Grecja, trasa wyprawy. Polikastro Pierwsze greckie miasteczko na trasie. Goumenissa  Interesujący mały monastyr  ze  średniowiecznymi  freskami..  Krajobraz północnej Grecji. Północna Grecja, Kozy na skałach. Ιερά Μονή Οσίου Νικοδήμου -  Klasztor św Nikodema
okolice Giannitsa, skup brzoskwiń.

Przejeżdżając obok sadów brzoskwiniowych postanowiliśmy, że zakupimy większą ilość „od chłopa” i zatrzymaliśmy się w skupie. Grecy byli bardzo dla nas mili i gościnni, nie musieliśmy nic kupować, dostaliśmy w prezencie całą skrzynkę brzoskwiń :-)))  i to wybrane, duże -  same najładniejsze. Edessa, wodospad. Więcej wodospadów z Edessy można zobaczyć tu: http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=20903
Edessa, Pella, stolica starożytnej Macedonii.

W starożytności Pella była także znaczącym portem, położonym nad jeziorem połączonym z morzem,  z czasem jezioro zarosło i miasto podupadło. Pella , zachowały się zabytkowe  mozaiki podłogowe. Pella , zabytkowa  mozaika
Wybrzeże Halkidiki Wybrzeże Halkidiki , kemping  Kouyoni , widok na baseny, morze i  jeszcze zamknięty bar. Sithonia, Sarti, widok na świętą górę Athos.
Sithonia, plaża w Kalamitsi Sithonia , skaliste wybrzeże  Sithonia, plaża w Ormos Sithonie pokazałem dokładniej : http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=20903  http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=21107   http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=21104
półwysep Athos monastyr półwysep Athos monastyr Pokaz tańca greckiego, na statku, podczas rejsu turystycznego wzdłuż wybrzeża półwyspu Athos Saloniki, ta Biała wieża, z XV w  to symbol Salonik Ateny, Amfiteatr Herodesa  Ateny,  Akropol - sanktuarium Ateny
Ateny,   Partenon nocą Zatoka Koryncka, Antikira, plaża Zatoka Koryncka, Antikira, plaża Delfy, Tolos Delfy, amfiteatr Arachova
Distomo.
Klasztor Osios Lukas jest jedną  z najpiękniejszych świątyń środkowej Grecji. Pochodzi on z XI wieku  i  robi wielkie wrażenie. Ma mury grube na około metr, na sufitach średniowieczne freski, mozaiki zaliczane do największych arcydzieł średniowiecza.
W 1990 roku klasztor został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Distomo. Klasztor Osios Lukas. Kokino Nero , plaża.
Ta mała miejscowość,  zdominowana jest przez polskich turystów, gdyż kilka polskich biur podróży dzierżawi tu pensjonaty.
Stomio, przejście na plażę
Stomio,  plaża z ładnym piaskiem Stomio,  plaża ze wspaniałą wodą
Wąwóz Tembi. Wąwóz Tembi.
Wejście do małej jaskinii ze źródełkiem cudownej wody w Sanktuarium św. Paraskewii Wąwóz Tembi.
rzeka Pinios. Wąwóz Tembi.  Dziupla w której ( jak się dobrze przyjrzymy ) zobaczymy ducha tego drzewa.  Meteory  Meteory
 Meteory  Meteory wąwóz  Stená , rzeka Venetiko  niedaleko miejscowości Grevena wąwóz  Stená  i rzeka Venetiko Venetiko to rzeka z orzeźwiajacą wodą Agios Mamas,
kazdego roku w dniach 1-3 września odbywa się tu wielki jarmark połączony ze świętem religijnym  święcenie kościołów - by zapalić świeczkę w kościele trzeba było odczekać, bo ciągle były kolejki.
Wyglądało to trochę jak nasz odpust, ale tak z 1000 razy większy i  trwał dzień i noc przez 3 dni,  lub inaczej - wyobraźcie sobie taki bazar, kilkakrotnie większy niż na stadionie dziesięciolecia, ale z większa ilością barów, stoisk z miejscowymi słodyczami  i lokalnymi wyrobami.
Agios Mamas, stoisko gdzie mozna kupić płyty z grecką muzyką Agios Mamas, produkcja i sprzedaż pączków

