Wędrując po Szumawie odkryliśmy dla siebie wiele urokliwych miejsc, w których przyroda nęciła nas i zapraszała wręcz, by przyjrzeć się jej z bliska. Nie sposób poznać Szumawy podczas jednego urlopu, ale pokażę Wam parę obrazków, które zapadło mi w pamięć. Jednym z takich miejsc był wodospad Bila Strz na Bilym Potoku. Pomyślałam: jak Szumawa to powinno coś szumieć. No i szumiało - kojąco i miło... W drodze do wodospadu wylookałam tę oto roślinkę chronioną - kruszczyk szerokolistny... oraz naparstnicę purpurową w rzadszej odmianie białej. Innego dnia po niemałym błądzeniu szlakami trafiliśmy do malowniczo zarośniętych ruin IV-wiecznego zamku Pajrek. Niewiele z niego zostało, ale nie to było w tym miejscu najważniejsze. Obok roztaczała się piękna panorama  Jeziora Nyrsko na tle szumawskich szczytów.
Warto było tu dotrzeć, by napaść oczy takimi widokami. Gdzieś pod nogami zaplątał się ślicznie owłosiony dzwonek pokrzywolistny :-). Jeszcze jeden rzut oka na ten zaporowy zbiornik i pora ruszać dalej..., ...by przyjrzeć mu się z bliska. Stojąc na koronie zapory mam mocne skojarzenia z Bieszczadami i Soliną. Ale tylko pod względem krajobrazowym. Ten wielki błękit nie jest skażony ani jedną żaglówką, spacerowym stateczkiem, czy choćby kajakiem. I próżno tu szukać budki z hot-dogami, pamiątkowymi ciupagami, balonikami, watą cukrową czy innym badziewiem. Zaskakującą ciszę  i nieskazitelną taflę wody , jezioro zawdzięcza temu, że stanowi rezerwuar wody pitnej dla okolicznych miejscowości. Jedynym minusem jest to,że nie można zejść na brzeg, bo wokół wyznaczono strefę ochronną. Żar leje się z nieba niemiłosierny,obok zbiornik wody pitnej , a nie ma czym ugasić pragnienia :-).
Jeszcze tego samego dnia postanawiamy wdrapać się na Spicak, by obejrzeć zachód słońca. Górka może i niewielka,  a podejście  krótkie, ale doprawdy mordercze, zwłaszcza po całym dniu łażenia i przy fatalnym samopoczuciu. Za to z nosem przy ziemi łatwiej zauważyć np. naparstnicę purpurową. Żartuję, naparstnica ma dość wyniosłe kwiaty. Ale nie żartuję w sprawach zmęczenia. Skrajnie wyczerpana docieram na szczyt. Niestety zachodu ładnego nie będzie, bo nadciągają coraz ciemniejsze chmury. Po raz kolejny dziś oglądamy w oddali Jezioro Nyrsko, tym razem z przeciwległej strony niż na fotce nr 6. Nie ma  co jednak dłużej zwlekać, spadamy na dół,w ostatniej chwili udaje się nam ewakuować przed ulewą i burzą... Następnego dnia udajemy się nad Certovo Jezero. Zwie się Czarcie, bo wg legendy jezioro nie ma dna i utopił się w nim sam szatan. A tak  na serio ma głębokość do 36 m i jest pochodzenia polodowcowego, przy tym bardzo przejrzyste, przy brzegu z łatwością można zobaczyć jego żwirowo-kamieniste dno. Co ciekawe, wody z jeziora po długiej wędrówce  trafiają do Morza Czarnego.
Gdzieś na szlaku po raz pierwszy napotykamy na jastrzębca pomarańczowego. Potem już przyzwyczaiłam się do częstszego widoku tych urodziwych, energetyzujących kwiatów. Zaledwie 2,5 km dalej położone jest  Cerne Jezero. To kolejne oligotroficzne jeziorko, które swoją nazwę zawdzięcza barwie tafli wody sprawiającej wrażenie czarnej przy odbiciu  w niej okolicznych lasów. Przy bliższym poznaniu okazuje się jednak ,że woda jest krystalicznie czysta..., ...a w najgłębszych miejscach jej toń jest wyraźnie koloru morskiego. Cerne Jezero ma głębokość  do 40 m i powierzchnię ponad 18 ha, co czyni je największym i najgłębszym spośród szumawskich jezior polodowcowych. Jego wody odpływają dla odmiany do Morza Północnego.
Przyjemnie jest  sobie posiedzieć na jego brzegu, czując lekki, ożywczy podmuch wiatru, dumać  o sprawach ważnych i zupełnie błahych, dostrzec  pierwsze oznaki jesieni... Spędziliśmy w tym miejscu sporo czasu... regenerując siły i zdrowie nadwyrężone poważnie poprzedniego dnia... ...fotografując, ...spacerując brzegiem ...i wpatrując się w taflę wody, która lśniła milionami  słonecznych iskier. To chyba moje ulubione zdjęcie znad jeziora, żal było się stamtąd ruszać...
Jeśli ktoś zapyta, dokąd iść na Szumawie, odpowiem przed siebie ! ;-). Mnie podobało się m.in. dreptanko na Ostry (Grosser Osser). To szczyt graniczny wznoszący się na wysokość 1293 m n.p.m. Wędrując szumawskimi szlakami trzeba liczyć się z ich znacznym zalesieniem, dlatego też punkty widokowe znajdziemy zwykle dopiero na szczycie. Czy to wada? Czy zaleta? Powiem tak:  czy nie miło schronić się w takim lesie? W zaczarowanym lesie. Gdzie drzewa okrywają swe korzenie kołderką z mchów, widłaków i porostów... Zapraszam do tego magicznego świata z bliska :-)...
Na ulicy Zarodniowej Dywanowa impresja Chrobotek na wypasie Czyż ten las nie jest cudny?
W końcu jednak drzewostan się przerzedza i wychodzimy na otwartą przestrzeń. Docieramy na szczyt Ostrego. Pogoda co prawda robi nam niezły numer, jest mocno pochmurno i potwornie wieje,tak że tracę równowagę,łapiąc w locie mój gustowny kapelusik :-), ...ale kto by się przejmował takimi drobnostkami, gdy osiągnęło się zaplanowany cel. Pod szczytowymi skałami kwitną całe kobierce wrzosów.Uwielbiam te wdzięczne kwiatuszki, nie mogę więc się nimi nacieszyć w takiej scenerii i w takiej ilości. Rozglądamy się wokół. Mimo kiepskiej widoczności coś tam jednak można wypatrzyć. To Kleiner Osser, czyli Mały Ostry, już w całości po niemieckiej stronie.
A tam w oddali najwyższy szczyt Lasu Bawarskiego - Grosser Arber, czyli Wielki Jawor , w parze z Małym. Ta wędrówka jeszcze przed nami, ale o tym innym razem... Tymczasem turlamy się  z powrotem w doliny, w zielone szumawskie doliny...
C.d.n.

