Przyleciałyśmy nocą i nie rozglądałyśmy się wtedy szczególnie.
Rano kiedy wyszłam na taras ukazał mi się taki widok. Wokół girlandy kwiatów porastające murki, ściany, wszystko. Palmy daktylowe z kiściami małych jeszcze daktyli. Jakieś egzotyczne kwiaty, których nazw niestety nie znam. No i oczywiście koty - piękne, nieco inne niż nasze, ale dostojne i raczej miłe choć nie super milusie. Były też jaszczurki, na które wsześniej wspomniane koty polowały.
Pierwszy dzień spędziłyśmy na plaży. Słoneczko grzało, woda była wspaniała. Moje złe nastroje były teraz jak dawne wspomnienie - mgliste i jakby nieprawdziwe. Po wygrzaniu się na plaży postanowiłyśmy zwiedzić trochę okolicę.
Kolorowe budynki Hurghady. Raczej nie dla miejscowych. Poszłyśmy zobaczyć oceanarium. Żółwie były ogromne! Ryby słonowodne zawsze są takie kolorowe. I skrzydlica, w której zakochany był mój siostrzeniec.
Był i meczet, którego biel raziła w oczy. Wnętrze meczetu. Ulica i taksówki w Hurghadzie. Wizyta w Marinie. Żaglówki jak marzenie (zdjęcia robiłam aby podenerwować mojego męża ;) ) W portowej wodzie, z reguły nie najczystszej, spokojnie pływały meduzy.
Znów ulica. Tam nie obowiązują żadne przepisy .. ani pieszych, ani kierowców. Wieczór na hotelowym tarasie, z drinkiem w dłoni i aparatem. Postanowiłyśmy pojechać do Luksoru na wycieczkę fakultatywną. Wszędzie budują się nowe hotele. 5 rano. Poranek na pustyni.
Skały oświetla jeszcze nie takie gorące egipskie słońce. Jedziemy przez pustynię. To pierwsza pystynia w naszym życiu. Po drodze przystanek i smutny obrazek kobiety, która pozwala się fotografować za one dolar. Dotarliśmy do Świątyni w Karnaku. Marzyłam o tym od czasu obejrzenia Mumii ;)) Legendarny pomnik skarabeusza. Nikt nie wie jakie było jego przeznaczenie ale turyści wierzą, że 7-krotne okrążenie postumentu da im szczęście. I ja sobie pochodziłam w kółko. A co, szczęściu podobno trzeba pomagać.
Karnak robi wrażenie wielkością. Ten hieroglif po prostu mnie urzekł. Nie wiem jakie poglądy ma TA kaczka, ale jest cudowna! ;) Niektóre płaskorzeźby na prawdę budziły zachwyt (przewodnik opowiadał nam historię tego konkretnego, ale nie przytoczę jej, bo mogłabym coś pokręcić). Obecnie Karnak jest właściwie bezbarwny, ale w czasach swej świetności musiało tu być bardzo, ale to bardzo kolorowo. Tylko gdzie nie gdzie pozostały namiastki tych kolorów. Posąg Ramzesa z żoną u jego stóp. Słońce było tak ostre, że światłomierz w aparacie lekko świrował, ale proporcje dało się uchwycić.
Typowi mieszkańcy. Podziwiałam Egipcjanki. Tradycja nakłada na nie obowiązek noszenia chust ale kobiecości nawet chusta im odebrać nie może i bawią się ich kolorami.
Zapraszam do cz. 2 galerii z Egiptu.

Egipt - Hurghada
Rafa  koralowa  Egipt
1pix użytkownik gimper odległość 4 km 1pix

katia użytkownik katia(wpisów:130) dodano 23.07.2014 08:31

Dziękuję za pozdrowienia i odwiedziny ;) Eh, wakacje .. Eh, Egipt .. Kiedy to było ...

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3055) dodano 21.07.2014 21:43

i powiało wakacjami...i fajnie...pozdrawiam serdecznie...

katia użytkownik katia(wpisów:130) dodano 08.05.2012 22:42

annuus80, tak byłam w kwietniu, dokładnie od 15 kwietnia. Pogoda super! Cieplutko jak dla mnie a jestem wyjątkowym zmarzluchem. Jak byliśmy w Dolinie Królów termometr pokazywał 40 st. C i wtedy było gorąco, to fakt, ale tam zawsze tak jest. Woda również cieplutka i generalnie ja byłam i jestem bardzo zadowolona. Podobno przed naszym przyjazdem było chłodniej i bardziej wietrznie.
Egipcjanie są do wszystkich nastawieni przyjaźnie, zwłaszcza tych co mają "zielone" w ręce. Z tym narzekaniem na Egipcjan nie chodzi o to, że są jacyś niemili, nieuprzejmi. Wręcz przeciwnie! Są aż nadto uprzejmi i natarczywi. Grzecznie podziękujesz za oferowaną książkę, uśmiechniesz się z uprzejmości i ... masz przechlapane, bo egipski sprzedawca się nie odczepi. Jak kupowałam taką chustę niby to do tańca brzucha, to sprzedawca koniecznie musiał mi udowodnić, że moje biodra są wręcz stworzone do noszenia czegoś takiego ;) Oni po prostu są uciążliwi i męczący ale można dać sobie z tym radę.

