Na 3 dni wynajęliśmy samochód- Peugeota 207, udało nam się dostać prawie nówkę, samochód miał około 500 km przebiegu.
Zwiedzanie wyspy rozpoczęliśmy od Es Pontas, naturalnego łuku skalnego niedaleko miejscowości Cala Santanyi. Następnie skierowaliśmy się do Smoczych Jaskiń, fantastyczne widowisko, szczególnie gdy przy zgaszonym oświetleniu, po jeziorze w jaskini przepływają przepięknie oświetlone łodzie. Niestety nie można robić zdjęć. Tutaj Alcudia- kościół św. Jakuba. Brama Mallorca. Tutaj część fortyfikacji Alcudii. Jedno z najbardziej interesujących mnie miejsc na wyspie, z racji połączenia gór z morzem- Cap de Formentor. Dojazd samochodem na półwysep widoczny na zdjęciu dostarcza wielu emocji.
Widok z okolic latarni morskiej na Formentorze. Bez problemu można tutaj spotkać takie to stworzonka. Ten osobnik włożył nam głowę do samochodu w celu upolowania ciastka :) Widzieliśmy też pojedynek dwóch kozic, niestety kolejka aut za nami nie pozwoliła na zrobienie zdjęć. Kolejnego dnia pojechaliśmy do Valldemosy. W tym mieście możemy trafić na polski akcent- ekspozycję poświęconą Fryderykowi Chopinowi. Pełno tutaj takich urokliwych miejsc. Wyruszamy w kierunku kanionu Torrent de Pareis. Pokonanie gór Sierra de Tramuntana to spory wysiłek dla kierowcy, szczególnie gdy z naprzeciwka wyjeżdża autobus ścinając zakręt. Warto pokonać lęk wysokości, na końcu drogi ukazują się nam takie widoki.
Jeszcze tylko przejeżdżamy przez naturalną bramę.. No i docieramy do Sa Calobra, kolor wody powala. Dziewczyna zostaje na plaży, a ja jako miłośnik gór postanawiam przejść się w głąb kanionu Torrent de Pareis. Niestety w pewnym miejscu wycieczka się dla mnie kończy, szlak zalany. Podobno wystarczy kilka minut deszczu, żeby szlak został podtopiony. Wracam w kierunku plaży, tutaj spotkałem największe fale na całej Majorce. Można też skoczyć ze skał do morza z wysokości kilku metrów, polecam każdemu. Zdjęcie z drogi powrotnej do hotelu- Sierra de Tramuntana.
No i na pożegnanie z górami, ostatni widok. Ostatniego dnia wynajmu samochodu wybieram się na Es Trenc. Kolor wody jest tutaj powalający. Jedyne co mogło odwrócić moją uwagę od gapienia się w błękit wody, było 6 półnagich hiszpanek za moimi plecami na plaży. Niestety moja dziewczyna nie podzielała mojego entuzjazmu ;) Kilka zdjęć z Cala D'Or- miejscowości, w której odpoczywaliśmy.Tutaj plaża D'Or. Pospacerowaliśmy w kierunku Cala Serena, żeby zobaczyć klify, na ziemię nie powalają, ale miło odpocząć od odpoczywania malutkim spacerkiem :)
Na tym zdjęciu plaża Gran. Najbliżej naszego hotelu. Jeszcze jedno ujęcie, kolor wody powala :) Dzień przed wylotem, zwiedzamy największe miasto wyspy- Palma de Mallorca. Na tym zdjęciu Plaza Espanya, chyba z jedynym Mc Donaldem na wyspie. Wszędzie Burger Kingi, profanacja. Katedra La Seu robi niesamowite wrażenie zarówno od wewnątrz... ... jak i od zewnątrz. Tego dnia męczył nas niesamowity  upał. Czekała nas jeszcze noc spędzona na lotnisku i powrót do domu. Dziękuję wszystkim za uwagę :)

Widoki z samolotu, lot na Majorkę
1pix użytkownik voyager747 odległość 7 km 1pix

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 12.05.2014 15:24

fajnie...i wakacyjnie...

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 26.12.2013 14:11

Wspaniale przedstawiłeś tą wyspę i bardzo zachęciłeś do jej odwiedzenia-dzięki:)Trasa w górach wygląda jak droga Troli,a mojje ulubione kadry 6,10,11,15,20;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 05.12.2013 20:05

że też mi się nie udało dotrzeć do es Trenc. albo do D'or. woda wspaniała. nie wiem, czy udałoby mi się z niej wyjść;)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 08.01.2013 21:27

Cudnie :) Pozdrawiam :)

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:726) dodano 08.01.2013 19:33

Podoba mi się .:-). Świetna galeria na zimowe chłody.

marioli użytkownik marioli(wpisów:1031) dodano 07.01.2013 17:41

Ależ bym sobie popływała w tej turkusowej wodzie :)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4677) dodano 07.01.2013 15:06

Bardzo udana prezentacja. Woda ma rzeczywiście cudny kolorek

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 07.01.2013 14:58

szkoda, że nie dotarłam do Es Trenc - widzę na Twoich zdjęciach, że to rewelacyjne miejsce.. Resztę miejscówek znam :-) ładne fotografie, szczególnie 10 i 20. Trochę Ci horyzont "leci" w prawo. Pozdrawiam!

martafryka użytkownik martafryka(wpisów:1616) dodano 07.01.2013 14:53

a dodasz jeszcze 20 fotek?
więcej się może zmieścić ;)

20-ta jest ***WOW***

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3622) dodano 07.01.2013 08:56

Kolor wody rzeczywiście powalający. Ładny widoczek na 12:-) Do pełni szczęścia brakuje mi prostego horyzontu;-) Pozdrawiam:-)

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 07.01.2013 04:23

Przecudny kolor wody:) I bardzo urokliwy kacik na 10 :) Pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 07.01.2013 00:18

Fajna, przeglądowa wycieczka po Majorce:) a kolor wody rzeczywiście cudny:)

piotr54 użytkownik piotr54(wpisów:788) dodano 06.01.2013 23:49

Interesująca prezentacja Majorki.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8727) dodano 06.01.2013 23:32

Prawie wszystko co warto zwiedzić na wyspie jest w galerii. Brakuje tylko foty 1 l. San Miguela ;)