Impreza  trwała  trzy  dni  a  loty odbywały  się rano i  wieczorem  Balony  startowały  w  zależności  od  kierunku  wiatru  z lotniska  aeroklubu  lub z  parku  w centrum  miasta Ekipy  startujące  były  bardzo  dobrze  zorganizowane i  nie  potrzebowały  dużo miejsca  by wystartować W  związku  z tym że postanowiłem  polecieć w  sobotę rano, do Olsztyna  przyjechałem w piątek  po południu  by  znaleźć nocleg i obejrzeć  wieczorny  start  Założyłem że  lot o wschodzie  słońca  będzie bardziej  widowiskowy Przy  wieczornym  starcie  miałem  mieszane odczucia,  a  co będzie  jak  będę  się bardzo  bał W  Baśce  Wilki  śpiewają  jak konie  w galopie  i jak  jacht pod pełnymi żaglami, ja bym dodał jeszcze  jak  balony  na niebie Pogoda  i publiczność  dopisały, gorzej  z organizatorami trochę  im  ta  impreza  wyszła  z pod kontroli  ale   widowisko i  wspomnienia  są  super
  W  niebo   wzbijają  się kolejne  balony i  wszystkie  co łatwo  było przewidzieć lecą w  jedna stronę Mimo że  trawnik  nie  imponował  powierzchnią całkiem sprawnie  około  30  balonów  wznosi się po kolei do  góry, emocje  rosną  również  wśród oglądających   W  ruch  poszło  wszystko  co jest  w stanie  robić  zdjęcia W  zawodach brali udział  sąsiedzi z  za  wschodniej i  północnej granicy Startują już ostatnie  załogi balonów Musze  znaleźć organizatorów  by ustalić  warunki  rannego lotu i  dowiedzieć się  jaka  jest trasa  wieczornego lotu bo mam  zamiar towarzyszyć im  w  czasie  zawodów i lądowania To  był mój  pierwszy kontakt  z  balonami i  nie  wiedziałem rzeczy oczywistych   chociażby takich  jak  kierunek lutu  Balony  lecą  z  wiatrem ale  ja  również  nie  znam terenu i  układy  dróg w Olsztynie Pojechałem  za  samochodami  które  maja  za zadanie  odebrać  balon z  załoga po wylądowaniu Ta  załoga  miała  okazje przewieść  naszego Prezydenta  jako  prezent urodzinowy  jeszcze  nie  wiedziałem  że rano  tez będę  stał  w tym samym koszu  co Prezydent
Balony  bardzo  szybko   zaczęły znikać z  oczu  czas ruszyć ich  śladem Niektórzy  są  bardziej przesądni Lot  o  zachodzie  słońca  ma  swoje  uroki  ale jeszcze  trochę i  będzie  ciemno   Jednak  rano mamy możliwość  dłuższych lotów Jest  sobota  rano To  moja  ekipa a ja  jestem  zdenerwowany  jak  przed  wizytą  u  stomatologa W  imprezie  brał udział tez sterowiec
Jest  chłodno i  prawie  bezwietrznie  (wiatr około 5m/s)  startujemy  jako  jeden  z pierwszych  załóg Chwila prawdy Jesteśmy  nad  wieżami kościołów (około  50 m)  i  żadnych  negatywnych  emocji  związanych  z  wysokością
 Rewelacja  JA  SIĘ NIE  BOJĘ !!!
W  koszu jest nas trzech jest  bardzo  ciasno  Z trudem  mogę  zmieniać obiektywy i się rozglądać Lecimy  nad zabytkami i budzącym się Olsztynem Na  niebie  towarzyszą nam  inne balony Tak  wygląda  Olsztyn o świcie
Właśnie  dlatego  chciałem  lecieć rano Architektura  widziana  z  góry przy   świetle  wschodzącego słońca wygląda  ładnie Powoli opuszczamy  centrum i za  chwile  będziemy lecieć  nad  dzielnica  domków  jednorodzinnych Trochę   się  wzbiliśmy ale  wiatr  jest  na tej  wysokości  zbyt  duży więc zniżymy lot, szkoda
Domki  wyglądają jak makieta Mimo  wczesnej pory i   soboty  na  gankach  stoją  całe rodziny a  dzieci do nas machają Dobrze że  mamy  trzy duże butle gazu  bo jest  tu  sporo jezior  i musimy je przelecieć Całe balonowe towarzystwo  zostało  w tyle Właśnie  dla takich  widoków  warto  lecieć  w czasie  takich  zawodów
jw. Lecieliśmy nad  centrum miasta i przedmieściami jednak  lot nad terenami rolniczymi  jest najciekawszy Szkoda że  w  koszu jest tak  ciasno, nie  mogę rozglądać się na boki a drugi obiektyw  trzymam pod pachą Niektóre  załogi przygodę kończą bardzo szybko ,  my ciągle  dobrze się bawimy
Ciągle podziwiam piękne  widoki  Lot balonem  to czysta przyjemność i już  zaczyna mi brakować   adrenaliny Po dwóch godzinach  zaczynamy  szukać odpowiedniego  miejsca  na  lądowanie , wbrew pozorom nie jest to takie proste Musi  to  być miejsce bez drutów wysokiego napięcia i z  dobrym  dojazdem dla  samochodu który  mam nadzieje że za nami jedzie Ruszyliśmy  rano pogoda jest ładna   gaz  jeszcze  mamy   wiec  jesteśmy dość  wybredni  w doborze miejsca  do lądowania
Niestety  wszystko  co  dobre  kiedyś  się kończy tak jak i ten lot Przeżyłem  bardzo  ciekawą przygodę  zobaczyłem naszą ziemię z  trochę innej perspektywy Jestem  bardzo  zadowolony
Dziękuje  za wspólny  lot  Gimper

