też  nie  można  usiąść  -  nie  ze  względu  na  pomalowane  napisy  na  nich  -ale  że  były  zabłocone  Te  czyste  i  wyremontowane  przy  ładnej  pogodzie  są  zarezerwowane  przez  bezdomnych  , niedopitą  młodzież    oraz  narkomanów  - te  dwie  ostatnie  grupy  nie  fotografowałem , nie  chciałem  utracić  aparatu . W  parku  Kościuszki   wymyślono  nową  dyscyplinę  sportu  -  rzut  koszem  na  największą  odległość Tym  koszem  rzucono  na  rekordową  odległość  -  33m   (  ciekawe  czy  jest  to  rekord  świata  )
Poruszanie  po  parku  Kościuszki  nie  zawsze  jest  bezpieczne  . W  tym  miejscu  zginął   23 letni  chłopak  . Takich  miejsc   jest  parę  Autorowi  tej  galerii  zdarzyło  się  ratować  ucieczką  z  parku  Kościuszki  gdyż  nie  dołożył  do  wódki  niedopitej  młodzieży  Czyżby  służby  miejskie  myślą  że    komuna  wróci - i  rowy  posprzątają  przedsiębiorstwa  melioracji? Ciekawe   czy  to  jest  kryptoreklama ? Czy  ktoś  za  nią  bierze  pieniądze ? Spacerując  po  parku  przyszła  ochota  na  popołudniową   kawę -sprostać  tej  zachciance  w  parku  Kościuszki  jest  niemożliwe  . W    restauracji  nieżyjącego  już    szefa  Śląskiej  mafii   Simona   było  to  niemożliwe  -nie  wpuszczono   nas  .  Czyżby  tylko  dla  członków…. ?   To   chyba  nigdy  nie  był  żaden  punkt  gastronomiczny . Ja  nigdy  go  nie  widziałem  otwartego  .
Magistrat  nie  ma  pomysłu  na  swoją  tablicę  ,   na  park  i  tak  długo  można  by  wymieniać    ………!!!!!!

najbliższe galerie:

 
Parkowe piękności
1pix użytkownik romana odległość 0 km 1pix
Katowice - Park Kościuszki
1pix użytkownik romana odległość 0 km 1pix
Dla Wszystkich Obieżyświatów :)
1pix użytkownik romana odległość 0 km 1pix
Katowice - Park Kościuszki i kościół św. Michała Archanioła
1pix użytkownik mgfoto odległość 0 km 1pix
Katowice - Największa katedra w Polsce
1pix użytkownik mgfoto odległość 1 km 1pix
Katowice modernistyczne -2013 r
1pix użytkownik magdar odległość 1 km 1pix

komentarze do galerii (53):

 
grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 17.11.2011 06:37

Agro, wlasciwie to masz racje, gwara lepiej poszlo sie dogadac:) A spotkac mozna sie wszedzie i w samej Australii, nie tylko kolo;)Pozdrawiam:)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 17.11.2011 06:00

raul -bardzo ładnie opowiedziałeś o tym Naszym Śląsko -Zagłębiowskim historiach .Rzeczywiście wiele się skończyło .Nie tylko łączenie rodzin to spowodowało -ale praca. .Na Śląsku i Zagłębiu powstały molochy przemysłowe wybudowane za komuny .Po 1989r część trzeba było po prostu zamknąć -nie miały racji ekonomicznego istnienia . Twórcom nowego ustroju jakoś łatwiej zamykało się te w Zagłębiu - w końcu stamtąd wywodził jeden z budowniczych socjalizmu w Polsce Edward Gierek -szczególnie dotyczyło to górników którzy kultywowali te podziały po obu stronach Brynicy .Ale górnik to odpowiedzialny zawód -obcuje z niebezpieczeństwem zagrożeniami na dole ( metan ,pożary , zawały ) .Więc hanys z gorolem musieli na sobie polegać w ramię w ramię -często ratowali sobie nawzajem życie -opatrywali rany ....z dawnych wrogów zrobili się koledzy zawodowi .....

