Pasmo Błatniej i Klimczoka leży na samym skraju Beskidów, dlatego też rozciągają się stamtąd przepiękne i dalekie widoki. Wyruszamy z Wapienicy - dzielnicy Bielska Białej niebieskim szlakiem na Błatnią. Po drodze zdobywamy po kolei szczyt Palenicy, Kopanego i Wysokiego. Do tego miejsca czyli aż na Kopany podejście jest strome  i dość wymagające. Tu robi się przyjemnie płasko więc przez chwilę można odpocząć. Za jakiś czas pójdziemy widocznym na fotce grzbietem okrążając dolinę Wapienicy. Czasem mam wrażenie, że jestem obserwowana...
Dochodzimy do Siodła pod Błatnią, jeszcze trochę idziemy lasem ... i już mamy widok na Bielsko Białą oraz na odległe Jezioro Goczałkowickie W pewnym momencie droga się rozdwaja. Trzeba wybrać właściwą. Ale jak tu ją znaleźć gdy zamiast szlaku niebieskiego pojawia się żółty i ... ??? No właśnie jaki - bezbarwny ?
Chwilę się zastanawiamy, jeszcze nie wyciągamy mapy lecz staramy się przypomnieć sobie trasę w myślach. I wtedy pojawia się miły starszy pan, który zauważywszy nasze wahanie sam podpowiada, że na Błatnią to w prawo :) No i trafiamy na szczyt. Tu robimy popas. Miło tak posiedzieć na trawie w ciepłym słońcu. Po odpoczynku ruszamy dalej na Klimczok. Po drodze znowu piękne widoki  w kierunku  północnym. Jezioro Goczałkowickie ma 10km długości i około 2 km szerokości
a tu wygląda jak wąska kreska ciągnąca się ze wschodu na zachód. I znowu szlak bezbarwny - chociaż tym razem miał być żółty :) Ale tu droga jest prosta więc nie ma problemu. W dole po lewej cały czas mamy Dolinę Wapienicy, którą powoli okrążamy dokoła. Pomiędzy Błatnią a Klimczokiem jest tylko 200 m różnicy wysokości,
a trasa dość długa więc nie jest tu stromo. Raczej jest to spacer, a nie górska wspinaczka. Ale tak miało być, niezbyt ciężka rozgrzewka po zimnie :) Po drodze mijamy jakieś dziwolągi.
A nawet znajdujemy schody donikąd ;)  Ciekawe co tu kiedyś było ? I oto nagle ostre zejście w dół po to, aby zaraz wspiąć się ostro na szczyt Klimczoka :) A w nagrodę kolejne super widoki: w dole Jezioro Żywieckie, a dalej Beskid Żywiecki i... Królowa Beskidów - Babia Góra Tu po prawej mamy Pilsko, a w tle po środku majaczą Tatry w śnieżnej szacie. Widoczność w tym kierunku lekko przymglona ale pomiędzy Babią a Pilskiem, da się dostrzec ośnieżone szczyty Tatr.
Jeszcze trochę gęstego lasku, i oto jesteśmy na Klimczoku. W dali widać schronisko. Po kolejnym małym odpoczynku, znowu żółtym szlakiem ruszamy w dół do Wapienicy. I tu szybko się okazuje, że dobrze wybraliśmy kolejność zdobywania szczytów.
Gdybyśmy chcieli wejść najpierw na Klimczok, a schodzić z Błatniej mielibyśmy o wiele trudniejszą trasę, ponieważ tutaj droga biegnie bardzo stromo aż na sam dół. Więc jeśli nawet zejście odczuliśmy w kolanach, to wejście też musi tu być wymagające :) Dzięki za wspólną wędrówkę :)

Górskie wędrówki  -  BŁATNIA  917 m n.p.m.
1pix użytkownik rozmusiaki odległość 2 km 1pix
Brenna
1pix użytkownik turysta67 odległość 3 km 1pix
KLIMCZOK - a to tu jest ta zima
1pix użytkownik gregy odległość 3 km 1pix
Brenna
1pix użytkownik szumeister odległość 4 km 1pix
Bystra- Park Juliana Fałata
PAŻDZIERNIK
1pix użytkownik marcowadziewczyna odległość 5 km 1pix

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 25.12.2012 21:07

Kojotener - rzeczywiście aby chodzić po górach trzeba to lubić, trzeba jak to nazwałeś mieć w sobie tego bakcyla - zresztą tak jak ze wszystkim. Jeśli i Ty masz swoją pasję to wiesz o czym piszę :)
Miło mi, że zajrzałeś do mojej galeryjki.

kojotener użytkownik kojotener(wpisów:256) dodano 20.12.2012 16:41

Fajna galeria. Jak byłem dzieckiem rodzice zabrali mnie w Beskid żywiecki, ale nie złapałem bakcyla. Moim żywiołem jest woda.