1pix użytkownik surykatka odległość 28 km 1pix
Domażlice

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 04.09.2012 20:22

Aniu - dziękuję,że wpadłaś :-). Sama bym z chęcią teraz pomarzyła i odpoczęła od zbędnych słów nad brzegiem Czarnego Jeziora :-). Pozdrawiam ciepło:-)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 04.09.2012 20:10

Piękne góry i jeziora. Wspaniałe miejsce by odpocząć od tłumów.
Ładne zdjęcia, aż się rozmarzyłam podziwiając piękno natury.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 02.09.2012 11:51

Ladek - miło mi ,że zajrzałeś do mnie :-). Niestety nie znalazłam informacji na temat temp. wody w jeziorkach, ale oba są objęte rezerwatem , więc bez zezwolenia legalnie to tam raczej nurkować nie można :-). Pozdrawiam serdecznie :-)

ladek53 użytkownik ladek53(wpisów:210) dodano 01.09.2012 09:15

Jak widze tafle wody, od razu mnie korci, zeby zobaczyc co jest pod nia:) Tu te chetnie bym zanurkowal:)
Wiesz moze, jaka jest temperatura wody jest w tych jeziorach?
Piekne szlaki przemierzyliscie, pozdrawiam serdecznie:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 31.08.2012 19:23

ę :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 31.08.2012 19:22

Mietku - miłe to co mówisz, ale ja nie mam wcale dużej wiedzy nad temat roślin, po prostu jak mnie coś interesuje, to kopie , grzebie,aż wygrzebię jakem surykatka :-))))). Fajnie,że Ci się fotki podobały. Pozdrawiam serdecznie :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 31.08.2012 19:19

Skuzo - cieszę się naprawdę,że Ci się miejsce spodobało, tak dziko i małoludnie jak w niektórych rejonach Skandynawii to tam nie jest, ale za to dla mnie bliżej i na pewno taniej :-). Pozdrówki ciepłe przesyłam :-)

mieczysaw użytkownik mieczysaw(wpisów:2098) dodano 31.08.2012 18:32

Galerie obejrzałem wcześniej już dwa razy .Rośliny górkie rozpoznaje tylko trzy:krokus,szarotka i dziewięćsił bezłodygowych. Zazdroszczę Ci tej wiedzy.Może kiedyś przysiadę i zacznę się uczyć.Bardzo podobają mi się fotki.Pozdrawiam

