Zapraszam na podróż po Katalonii! Pierwszym miejscem które odwiedziliśmy było Begur. Zaskoczyły nas straszne korki - lewo też zaparkowaliśmy. Już po chwili okazało sie ze coś tutaj się dzieje. Można było spotkać kowala.. garncarza a na ulicach wszędzie dominowało rękodzieło. Trafiliśmy na Fira d'Indians Festival.
Festiwal odbywa się w pierwszy weekend września i upamiętnia powiązane z miastem Begur kubańskie korzenie. nie sposób było tutaj usłyszeć język inny niż kataloński wśród ludzi dominował biały strój. a na ulicach panował prawdziwy gwar. Następnego dnia udaliśmy się bardziej w głąb Katalonii - do Castellfollit de la Roca.
Miasteczko słynie ze swojej lokalizacji - jest zbudowane na kilkudziesięciometrowej skale. Naprawdę robi wrażenie. W sercu miasta panowała cisza i spokój. turystów można dosłownie było policzyć na palcach jednej ręki. Kolejnym punktem wycieczki było Besalu. Miasteczko słynie z mostu zbudowanego w stylu romańskim. Wszędzie można było spotkać krzesła, niektóre jak na zdjęciu, wbudowane były nawet w ścianę. Niestety nie udało mi się odszukać co symbolizują. zahaczamy jeszcze o sklepik z pamiątkami.
i spacerkiem wracamy do samochodu. Czeka nas wizyta w Figueres. Figueres to spore miasto znane głównie z Muzeum Salvadore Dali. Jest to również miejsce jego narodzin i śmierci. Na zdjęciu rzeźba poświęcona Isaakowi Newtonowi. Abraham Lincoln w podziemiach muzeum zostały pogrzebane prochy Salvadore Dali.
Specyficzny portret Mae West. Ostatni punkt programu dnia dzisiejszego to Castello d'Empuries Naszym oczom ukazuje się wiele ludzi przebranych za rycerzy, zagłębiamy się więc coraz dalej. W samym sercu miasteczka już wiemy o co chodzi, trafiliśmy na kolejny festiwal. Dzieci bawią sie w średniowieczne zabawy. Na ulicach chodzą rycerze, smoki - jest nawet król i królowa. Profesjonalni aktorzy odgrywają sceny rodem ze średniowiecza!
NIe brakuje również wielu średniowiecznych zabaw dla najmłodszych. To Terra de Trobadors. Festiwal upamiętniający średniowieczną historię miasta. Zaczynamy kolejny dzień śladami Dalego. Udajemy się do Cadaques i Port Lligat Cadaques to urocze miasteczko, z tradycyjną zabudową białych domków. Oprócz Dalego, również Pablo Picasso często spędzał tutaj swój czas. W Port Lligat Dali niekiedy spędzał więcej niż 6 miesięcy w roku oddając się swojej pasji.
Można tu spotkać wiele przyjacielskich kotów. W drodze powrotnej odwiedziliśmy również zamek Pubol, który Dali kupił swojej wybrance - Gali. Niestety dla Gali stało się to również miejsce śmierci. Gala Spaliła się żywcem w jednej z sypialni zamku. Będąc W Cadaques odwiedziliśmy również El Port de la Selva. Urocze portowe miasteczko. Podobnie jak w Cadaques jest tutaj wielu turystów z Francji. Wszędzie tutaj dominują kocie futrzaki.
jak również zwiedziliśmy Sant Pere de Rodes - dawny klasztor benedyktynów, położony malowniczo w górach. W drodze powrotnej udało nam się jeszcze odnaleźć Cala Amettler - jedno z bardziej urokliwych miejsc charakterystycznych dla skalistego wybrzeża Costa Brava. Niestety musieliśmy się cieszyć widokami nad poziomem morza - woda była zbyt wzburzona. Ostatniego dnia popłynęliśmy w rejs do Tossa de Mar. Wyruszyliśmy z Lloret de mar - jednego z najbardziej imprezowych miejsc na wybrzeżu. Sam zamek bardzo malowniczo położony na skalistym wybrzeżu, jest niestety zdominowany przez tłumy turystów.
Na szczęście oddalając się od zamku i plaży panował coraz większy spokój.

Barcelona, Hiszpania(2)
1pix użytkownik baracuda77 odległość 0 km 1pix
Antonio Gaudi & Joan Miro
1pix użytkownik muczacza odległość 0 km 1pix
Barcelona 2015 - Casa Mila (La Pedrera)
1pix użytkownik achernar-51 odległość 1 km 1pix

olazim użytkownik olazim(wpisów:2265) dodano 06.01.2013 18:30

Dziś wpadłam na tę galerię,świetna,bardzo urocze miejsca do oglądania-pozdrawiam.

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6134) dodano 19.09.2012 21:20

Chętnie wróciłabym do Katalonii. Piękny region i mam duży niedosyt bo zaliczyłam tylko, te najbardziej znane miejsca. Figureas to jakby odmienny kosmos a Tossa niezwykle urokliwa. Pozdrawiam :)

tama użytkownik tama(wpisów:2998) dodano 18.09.2012 11:30

Ostatnie zdjęcie ciekawe, plaża z widokiem na takie mury. Krajobrazy zróżnicowane, a Dali jak to Dali - dziwny jak ten jego wąsik ;) Pozdrawiam :)

grace użytkownik grace(wpisów:3357) dodano 18.09.2012 09:53

Bonus swietny:) Takie festiwale niewatpliwie dodaja uroku odwiedzanym miejscom, bo pozwalaja przeniesc sie w czasie:) Pozdrawiam.

adix użytkownik adix(wpisów:21) dodano 18.09.2012 09:35

Dziękuję za komentarze :) Nas bardzo zachwyciły te festiwale, nie mieliśmy o nich pojęcia - wyszło zupełnie przypadkiem :) ot taki bonus.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 18.09.2012 00:15

Już wczoraj oglądałam Twoją galerię z wielkim trudem, przez problemy z serwerem.
Dodałam nawet komentarz, niestety poszedł w niebyt, więc sobie odpuściłam i wróciłam teraz.
Miasteczka które tu zaprezentowałeś są pełne uroku. Lubię takie rozleniwione miejscowości, gdzie czas płynie innym trybem.
Szczególnie spodobało mi się Castellfollit de la Roca, ze względu na wspaniałe położenie. Mieszkańcy domów nad urwiskiem muszą mieć niesamowite widoki z okien.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7241) dodano 17.09.2012 23:55

Katalonia jest cudna, z chęcią bym tam znowu pojechał. Pozdrawiam.

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 17.09.2012 23:46

Pięknie tam :)Pozdrawiam :)

adix użytkownik adix(wpisów:21) dodano 17.09.2012 13:52

Dziękuję serdecznie za opinie :)

pipol użytkownik pipol(wpisów:9025) dodano 17.09.2012 10:40

Miła dla oka galeria. Pozdrawiam

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3640) dodano 16.09.2012 17:10

Katalonia na Twoich fotkach wygląda super. Widok miasteczka na 13 rewelka. Jeżeli ktoś doda jeszcze jakąś galerię, to sobie odpuszczę. Przebrnięcie przez jakąkolwiek galerię graniczy z cudem.