1pix użytkownik mieczysaw odległość 0 km 1pix
Olsztyńska przechadzka (1)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6141) dodano 29.09.2012 17:57

Paweller : :) Dzięki!!! Będę to miała na uwadze ;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7578) dodano 29.09.2012 00:30

Małgoś - musisz się kiedyś przełamać, ja w Ciebie wierzę:)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6141) dodano 29.09.2012 00:16

No to sobie polatałeś i spełniłeś marzenie. Fajnie :) Czasem nachodzi mnie myśl, że w balonie bałabym się mniej ale chyba noe odważę się tego sprawdzić ;) Pozdrawiam

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 27.09.2012 21:39

Fajna relacja.
Nigdy nie leciałam balonem (niestety).
Piękne widoki i zapewne duże przeżycie.
Kiedyś się skuszę.

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 27.09.2012 08:51

Ale frajda,tylko pozazdrościć.Takie imprezy odbywają się co roku w moich okolicach,brakuje mi jednak odwagi żeby wzbić się w gore:)))
Bardzo fajna relacja:))Pozdrawiam:)))

Zapraszam do mnie w przyszłym roku:)))http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=14400

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7578) dodano 26.09.2012 23:02

Ciekawy sposób na zwiedzanie, podoba mi się. Widoki z góry zawsze są fantastyczne, jest co podziwiać. Może Olsztyn nie jest jakimś super pięknym miastem, ale zobaczyć je z góry było naprawdę warto.

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:2352) dodano 26.09.2012 22:19

Też latałem, 4 lata temu, w Egipcie, za pół Twojej ceny.
Też fajnie było. Pozdrawiam.

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 26.09.2012 22:10

Ciekawa atrakcja. W Pile też organizowane były zawody balonowe, ale zdecydowanie mniej balonów było na niebie.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7342) dodano 26.09.2012 21:58

No wiesz co!? Baśka miała fajny biust... piękny jak balony na niebie? :-))))
Bardzo fajna sprawa ten lot, nad jeziorami, polami, lasami, rzekami, widoki naprawdę piękne, przeżycia zapewne też ... Pozdrawiam :-)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4834) dodano 26.09.2012 21:35

Fajna przygoda. pozazdrościć

pipol użytkownik pipol(wpisów:9082) dodano 26.09.2012 21:05

Fajna przygoda. Pozdrawiam.

halszka użytkownik halszka(wpisów:2671) dodano 26.09.2012 20:55

Lot balonem to jednak super przygoda:)) Widoki z góry wspaniałe i na miasto,i za miastem:)))
Fajnie,że pokonałeś strach i nie pogubiłeś obiektywów:) Pozdrawiam!