Grecja 2008-Stomio
1pix użytkownik vivi odległość 13 km 1pix

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 25.06.2013 18:34

Witaj Walizko,
Polecamy Grecję, bardzo nam tam było dobrze, raczej nie błądziliśmy, (czasami w małych miasteczkach, ale Grecy są bardzo mili i pomagają), znaki drogowe są powtarzane w alfabecie łacińskim, GPS mieliśmy jakiś ograniczony do głównych dróg - zupełnie się nie sprawdził.
Peloponez zostawiliśmy na następną wyprawę, może kiedyś się uda.
Pozdrawiam i życzę udanej wyprawy.
:-))

walizka użytkownik walizka(wpisów:612) dodano 25.06.2013 14:58

Przydatne :) Zaraz wybieram się w podobną podróż i powtórzymy część Waszej trasy. Jedziemy aż na Peloponez, ale będziemy mniej kluczyć, więc w sumie zrobimy mniej kilometrów. Zainteresowała mnie Pella i zaraz sprawdzę, czy da się ją włączyć do naszego planu. Jak sobie radziliście z greckimi drogowskazami? Czy można liczyć na alfabet łaciński, czy raczej polegać na nawigacji?

tesa31 użytkownik tesa31(wpisów:123) dodano 03.04.2013 15:06

Wspaniała fotorelacja,odżyły wspomnienia sprzed 40 lat.Do tej pory mam sentyment do Grecji i jego mieszkańców...zostało mi jeszcze kilka wysp do odwiedzenia:))

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 28.01.2013 16:39

Ela, dzięki, też o Grecji myśle i może w końcu sierpnia..., ale nie na wyspy tylko jeszcze raz wyprawa samochodem.

batsheba użytkownik batsheba(wpisów:492) dodano 28.01.2013 14:47

23 zdjęcie cudo. Też zwiedziłam część Grecji i też mi się podobało. Oglądam i myślę, że dobrze byłoby jeszcze raz postawić stopę na wyspach greckich.

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 23.01.2013 11:49

Magdar, Jacek dzięki za wizytę i miłe komentarze

Jacek, Grecja zrobiła na mnie baardzo pozytywne wrażenie i namawiam, byś jednak tam się wybrał, ja być może będę ponownie już w te wakacje.
pozdrawiam :-)

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:858) dodano 15.01.2013 14:51

Ciekawa galeria i piękne zdjęcia. Do Grecji się nie wybieram, ale wirtualna podróż do niej sprawiła mi przyjemność. Pozdrawiam.

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 14.01.2013 23:57

Wspaniałe klasztory .Pozdrawiam :)

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 13.01.2013 21:31

Margo, jadąc do Grecji samochodem racjonalnie jest wziąć 3 tygodniowy urlop, bo sam dojazd zajmuje 4 dni i niewiele by czasu zostało przy 2 tygodniowym. Ten sam wariant postanowiłem zrealizować w Rumunii - galeria: http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=21217 i teraz uważam, że 3 tygodniowy wyjazd jest optymalny.
pozdrawiam :-)

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 13.01.2013 20:55

Tama, avatar pożyczyłem od T. S. Eljota, poety, laureata nagrody Nobla w 1948 i nie planuję jego zmiany.
Pozdrawiam :-))

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3654) dodano 13.01.2013 20:49

Dzięki za kolejną galerię.Wspomnienia odżyły:)

tama użytkownik tama(wpisów:3010) dodano 13.01.2013 20:22

Tylko avatara proszę nie zmieniaj, lubię retro :)
Byłam raz w Grecji ale nic nie widziałam, a tu jak widać - tyle ciekawostek. 10 mi lekko przypomina Pafos na Cyprze, słynne mozaiki. Wypadałoby wrócić do tej Grecji. Pozdrawiam :)

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 13.01.2013 20:08

d-b, dziękuję za dobre słowo, tak właśnie robię w innych galeriach poza "wyprawowymi", a i wakacyjne wyprawy się skończyły i następna dopiero po ... wakacjach.