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 10.09.2012 00:28

Halszka - to ja dziękuję, za czas poświęcony mojej galerii :)
Wiem jak piękne są beskidzkie lasy bukowe jesienią. Widzę, że i ty "górołaz" jesteś, że czujesz te klimaty :)))))

halszka użytkownik halszka(wpisów:2433) dodano 09.09.2012 16:18

Dziękuję za wirtualny spacer po Beskidzie Śląskim znanym mi dobrze szlakiem Błatnia - Klimczok:))
Szłam wiele razy w obie strony.Polecam Błatnią jesienią,gdy buki się czerwienią:)))
A Klimczok to jedna z moich ukochanych gór oraz znajome schronisko:)
Pozdrawiam turystycznie!:)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 18.07.2012 13:20

Herika - miło mi, ze i Tobie się podoba. A jeśli szukasz ciszy i spokoju to w Beskidzie Śląskim i Żywieckim naprawdę da się takie miejsca spotkać. Na wielu szlakach można iść nawet i całą trasę na szczyt nie spotykając po drodze ludzi :)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 18.07.2012 13:16

Skuza - cieszę się, że mogłam sprawić Ci przyjemność tą galerią :)

herika użytkownik herika(wpisów:1710) dodano 17.07.2012 23:52

spokojnie, cicho, przyjemnie:) też bym sobie chętnie zafundowała taki relaks:)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 17.07.2012 21:35

Moje ulubione okolice,przeszłam te szczyty wielokrotnie,bywałam w młodości często w Brennej,a stamtąd to już tylko kamieniem rzucić:)))Dziękuje za galerie:)Pozdrawiam serdecznie;)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 16.07.2012 17:17

A co do Tatr to one potrafią się pokazać naprawdę bardzo ostro i wyraźnie - szczególnie wtedy gdy nie możesz zrobić fotki :) Trzy lata temu trafiłam na rewelacyjną widoczność - Tatry były widoczne jak na dłoni ale... ja nie mogłam zrobić fotki bo mi się bateria rozładowała, a nie miałam wtedy przy sobie zapasowej :)

Surykatko - miło mi, że i Tobie się podobają moje górki. Pewnie, że chętnie podpowiem Ci gdzie warto się poszwędać :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6823) dodano 15.07.2012 21:39

Bardzo sympatyczna wędrówka. A pogoda rzeczywiście wymarzona. Przydałaby się tylko większa ostrość widzenia na Tatry :-).
Ja Beskidu Śląskiego właściwie nie znam. W dzieciństwie byłam na wczasach z rodziną w Bielsku i tak mi jakoś świta ta Wapienica znajomo.Niewiele pamiętam, ale zapewne jako 6-7 latka za bardzo się nie nachodziłam po górkach...Potem w te rejony to tylko na szkolenia jeździłam i to na takie ,że góry oglądałam jedynie z hotelowego tarasu, nie było czasu na łażenie. Mam więc spore braki, jak się w końcu wybiorę w te strony, to wypytam Ciebie o najciekawsze szlaki :-). Pozdrawiam ciepło:-)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 15.07.2012 20:23

Tama - cieszę się, że i Ty zajrzałaś do mnie. Widzę, że wzięłaś sobie do serca słowa, które kiedyś napisałam pod Twoją galerią - ale niepotrzebnie. Ja wcale nie uważam Ciebie za osobę, która nie robi nic innego tylko siedzi na tarasie przed hotelem :) Zaprezentowałaś wtedy galerię "hotelową" a ja tylko napisałam luźną uwagę, że ja bym tak nie umiała usiedzieć i tyle, nie miałam nic złego na myśli.
Wierzę, że też lubisz łazikować po górkach i nie tylko - więc polecam gorąco Beskidy - tam na prawdę można fajnie spędzić nie tylko niedzielę :)))

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 15.07.2012 20:15

Paweller dzięki za wizytę :)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 15.07.2012 11:32

Lubię Beskidy, są łagodne i zielone. Najlepsze na niedzielne spacerki. Sama mieszkam na nizinach, gdzie wszystko dookoła nudzi równinami i jak jestem w okolicach górskich to chłonę te widoki. Bo wiesz Romana, ja naprawdę wolę łazić niż leżeć w ***** hotelach ;) Pozdrawiam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6979) dodano 14.07.2012 23:43