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 31.08.2012 00:59

Surykatko,tam jest tak pięknie,ze nawet moglabys napisać ....Skandynawia i nikt by się nie zorientował,bo krajobrazy bardzo podobne:)Pozdrawiam:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 30.08.2012 23:23

Skuzo - wg mnie przyroda tam piękna, a na jej łonie najlepiej odpoczywam , dzięki za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 30.08.2012 23:19

Chipsik - dziękuję, cieszę się,że Cię wciągnęło :-) Pozdrawiam :-)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 30.08.2012 11:37

Idealne miejsce na wypoczynek odkryliście,przy 26 i 30 ,zatrzymałam się na dłużej,przy roślinkach tez...tylko tych nazw chyba znowu nie zapamiętam,ale wiem gdzie szukać:))))Fajnie spędziliście urlop,czekam na cdn:)))Pozdrawiam serdecznie:))

chipsik użytkownik chipsik(wpisów:443) dodano 30.08.2012 00:33

Prawie tam "byłem" oglądają Twoja galerię, oczy nacieszyłem i ... dziękuję za wciągające przedstawienie :) , pozdrawiam :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 29.08.2012 19:46

Małgoś - pięknie dziękuję w imieniu swoim i Miśka. Mi też bardzo się podobało nad Czarnym Jeziorem , ta przejrzystość wody , relaks i świadomość,że nic nie muszę :-) . Pozdrawiam Cię mocno :-)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6087) dodano 29.08.2012 01:02

Znowu łażę nocą po szumiących górkach ;) Fotki w Waszym wydaniu coraz piękniejsze. Długo by wymieniać... medal za roślinki :) Wodospady fajne ale tym razem urzekło mnie zaglądanie pod lustro wody. Pozdrowienia dla autorów :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 29.08.2012 00:04

W Domazlicach nie byłam, chętnie obejrzę. Mnie za to spodobały się inne czeskie miasteczka - np. Klatovy i Prachatice,że o Ceskim Krumlovie nie wspomnę , wreszcie byłam:-)
Wiem, wiem, sprawiedliwie... :-)))

dispar użytkownik dispar(wpisów:5186) dodano 28.08.2012 23:08

Szykuję galerię z Domazlic. To właściwie na przedgórzu Szumawy.
Bardzo fajne miasteczko.
Strasznie dużo jeszcze mamy do odkrycia.
Skoro Ty lepiej piszesz, to chyba sprawiedliwym jest, że Misiek lepiej pstryka.
Uściski.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 22:49

Annuus - niezły mix sobie wybrałaś :-))), proszę bardzo, można tasować do woli według potrzeb własnej wyobraźni:-), pozdrawiam znów serdecznie ;-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 22:47

Dispar - cieszę,że coś Ci się tu spodobało. Co prawda wszystkie fotki , które wymieniłeś akurat robił Misiek, no ale czego ja się mogłam spodziewać :-). Fotki macro lepsze, bo i obiektyw lepszy niż do krajobrazów.
No dokładnie - region mało popularny wśród Polaków... a wydaje mi się ,że warto go odwiedzić.
Pozdrawiam serdecznie :-)

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 28.08.2012 22:30

Wybieram miejscówkę na omszonym dywanie przyozdobionym licznie wrzosami, nad Czarnym Jeziorem, oczywiście przy szumie wodospadu. Ale mi wyszło zestawienie;)) Ale te miejsca najbardziej mi się spodobały.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 22:29

Caprio - dzięki za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie :-)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5186) dodano 28.08.2012 22:28

To fajnie, że będzie ciąg dalszy.
Nie jest to popularny region na naszym portalu, a jak widać, szkoda.
1,3,30,34,35 i 40 - najbardziej podobające.
Dobra robota.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 22:28

Romano - fakt, był to jakiś mój osobisty wynalazek i swego rodzaju odkrycie, bo jakoś nikt z rodziny ani znajomych tam nie był. Tu na portalu też jest tylko jedna galeria z Szumawy , która nie wyczerpuje z całą pewnością tematu. Rzeczywiście polskiej mowy to tam raczej nie słyszeliśmy ani nie widzieliśmy polskiej rejestracji. Głównie Niemcy i Czesi, czasem Rosjanie i turyści anglojęzyczni.
Fajnie,że Ci się spodobał ten zakątek Czech. Pozdrawiam ciepło :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 22:19

Terezo - dziękuję za wizytę i pozdrawiam :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 22:18