Powiało optymizmem w tej ostatniej części dyskusji - i pomyśleć że łatwiej było się porozumieć gwarą .
Nawet malkontent staje się powoli optymistą -dziękuję wszystkim za miejscami ostrą - ale wydaje mi się że przyjemną dla wszystkich wymianą zdań - lokalny park był pretekstem do rozmowy Polaków - w Polsce regionalizmy się zacierają ,w Europie granic już prawie nie czujemy - a być za parę lat zorganizujemy zjazd Obieżyświatów blisko grace w Australii -w końcu coraz bardziej czujemy że świat staje się " globalną wioską " Pozdrawiam wszystkich

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 17.11.2011 05:42

No widzisz Raul, o takich detalach z podzialami nic nie wiedzialam:) Teraz juz wiem. A jak juz "wyzdradzisz nie na usko ino", to i pogedamy:)

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 17.11.2011 04:52

Nie Grace - to nie tak :) Płynie przez tę naszą krainę rzeka - Brynica zwą ją od dawien dawna. Na jednym brzegu Ślązacy mieszkają, a na drugim Zagłębków miejsce. Były takie czasy, że Zagłębiak Ślązaka Hanysem nazywał, dowiadując się w odwecie, że jest Gorolem.
Gorol to nie mieszkaniec gór, Gorol to mieszkaniec Zagłębia :) Tak to kiedyś było, ale się skończyło.
Brynica płynie dalej, ale ta granica, którą ona stanowiła jakby się zatarła. Ludzie się wymieszali, znaleźli wspólny język, miasta się rozrosły, połączyły, zawiązały się więzi nowych śląsko-zagłębiowskich rodzin ... jest inaczej.

Ale dyć tak piknie mi psygrałaś piosneckem pod góralsko nute, toć Ci wyzdradzem na usko, ze jesce chwil parem, jesce kapeckem, a nadyndzie tyn cas, ze z cystym sumieniem prawdziwnym Góralem nazwać mie bedzie mozna ... jak Pan Bócek bydzie chcioł i zdrowia starcy. A wtedy piknie pytom na harce wselakie z kopyrtaniem, okowitom podlewane tak ze heeej ! ;)

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 17.11.2011 02:45

Raul, ja zech nie wiedziala, ze Ty Goral spod samiutkich Tater, wietrzyk Cie ukompal, ukolysal wiater… a ze Tatry ostomile nam wsyckiem, to jak napytyjesz, to ino prose piknie izdebka i jodlo i gesle jakie a bedziem kopyrtac do bielutkiego rana.
Ja sie nie uchylom, na takie posiady. Bedzie dobra baciarka. Pojedziem fasiagiem, pojdymy na pyrc.. zatom ino zyngra trza...

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 17.11.2011 02:09

Sląsko godka niy kożdy poradzi zrozumieć, ale jo mimo ze Gorol to nie faflok i tłumaczynio mi niy trza ... co by to wszystko łobgodać muszymy sie wszyjscy zgruchnońć. Inny rady niy widza. Prosza Wos ino ... nich to byndzie w Europie ;)

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 17.11.2011 02:03

Romano, jeszcze w szkole podstawowej mialam Wspaniala Nuaczycielke jezyka polskiego. Ona organizowala wyjazdy do Bedzina, do Zabkowic Slaskich, do Bystrego (z drugiej strony Gubalowki ), tam mieszkalismy w domach rowiesnikow i poznawailismy gwary, zwyczaje itd. to byly najlepsze lekcje i na zawsze zapadajace w pamiec. Potem oni przyjezdzali do naszych domow i poznawali stolice. Oh, cudne to byly czasy... pozdrawiam raz jeszcze:)

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 17.11.2011 01:58

Grace - a terozki to ludziska gwarom to mało wiela godamom. Bez to jak kto zacznie to jo sie lubia tak czasem pogodać, bo mie tego czasem brakuje, że nie moga se pogodać ino musza "rozmawiać" :)

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 17.11.2011 01:50

Romano, ja zech na Slonsku bywala, kiem jesco w galoty robila, a gwar chyntnie sie uczam:)

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 17.11.2011 01:41

Grace no nie godej żeś i Ty jest łod nos ze Ślonska !

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 17.11.2011 01:39

Skuza - szkoda galotów, ale mosz recht dyć śmiech to same zdrowie :))))

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 17.11.2011 01:34

Dziewczyny zawstydzacie mnie hanysa- Wy gwarą a ja nie?

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 17.11.2011 01:29

Jak widac wiecej szwarnych dziolch tu, mogla bym czytac godzinami, pozdrawiam dziolchy i chopy:)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 17.11.2011 01:27

Deszczu -małe pytanie . Czy umiałbyś okiem malkontenta pokazać bliską Ci Maltę w Poznaniu ? Czy malkontent w Poznaniu miałby więcej do pokazania niż w parku Kościuszki w Katowicach?

