Na Cap de Formentor jedziemy autobusem z Port de Alcudia. W październiku jeździły 2 dziennie, w sezonie być może częściej. Trasę około 15-20 km pokonujemy coś w godzinę. Przystanek końcowy znajduje się przy plaży, skąd czeka nas jeszcze krótka trasa - 12 km - aby dotrzeć do latarni znajdującej się na samym końcu przylądka Cap de Formentor. Można oczywiście pod samą latarnię dojechać samochodem, ale to bez sensu;) Playa de Formentor. Robimy parę fotek i ruszamy, bo przecież czeka nas kawałek do przejścia... Cap de Formentor to półwysep ciągnący się 20 km na północno-zachodnim krańcu wyspy. Skaliste klify oraz wzgórza porośnięte karłowatą roślinnością to idealne miejsce dla wielu gatunków ptaków i jaszczurek. To miejsce, którego nie można przegapić. Dla mnie jedno z najpiękniejszych widokowo miejsc na Majorce. Idziemy większość trasy asfaltem, bo jest szybciej i wygodniej, a że ruch nie jest jakiś duży, w końcu to październik, to nie trzeba nawet jakoś specjalnie uważać na mijające nas samochody.
Droga do Cap de Formentor biegnie zalesionym lasem, kolejno wąskimi serpentynami położonymi wysoko nad powierzchnią morza, skąd rozpościerają się zapierające dech w piersiach widoki:) W końcu przebija się przez tunel Mont Fumat i kończy na skalistym końcu wyspy - Cap de Formentor. My nie idziemy tunelem, tylko trasą nad tunelem. Co byśmy w tunelu zobaczyły?;) Droga już za nami. A takie widoczki przed nami. Trasa jest całkiem bezpieczna, są w końcu poręcze;) A my już coraz wyżej.
Cap de Formentor to półwysep ciągnący się 20 km na północnym zachodzie Majorki stanowiący przedłużenie gór Serra de Tramuntana.
 Jest to najdalej na północ wysunięty przylądek wyspy.
Pewnie jesteśmy teraz gdzieś w połowie tunelu. Schodzimy spowrotem na drogę. W tej części spaceru pogoda nam dopisuje, później było już więcej chmur niż słońca, ale nie padało;) Przez samych mieszkańców wyspy Cap de Formentor nazywany jest „miejscem spotkań wiatrów”. I faktycznie. W tym miejscu często dochodzi do wielu zawirowań, odbić wiatru od skalnych klifów - sternicy pływających w pobliżu jachtów muszą zachować szczególną ostrożność.
No jest pięknie:) Po drodze do latarni jest kilka punktów widokowych z mini parkingami. Więc przy każdym z tych punktów robił się oczywiście korek, ale nas do zupełnie nie obchodziło;) Na końcu Cap de Formentor znajduje się latarnia morska - el Far de Formentor, zbudowana w 1860 r. Jesteśmy na punkcie widokowym w pobliżu Cala Figuera. Tutaj pierwszy raz ujrzałyśmy latarnię i zobaczyłyśmy jak do niej jeszcze daleko!;) Ale jak się widzi cel wędrówki, to odrazu się jakoś lepiej idzie;) Widoczki na część bardziej lądową.
Droga do najdalej na północ wysuniętego fragmentu Serra de Tramuntana jest naprawdę bardzo widokowa. Polecam wszystkim odwiedzić ten zakątek Majorki. Patrzę sobie w dół;) I pstrykam zdjęcia;) Do latarni można dojść drogą asfaltową albo jednym z pieszych szlaków, które zresztą co jakiś czas przecinają się z drogą asfaltową. My szłyśmy trochę asfaltem, trochę po tych bocznych ścieżkach.
Szlaki piesze oznakowane sa drewnianymi tabliczkami  i prowadzą do dzikich malowniczych zatoczek, których nie widać jadąc samochodem. Tutaj właśnie odbiłyśmy na jeden z takich szlaków. To Cami Vel del Far, który prowadzi na sam kraniec półwyspu Formentor. Na szlakach pieszych zawsze można kogoś spotkać;) Już coraz bliżej celu. Tutaj pięknie widoczna kopuła latarni morskiej z 1860 r., usytuowanej na krańcu cypla. W 1951 r. wybudowano drogę łączącą latarnię z pozostałą częścią wyspy, znaną jako El Pi de la Posada.
Pionowo spadające w błękit morza skały zapadają głęboko w pamięci, pozostają w sercu. Do tego wszystkiego należy dodać niezwykłą majorkańską przyrodę. A strome klify sięgają tutaj podobno 400 metrów. Latarni nie można zwiedzać. Znajduje się tutaj mała restauracja i toaleta. :) Latarnia została odnowiona w 1993 r., o czym informuje nas ta oto tabliczka;) Ostatnie spojrzenie w dół i wracamy na przystanek autobusowy. Tym razem na stopa;) musimy zdązyć na ostatni autobus do Port de Alcudia.
To jest najsłynniejszy punkt widokowy Mirador des Colomer w drodze na Cap de Formentor. Dla nas niestety dostępny tylko przez szybę autobusu... Mirador des Colomer. Rozpościerają się stąd piękne widoki, m.in. na skałę Colomer. Mam nadzieję, że nie zanudziłam ciągłym widokiem wody i skał;)
Dziękuję i pozdrawiam:)