Tamo - skupiliśmy się na fotografowaniu tego,czego nie mamy na co dzień, asfalt to ja mam jak wyjrzę przez okno :-), ...no może np. wyciągów narciarskich to jednak nie mam ....hmmm :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 22:07

Satan - Ty malkontencie ! ;-), wiesz co, będzie więcej, ale to nie są takie góry, z których po dniu łażenia zrobisz galerię tylko z widoczkami gór, jak napisałam są mocno zalesione i jakieś przestrzenie to widzisz raczej dopiero na szczycie.Więc nie wiem czy Cię zadowolę :-). Będzie też cosik z niemieckich górek, ale kwiatków nie ominę, o nie! były zbyt cudne :-) ja Ci dam przystawki! ;-) Pozdrawiam :-)))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 21:56

Markopol - bez mapki i aparatu to można ewentualnie się wybrać w takie góry, które zna się jak własną kieszeń, Karkonosze to co innego, na Szumawie byłam po raz pierwszy i powiem Ci ,że map miałam 5: cztery turystyczne - z różnych rejonów Szumawy + mapa samochodowa Czech :-), no aparat mieliśmy tylko jeden :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 21:48

Margo - cieszę się,że tak odebrałaś Szumawę. Starałam się pokazać jej przyrodnicze walory, choć to jeszcze nie koniec, będzie część druga. Pozdrawiam :-))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 21:44

Paweller - też bym mogła spędzać każdą wolną chwilę, pod warunkiem, że byłoby trochę bliżej, koło domu tego nie mam :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:972) dodano 28.08.2012 21:41

Śliczne widoczki, piękne kwiatki. Super.
Pozdrawiam serdecznie :))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 21:41

Konwalio - piękne okolice, to prawda, coś w sam raz dla przyrodniczych dusz, dzięki i pozdrawiam :-)

romana użytkownik romana(wpisów:5102) dodano 28.08.2012 21:36

Ale sobie miejsce na urlop wynalazłaś - przepiękne górki i mnóstwo uroczych kwiatów :)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3691) dodano 28.08.2012 21:12

Pięknie! Pozdrawiam:)

tama użytkownik tama(wpisów:2959) dodano 28.08.2012 19:09

Zapach sobie wyobraziłam, a dzikość terenu... no właśnie ja nie widzę tej infrastruktury, bo ją zgrabnie ominęłaś :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 18:39

Elise - dziękuję za odwiedziny. Powiem Ci,że bardzo lubię rośliny, zwłaszcza kwitnące,ale wcale nie potrafię ich wszystkich nazywać. Owszem troszkę ich znam, ale często kojarzę tylko rodzaj lub rodzinę ,a gatunek już nie, sięgam więc do atlasu roślin lub szukam w internecie. Gdy znajdę , jestem szczęśliwa i staram się to zapamiętać, a czasem i przekazać innym, bo może akurat to kogoś zainteresuje. Pozdrawiam serdecznie ciesząc się ,że znalazłaś tu coś dla siebie :-)

satan użytkownik satan(wpisów:2902) dodano 28.08.2012 18:25

Ja na razie trochę pomalkontentuję...trochę mało tej Szumawy w Szumawie...czekam na więcej i wiem, że dostanę i wiem, że będę kontent ;-)
Przystawki na bok...dawać danie główne! ;-)

Pozdrawiam ;-)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1486) dodano 28.08.2012 18:24

Surykatka-o kurcze,o Rudawach już zapomniałem:):):).Co roku wybierałem sobie dwa dni na wyciszenie w górach,bez aparatu,bez mapki,tylko góry i moje rozmyślenia w moich ulubionych Karkonoszach.Tego mi w tym roku będzie brakowało,oglądając Twoją galerię trochę mi tego brak ale tylko trochę.Ale rok jeszcze trwa,więc już nie marudze,ruszę głową może coś wymyślę.:-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 18:23

Tamo - nie mówiłam o zapachu, a co poczułaś jakiś oglądając galerię? :-) Tereny są urocze, to prawda, ale czy dzikie? Choć przyroda jest tu w stosunkowo małym stopniu zmieniona przez człowieka, to jednak nie brak tu infrastruktury turystycznej, wyasfaltowanych szlaków rowerowych, wyciągów narciarskich itp. itd. Mimo wszystko wśród czeskich gór są jednak najmniej zagospodarowane i zadeptane. I warto to sprawdzić osobiście. Pozdrawiam :-)

margo użytkownik margo(wpisów:2527) dodano 28.08.2012 18:17

Przemknęłam przez tę galerię z samego rana, tak cichaczem w pracy, tylko, że wtedy nie miałam czasu aby nacieszyć oczy widokami. Wróciłam więc ponownie i powiem ci, że widokami jestem zachwycona. Piękna ta Szumawa. Pozdrawiam.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7009) dodano 28.08.2012 18:13