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 17.11.2011 01:21

Romana ...jo juz nie moga ze smiychu,galoty mom pelne:))))))))))))))))

Agra,ze Ty rozumisz,toch wiedziala,to bylo do reszty polskiego narodu:))))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 17.11.2011 01:17

Romana, jo mom za daleko,a w zima to jo wola w doma siedzieć po piecym ,ale na wiosna abo lato...kto wie,nie godom ni:))))

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 17.11.2011 01:15

Skuzo -chłopakowi z Wodzisławia przyszywanemu do Katowic ( mama była dziewczyną z Katowic) nie musisz tłumaczyć . W naszych czasach to większość mówiła gwarą .Dziękuję za łagodzenie dyskusji.Pozdrawiam

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 17.11.2011 01:14

Skuza - jeszcze jedno - jo tam nie widza coby ta ławka z fot 39 była zmaraszono. Dyć można tam siednonć i godać se wiela wlezie. Te pora bazgrołów toby mie nie szterowało za bardzo ;)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 17.11.2011 01:12

deszczu - nie wiem czy zauważyłeś malkontentem jestem tylko w tej galerii -dziękuję za trafne spostrzeżenie i ciekawy głos w dyskusji.Pozdrawiam

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 17.11.2011 01:09

Skuza aleś to gryfnie pedziała. Jo bych proponowała cobyś i Ty z nami sie trefiła i cobyśmy tak zusammen do kupy połosprawiali po naszymu o tym naszym piknym i łoszkliwym Ślonsku. Dyć widza, żeś i Ty jest szwarno dziołcha.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 17.11.2011 01:07

Grace - jak raul wysłał linka do Urzędu Miasta to akurat Twoje spojrzenie morze być dla nich bardzo twórcze . Akurat pokazałaś sedno problemu . My mamy problem mówieniem o rzeczach wstydliwych . Trochę ta nasza " Dulszczyzna " trochę nas krępuje ...Tobie łatwiej masz pewien dystans . Oddzielają Cię od kraju dziesiątki tysięcy kilometrów .Być może to powoduje że jesteś bardziej odblokowana .... Tobie łatwiej wyrażać swoje poglądy nawet jak są niepopularne .I za to je bardzo cenię !!!!!!!
Zobacz jak niewinne galerie mogą zrobić dużo zamieszania ( mam na myśli Twój suplement do warszawskich galerii także ) oraz tą która pokazuje mały wycinek lokalnej społeczności -poprawnością społeczną jest nie pokazywanie tej brzydszej prawdy - a w końcu świat jest wielokolorowy -czarny kolor też w nim występuję.....
Dziękuję Ci że komentując nadałaś mu wymiar swój osobisty .Nie ukrywam że mnie bardzo poruszył zarówno temat Twoich dialogów z córką w Warszawie -jak i pracy na rzecz szkoły ....
Uzmysłowiłaś mi jak daleko jesteśmy my Polacy na drodze do budowania tak zwanego społeczeństwa obywatelskiego .My tylko dużo gadamy o nim -niestety nic nie robimy .Niestety komunizm bardzo nas zepsuł - państwo ma nam dać albo za nas zrobić, szkoła lub kościół ma wychować za nas dzieci... Prace społeczne , roboty publiczne -to be w końcu płacimy podatki ....

Lepiej nam idzie z budowaniem tego kapitalizmu indywidualnie -co widać po efektach naszej pracy - że więcej korzystamy z życia , nasze mieszkania mają lepszy wystrój ... ale żeby dopilnować tych rządzących że być może czegoś nie dopilnowali nawet w tak mikro skali jakim jest park , wystrój miasta....
Dziękuję Ci bardzo za dyskusję -ożywiłaś ją swoim spojrzeniem .Głupio mi że Ci się trochę niesprawiedliwie oberwało ...ale wydaje mi się że się uodporniłaś na to . Imponujesz mi tym że nikomu nie schlebiasz -przekazujesz to co czujesz . Pozdrawiam cieplutko zimnej Polski -Ty w Australii masz gorące lato .

