Po zwiedzeniu Alcudii podjeżdżamy autobusem do leżącego niepodal Portu de Pollenca. No plaże tam piękne mają:) Port de Pollenca to przyjemna i raczej cicha miejscowość turystyczna, nastawiona głównie na przyjmowanie całych rodzin. Rozłożona na tle połyskującyh gór, ciągnie się łukiem wzdłuż głęboko wcinającej się w płaski ląd zatoki Badia de Pollenca, której osłonięte wody nadają się idealnie do kąpieli. My też sobie chwile odpoczywamy, w końcu na wakacjach jesteśmy;)
Całe życie koncetruje się na piaszczystej i długiej, choć niezbyt szerokiej plaży. Z Portu de Pollenca jedziemy autobusem w głąb lądu do miejscowości Pollenca. Założone w XIII wieku miasteczko leży pośród trzech pagórków w miejscu, gdzie masyw Serra de Tramuntana obniża się i przechodzi w przybrzeżne równiny. Miasto zbudowano kilka km od brzegu, by uchronić je przed nagłymi atakami piratów, zaś port zostawiano bez obrony. W tym przypadku praktyka ta zdała jak najbardziej egzamin.
W odróżnieniu od większości starych osad na Majorce Pollenca skutecznie odparła wiele pirackich napaści, z których najgroźniejsza i zarazem ostatnia nastąpiła w 1550 roku. Idziemy sobie piękną Drogą Krzyżową. Wszędzie mnóstwo kwiatów. :) Obiektem dumy i chwały miasteczka jest wysadzana cyprysami piękna Via Crusis (Droga Krzyżowa). Długie i strome kamienne schody wiodą na leżącą na północ od centrum El Calvari (górę Kalwarię).
Ze szczytu widoki na miasteczko super. Na szczycie w skromnym wnętrzu kaplicy znajduje się otoczona kultem XIII-wieczna figura Mare de Deu del Peu de la Creu (Matki Boskiej u Stóp Krzyża). Na tyłach kaplicy. Na dół do miasteczka wracamy inną drogą. Widoki na okolicę niczego sobie:)
Cytrynki:) Zdobienia na drzwiach. Jakiś most, tylko wody brak w rzece. :) Na małym placyku stoi wieża strażnicza. A naprzeciwko wieży, przed kościołem Nostra Senyora del Roser wznosi się nowoczesna rzeźba przedstawiająca regał na książki.
W sklepie jak widać można kupić i winko i motocykl:) Wracamy do Portu. Port de Pollenca to bardzo przyjemna miejscowość, zwłaszcza na północ od przystani. Z Portu de Pollenca można wybrać się wodną taksówką na wycieczką do Platja de Formentor. Po zatoce kursują też statki wycieczkowe, dopływające także do Cap de Formentor. My tam byłyśmy dnia następnego, ale autobusem;) Zasłużony odpoczynek w tych przepięknych okolicznościach przyrody:) Martwa natura w wersji majorkańskiej;)
Wzdłuż plaży ciągnie się deptak, biegnący fragmentem starej nadbrzeżnej drogi - Passeig Anglada Camarasa. Deptak się kończy, ale do Alcudii biegnie tędy droga rowerowa, więc spokojnie można sobie spacerować. Trasę z Portu de Pollenca do Portu d'Alcudia, około 10 km, robimy już na piechotę. Taki mały spacer przed snem;) Zachód słońca:) Dziękuję:)

Alcudia

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6213) dodano 14.02.2018 15:50

Jeszcze bardziej super!

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 20.03.2013 00:54

Pipol gdzie się tak opaliłeś?!:) A z tymi nóżkami... lata praktyki;)

pipol użytkownik pipol(wpisów:9042) dodano 19.03.2013 14:46

Foto 16 :) Ładnie, równolegle ustawione nóżki :D

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 19.03.2013 13:58

Magdar dzięki bardzo:)

Nutka dziękuję bardzo:) Zima za oknem to każdy tęskni już za wiosną i słońcem:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 19.03.2013 13:57

Surykatka proszę Cię bardzo:) Wiem, ze lubisz wszelkie górki i pagórki:) Napewno conajmniej jedna moja galeria, którą wrzucę w przyszłości będzie Ci się podobać:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 19.03.2013 13:55