Widoki bardzo piękne. W takich miejscach mógłbym spędzać każdą wolną chwilę, galeria super.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 18:08

Halszko- powiadasz,że galeria jest edukacyjna? to miło,ze czegoś ciekawego się tu dowiedziałaś i że jak twierdzisz - jest czym oko nacieszyć :-). Fotki jakby co Miśka i moje , ale Miśkowe w większości, w tym wszystkie kwiatkowe...Pozdrawiam :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 17:58

Afrodyto - dziękuję za sympatyczny komentarz, fajnie,że Ci się podobało :-). Pozdrawiam serdecznie :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 17:56

Markopol - no nie marudź tak ;-), widziałeś przecież w realu w tym roku piękne widoki w Szwajcarii, a wcześniej pamiętam,że byłeś w Rudawach Janowickich, no?! :-)))) Ale to miło,że moja galeria przypadła Ci do gustu i że tyle obrazków przyciągnęło Twoją uwagę. Pozdrawiam serdecznie :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 17:42

się :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 17:41

Doracz - cieszę z Twoich odwiedzin i pozdrawiam serdecznie :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 17:39

Popekpawel - dzięki za miłe słowa i pozdrawiam ;-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 17:27

Grace - upał bywał, ale na szczęście nie przez cały urlop.Widoki były kojące, a przyroda piękna. To coś dla tych co lubią patrzeć pod nogi i znajdą czas, by się czemuś dokładnie przyjrzeć, nie gnają na oślep, lecz potrafią zachwycić się chwilą i każdą napotkaną trawką. Cieszę się,że Ci się podobało. Pozdrawiam mocno :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 28.08.2012 17:19

Małgoś - zapraszam ponownie :-) i ślę pozdrówki :-)

konwalia użytkownik konwalia(wpisów:3259) - Użytkownik usunięty. dodano 28.08.2012 15:39

Odpoczywałaś w pięknych okolicach.
Bardzo tam ładnie i zielono.
Pozdrawiam Surykatko-)

elise użytkownik elise(wpisów:903) dodano 28.08.2012 13:48

Podoba mi się ta galeria. Są górki woda i roślinki. Szczególnie podziwiam ciebie ze umiesz nazwać te piękne roślinki. Serdecznie pozdrawiam.

tama użytkownik tama(wpisów:2959) dodano 28.08.2012 12:25

Ależ zielono. Poczytałam ale czy mówiłaś coś o zapachu? Podoba mi się ten mech na 32, w ogóle tereny trochę dzikie i przez to atrakcyjne. Że stanowią płuca to się nie dziwię, jest czym oddychać. Pozdrawiam :)

halszka użytkownik halszka(wpisów:2521) dodano 28.08.2012 12:06

Wspaniała galeria z Szumawy zwanej "płucami Europy" z pięknymi zdjęciami "przyrodniczych osobliwości" jak je sama nazywasz:)
Jest czym oko nacieszyć i co nieco poczytać o tej pięknej czeskiej krainie:)
Lubię takie edukacyjne galerie... Pozdrawiam turystycznie:)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3715) dodano 28.08.2012 11:41

Przepiękne widoki chwytające za serce. Miło napaść oczy takimi cudami.

markopol użytkownik markopol(wpisów:1486) dodano 28.08.2012 11:16

Jak ja lubię takie widoki,trochę mi szkoda że w tym roku nie nacieszę się takimi widokami w realu.Ale od czego są takie galerie jak Twoja,zdjęcia piękne z ciekawym opisem i ruinka jest i kwiatek,i góreczka i jeziorko,i wodospad no i lasek.Cóż trzeba więcej.
Miły widok przed pracą,Pozdrawaim

doracz użytkownik doracz(wpisów:883) dodano 28.08.2012 10:14

Piękna Szumawa surykatko. Pozdrawiam serdecznie :-)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3101) dodano 28.08.2012 06:24

Miejsce piękne i bardzo ładnie pokazane.

grace użytkownik grace(wpisów:3354) dodano 28.08.2012 03:47

Sliczne widoki i jeszcze kwieciem sypnelo:)
Na "Ulicy zarodniowej"- tak sie zagapilam, ze kierunek zgubilam:)
Pozazdroscic "szumiacej" wyprawy, nawet jesli byl upal:)
Pozdrowienia dla zdobywcow "zielonego dachu", juz czekam na cd:)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6087) dodano 28.08.2012 01:16

Teraz już znikam ale jeszcze tu wrócę bo pięknie jest :)