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 17.11.2011 00:50

Pieronie,Agra,aleś namieszol.Jak widza,Romana ,Tomitotu i Ty ,znocie tyn park jak wlasno kapsa,proponuja,spotkejcie sie przy lawce z 39,nie zapomnijcie wzionsc do tasze hantuch pod dupa,lawka je zmazano ,zrobcie wizja lokalno i bydzie po sprawie.,Bydziecie mieli okazja sie poznać i obejrzyc park ze szpetnej i piyknej strony,pora zdjeciow tez możecie zrobić,abo zaproście jeszcze Raula jako fotoreportera,mo blisko to Wom nie odmówi.Mom nadziea,ze jak to przeczytocie,wciepniecie na luz,bo mi zolondkiem przewraco jak to wszystko czytom.Pozdrawiam piyknie:)))

PS.Tlumaczynio nie bydzie,my Slonzoki nie gesi,tez swoj jenzyk momy:)))))

deszcz użytkownik deszcz(wpisów:2891) dodano 17.11.2011 00:35

... pozdrawiam serdecznie. " Ogrody kultury w post industrialnym mieście" - to tytuł katowickiej prezentacji w konkursie o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Twoja prezentacja jest tendencyjna, bo szuka marginesu. Malkontent nie widzi NIC pozytywnego w każdej zastanej sytuacji. Gdybyś zwrócił uwagę na udział CZŁOWIEKA, spacerowicza, mieszkańca Katowic w obrazie tego parku, byłbym rad. Ale malkontentowi to fruwa i lata....

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6076) dodano 17.11.2011 00:12

Oczywiście, że to mówiłeś. Umiem czytać ze zrozumieniem Ja to tylko potwierdziłam.
A foto 46 - nie lubię piwa więc nie zwróciłam uwagi na optymizm bijący z tej fotki ;)
Pozdrawiam wszystkich dyskutantów :)

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 16.11.2011 23:51

Agra tylko nie mów, że poprzez fot 46 chciałeś mi dyskretnie zaproponować tego grzańca ;) na którego się mamy w przyszłości spotkać :))))))))))) Oczywiście bez obrazy ;)

P.S.
Zajrzyj do wiadomości :)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 23:44

pipol -masz rację !!!nie wiem jak to malkontentowi mogło umknąć i dlaczego tego nie wykadrował.Pozdrawiam

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 23:42

mgfoto -ale ja od samego początku mówiłem że jest to obraz jednostronny -od tytułu po wstęp .Na ogół pokazujemy w naszych prezentacjach te ładniejsze kadry -bo w zasadzie je chcemy widzieć -nawet jak na horyzoncie wyłania się coś brzydkiego np komin to staramy się to wykadrować -w pamięci chcemy utrwalać pozytywne przykłady -jest to normalne.Dziękuje za komentarz -pozdrawiam

pipol użytkownik pipol(wpisów:8497) dodano 16.11.2011 23:41

Ale jest tez optymistyczny akcent w tej galerii !!!!!!..................... foto 46 !!!! :)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 23:37

anikim -jak zawsze masz rację .Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 23:35

romano , tomitotu -zacytuję jeszcze fragment mojego wstępu którego chyba do końca nie doczytaliście -bo nie byłoby żadnej spornej dyskusji :
"...O parku Kościuszki powstało wiele galerii -różniących się od tej spojrzeniem malkontenta . Czy autor tej galerii przekłamał rzeczywistość czy inni autorzy pokazujący ten park ładniej ?
Nie przekłamał nikt . Na każdą otaczającą nas rzeczywistość można spojrzeć pozytywnie i negatywnie .
Nawet z najładniejszych parków na świecie ( może wymagałoby to więcej wysiłku ) można pokazać kadry krytykującą otaczającą nas rzeczywistość .. Jak podróżujemy patrzymy się na świat pozytywnymi emocjami przez różowe okulary .
I obraz prezentowanych galerii jest ładniejszy , niosący taki pozytywny przekaz . ...."

Romano chyba nie znasz za bardzo swego parku bliskiego sąsiedztwa - 80% zdjęć powstała w samym centrum parku nie dalej jak 800 m od Wieży Spadochronowej , pozostałe 20 % są opisane gdzie są robione -np z połamanymi ławkami na zachód od kościółka , dwa ze śmieciami na południu parku ale wszystkie wzdłuż deptaków spacerowych .
tomitotu -optymizmu mi nie brakuje , jak wejdziesz w moją twórczość z galeriami -to zobaczysz że bardzo często podkreślam że nie mamy się czego wstydzić - że dobrze wykorzystujemy tą naszą wolność do innych krajów z dawnego bloku . A że mamy jakieś przywary jak na zdjęciach poniżej -to są wypadki przy pracy .... Dziękuję za ożywioną i twórczą dyskusję

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6076) dodano 16.11.2011 23:25

Wcale nie zamierzałam pokazać w swojej galerii jak pięknie jest w Parku Kościuszki i nie wybierałam kadrów z pozytywnymi widoczkami. Po prostu weszłam do parku kładką od strony wieży spadochronowej i pomaszerowałam w stronę kościółka robiąc zdjęcia, które możecie zobaczyć w galerii. Faktem jest, że nie zwiedziłam całego parku.
Robiąc tą galerię z pełną świadomością skupiłeś się na minusach więc jedno jest pewne.To nie jest obiektywny obraz tego miejsca.
Tyle mogę powiedzieć na ten temat. Pozdrawiam