d-b użytkownik d-b(wpisów:581) dodano 13.01.2013 19:25

Eljot, możesz wstawić na wizytówkę zawsze inną fotkę, natomiast w porządku chronologicznym ustawiać mapkę z trasą, wystarczy w ,,edycji" zaznaczyć kropeczkę obok najciekawszej fotki i ona to będzie przyciągała nasz wzrok :-)
Dla nas formuła obrana przez Ciebie absolutnie nie przeszkadza, masz podobnie do Przemysława, swój ,,znak firmowy"
Pozdrawiamy,
D&B

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 13.01.2013 17:58

Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam wszystkich, którzy tu zajrzeli. Wiem nie jest łatwo tu trafić - pierwsze zdjęcie - wizytówka nie zachęca, ale przyjąłem taką konwencję na opisy wyjazdów wakacyjnych. Mapa pozwala spojrzeć szerzej i tego będę się trzymał - polecam tę galerię (także Włochy 2011 i Rumunia 2012) tym co samodzielnie planują i realizują wyjazdy.
Co do wąwozu Stena to wkrótce zamieszczę osobną galerię, bo to miejsce chyba nie znane w polskich przewodnikach.

margo użytkownik margo(wpisów:2557) dodano 13.01.2013 17:43

Niektóre z tych miejsc widziałam, Meteory i Osios Lukas zrobiły wówczas na mnie największe wrażenie. Pokazałeś też kilka miejsc, których nie widziałam, a teraz widzę, że warto było je zobaczyć - należy do nich wąwóz Stena.
Długie i fajne wakacje mieliście. Nie pamiętam czy kiedykolwiek miałam trzytygodniowy urlop.

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 13.01.2013 16:07

Ciekawie się zwiedzało:-) Pozdrawiam.

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 13.01.2013 14:20

39- Wąwóz Tembi , Meteory i 45-46 wąwóz Stená jak się spręży można zobaczyć jednego dnia, my przeznaczyliśmy 2 dni, z noclegiem w a Kalampaka - polecam, są tam ładne i niedrogie apartamenty i jest ich sporo, nie trzeba rezerwować, my zapłaciliśmy 45 euro za noc.
Przez Wąwóz Tembi przebiega autostrada Saloniki-Ateny i polecam się tam zatrzymać, by mostem wiszącym przejść do Sanktuarium św. Paraskewii.
Tak samo wąwóz Stená jest przy drodze i łatwo trafić.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7477) dodano 13.01.2013 14:05

W Grecji byłem dwa razy i parę z tych miejsc, które pokazałeś, udało mi się zobaczyć. Dla mnie Meteory są najpiękniejsze i to trzeba zobaczyć. Grecy mają piękne plaże, co prawda na Halkidiki nie byłem, ale byłem na Riwierze, a dokładnie w Paralii i było cudnie. Kiedyś będę musiał wybrać się do Delf:)

d-b użytkownik d-b(wpisów:581) dodano 13.01.2013 12:38

Najbardzie nas kręcą takie widoczki jak na 39 i 45-46, oczywiście również te z Meteorów, kusisz Grecją :-) i pewno ciepełkiem, bo jakoś ostatnio miotało nas, w miejsca, gdzie o ciepło ciut trudniej :-)
Pozdrawiamy serdecznie,
D&B

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 13.01.2013 00:14

Przemysław, jak wspominałem, charakter wyprawy był nastawiony na wypoczynek i korzystanie z ciepłego greckiego morza, polecam piaszczyste plaże na Halkidiki, szczególnie na Sithonii i plażę w Stomio
Dojazd do Grecji i powrót to 4000 km - 4 dni jazdy i to było trochę meczące, ale warto było .

satan użytkownik satan(wpisów:3225) dodano 13.01.2013 00:02

Bardzo ciekawie, tylko pogratulować!

Pozdrawiam :-)

piotr54 użytkownik piotr54(wpisów:788) dodano 12.01.2013 23:31

Piękna wyprawa dla Ciebie, dla mnie kolejna możliwość poznania i przybliżenia mi Grecji.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6300) dodano 12.01.2013 23:30

Niezły objazd, ale jak na 3 tygodnie, to męczący chyba nie był. Śladami 007 też przejechałeś ;)) Pozdrawiam!

halszka użytkownik halszka(wpisów:2671) dodano 12.01.2013 22:06

Kolejna ciekawa odsłona Grecji na OŚ.Dziękuję za wirtualną podróż:)