Pogoda tego dnia nie dopisała, więc wybraliśmy na dziś trasę bardziej leśną, bo na rozległe widoki nie było szans. Jaskinia Rozbójników to krótki spacerek z Baile Herculane. Jest łatwo dostępna, więc i jest nieźle ozdobiona. Kto wie może za tysiąc lat te bazgroły zostaną uznane przez archeologów za cenne znalezisko. Idziemy teraz ostro w górę.
Szlak wije się jak Trasa Transfogaraska. cały czas lasem, wiec trzeba się skupić na sprawach bardziej przyziemnych. Dochodzimy w końcu do rozwidlenia szlaków
i punktu widokowego na dolinę Cerny. Wojtek po wczorajszym łyskaczu strasznie nam marudzi, więc odpuszczamy dalszą wędrówkę w górę do uroczej polany widokowej. I tak nie ma widoczności. Schodzimy tylko kawałek niżej do Jaskini Parowej. Z dziury w jaskini wydobywa się para. Miejsce wyziewu porastają niebieskie porosty.
Są ponoć bardzo unikatowe. Wewnątrz jaskini jest całkiem przyjemnie i ciepło. Tylko trochę śmierdzi. Wracamy z powrotem na punkt widokowy i innym już szlakiem powoli kierujemy się w dół. Znowu przez las, więc widoki szczątkowe.
Odpoczynek w leśnej altanie i ruszamy dalej przez karpacką puszczę. Dochodzimy do wielkiej skały, to źródło Munk. ciut niżej, jakaś dziura w ziemi.
To dawne ujęcie wody dla Baile Herculane. Woda z niego nie służyła do picia, lecz do klimatyzowania budynków i napędu windy. Nie zabraliśmy czołówek, więc przydał się gadżet lampki w telefonie. W dole w końcu pojawiło się Baile Herculane. Zeszliśmy w centrum starej części uzdrowiska. Samochód został na początku miejscowości, więc zrobiliśmy sobie spacerek po miasteczku.
Ostatnie kąpiele i pożegnanie z mandarynem.
Tuż przy źródłach można zjeść świeżego pstrąga, którego można sobie wybrać w oczku wodnym. Właściciel zręcznie go wyłapuje, patroszy i wrzuca na patelnię.

Góry Cernei –  Baile Herculane

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6141) dodano 09.01.2013 21:53

Koniczynka urocza a poziomka smakowita... Poza tym w normie ;) Pozdrawiam

maja-maja użytkownik maja-maja(wpisów:442) dodano 08.01.2013 21:07

Wędrujemy dalej, świetnie................. pozdrawiam.

martafryka użytkownik martafryka(wpisów:1619) dodano 08.01.2013 13:15

gdy zobaczyłam Twoją kolejną galerię, miałam uśmiech na twarzy ;)))
zastanawiając się czy "brzuchaci" panowie w niej też będą? :))))

Twoje wyprawy są super!

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 08.01.2013 12:11

Pozdrowienia dla Wojtka. I niech się nie przejmuje ta czapką :-)