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 16.11.2011 22:54

Widzę że galeria wywołała spore poruszenie.
Oglądałam poprzednie galerie z tego miejsca.
Jeszcze jedno potwierdzenie tego że każde miejsce można pokazać w dwójnasób.
Przykro tylko że park ma dwa oblicza.
Można udowadniać że jest tam pięknie i zapewne jest, ale są też takie miejsca jak te widoczne na zdjęciach w galerii i to jest przykre.
Nie ma co się licytować, park idealny nie jest, ma swoje ładne zakątki, ale i wstydliwe sekrety.
Pozdrawiam serdecznie:)

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 16.11.2011 22:53

Tomitotu, przykro mi ze odebrales tak personalnie moje stwierdzenie, ze obraz tego parku "wiele mowi o mieszkancach tego kawalka Polski" , chodzilo mi o uwypuklenie faktu, jak malo ludzie tu mieszkajacy utozsamaiaja sie ze swoja "mala ojczyzna". Masz racje, takie obrazki mozna by znalesc w wielu miejscach kraju, padlo akurat na park Kosciuszki, co nie zmienia faktu, ze Polacy nie dbaja o swoje otoczenie. Pierwszym pytaniem, jakie zadala moja (kilunastoletnia wowczas), corka, gdy byla w przez pol roku uczennica w jednej z warszwskich szkol, bylo" dlaczego tu tak brudno, dlaczego kolo szkoly otoczenie wyglada tak okropnie?" Dlugo tlumaczylam jej, ze to tak tylko na wiosne, ze po roztopach, ze bedzie ladniej, ze itd. szukalam argumentow, powodowana lokalnym patriotyzmem. A prawda jest taka, ze nie powinnam tego usprawiedliwiac. A w Australii, jakze bogatym przeciez kraju, rodzice poswiecajacy rocznie kilka weekendow na prace wokol szkoly, traktuja to jaka absolutna norme. Jest haslo "working bees", i zupelnie naturalne jest, ze kazdy rodzic przyjdzie i zrobi cos na rzecz szkoly. Rozumiem, ze w Polsce "prace spoleczno-uzyteczne" kojarza sie ciagle niedobrze, bo z przymusem wlasnie, ale moze pora by, wlasnym przykladem zaczac wychowyac te nowe pokolenia, bo tak, to i zmiana generacji nic nie przyniesie, jesli te generacje beda wzrastaly w takim otoczeniu. Pozdrawiam, mimo wszytsko cieplutko.

tomitotu użytkownik tomitotu(wpisów:30) dodano 16.11.2011 22:27

Sądzę że takie fotki jak Twoje spokojnie można pokazać z innych miejsc. A WPKiW wierz mi choć piękny byłby świetnym polem do popisu kolejnych "malkontentów". Zjeździłem ten park na rowerze wielokrotnie i również na obrzeżach a nawet i bliżej znajdziesz zaniedbane miejsca. Nie mówiąc już o przemysłowych widokach i bliskości dróg przelotowych otaczających cały WPKiW. Na koniec życze dużo pozytywnej energii i optymizmu.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 21:57

tomitotu- akurat problemem głównym nie jest problem bezpieczeństwa -ale inny . Trudno w nim się w nim po prostu odpoczywa . Jak mam podjechać samochodem do niego , to wolę parę km dalej na leśne tereny Muchowca czy też do Parku Zientka w Chorzowie .Tutaj to chyba jedynie do Kościółka wpadam -no i latem na niektóre imprezy plenerowe . Mój sarkazm malkontenta spowodowany jest dużym niewykorzystanym potencjałem tego parku .Czy podobne zdjęcia mógłbyś zrobić w parkach centrum Warszawy np w Ogrodzie Saskim . Wrocławia ,czy na plantach w Krakowie? - może parę by Ci się udało.Ale nie wypełniłbyś nimi całej galerii .Zobacz ile nonsensów uwypuklonych .Nawet wspomnianym parku Zientka w Chorzowie malkontent miałby większy problem zrobieniem takiej galerii A zobacz jak blisko z parku Kościuszki do Urzędu Miejskiego i Sejmiku Śląskiego - co z tego ? Ale ważne że możemy się pięknie różnić.Pozdrawiam jeszcze raz