1pix użytkownik jotwu odległość 14 km 1pix
Majorka - Alcudia i Port de Alcudia

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 20.02.2018 00:01

Przemek znając Ciebie na pewno znajdziesz coś odpowiedniego:) pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 20.02.2018 00:00

Voyager jak bym jeszcze raz była w okolicy to pewnie też bym tam zajechała;) pozdrawiam:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6271) dodano 14.02.2018 15:55

A teraz to potrzebuje już tylko dobrej miejscówki. Pozdrawiam!

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4620) dodano 22.01.2017 23:18

Tak, miejsce jest na tyle fajne, że za każdym razem tam pojechaliśmy i ani jednego nie żałuję.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 22.01.2017 23:04

Bardzo fajne miejsce, widoki po drodze do latarni przepiękne:) pozdrawiam:)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4620) dodano 21.01.2017 15:25

To jest fajne miejsce, też byliśmy 3 razy :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 23.12.2012 18:35

Magdar dzięki:)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 17.12.2012 19:41

Bardzo malownicze wybrzeże .Pozdrawiam :)

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 12.12.2012 12:11

Ja też wolę jeździć w miesiącach mniejszego ruchu turystycznego, ale nie zawsze się udaje :-) chcieliśmy dojechać aż do latarni, ale już się ściemniało, trzeba było wracać do hotelu, a kawałek był, bo mieszkaliśmy w Callas de Mallorka (wschód wyspy)... za to zjechaliśmy w ciągu 2 dni naprawdę dużo miejsc : Palma De Mallorka, Valdemossa, Formentor, Manacor, Port de Soller, Deia, Fornalux. Byliśmy w Smoczych Jaskiniach i parku wodnym w Arenal. Na tydzień czasu, myslę,że nieźle... :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 10.12.2012 23:30

Izka dzięki za odwiedziny:) szkoda, że jak już byliście tak blisko nie pokusiliście się o przejażdżkę do latarni, napewno warto:) a turystów zdecydowanie mniej!:) dlatego raczej unikam okresu wakacyjnego na wyjazdy, jeśli to oczywiście możliwe;) są miejsca, gdzie niezależnie od pory roku jest dziki tłum;)

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 10.12.2012 13:13

w paździrniku pogoda na pewno super słoneczna nie była, ale za to pewnie mało turystów :-) coś za coś. Ja byłam tylko na punkcie widokowym Mirador des Colomer, do latarni nie dojechalismy. dlatego z miła chęcią obejrzałam dalszą trasę :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 18:13

Kapsell dzięki bardzo i pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 18:12

Chipsik dzięki za odwiedziny:)

Surykatka to był bardzo przyjemny spacerek:) przy takich widokach zresztą nie mogłoby być inaczej;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 18:10

Grace dzięki, że wpadłaś:) fajnie, że się podobało, choć Ty w tej swojej Australii masz takich widoków na pęczki;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 18:09

Margo sama wiesz, że bez samochodu tam nie dało się inaczej dostać;) my odrazu na samym początku założyłyśmy, że do góry idziemy na piechotę, a na dół zjeżdżamy na stopa. Ostatni autobus miałyśmy o 15.30 jakoś, więc bez szans, żeby w pół godziny wrócić;) pamiętam Twoją galerię:) dzięki niej wiedziałam jakie piękne widoki czekają mnie po drodze, no i przede wszystkim, że trzeba tam iść i zobaczyć na własne oczy:)

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 09.12.2012 16:13

Widoki pierwsza klasa.Pozdrawiam.

