Wyglądając o świcie z okna staromiejskiej kamienicy, widzimy wschód słońca nad klasztorem dominikanów.  Z okien po przeciwnej stronie budynku mamy widok na ulicę Jezuicką, Archikatedrę i ..... ...Wieżę Trynitarską. Kiedy zrobiło się jasno, wyraźnie widzimy dachy klasztoru dominikanów.. ..i kościół dominikanów. Zwiedzanie miasta chcemy rozpocząć od Zamku. Schodzimy tam po schodach przez Zaułek Panasa.
Zaułkiem schodzimy na Podwale, skąd widzimy lubelski Zamek. Z Podwala wchodzimy schodami ... .. na most łączący Stare Miasto z Zamkiem. Docieramy do krańca ulicy Grodzkiej. Z mostu podziwiamy zabytki .. .. i kierujemy się w stronę Zamku.
Stąd podziwiamy Stare Miasto. Zaglądamy też na jego dziedziniec. Po przeciwnej stronie od Starówki, w pobliżu wzgórza Czwartek, widzimy Katedrę prawosławną. Z Placu Zamkowego podziwiamy Zamek w całej okazałości. Ulicą Kowalską.... ...schodami przez Zaułek Hartwigów docieramy do Starówki.
Spacerujemy zaułkami, zaglądamy na podwórza. Nie możemy się zdecydować czy na Rynek wyjść ulicą Ku Farze.. ..czy Rybną. Ostatecznie docieramy do Rynku, gdzie podziwiamy piękne kamieniczki.
Przed nami Trybunał... .. z reliefem w tympanonie. Z Rynku idziemy w stronę Placu Po Farze. Po drodze zaglądamy na podwórza kamienic, skąd obserwujemy Rynek. Plac Po Farze otoczony jest kolorowymi kamieniczkami. Znajduje się tutaj eklektyczny Dom Michelisowej, gdzie w latach 1925-1929, mieszkał i pisał swoją pracę magisterską Prymas Tysiąclecia Kardynał Stefan Wyszyński. Makieta stojącej tu niegdyś Fary.
Zaglądamy jeszcze na podwórze przy Grodzkiej. Następnie zwiedzamy klasztor dominikanów, obecnie teatr. Wracamy Złotą w stronę Rynku. Obiad w stylowej restauracji..
Przez Bramę Trynitarską chcemy dotrzeć do Archikatedry. Po drodze stara furta.. ..i nawiedzone okno. W Archikatedrze urzeka nas między innymi krzyż Chrystusa.. .. i organy na chórze. Podziwiamy fasadę budowli.
Przez ulicę Królewską,.. ...przez odnowioną Bramę Krakowską wracamy w obręb murów miejskich. Zapadał już zmierzch kiedy dotarliśmy do szopki bożonarodzeniowej. Podziwiamy Starówkę przy świetle latarni ulicznych. Zeszliśmy ponownie na Podwale, obejrzeć stąd kościół dominikanów.
Wracamy zaułkami na odpoczynek. Jutro zwiedzanie miasta chcemy rozpocząć od Krakowskiego Przedmieścia.

Lublin- starówka
Lublin 3 - Stare Miasto
1pix użytkownik popekpawel odległość 0 km 1pix

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 06.11.2012 15:56

Bardzo ładne stare miasto :)Pozdrawiam :)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 01.11.2012 23:09

Fajna, wszechstronna prezentacja lubelskiej starówki.

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3329) dodano 01.11.2012 17:18

Lublin staje się modny. I dobrze, bo zasługuje na to. Sporo fajnych fotek z miejsc, po których człapałem.

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 01.11.2012 13:09

Jak widac Lublin ma wiele do zaoferowania, ladna prezentacja.
Podobaja mi sie odnowione budynki, ale i te z odpadajacymi tynkami maja wiele klimatu. Dziekuje za sympatyczny spacer. Pozdrawiam:)

piotr54 użytkownik piotr54(wpisów:788) dodano 01.11.2012 11:38

Piękna starówka, ciekawe kadry.

halszka użytkownik halszka(wpisów:2636) dodano 01.11.2012 09:57

Dzięki za wspaniały spacer po Lublinie "na dzień dobry" :) Pozdrawiam!