Markopol dzięki za odwiedziny:) Majorka to bardzo fajna, różnorodna wyspa. Każdy znajdzie coś dla siebie. Plaże, zatoczki, górki, małe klimatyczne miasteczka. Cisza i spokój zwłaszcza poza sezonem i w oddali od dużych miast, jak Palma. Choć Palmę też trzeba zobaczyć:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 19.03.2013 13:52

Coolka mi się też Majorka podobała i starałyśmy się zobaczyć jak najwięcej, ale w 6 dni, do tego polegając tylko na komunikacji publicznej i własnych nogach nie da się wszędzie dotrzeć;) Mi za to podoba się Twoja Kreta, i jakoś wcześniej nie myślałam o tej wyspie, tak teraz rozważam ją jako miejsce do odwiedzenia:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 19.03.2013 13:50

Dispar czasem zaglądam do przewodnika;) a z każdego kraju przywożę sobie jakieś pamiątki, z reguły magnes i/lub kubek/szklankę do piwa. Mam już niezłą kolekcję:)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 18.03.2013 21:37

Jak dla mnie ,cudownie.Pozdrawiam :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 15:23

Skuza myślę, że na wiosnę, tak w marcu/kwietniu/maju musi tam być jeszcze fajniej, jak kwitną wszystkie drzewa/kwiaty:) Jak byłam na Sycylii w marcu to właśnie kwitły migdałowce i super to wyglądało:) Tylko było troszkę zimno mimo wszystko;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 15:21

Patryk80 dzięki:) Nie no spacer bez piwa to bez sensu, ale na 15 km to tak ze trzy by się przydały, żeby było na każde 5 km po jednym piwku:)

nutka użytkownik nutka(wpisów:21) dodano 18.03.2013 15:21

Nola, aż mi się cieplutko zrobiło po obejrzeniu galerii, baaaaardzo ładna :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 15:20

Zibid 42 mówisz?;) To chyba będę musiała jeszcze jakieś jedno dorzucić, i żyć w niewiedzy które zdjęcie miałeś na myśli;) Mnie też kiedyś zupełnie tam nie ciągnęło, ale zmieniłam zdanie m.in. po obejrzeniu paru galerii na OŚ i w paru innych miejscach. No i teraz można sobie polecieć bezpośrednio z paru miast w Polsce, ja z Gdańska niestety z przesiadką musiałam lecieć, ale i tak bilet w 2 strony kosztował mnie 280 zeta;) Więc polecam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 15:17

Tama nie przejmuj się, ja ich też kiedyś nie ogarniałam:) Zreszta każda z wysp jest inna, ma co innego do zaoferowania:) Ale fakt z poruszaniem się po Majorce komunikacja publiczną nie miałyśmy żadnego problemu;) a z tych kilku wysp, na których byłam chyba najbardziej podobała mi się Malta i Sycylia:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7270) dodano 18.03.2013 13:59

Nola - dzięki za tę porcję kolorów :-) i ciepła, którego teraz tak brak. Wszytko co z zieleniną i wybrzuszeniami terenu, to mi się podoba :-), pozdrawiam :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 13:13

Paweł w naszym ciepłym morzu to ja się już kilka lat nie kąpałam, jakoś temperatura wody zawsze mnie zniechęca;) a tam rzeczywiście w październiku można się jeszcze kąpać. Choć wg miejsowych trafiłyśmy na wyjątkowo ciepły i słoneczny październik, bo normalnie w październiku to już na Majorce pada. Jak byłam rok później to też było ciepło, ale codziennie padał mały deszcz i porządnie wiało... a no i jak się nie kąpałam, dla mnie za zimno oczywiście;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 13:10

Margo nie wiem już sama o której zatoce mówisz, bo przeszłyśmy całą trasę z Port de Pollenca przez Alcudię do Port d'Alcudia i tam też trochę łaziłyśmy po tamtej zatoce, bo ogólnie nocleg miałyśmy w Port d'Alcudia. Zresztą na Majorce jest tyle fajnych plaż i małych zatoczek, że każdy znajdzie coś dla siebie:) Ja też byłam bardzo pozytywnie zaskoczona tą wyspą, zawsze mi się kojarzyła tylko z jedną piosenką i tym teledyskiem okropnym. Ale okolice Palmy z tymi wszystkimi hotelami są opanowane przez Niemców i tam nie jest już tak fajnie, no ale takie miejsca trzeba poprostu omijać;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 13:06