chipsik użytkownik chipsik(wpisów:444) dodano 09.12.2012 15:47

Piękne miejsce ! Tylko pozazdrościć... :) Pozdrawiam :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7300) dodano 09.12.2012 13:22

Piękne wybrzeże, te klify i zatoczki, no i fajne zielsko, a spacer taką trasą na pewno jest przyjemnością :-). Pozdrawiam :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 13:19

Piotr54 dzięki za odwiedziny:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 13:16

Zibid dzięki, że wpadłeś:) dokładnie jest tak jak mówisz, tam jest pięknie:) a ja zadroszczę wodospadów Krka, które przed chwilą sobie obejrzałam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 12:49

Konwalia miło, że wpadłaś i mogłaś sobie powspominać:) My nie miałyśmy wyboru, więc musiałyśmy poginać na górę, ale Margo i tak była lepsza:), bo jeszcze wracała na piechotę, a my już samochodem, a przejść jednego dnia 25 km to nie byle co... Na piechotę fajnie się idzie, bo można się co chwila zatrzymywać i kontemplować widoki:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 12:46

Skuza fajnie, że wpadłaś:) No podobało mi się tam, bez dwóch zdań!:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 12:45

Afrodyta dzięki za odwiedziny:) Sama byłaś, więc wiesz, że to piękna i bardzo różnorodna wyspa:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 12:44

Pipol tego dnia akurat z pogodą było słabo, w porównaniu do innych dni, ale i tak dobrze, że nie padało;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 09.12.2012 12:43

Paweł tam było w sumie mało takich miejsc, gdzie można było spaść z klifów, trzebaby się bardzo starać;) ale wiadomo, że jak można trzeba spojrzeć na dół:) Trasa do latarni jest naprawdę super, a latarnia wyjątkowo pięknie położona:) Wyprawa była bardzo udana, głównie też dzięki pięknej pogodzie, bo wyjątkowo nietypowo na październik przez 6 dni ani razu nie padało;) a jak byłam w tym roku w październiku na Majorce to padało codziennie...

grace użytkownik grace(wpisów:3357) dodano 09.12.2012 12:22

Bardzo ciekawe widoki, z pewnoscia warto zobaczyc je na wlasne oczy.
Kolor wody na 11 niesamowicie niebieski - lubie:)

margo użytkownik margo(wpisów:2557) dodano 09.12.2012 10:01

Widzę, że nie tylko ja lubię piesze wycieczki. Byłam w czerwcu, dzień był wtedy długi, autobusów też pewnie więcej jeździło dlatego przespacerowałam się w obydwie strony. Dobrze, że był to przedostatni dzień mojego pobytu, bo moje stopy bardzo boleśnie odczuły tę wyprawę.
Ale bąble szybko się pogoiły a wspomnienia pięknych widoków zostały. I oto właśnie chodzi.

piotr54 użytkownik piotr54(wpisów:788) dodano 09.12.2012 09:52

Widokowo Majorka zachwyca.

zibid użytkownik zibid(wpisów:2270) dodano 09.12.2012 09:41

dla mnie 35 jest the best - dobre w barwach
niesamowite wybrzeże tam jest - podróżowanie takimi drogami to istna przyjemność
zazdroszczę widoków

konwalia użytkownik konwalia(wpisów:3259) - Użytkownik usunięty. dodano 09.12.2012 06:55

Mnie też miło powspominać.
Ja dojechałam do latarni samochodem.Ciebie podziwiam,że chciało Ci się iść tyle km.
Widoki piękne.

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 09.12.2012 01:08

Widokowo ciekawe okolice,widać ze Cie zafascynowały:)Pozdrawiam:)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4225) dodano 08.12.2012 23:46

Z przyjemnością tam wróciłam (byłam w lipcu). Ja również polecam Majorkę, bo to rzeczywiście piękne miejsce.

pipol użytkownik pipol(wpisów:9050) dodano 08.12.2012 22:36

Miło powspominać. Pogoda nie powalała. Pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7472) dodano 08.12.2012 22:00

Nola, dobrze, że nie spadłaś z tego klifu, ale widoczek w dół całkiem fajny:) Fakt, Majorka kojarzy mi się właśnie ze słońcem, plażą i wodą, a tu całkiem coś innego można zobaczyć. Klify zarąbiste i ta latarnia też fajnie jest położona. Widzę, że wyprawa bardzo udana.