Szklarska Poręba wita nas mrozem, śniegiem i słońcem ale naszym celem jest Polana Jakuszycka chcemy spróbować jazdy na biegówkach a więc dobieramy odpowiedni sprzęt i wybieramy najłatwiejszą trasę- dla początkujących jeszcze tylko krótki podgląd jak robią to profesjonaliści narty  ustawiamy w rynnach, prawa ręka, lewa noga i do przodu na prostej jakoś idzie małe problemy pojawiają się przy konieczności ominięcia innego biegacza no bo trzeba opuścić rynnę  i przyśpieszyć a  do tego krok łyżwowy byłby w sam raz ale ta technika na razie poza moim zasięgiem /biegówki jakieś  takie długie są/
pierwsze upadki już za mną ale lądowanie w białym puchu nie jest złe dobiegliśmy / a raczej doszliśmy na nartach/ do stacji turystycznej Orle w 1754r. rodzina Preusslerów założyła tu hutę szkła, która była jedną z bardziej znanych na terenie Karkonoszy a znajdowała się w okolicy zasobnej w złoża kwarcu, drewno i wodę czyli podstawowe  składniki do produkcji szkła dla upamiętnienia tego faktu postawiono tu pomnik szklarza nasze narty i my gotowi jesteśmy na krótki odpoczynek
w schronisku Orle nabieramy sił na drogę powrotną spodobało się więc wrócimy tu jutro dzień co prawda krótki ale udało się jeszcze zobaczyć Wodospad Szklarki... w zimowej szacie nowy dzień, nowe wyzwania, wybieramy trasę Radiowej Jedynki -szlak zielony bo z opisu wynikało,że to będzie w sam raz dla nas /cyt. dla spacerujących i idących godnie na nartach / a dalej trasą Elektrowni Turów do Orle krótki podjazd już za nami
jakoś ludzi tu mało za tym pagórkiem czeka miła niespodzianka , bardzo długi zjazd - to chyba  była największa   frajda całego biegania i już znajome tereny tym razem jedziemy dalej w kierunku granicy z Czechami nowy most  na Izerze  został oddany do użytku w 2005r.
i jest to turystyczne przejście graniczne po czeskiej stronie zaczynają się  trasy Izerskiej Magistrali Narciarskiej ,może sprawdzimy je kiedyś na razie trzeba wracać zostało nam parę godzin na zimowy relaks i wybór jest prosty -Szrenica patrzymy w kierunku Śnieżnych Kotłów Gór Izerskich na Halę Szrenicką
 stację górną kolejki linowej i nacieszyć się nie można nieczynna stacja meteorologiczna schronisko na Szrenicy punkt widokowy wdrapując się na ośnieżoną wieżyczkę, myślałam,że...
narciarz /z p-d rogu/ pojawi się w innym punkcie kadru, no ale nie zdążyłam taką zimę do tej pory widziałam tylko na zdjęciach cisza tu niesamowita, ja też na chwilę umilknę
zasypane Trzy Świnki taką zimę polubiłam opuszczamy już Szklarską Porębę z nadzieją , że kolejna zima będzie równie urokliwa :)

Karkonosze
CZECHY - Harrachov
1pix użytkownik paulus odległość 5 km 1pix

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3033) dodano 23.03.2014 22:26

na taką zimę też lubię sobie popatrzeć....ale z drugiej strony fajnie, że w tym roku nie dane mi było mrozów i śniegów doświadczać...pozdrawiam serdecznie...

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4488) dodano 15.12.2013 15:16

Kurcze,ależ tu pięknie,zazdroszczę tak pięknych kadrów :)
Mega album !!!
Mam nadzieję,że jak tylko się postawię na nogi,to też spotkam tak ładną zimę i będę mógł choć trochę dorównać Ci zdjęciami :)))

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 29.11.2013 21:11

cudowna zima :) taką to chyba każdy lubi :)

babuch użytkownik babuch(wpisów:991) dodano 26.05.2013 22:35

bartak, OCZYWIŚCIE !!!! Jest mi niezmiernie miło.
Teraz obejrzałam Twoja galerię i widzę, ze nie obce są Tobie te okolice. Od schroniska Orle zaczyna się bardziej atrakcyjna trasa do Chatki Górzystów. Nie wiem czy znasz historię obecnie tam gospodarujących. Jest bardzo ciekawa. Dodam tylko , ze my wyjechałyśmy z Przełęczy Szklarskiej po 9-tej. Zatrzymałyśmy na troszkę dłużej nad Izerą. Poznasz to miejsce. Do Chatki dotarłyśmy jeszcze przed większą falą turystów i szybko odebrałyśmy swoje naleśniczki. Potem trzeba było troszkę dłużej czekać.Ale i tak warto. Oprócz tych słodkości są jeszcze inne pyszności. Polecam je i wszystkie dookoła widoki. Udanej wycieczki - pozdrawiam - Basia
P.S. Twoja zimowa galeria jest wspaniała.
Ja również miałam zamiar wyjazdu na biegówki, ale nie wypalił.

margo użytkownik margo(wpisów:2554) dodano 03.02.2013 18:02

Mnie też taka zima bardzo się podoba. Po obejrzeniu galerii nabrałam olbrzymiej ochoty aby też zmierzyć się biegówkami. Ze zjazdowymi sobie radzę, ale jak przypomnę sobie początki...Ciekawe czy tak samo byłoby na biegowych. Pozdrawiam.

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 03.02.2013 14:07

Chyba zacznę inaczej patrzeć na zimę:-)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 05.01.2013 02:57

Bajkowo i pięknie :)Pozdrawiam :)

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 05.01.2013 00:17

to lubię !

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7135) dodano 01.01.2013 23:14

Zima w górach, to jedyna jej forma, którą akceptuję, a ta u Ciebie jest rzeczywiście piękna :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7135) dodano 31.12.2012 16:38

Twoją galerię też obejrzę dokładniej później, ale szczęścia w Nowym Roku życzę teraz! Pozdrawiam :-)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1850) dodano 31.12.2012 10:16

Bajkowa ta zima u Ciebie! super fotki! bardzo bardzo podobało się! pozdrawiam :)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7220) dodano 31.12.2012 00:43

Piękna ta Twoja zima, fotka 30 bomba :)
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 30.12.2012 23:24

Ja również uwielbiam zimę...tegoroczny wypad zimowy jeszcze przede mną :-)

"Waruny" trafiliście idealne, naprawdę przyjemnie się ogląda. Gratuluję biegówek w "królestwie biegówek" (okolice Orla) ;-)

tama użytkownik tama(wpisów:2982) dodano 30.12.2012 22:55

Troszkę jak bita śmietana ;) Kilka efektownych ujęć jak np. 26. Taka zima to świetna sprawa. Pozdrawiam :)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3580) dodano 30.12.2012 22:52

Taką zimę każdy lubi choć mnie i ta szara nie przeszkadza byle była pełna śniegu.

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 30.12.2012 22:43

Za takie widoki to również ja lubię zimę :)

irasek_palownik użytkownik irasek_palownik(wpisów:290) dodano 30.12.2012 22:38

Taką zimę to i ja lubię. Fajna pogoda ci się trafiła,fajna lodoszeń i fajne widoczki.