Dzień w Berlinie zaczynamy bardzo wcześnie - 6 rano. Zostawiamy bagaż w hotelu i zaczynamy wycieczkę niedaleko oddalonego Pałacu Charlottenburg. Jest jeszcze bardzo wcześnie, brak jakichkolwiek turystów, co zdecydowanie umila spacer. W Parku karmiliśmy kaczki :) dla wiewiórek niestety już nic nie było. Jeszcze jedna perspektywa, Pałac nie jest duży - do środka nie wchodziliśmy. Po zameldowaniu w hotelu udajemy się na spacer aleją lipową. Ruszamy więc spod kolumny zwycięstwa w kierunku Bramy Brandendurskiej.
Architektura robi wrażenie. I tu również można było spotkać zwierzątka. Na koniec dnia mamy umówioną wizytę w Reichtagu, nie chcąc się spóźnić jesteśmy trochę wcześniej. Należy pamiętać aby wcześniej zarejestrować wizytę przez internet. Parlament to przede wszystkim połączenie dwóch światów - zabytkowego i bardzo nowoczesnego. Więcej można usłyszeć w audioguide, który jest również w języku polskim. Na koniec dnia udajemy pod katedrę berlińską. Relaksujemy się przy złocistym piwku :) Kolejny dzień rozpoczynamy od wizyty w Parku Sanssouci w Poczdamie.
Nie będziemy oryginalni, na mnie i żonie Poczdam zrobił wrażenie zanim jeszcze dotarliśmy do parku. Cały park udało się nam przejść na piechotę. Pałac Neue Kammern czyli oranżeria A tutaj nowa oranżeria wybudowana za czasów Frederyka Wilhelma IV Nowy Pałac.
Jedna z latarni Ostatni punkt programu i do autobusu - nogi dosłownie włażą nam w tyłek. Ze swojej strony wszystkim polecam wynajęcie roweru i zwiedzanie parku jednośladem. Trochę romantyzmu na koniec dnia dzisiejszego. Ostatni już trzeci dzień zaczynamy z wizytą na jednym z targów staroci w Berlinie. Można tutaj kupić dosłownie wszystko. Targi staroci są bardzo popularne w Berlinie, są w niemal każdej dzielnicy.
Nie kupiliśmy nic niestety. Przywieźliśmy tylko parę fotek :) Następnie udaliśmy się do ogrodów świata Marzahn.
Cóż mam pisać, ogrody nie zrobiły na nas wrażenia. Widać nie jest to rzecz która nas fascynuje Szybko stamtąd uciekliśmy. Udajemy się teraz w miejsce bardzo kontrastowe do poprzednich. Jedna z kamienic Berlina która miała zostać wyburzona, ostatecznie została zaadoptowana przez pewną grupę ludzi. Ludzie Ci założyli inicjatywę artystyczną, a kamienica stała się domem sztuki
Działa tu teatr Eksponatami muzeum są zwykłe rzeczy znalezione na ulicy. Panuje tu totalna abstrakcja. Wstęp jest bezpłatny, ale można zostawiać datki w rozmieszczonych gdzieniegdzie puszkach. Klimat jest specyficzny. Wszechobecne grafitti i odór moczu mogą sprawić że nie każdy będzie zadowolony z wizyty, mnie jednak to miejsce bardzo zaintrygowało. Na zdjęciu główna sala wystawowa.
Teraz już jeden z ostatnich punktów programu. Mur berliński. Słyszał o nim chyba każdy. East side galery jest galerią obrazów i grafitti malowanych na symbolicznym murze. Mur berliński tędy nie przebiegał. Jego charakter jest symboliczny Malują tutaj artyści z całego świata A sama galeria została wpisana pod ochronę zabytków.
Wracając jeszcze fotka z pociągu intrygującego mnie obiektu. I ostatni punkt. Checkpoint Charlie. Miejsce dawnej kontroli granicznej pomiędzy NRD i Berlinem zachodnim. Zrezygnowaliśmy ze zdjęc z pseudo żołnierzami i tłumem turystów. Po przeczytani i obejrzeniu historii tego miejsca na tablicach informacyjnych rozpoczęliśmy nasz powrót do domu.

Krótki berliński spacer majowy
1pix użytkownik doracz odległość 0 km 1pix
Wielki,  wielki jest Berlin. . .
1pix użytkownik achernar-51 odległość 0 km 1pix

martafryka użytkownik martafryka(wpisów:1619) dodano 20.09.2012 01:11

ciekawie :)

lola310889 użytkownik lola310889(wpisów:173) dodano 19.09.2012 23:34

Bardzo podoba mi się Twój Berlin, niedawno jeszcze spędziłam w nim kilka chwil a zawsze coś mnie w nim zachwyci :)

adix użytkownik adix(wpisów:21) dodano 19.09.2012 11:53

Dziękuję za odwiedzimy :) Dom sztuki nazywa się Tacheles. Polecam serdecznie.

grace użytkownik grace(wpisów:3357) dodano 19.09.2012 11:33

Mnie tez zaciekawila ta kamienica - swietny pomysl, ma klimat:)
Na targu staroci tez bym chetnie pogrzebala, bardzo lubie takie miejsca. Urozmaicona wyprawa:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 19.09.2012 10:56

Interesującą wycieczkę sobie zrobiliście.
Najbardziej zaciekawiła mnie berlińska kamienica. Jeszcze nie widziałam nigdzie tego miejsca, a jest naprawdę odlotowe. Takiemu miejscu i ludziom którzy tworzą to miejsce warto by poświęcić osobną galerię.
Takich zwierzaków jak na 8 jest u mnie zatrzęsienie, całe stada można obserwować wszędzie gdzie jest choć skrawek trawy.