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 16.11.2011 21:43

Tomitotu - całkowicie się z Tobą zgadzam :)

tomitotu użytkownik tomitotu(wpisów:30) dodano 16.11.2011 21:36

Romano po prosto nie chcę podbijać bębenka odnosząc się do poszczególnych fotek. ni ma sensu

tomitotu użytkownik tomitotu(wpisów:30) dodano 16.11.2011 21:34

Nie mam wpływu na Twoje odczucia. Jeżeli naprawdę odczuwasz strach wchodząc do Parku Kościuszki to jest mi przykro. Prosiłbym po prostu nie wprowadzać powiedzmy nie do końca sprawdzonych informacji bo można kogoś skrzywdzić i zrazić. Tyle i aż tyle. A tak na marginesie są fajne przysłowia o swoich miejscach np. cudze chwalicie swego nie znacie. Pozdrawiam

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 16.11.2011 21:33

Agra ja jestem drobna kobietą i chodzę tam sama kilka razy w tygodniu i jakoś nigdy się nie bałam i nie słyszałam żadnych historyjek, z których wynika, że ten park to jakieś zakazane miejsce

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 16.11.2011 21:31

Tomitotu - ja też mieszkam na skraju tego parku już ponad 30 lat i wiem jak tam wygląda, znam tam od dziecka każdy skrawek i wiem dokładnie w których miejscach są te foty zrobione ( większość na samym skraju i to gdzieś głęboko w kącie - jednym kącie zresztą ) dlatego napisałam, że ta galeria to prowokacja będąca kontynuacją innego wątku na temat pewnego parku Pozdrawiam :)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 21:13

tomitotu - park Kościuszki nigdy nie był bezpiecznym miejscem i w czasach komuny jak i wolnej Polsce. Jako mieszkaniec Katowic często przemieszczałem się z duszą na ramieniu tutaj . Wiele razy zamiast przechodzić przez niego z ulicy Mikołowskiej do dawnej Billy zamiast zrobić sobie spacer 15 min wolałem jechać najpierw autobusem do centrum a potem tramwajem . Wielu moich kolegów z pracy mieszka na Ptasim Osiedlu - parę minut oddziela ich od parku -te wiadomości czerpałem od nich .Jest parę miejsc w którym różnym czasie ktoś stracił życie w parku - te akurat źnicze rzeczywiście są świadectwem śmierci młodego chłopaka - który został przejechany przez podobno pijaną grupkę podrostków -tak opowiadała pewna starsza pani bezpośredni świadek wypadku -czy mówiła prawdę - nie weryfikowałem jej .Ale wystarczy poczytać dziennik zachodni -wiele z kroniki kryminalnej tej gazety ma związek z tym parkiem .Ja wiem że prasa kłamie -ale jaki ma w tym przypadku cel.Pozdrawiam

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 20:53

Romano naprawdę nie chodzi mi o prowokację przepychankę słowną itd. Wyraźnie moje cele określiłem we wstępie .Była to odpowiedź na przykładzie innego parku dlaczego mam sentyment do Parku w Kazimierzu - jeden na obrzeżach miasta -drugi w stolicy województwa -w obydwóch można znaleźć miejsca zaniedbane -co pokazał raul w parku Kazimierzu , i ja w parku Kościuszki . Tylko ten drugi mieści się w stolicy województwa -powinien być jej wizytówką -a niestety nie zawsze tak jest . Ty pokazałaś te ładniejsze oblicza parku .Więc uczestnicy tego portalu mają pełny obraz tego miejsca .Więc Romano oboje zrobiliśmy kawał dobrej roboty pokazując rzetelnie te miejsce -z jego urokiem oraz mankamentami . Od dzisiaj będę baczniej zwracał uwagę w Parku Kościuszki albo na Muchowcu i być może Cię wypatrzę i udobrucham Ciebie jakim " grzańcem" aby łatwiej było przetrwać te zimne dni.Teżjeszcze raz cieplutko również pozdrawiam

