Naszą wędrówkę po Tatrach Zachodnich rozpoczynamy od Polany Trzydniówki. Czerwonym szlakiem kierujemy się w stronę Trzydniowiańskiego Wierchu. Czas przejścia to 2 h. Szlak ten chyba jest mniej uczęszczany, większość ludzi kierowała się w stronę Polany Chochołowskiej, a tutaj spotkaliśmy jedynie parę osób. Podejście całkiem spoko, a widoczki zaczynają się robić coraz ciekawsze. Pogoda jak na razie jest OK, oby tak dalej:) Tatrami Zachodnimi zacząłem interesować się od momentu, kiedy wróciłem z pierwszej mojej wyprawy - na Zawrat.
Znajomi, którzy już tu kiedyś byli, bardzo polecali i zachęcali do pójścia w te rejony. Więc oczywiście musiałem się tu wybrać:) Wchodzimy coraz wyżej i już widać Trzydniowiański Wierch. Ale niestety, pogoda zaczyna się szybko zmieniać. Chmury z dwóch stron nadciągają w zawrotnym tempie, prawie można ich dotnąć.
Ale nic, może to tylko chwilowe, mijamy Trzydniowiański Wierch (1758 m n.p.m.) i idziemy dalej zielonym szlakiem w stronę Kończystego Wierchu. A pogoda w dalszym ciągu się nie poprawia, widoczność na 30 m. Słychać stukot kijków, ale ludzi jakoś nie widać. Powoli dochodzimy do Kończystego Wierchu:) Już widać szczyt. I jesteśmy na górze (2002 m n.p.m.) A tu widoki ..., hm, a miało być tak pięknie:) Schodzimy czerwonym szlakiem trochę w dół. Jesteśmy na Starorobociańskiej Przełęczy. Tego tłumaczyć pewnie nie trzeba. Mały postój i ruszamy dalej.
Aż nagle, patrząc w stronę słowacką, chmury zaczęły się od dołu rozchodzić:) Aż widać, jak sobie lecą. Trzeba było łapać chwilę i cykać fotki. Widok niesamowity, jakby nagroda za ten spacer w chmurach:) Ale już po chwili widoczny jeden z Raczkowych Stawów powoli znika z pola widzenia. I powoli wszystko wraca do normy. Dla takich jednak chwil warto chodzić po górach. Więc idziemy dalej, cel wyprawy już tuż, tuż.
Starorobociański Wierch ma 2176 m n.p.m., więc znowu lekkie podejście mnie czeka:) I jesteśmy już na Starorobociańskim Wierchu - cel osiągnięty, ale widoków brak i do tego zrobiło się bardzo zimno. Więc schodzimy i idziemy w kierunku Siwej Przełęczy. Niestety, widoczność w dalszym ciągu bardzo ograniczona, a miałem taką nadzieję, że zobaczę te piękne szczyty Tatr Zachodnich. Cały tydzień planowania, sprawdzania pogody i taka niespodzianka. Ale to jest dobra lekcja na przyszłość, góry są piękne i jednocześnie nieprzewidywalne, człowiek nabiera tu pokory.
Dochodzimy do Siwej Przełęczy. Nagle chmury znowu się podniosły i ukazały się nam w dole Siwe Stawki:) Patrząc w drugą stronę widzimy w tle Ornak. Ale szczyty były cały czas w chmurach. Przed chwilą właśnie tam byliśmy. Od Siwej Przełęczy czarnym szlakiem kierujemy się w stronę Doliny Chochołowskiej. No cóż, trzeba przyznać, że Dolina Starorobociańska również pokazała piękne swe oblicze.
Po prawej stronie widoczny Ornak (1854 m n.p.m.). Następnym razem jak tu wrócę, to i tam pójdę. Takie widoki to coś dla mnie, nadal aktualne jest pytanie, czemu mnie tu wcześniej nie było:) Powoli zbliżamy się do końca, a szczyty dalej w chmurach. Cóż mogę powiedzieć na zakończenie? Chyba tylko tyle, że miało być tak pięknie, a ... było cudnie:) Czegoś takiego to właściwie się nie spodziewałem, wyprawa była rewelacyjna. Choć mało widziałem, to jednak cieszę się, że przeszedłem ten szlak. Naprawdę było warto:) Dziękuję za uwagę.

