kolejny dzień w Maroko. na dziś w planie wspomniany we wstępie Ait Ben Haddou. patrząc na mapę i porównując ją z widokami za oknem stwierdzam, że musimy być blisko;) zatrzymujemy się. patrzę i faktycznie - jest! w dole osada pięknie się rysuje. teraz  trzeba tam tylko dojść:) można by podjechać tam od współczesnej części miejscowości, ale my zostawiamy samochód na wzgórzu  i postanawiamy dojść tam na pieszo. napatrzywszy się na widoki... ... zaczynamy ruszać w dół. nie mam pojęcia, jak udało mi się z tego zejść;)
dalej doga była znacznie łatwiejsza i przyjemniejsza. poprzez ogródki miejscowych, wśród pięknej zieleni ja wypoczywam, inni pracują... Ksar zbliża się coraz bardziej i jeszcze bardziej tutaj też można zakosztować jazdy na wielbłądzie. dla mnie jednak krótka przejażdzka wzdłuż rzeki nie była wystarczająco zachęcająca a oto wspomniana rzeka - Warzazat
cóż... jakoś trzeba będzie się przeprawić na drugi brzeg okazało się to jednak znacznie łatwiejsze niż myślałam i przeszłam o suchej nodze:0 czasem jednak poziom wody podnosi się na tyle, że przejście takie staje się niemożliwe. istnienie rzeki nie zapobiega jednak wysuszeniom ziemi popękana ziemia tworzy piękne obrazy a to brama do ksaru. nniestety zamknięta. ruszamy więc ścieżką prowadzącą z boku
i podziwiamy widoki brama na pola uprawne i kolejna jesteśmy w sercu osady. oczywiście, biorąc pod uwagę sławę tego miejsca,  było trzeba spodziewać się sprzedawców pamiatek. obstawili kilka uliczek. w ten dzień nie było jeszcze tak tłoczno, ale wierzę, że w ciepłe sezonowe dni wygląda to tu znacznie gorzej;)
większość ludzi przeniosło się na drugi brzeg rzeki, do nowej części miasta. tutaj jednak też wciąż mieszka kilka rodzin. zarabiają sobie oprowadzając turystów po swoich skromnych domach. ja chodzę sobie po uliczkach podziwiam detale (drzwi zawsze przykuwają moją uwagę) staram się znaleźć drogę na sam szczyt, do spichlerzu, jednak nie przychodzi mi to łatwo. tą drogą z pewnością już dalej nie pójdę
pytamy miejscowego i okazało się, że żeby dojść na szczyt, to trzeba poprosić mieszkańców o możliwość przejścia przez...ich mieszkanie. tym więc sposobem jestem. sam spichlerz nie robi może wielkiego wrażenia ale za to widoki są przednie:) tutaj widać worki z piachem, po których tu dotarłam. i nowo wybudowane domy po drugiej stronie pod tymi wzgórzami odbywały się próby do kolejnego filmu. jeszcze nie jest sławny;) (ten nowy film;))
widoków ciąg dalszy powoli schodzimy. i co? okazało się, że przejście przez cudze mieszkanie wcale nie było konieczne! ale w dół zawsze łatwiej znaleźć drogę;) tutaj widać zabudowy nowego miasta i most, który łączy starą i nową osadę. zazwyczaj to tędy ludzie docierają do kasby a z mostu można poobserwować życie codzienne
i to by generalnie było na tyle.... ale zawsze można zobaczyć coś z drugiej strony;) obchodzimy więc kasbę, oddalamy się od utartych szlaków.. ... i przed moimi oczami malują się jeszcze piękniejsze obrazy:) nie wiem, ale to miejsce znacznie bardziej przypadło mi do gustu niż skmercjalizowana kasba. ma ona swój urok i cieszę się, że ją widziałam, ale to tu z przyjemnnością przysiadłam i nacieszyłam oczy
i dopiero teraz, w pełni usatysfakcjonowana, mogę zostawić to miejsce za plecami... choć nie bez pewnego smutku;)

MAROKO -  Ksar Ait Ben Haddou
1pix użytkownik mocar odległość 0 km 1pix
Maroko cz. 11 - Ksar Ait Ben Haddou.
1pix użytkownik wmp57 odległość 0 km 1pix
Ait Ben Hoddou
Maroko - Ait Benhaddou
Maroko koko
1pix użytkownik greta odległość 12 km 1pix
Maroko,  czyli skok w bok ; )
1pix użytkownik durga odległość 19 km 1pix