tomitotu użytkownik tomitotu(wpisów:30) dodano 16.11.2011 20:45

Witam. Mieszkam bardzo blisko tego parku i musiałbym mieć wielkiego doła, aby tak na to miejsce popatrzeć. Zresztą musiałeś się bardzo postarać aby tak to pokazać. Ale widocznie można. Osobiście bardzo lubię to miejsce i uważam że takie przedstawienie parku jest krzywdzące. Z jednym tematem z Twej galerii w pełni się zgadzam tj. amfiteatr który jest po prostu zdewastowany a przez to brzydki. O ile spojrzenie na park jest Twoją subiektywną sprawą i w pełni masz do tego prawo, to odnośnie zdj. 43- poruszasz się po cienkiej linii. Wydaje mi się że tutaj tej informacji, dosyć niespójnej, nie powinno być. W parku o ile wiem a jestem tam częstym gościem jest jeden kamień pod którym palą się znicze. Jest to miejsce w którym zginął tragicznie młody człowiek, jeżdżący na rowerze. Słyszałem, że po zderzeniu z innym rowerzystą, który uciekł z miejsca wypadku. Przekręcanie takich faktów i wykorzystywanie takiej informacji w kontekście całej galerii jest uważam grubo nie fair. Mam nadzieję, że nie był to zabieg celowy, choć słowa, cytuję „takich miejsc jest parę”, temu przeczą. Ja nie słyszałem o innym takim miejscu w Parku Kościuszki, gdzie ktoś zginąłby tragicznie. Oczywiście w czasach współczesnych, choć nie śledzę z uwagą codziennych serwisów policyjnych czy też plotkarskich „naszego” osiedla więc mogę się mylić.
Galeria bardzo kontrowersyjna. I jeszcze jedno do komentarza wydanego przez "grace". Cytat "Wstrzasajacy obraz dewastacji pokazales na swoich kadrach, obraz ktory wiele mowi o mieszkancach tego kawalka Polski.". Bardzo pochopna opinia, umacniająca stereotypy dotyczące ludzi mieszkających na terenie Śląska. Zabolało, bo akurat w tym miejscu się tego nie spodziewałem. Pozdrawiam.
Ps. Uważam że w tym parku można odpocząć bez obawy o swoje zdrowie czy też portfele. Nie ukrywam że wcześniejsze galerie dot. tego miejsca tj.„mgfoto” czy też „romany” są mi bliższe.

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 16.11.2011 20:29

Agra pozwolisz, że nie będę kontynuowała tego wątku ponieważ nie mam ochoty na jakieś słowne przepychanki. Już to nieraz było przerabiane na OŚ a ja nie mam ochoty się w to bawić. A wstawiając taką galerię jako kontrę w stosunku do innych galerii z tego miejsca jako kontynuację niedawnego tematu odbieram to po prostu jako prowokację do kolejnej dyskusji, która chyba nie do końca pasuje do tematyki OŚ. W ten sposób można by każdą galerię z tego portalu podważyć - a chyba nie o to tutaj chodzi :)
Pozdrawiam Cię cieplutko bo za oknami już chyba zaraz będzie zima ;)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 19:22

Romano -czy używasz właściwego słowa nazywając tą galerię prowokacją . Jestem pewny że nie . Należy się sprostowanie że galeria o której piszesz nie znajduje się w Dąbrowie Górniczej a w Sosnowcu . Ja w tytule zawarłem że obraz jest jednostronny -ale czy któreś jest z fotografii jest nieprawdziwe , albo powstałe w innym parku .Ja napisałem że obraz jaki między innymi Ty pokazałaś jest prawdziwy - mimo że skrajnie różny od tego .Na 50 zdjęć ponad połowę pokazujesz miejsc zabytkowych czytaj cmentarz żołnierzy wojsk radzieckich , historyczny kościółek , Więżę Spadochronową -one podlegają specjalnej ochronie - innych pieniędzy jest rozliczany ład wokół nich . Te miejsca które pokazujesz są chronione z mocą ustawy .Dlatego bardziej się tam starają . Chyba nie zaprzeczysz głupotę którą dokumentuję fotografiami . Jak zechcesz wybiorę się do czytelni i zeskanuję Ci o mordach , pobiciach na terenie parku Kościuszki-wiadomości z naszej prasy regionalnej .Więc o jakiej prowokacji piszesz . Ja nie zarzuciłem Ci jednostronności -a nie jest ten park tak nieskazitelny -wypoczywa tu się źle co pokazałem na zdjęciach i opisach . Ale musi tak być ,hałas samochodów musi robić swoje -jak nie zabudowano ekranów dźwiekoszczelnych. . Ja pokazując Park Kościuszki pokazałem że mimo dużej kasy jest to park zaniedbany .I myślę że mi się to udało .Nic więcej nie chciałem osiągnąć .Pozdrawiam

agra60 użytkownik agra60(wpisów:943) dodano 16.11.2011 18:57

Dziękuję wszystkim za wspólną wędrówkę z Obieżyświatowym malkontentem po Katowickim parku Kościuszki oraz komentarze i oceny .Pozdrawiam

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 16.11.2011 18:52

Co za widoki. Aż strach się bać.
Pozdrawiam.