TATRY ZACHODNIE - Starorobociański Wierch
1pix użytkownik paweller75 odległość 1 km 1pix
Tatry Zachodnie - Trzydniowiański Wierch

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 03.04.2013 22:44

Tesa31 - dzięki:) Klimat tej wyprawy był naprawdę niesamowity, mimo że trochę zmarzłem i mało co widziałem, to i tak byłem happy, spacer w chmurach był the best:)

tesa31 użytkownik tesa31(wpisów:123) dodano 03.04.2013 16:22

Niesamowity klimat...magia gór w każdym calu,przepiękna relacja:))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 15.11.2012 00:56

Jacku - może to i zasługa panującej aury, ale prawdę mówiąc, cykanie fotek ludziom nie jest moim motywem przewodnim. Staram się, aby wogóle ich nie było widać, dlatego może tak bezludnie to wygląda:)
Cieszę się, że zajrzałeś i również pozdrawiam.

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:858) dodano 14.11.2012 17:09

Az dziw bierze, że w Tatrach tak bezludnie, ale to chyba zasługa jesieni. Piękne zjęcia. Pozdrawiam.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 07.11.2012 23:49

Herika - nie sposób się z Tobą nie zgodzić, chmury w takich okolicznościach mają niepowtarzalny urok. Przyznam, że spacer mój był mega rewelacyjny i mimo, że brakowało widoczności, to i tak byłem happy, że się tam wybrałem:) Cieszę się, że galeria Ci się spodobała:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 07.11.2012 23:35

Izka - no trochę szkoda, ale i tak fajnie było. Za rok się tam wróci, więc może coś więcej uda się zobaczyć:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 07.11.2012 20:25

a ja tam uważam, że i chmury i mgła mają swój urok:) bardzo fajna galeria, ładne zdjęcia, miło więc spacerowało się z Tobą:) szkoda tylko, że siedząc na tyłku przed monitorem a nie tonąc we mgle;)

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 07.11.2012 14:17

szkoda,że mgła zabrała Wam radość oglądania widoków... ale też jest moc :-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 06.11.2012 23:31

Nola76 - oj podobało się i to bardzo. Może zbyt dużo nie widziałem przez te chmury, ale wyprawa była przednia. Tego, co nie udało mi się zobaczyć, nadrobię w przyszłym roku, może pogoda bardziej dopisze:).

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 06.11.2012 23:27

Najważniejsze, że Tobie Paweł się podobało:) i to mimo niezbyt sprzyjających okoliczności. Fajny taki spacer w chmurach, jednak czasem chciałoby się coś więcej zobaczyć:) będziesz miał powód, żeby tam jeszcze wrócić i przejść ten szlak w piękny słoneczny dzień, choć może wtedy nie będzie już tak klimatycznie i tajemniczo...

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 06.11.2012 23:16

Afrodyto - też bym nie żałował:) Ale co by nie było, to Ornak w przyszłym roku też będę chciał zaliczyć.

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4032) dodano 06.11.2012 22:29

Lazłam tam w 2008 roku. Na Siwej Przełęczy miałam dylemat, czy iść na Starobociański, czy na Ornak. Wygrał Starobociański i nie żałowałam.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 06.11.2012 18:24

Wielkopolanko - bardzo dziękuję, fotka 21 dla mnie również najlepsza:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 06.11.2012 17:38

Miałem farta, dokładnie to była niedziela, 21.10.2012 r. Wypad na 1 dzień, w sumie 8 godzin jazdy samochodem, 7 godzin wędrowania, od Kasprowego po Dolinę Kościeliską. Warto było jechać:)

satan użytkownik satan(wpisów:3075) dodano 06.11.2012 17:32

Jak to był weekend 20-21.X. to miałeś fart sezonu, bo to był najpiękniejszy weekend jesienny, tej jesieni ;-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 06.11.2012 17:19

Romana - myślę, że w tym miesiącu zapodam, najpierw muszę jednak zrobić segregację fotek, a trochę ich jest:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 06.11.2012 17:16

Martafryka - dziękuję i pozdrawiam:)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1826) dodano 06.11.2012 09:52