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 03.04.2012 17:31

I mnie spodobała się Twoja prezentacja.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6963) dodano 28.03.2012 22:48

Fantastyczne miejsce. Bardzo ciekawa prezentacja. Bardzo mi się podobało. Pozdrawiam serdecznie :-)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6103) dodano 27.03.2012 19:18

Piękne widoki. 15-17 można spokojnie oprawić i powiesić na ścianie jako dzieła sztuki nowoczesnej ;) Pozdrawiam

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 27.03.2012 18:55

Patrząc na zdjęcia myślałam o tym że zapewne setki lat temu to miejsce wyglądało identycznie. To jak podróż w czasie.
Miejsce zachwycające.
Bardzo ładne zdjęcia.

madeleine użytkownik madeleine(wpisów:1364) dodano 26.03.2012 23:18

Heriko, piękna galeria, podobało się bardzo !!! :))) W Maroku byłam zdecydowanie za krótko, muszę kiedyś powrócić... pozdrawiam serdecznie :)

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 26.03.2012 22:59

Dolaczam do choru zachwyconych, pieknie tam, bardzo specyficzny krajobraz, i ta kolorystyka... ech... Pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 26.03.2012 22:55

margo --> dziękuję bardzo:) cieszę się, że udało mi się coś nowego pokazać:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 26.03.2012 22:54

nola76 --> my co prawda wynajęliśmy samochód na tydzień, co nam bardzo ułatwiło przemieszczanie - gdzie chcieliśmy i jak długo chcieliśmy. ale zanim zdecydowaliśmy się na wynajem to szukałam połączeń autobusowych. i tam autobusem (prawie) można dojechać. kursują z Marakeszu do Warzazatu, a tam już trzeba wziąć grand taxi. i na pewno z marakeszu są organiozowane wycieczki - nie wierzę, żeby tak nie było;)
ale nawet publiczny transport nie jest taki zły - trzeba się tylko trochę znieczulić (mnóstwo żebraków), ale za to ile się można nauczyć o mentalności marokańczyków! i zadziwić, co też do autobusu można włożyć;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 26.03.2012 22:14

Bardzo fajna galeria a zdjęcia piękne:) to miejsce koniecznie trzeba zobaczyć będąc w Maroku, tylko nie wiem czy tak łatwo tam dotrzeć bez samochodu;)

margo użytkownik margo(wpisów:2543) dodano 26.03.2012 20:14

Pięknie. Kazbę już widziałam w innych galeriach, ale takich widoków jak na 3, 7 czy 8 chyba jeszcze nikt nie pokazywał.
Dycha jak najbardziej ci się należy. Pozdrawiam.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 26.03.2012 19:39

satan --> postaram się jeszcze zachęcić kilkakrotnie w najbliższym czasie;)
cieszę się, że starania przynoszą efekt;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 26.03.2012 19:38

paweller75 --> maroko jako pierwszy afrykański kraj to bardzo dobry wybór - ja zrobiłam tak samo;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 26.03.2012 19:37

irolek --> oj warto, warto:) kraj cały urozmaicony i każdy znajdzie tam coś dla siebie:)
pozdrawiam równiez:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 26.03.2012 19:36

kordula157 --> szczerze mówiąc, to był to przełom kwietnia i marca. rok wstecz. nie wiem czemu, ale w prawym górnym pokazuje datę modyfikacji - np zmniejszenia zdjęcia. ale śnieg wciąż był. i tak, prezentował się wspaniale:)

satan użytkownik satan(wpisów:2978) dodano 26.03.2012 18:23

Bardzo ciekawa i ładna galeria...po raz kolejny jestem zachęcony ;-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 26.03.2012 16:37

Fantastyczne jest to Twoje Maroko. Miejsce bardzo piękne, widoki przecudne. Jak kiedyś będę planował podróż na kontynent afrykański, to Maroko będzie pierwszym krajem, który odwiedzę.

irolek użytkownik irolek(wpisów:1005) dodano 26.03.2012 15:25

Rewelacyjne miejsce i bardzo fajne zdjecia.
Moze w tym roku uda mi sie dotrzec w te rejony,a widac ze warto.
POZDRAWIAM

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 26.03.2012 14:51

To miejsce zachwyca:)))
Widzę, że odwiedziłaś to miejsce w marcu, w górach bielił się jeszcze snieg. Wspaniale to wyglada:)