romana użytkownik romana(wpisów:4935) dodano 16.11.2011 18:19

A ja zapraszam do odwiedzenia innych galerii z tego parku :))))))
Jaka jest rzeczywistość w Polsce wszyscy wiemy. Ale czy rzeczywiście tylko takie obrazki można pokazać z parków w naszym kraju ? Tym bardziej, że ta akurat galeria stworzona jest jako zwykła prowokacja i odpowiedź na galerię z innego parku w Dąbrowie Górniczej :)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8497) dodano 16.11.2011 17:43

Najważniejsze jest to, że Marek Kwas jest kochany !!!!!!!!!!! ;)

dzidka55 użytkownik dzidka55(wpisów:88) dodano 16.11.2011 16:50

Agra w moim parku podobne zaniedbania.Przyroda warta uwiecznienia,ale mam podobne spostrzeżenia ,co Ty.Może dlatego ,że jestem z tego samego regionu.
Bacznym obserwatorem jestem,ale na dokonanie zmian już nie mam wpływu.Szturmować wypasione gabinety prominentów nie będę i narażać się na ich bezradne niekompetencje-co pani proponuje? Wysadzić pana z posadki skoro pchał się pan do władzy,a teraz trzyma się stołka.Swoją drogą świadoma jestem tego,że zacząć trzeba od siebie.I tego się trzymajmy.Agra, dobra robota z tą galerią.Jest nas więcej reagujących na zło.Świat idzie w dobrym kierunku?

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3715) dodano 16.11.2011 16:28

Galeria na 10 !!!
To mi się bardzo podoba! Prawda i jeszcze raz prawda. Kiedyś pokazałam Egipt w podobnym klimacie, gdzie nie ma błękitnych basenów i 5-gwiazdkowych hoteli, tylko ruiny, bieda i smutek. Nie wstydźmy się prawdy, pokazujmy ją, wołamy o pomoc, bo zginiemy w niebycie jeśli będziemy milczeć. Promujemy piękne miejsca, a zapominamy o tych bardzo ważnych. Słowo PARK, mówi samo za siebie. To rekreacja, odpoczynek i ładowanie akumulatorów do dalszego ciężkiego życia. W takiej scenerii niestety nie da się odpocząć i zrelaksować. Brawo za tę Galerię.
Pozdrawiam serdecznie.

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 16.11.2011 15:25

Agra - dziękuję za dedykację. Pojechałeś bardzo ostro. To nie był spacer malkontenta Agra, tylko spacer uważnego obserwatora.
Bo nie na tym sztuka polega, aby przysłonić krzewami i klombami kwiatów zastraszającą rzeczywistość. To miejsce odwiedzają dziesiątki tysięcy ludzi - to największy park Katowic ... czy to nie wstyd ?
Owszem, park ma zupełnie inne oblicze i pewnie powstanie stosowna prezentacja, ale o prawdzie, którą właśnie obnażyłeś też trzeba wiedzieć. Trzeba o niej krzyczeć. To nie jest sprawa braku środków - to przede wszystkim ta społeczna ignorancja, wandalizm i absolutny brak poczucia dbałości o dobro społeczne. To niestety efekt wieloletnich wypaczeń i jeszcze kilka pokoleń przeminie, zanim ten stan się zmieni. A tymczasem może spacer do zoo ... tam zwierzęta mają zupełnie inne otoczenie ...
Dobra robota Agra, link do galerii przesłałem do Urzędu Miasta.
Serdecznie pozdrawiam.

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 16.11.2011 14:59

Agro60, chcialoby sie zatytulowac ten reporaz "Oto Polska wlasnie", (chociaz to pewnie zbyt duze uogolnienie), powinnam tu powtorzyc, to co napisalam pod suplementem do warszawskich pocztowek, obraz tego parku odzwierciedla polska bylejakosc, nasza postawe w podejsciu do otaczajacej nas rzeczywistosci. Konwalia napisala ostatnio pod galeria z pieknego miasta szwajcarskiego, ze "Szwajcarzy to robia dla siebie", otoz to, dlaczego my Polacy tak nie potrafimy? Robic cos dla siebie. Dlaczego ciagle pokutuje podejscie - "nasze wspolne, czyli niczyje". Wstrzasajacy obraz dewastacji pokazales na swoich kadrach, obraz ktory wiele mowi o mieszkancach tego kawalka Polski. A link do galerii proponuje wyslac do wspomnianego Magistratu - moze ktos sie zawstydzi? Serdecznie pozdrawiam

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!