Piękna górska przygoda! dużo wspaniałych widoków! wyróżniam zdjęcie nr 21. Bardzo bardzo podobało się! pozdrawiam serdecznie:))))

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 06.11.2012 01:24

Paweł - mam nadzieję, że nie każesz nam długo czekać na relację z wyprawy na Czerwone Wierchy ;)

martafryka użytkownik martafryka(wpisów:1619) dodano 06.11.2012 01:03

wspaniałe :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 23:58

Satan - no właśnie, z tym trzeba się liczyć, ale tych widoków mimo wszystko brakowało. Za to na kolejnej mojej wyprawie - na Czerwone Wierchy - dwa tygodnie temu, pogodę miałem rewelacyjną, lepszej nie mogłem trafić:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 23:47

Babuch - tak to już bywa, że idąc w góry nie zawsze trafi się na takie warunki pogodowe, jakie byśmy chcieli. Trzeba cieszyć się z tego, co jest:) Po tej wyprawie, jak zobaczyłem w książce o Tatrach, jakie widoki mnie ominęły, to od razu pomyślałem sobie, że w przyszłym roku muszę tam wrócić. Więc plan już jest, tylko fajnie by było, co by pogoda na te górskie wyprawy bardziej dopisywała:)

satan użytkownik satan(wpisów:3075) dodano 05.11.2012 23:40

No i brawo! Tak też jest w górach...nawet częściej tak, niż inaczej ;-)

Zdobyłeś szczyt do jakiejś tam korony, bo Starorobociański, to najwyższy szczyt w polskiej części Tatr Zachodnich ;-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 23:18

Doracz - dzięki za wizytę, spacer w chmurach był rewelacyjny:) Pozdrawiam.

babuch użytkownik babuch(wpisów:990) dodano 05.11.2012 22:34

Witaj Pawle. Rano oglądnęłam na prędziutko, teraz napawałam oczy dłużej tymi widokami. Twoja aura na tym szlaku przypomina mi podobną gdy szłam do DPSP przez Świstówkę. Wiem z internetu i opowiadań innych jak powalające są tam widoki. Ale ja również, podobnie jak Ty tego wtedy nie doświadczyłam. Wygląda na to, że Tatry dla "pierwszaków" swoje podwoje odsłaniają chyba przy następnej tam wizycie. Gdy moim celem był szczyt Wołowca, on również przyodział się w chmury. Ja próbuję znowu we wrześniu. Może wtedy Tatry będą łaskawsze. Nie mniej czy w słońcu, czy w deszczu można oczy i duszę uraczyć pięknem do następnej tam wizyty.
Pozdrawiam serdecznie i czekam niecierpliwie na relację z październikowego wypadu na Czerwone Wierchy. HEJ!!!!!

doracz użytkownik doracz(wpisów:1014) dodano 05.11.2012 22:15

Piękny spacer w górach i chmurach. Pozdrawiam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 18:32

Tama - ja też tak kiedyś mówiłem i w końcu, jak połknąłem bakcyla, to teraz o niczym innym nie myślę, jak tylko o tych pięknych górach. Tak mi się spodobały, że szok. Cały czas wertuję mapy, przeglądam galerie i oglądam filmy, oczywiście wszystko a konto przyszłych wypraw:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 18:22

Surykatko - pięknie to mało powiedziane:) Bardzo liczyłem na to, że te chmury całkiem się rozejdą, ale niestety, jeden moment i znowu cała okolica była nimi pokryta. Więc za dużo to nie było dane mi zobaczyć, ale Tatry Zachodnie są piękne i na pewno tam wrócę. Może uda mi się zobaczyć trochę więcej:)

tama użytkownik tama(wpisów:2980) dodano 05.11.2012 18:07

Pewnie, że warto. W takich górach dawno mnie nie było ale wiem, że tam pojadę. Piekne mamy te góry, pozdrawiam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 18:07

Halszka - tak, bonusy z tego wszystkiego były najlepsze:) Nie ma co zazdrościć, tylko trzeba jechać. Ja się naoglądałem pięknych galerii i w końcu pojechałem. Teraz zastanawiam się cały czas, czemu tak późno:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 17:58