Popekpaweł dzięki i pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 13:05

Pablo87 dzięki:) Po całym dniu zwiedzania czas na zasłużony odpoczynek:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6775) dodano 18.03.2013 13:04

Śnieżka dzięki bardzo:) No moja przyjaciółka nie narzeka, już tak sobie razem podróżujemy 8 lat:) A spacerek był bardzo przyjemny, mała zaprawa przed dniem następnym, gdzie miałyśmy do przejścia 12 km do latarni na Cap de Formenter:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1492) - Użytkownik usunięty. dodano 18.03.2013 12:47

A ja na Majorce jeszcze nie byłem a to co tu pokazałaś zachęciło.Tak jakoś cieplutko mi się zrobiło:).Pozdrawiam

coolka użytkownik coolka(wpisów:362) dodano 18.03.2013 11:08

Nie wiedzialam, ze Pollenca, to takie ladne miasteczko, teraz zaluje, ze sie tam nie zatrzymalam :(
Ale na Majorke wroce na pewno, poniewaz uwielbiam te wyspe, wiec nadrobie to, co zaniedbalam.

dispar użytkownik dispar(wpisów:5391) dodano 17.03.2013 12:10

Na 36 -zestaw prawdziwego obieżyświata.
Nie wiem tylko po co ta jaszczurka i książka.

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 17.03.2013 00:38

Majorka w jesiennym wydaniu interesująca,mam zamiar tam dotrzeć na emeryturze ..... wiosna,kiedy kwitną migdałowce,spacery będę robiła wtedy trochę krótsze:))))Pozdrawiam wiosennie:)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4828) dodano 16.03.2013 20:26

Jak są jeszcze miejsca, to i ja się zapisuje. Śnieżko jeśli byś miała ochotę, to może być i 15 kilometrów. Ale wówczas po dwa piwa ;)

zibid użytkownik zibid(wpisów:2270) dodano 16.03.2013 19:01

42 jest super
dobra robota Nola
generalnie nie ciągnie mnie tam - ale po obejrzeniu Twojej galerii zmieniłem zdanie - chętnie przy nadarzającej okazji się tam udam

tama użytkownik tama(wpisów:3009) dodano 16.03.2013 17:17

Ja też się zapisuję :)
Bardzo ładne plaże, pustki, miejscówka i czas akuratnie na spokojny wypoczynek (nie mam na myśli leżenia). Ale przyznaję, że nie ogarniam tych wysp, rejony zupełnie mi obce i gdyby przyszło mi wybierać nie wiedziałabym co najlepsze.
Z Twoich publikacji wiem, że Ty znasz to miejce bardzo dobrze. Chyba poruszasz się tam jak po własnym podwórku. Pozdrawiam :)

margo użytkownik margo(wpisów:2557) dodano 16.03.2013 17:14

Można wysiąść kilka kilometrów wcześniej z autobusu i zejść nad przepiękną zatokę. Kolor wody jest tam niesamowity. Ja Majorką byłam bardzo pozytywnie zaskoczona. Może północ nie jest tak bardzo oblegana przez turystów i to dlatego. Pozdrawiam.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7377) dodano 16.03.2013 17:04

Nola - zrób zapisy na wspólne wyprawy, pod Twoim przewodnictwem oczywiście:) Fajnie tam mają, październik i jeszcze można się kąpać, a nasz Baltic Sea w tym czasie to pewnie lodówa.
Miła dla oka galeria:)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3651) dodano 16.03.2013 16:54

Ładna miejscówka.

pablo87 użytkownik pablo87(wpisów:561) dodano 16.03.2013 16:37

Podobało się, 35 najbardziej. Pozdrawiam

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3352) dodano 16.03.2013 16:35

10-kilometrowy spacer brzegiem morza - sama przyjemność:D A później zasłużone piwko.
Nola, z Tobą to się musi fajnie podróżować:)