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 08.05.2012 17:09

A ja słyszałam, że Egipcjanie są bardzo serdecznie nastawieni do Polaków.
Chyba trzeba to sprawdzić osobiście.
Katia, jaką miałaś pogodę? Widzę że byłaś tam w kwietniu.

madeleine użytkownik madeleine(wpisów:1364) dodano 01.05.2012 09:21

Bardzo fajna galeria - wakacyjna, relaksująca i pełna pozytywnej energii... Obejrzałam z przyjemnością, pozdrawiam serdecznie :)))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6866) dodano 30.04.2012 22:03

Fajna ta jaszczura na 6 wśród tych pięknych kwiatów:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 30.04.2012 21:01

Egipt dobrze mi się nie kojarzy.... na nieszczęscie mieści się tam wiele zabytków, które bardzo chciałabym zobaczyć;) chociażby właśnie świątynię w Karnaku:)

katia użytkownik katia(wpisów:130) dodano 30.04.2012 18:57

Mówisz mniej rozwodniony? Muszę pomyśleć nad wypoczynkiem w przyszłości ;)

pipol użytkownik pipol(wpisów:9089) dodano 30.04.2012 15:39

Ale, co ciekawe, ani Tunezji, a tym bardziej w Maroku jakoś tambylcy nie generowali we mnie takiej niechęci. Ale może alkohol tam mieli mniej rozwodniony ;)))) Pozdrawiam.

katia użytkownik katia(wpisów:130) dodano 30.04.2012 15:13

Tjaa.. Oni wszyscy są bardzo mili. Drinki serwował nam pewien kelner, który uczył się polskiego i mu pomagałyśmy. Szalony był, bo przychodził do nas z karkami i prosił o rozpisanie odmiany jakiegoś słówka. Jego drinki były OK.

markopol użytkownik markopol(wpisów:1492) - Użytkownik usunięty. dodano 30.04.2012 14:58

Na zdjęciu 13 pamiętam pewnego Egipcjanina który nazywał nas "Amigo" i pozwalał robić zdjęcia.Pewnie domyślasz się dlaczego był taki miły.:).No ale w hotelu kelner 5 raz próbował nam wcisnąć podrabiany drink.:):):)

katia użytkownik katia(wpisów:130) dodano 30.04.2012 14:38

Do caprio72.
Na pewno warto. Ja byłam jedynie na wakacjach ale kiedyś chciałabym pojechać na rejs, czy cokolwiek co pozwoli mi zobaczyć zabytki Egiptu, bo miałam tego tylko namiastkę. Uważam Egipt za wspaniałe miejsce do wypoczynku, na zasadzie przyjechać do kurortu i nie ruszać się z hotelu. Pewna pogoda, zapewnione jedzenie i zmartwienia pozostają na lotnisku w Polsce. Dla mnie jeszcze dobra książka i w kilka dni się zregeneruję. Dłużej bym oszalała ale tych kilka dni czemu nie.

tama, a wiesz mam takie zdjęcie, bo doczepił się do mnie taki jeden Egipcjanin mówiący po czesku. Ubaw był po pachy ;)
Te góry to lita skała na pustyni. Mam ich masę zdjęć ale robionych przez okno autobusu, więc ze smugami i paprochami i ich nie wstawiałam więcej.

katia użytkownik katia(wpisów:130) dodano 30.04.2012 14:32

Niestety muszę się zgodzić z pipolem. Nie mogłam pojąć i właściwie nadal nie mogę, dlaczego Egipcjanie kompletnie nie szanują tego co mają. Wcześniej wyznawałam zasadę, że nie powinno się wywozić zabytków z kraju ich pochodzenia - teraz zdanie zmieniłam :( Do tego ich stosunek do kobiet, eh .. Wszystko co na drzewo nie ucieka nadaje się do .... :/

pipol użytkownik pipol(wpisów:9089) dodano 30.04.2012 14:20

Egipt może i fajny, ale mieszkańcy fatalni. Pozdrawiam

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:989) dodano 30.04.2012 12:11

Zawsze chętnie oglądam egipskie galerie, ponieważ fascynuje mnie ten kraj.
Może dlatego, że jeszcze tam nie byłem, a słyszałem też bardzo negatywne głosy ?!
Twoja galeria jednak utwierdza mnie w przekonaniu, że warto tam się wybrać.

tama użytkownik tama(wpisów:3010) dodano 30.04.2012 11:51

Katia, żeby poddenerować męża to trzeba było zrobić sobie zdjęcie z przystojnym beduinem ;) a wtedy to on by ze złości tupał nogą :) Ja poproszę o więcej tych gór, takie kolory ma właśnie góra Synaj, pozdrawiam :)