Marcin1980 - trasę bardzo polecam, widoki rewelka:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 17:55

Chipsik - wcale Ci się nie dziwię, teraz też bym nie wybrał, w każdym razie warto było coś takiego zobaczyć na własne oczy. Takich doświadczeń, jak Twoje, to oczywiście nie miałem, ale jedno jest pewne, mnie się bardzo podobało:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7088) dodano 05.11.2012 17:54

O super,że byłeś na Starorobociańskim! Prawda,że pięknie tam? :-) Gdyby odsłoniło Ci się całkiem, byłoby jeszcze cudniej, ale uchylenie tego rąbka tajemnicy też jest ekscytujące! Czasami może nawet bardziej... Jest po co tam wrócić, by zobaczyć więcej, inaczej...Będziesz teraz tęsknić, oj będziesz :-). Pozdrówki ciepłe przesyłam :-)

halszka użytkownik halszka(wpisów:2671) dodano 05.11.2012 17:48

Wspaniała wędrówka w chmurach,a i 'bonusy" się trafiły:)
Coś przeżył,zobaczył,nawdychał się to Twoje i nikt Ci tego nie zabierze,
a my cepry możemy tylko zazdrościć:) Pozdrawiam!

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 17:42

Dispar - doznania były niesamowite, kiedy to wszystko w dole się odsłoniło. Już byłem dość zrezygnowany, że nic nie widać, a tu nagle taki bonus. Takie chwile pamięta się przez długie lata:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 17:36

Caprio72 - miło, że zajrzałeś. Fajna sprawa taki spacer:) Pozdrawiam.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 17:35

Piotr54 - gdybym wiedział, że nic nie będzie widać, to bym pewnie miał duże wątpliwości, czy iść w góry, ale dzięki temu, że się niczego nie spodziewałem, to zaliczyłem super wyprawę:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 17:30

Popekpawel - dzięki za wizytę. Przyznam, że faktycznie, klimat był rewelacyjny. To czego nie zobaczyłem, nadrobię następnym razem.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 17:27

Arla - mnie też się takie wędrowanie spodobało i to nawet bardzo, w każdym razie było fajnie:)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1917) dodano 05.11.2012 17:05

piękna trasa, i widoki przepiękne. Następnym razem trzeba będzie się wybrać.

chipsik użytkownik chipsik(wpisów:444) dodano 05.11.2012 16:48

Zawsze miałem rozterkę: lepiej pochodzić "w chmurach" czy mieć piękne widoki... ? Nigdy nie wybrałem... i to, i to jest piękne :) Największa " mglista zadyma" spotkała mnie nad Czarnym Stawem Gąsienicowym... stałem i chwilami końca ręki nie widziałem, a z żoną to się słyszeliśmy a nie widzieliśmy :) Pozdrawiam:)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5297) dodano 05.11.2012 15:19

Ale za to jak smakują takie chwilowe uchylenia kurtyny na piękno tego świata.
To prawie mistyczne doznania.
Odkrywa nam się w tych krótkich chwilach, prawdziwy cud.

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:989) dodano 05.11.2012 10:11

Spacer w chmurach - coś pięknego :)

piotr54 użytkownik piotr54(wpisów:788) dodano 05.11.2012 09:48

Piękna wycieczka mimo niezbyt sprzyjającej pogody.

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3544) dodano 05.11.2012 07:26

Chmury czy nie, wycieczka super, a klimat też całkiem fajny.

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 05.11.2012 06:13

Lubię takie mgliste wedrowanie ... wtedy zdjęcia wychodzą cudowne ... Ja doświadczyłam takiej scenerii na szlaku śląski dom - Polski Grzebień :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 05.11.2012 01:54

Romano - na początku to się wkurzałem, że nic nie było widać, a potem to byłem happy, że w takiej scenerii przyszło mi wędrować, bo właściwie to nie wszyscy mają to szczęście czegoś takiego doświadczyć:)

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 05.11.2012 01:48

Ja podobną przygodę z mgłą miałam na Kasprowym. Była tak gęsta, że chwilami baliśmy się, że zabłądzimy. Ale zgadzam się z Tobą - dla takiej przygody warto wybrać się na szlak.