Wyprawa całkiem fajna, "6" super:)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 14.07.2012 23:01

Vivi - dzięki, że i Ty wybrałeś się ze mną na szlak i powspominałeś sobie dawne czasy. Może kiedyś odwiedzisz poczciwe Beskidy ponownie :)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 14.07.2012 22:59

Satan - cieszę się, że i Ty zajrzałeś na "moje" szlaki :) Jeśli jeszcze nie odwiedziłeś Beskidu Śląskiego to radziłabym to nadrobić. Jest tu naprawdę sporo przepięknych miejsc - i wcale nie trzeba się bać bliskości cywilizacji - ona jest tylko w dolinach w większych miejscowościach, w małych wioskach, a już na pewno w górach wcale nie jest tak źle. Beskidy na szczęście nie są tak skomercjalizowane i zapchane tłumami jak nasze biedne Tatry :))) Więc nie zwlekaj tylko sam się przekonaj, że warto tu przyjechać. Moim zdaniem jak zrobisz to raz to będziesz tu wracał :)))

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 14.07.2012 22:52

Grace miło mi, że zajrzałaś. Ja nie znam tej piosenki :) A dziwolągi to faktycznie resztki powalonych drzew. Jest ich tu całkiem sporo.

vivi użytkownik vivi(wpisów:469) dodano 14.07.2012 18:59

Bardzo , bardzo dawno temu wędrowałem tą trasą.
Niewiele się zmieniło , ale miło wrócić do wspomnień.

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 14.07.2012 17:49

Fajna wycieczka, ja jeszcze w B. Śląskim nie byłem, jakoś ta cywilizacja wokoło mnie odstrasza...ale chyba powinienem tam zawitać ;-)

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 14.07.2012 16:43

A mnie sie skojarzyla Twoja wyprawa, ze stara piosenka:
"Gdy posrod beskidzkich wzgorz
wiatr od Klimczoka wieje
po niebie gna stada chmur
drzew konarami chwieje..."
To pewnie z powodu tego wiatru znalazlas tyle dziwolagow;)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 14.07.2012 13:07

To fakt, rzeczywiście tak jest. Ja oglądam właściwie wszystkie galerie. I nieraz już przekonałam się, że po wizytówce nie można oceniać galerii. Dlatego zaglądam i... często okazuje się, że jest fajnie - tylko autor nie przyłożył wagi do wizytówki lub jak ja tym razem nie umiał się zdecydować, bo fotki w miniaturkach jakoś się nie prosiły na stronę tytułową ;)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6083) dodano 14.07.2012 12:49

Zdarza się, Czasem galeria jest pełna fajnych zdjęć a na wizytówkę nie ma czego wybrać. Przy wyborze wizytówki trzeba stosować zupełnie inne kryteria. Sama wiem, że niektóre galerie długo omijam bo wyglądają mało zachęcająco. Oczywiście bywa, że tak właśnie jest ale równie często to tylko źle wybrana wizytówka :)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 14.07.2012 12:40

Dzięki Małgosiu, powiem szczerze, że tym razem miałam trochę zgryzu z wyborem wizytówki. Chciałam aby to był widoczek z górkami - a te w miniaturkach jakoś mi się nie wydawały specjalnie korzystne i trudno było mi się zdecydować :)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6083) dodano 14.07.2012 12:21

Tu jest za dużo dalekiej przestrzeni, która traci w miniaturze. Wydaje mi się, że lepiej nadają się zdjęcia gdzie kadr wizytówki jest bardziej wypełniony, na przykład 13, 15, 16, 38 czy 32. Hubka też jest fajna ale to już nie górki ;)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 14.07.2012 11:44

Małgosiu - fajnie, że i Tobie się podobało:)
A co do wizytówki to co byś proponowała ?

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 14.07.2012 11:36

Margo - miło mi, że i Ty się skusiłaś na górską wycieczkę. Co do dziwolągów to naprawdę było ich tam sporo :)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 14.07.2012 11:34

Caprio - dzięki za wspólną wędrówkę

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6083) dodano 14.07.2012 11:24

Dobre kadry i fajna wycieczka ale wizytówkę to bym zmieniła. O reklamę trzeba dbać ;) Pozdrawiam serdecznie

margo użytkownik margo(wpisów:2526) dodano 14.07.2012 10:07

Pewnie szybko w Beskidy nie wrócę więc miło było sobie z tobą pospacerować. Dużo fajnych dziwolągów ustrzeliłaś.

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:972) dodano 14.07.2012 06:21

Bardzo fajny spacerek i widoki przepiękne.