Do Brugii przyjechaliśmy z samego rana, samochód zostawiliśmy na obrzeżach miasta i ruszyliśmy w poszukiwaniu jego średniowiecznej części. Bo z tego właśnie to miasto słynie - średniowiecznych zabudowań, kanałów, rzek, mostów. Ale i nowe miasto jest urokliwe - czyste, z wkomponowaną zielenią, przyjazne. Bliżej centrum obfite w sklepy. Z ubraniami, słynną belgijską czekolada, z haftami. Chodząc po samych sklepach mozna stracić mnóstwo czasu;) Ja sobie jednak tę turystyczną atrakcję jak zwykle odpuściłam;) Bo ja szukałam innej epoki;) I wreszcie ją znalazłam. Widzę szczyt Beffroi. (Belfort en Hallen) Wchodze na Grote Markt i.. lekko się rozczarowuję. Widzę więcej brzydkiej współczesności niż czegokolwiek innego. Prace remontowe. O urokliwych zdjęciach mogłam tylko pomarzyć. Do tego bardzo mocne słońce, z którym nie zawsze umiem sobie dać radę;) Jednak w każdym miejscu, nawet zniszczonym przez okoliczności, mozna znaleźć coś ciekawego. Przy placu swoje stanowiska mają restauracje i ogródki piwne. Teraz jest jeszcze zbyt wcześnie na turystów i świecą one pustkami. (chyba zresztą były jeszcze zamknięte). Mnie i tak bardziej interesowały piękne kamienice.
Okazało się, że pięknie jest już dosłownie wszędzie;) Ratusz w Brugii. a pod ratuszem  -  dostawa piwa:) pływanie łódkami po kanałach to jedna z największych atrakcji miasta. zazwyczaj nie korzystam z takich turystycznych rozrywek, ale tym razem dałam się namówić
my mieliśmy fajnego przewodnika, który opowiadał o historii miasta i w ich języku, i w angielskim. dzięki temu mogłam się czegos dowiedzieć. niestety, ponieważ było to juz prawie rok temu to... prawie wszystko zapomnialam. tutaj bodajże mieścil się filmowy hotel (w filmie o którym wspomnialam we wstępie) i z tego okna skakał Farrell jako, że moja pamięć ograniczona bardzo, to nie pozostaje nic innego, jak nacieszyć oczy widokami..;) miasto z poziomu wody wygląda przecudnie i uroczo. tutaj zapewnie ktoś cumował swoją łódź:)
to był chyba najniższy most w Brugge. chyba;) bo wiele podobnych było. choć tylko pod jednym trzeba było się prawie połozyć, by głową nie zahaczyć;) Jeden z moich ulubionych budynków miasta - tył szpitala, który obecnie mieści w sobie muzeum.
tu powoli trasa dobiega końca. ale tylko ta wodna. my jeszcze mamy sporo do przejścia:) wizytówka miasta - pocztówkowe ujęcie. a co, też takie musialam mieć;) a to najmniejsze okno w całym mieście. ba - w całej Belgii!
Figura św. Jana Nepomucena Belfort en Hallen widać z wielu miejsc miasta, jako że jest to bodajże najwyższy budynek. teraz idziemy w ciemno. nie ma co się przejmować - w Brugge, gdziekolwiek by się nie poszło, wszędzie jest przepięknie:) chodząc tak po tym mieście stwierdziłam, że gdybym miała się gdzieś przeprowadzać, to tam chętnie bym zamieszkała. jest pięknie, zarówno w nowej jak i w starej części. jest spokojnie. czysto. odprężająco. tylko jeszcze prace zdobyć, albo być bogaczem;D
te stare budynki strasznie przypadły mi do gustu Teraz kierujemy się już na obrzeża miasta. Chcemy zobaczyć wiatraki, których parę jest. Po drodze mijamy fajne parki. Miasto jest nieźle przystosowane dla mieszkańców. Mają tam przyjemne okolice;) nawet poza średniowiecznym centrum można znaleźć ciekawe budynki
i trochę nowsze i zupełnie współczesne;) przechodzimy przez kolejny most, współczesny i wielkimi krokami zbliżamy się do wiatraków dookola miasta zachowały się cztery bramy. ta nazywa się Kruispoort. a tu już wiatraki:) widziałam cztery, jest ich więcej, ale już czasu nie było, by do nich wszystkich dotrzeć.
bo czas było wracać. i pożegnać Flamandzką Wenecję.

dziękuję za uwagę:)

BRUGGE . . .  Wenecja Północy na kolorowo
1pix użytkownik jasko227 odległość 0 km 1pix

tesa31 użytkownik tesa31(wpisów:123) dodano 05.04.2013 15:06

Przepiękne miasto wspaniałe kadry...teraz nie dziwię się,że syn z żona wybrali Brugge jako cel swojej podróży poślubnej.Pozdrawiam:))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 31.03.2013 21:53

Nola76 --> belgijakiego piwa nie piłam, ale czekoladę jadłam, tyle, że... w anglii;) i rzeczywiście była przepyszna! pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 31.03.2013 21:48

Magdar, Markopol --> miasto zdecydowanie piękne - polecam! pozdrawiam serdecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 31.03.2013 21:46

Glockerka, Marcowadziewczyna --> dzięki za odwiedziny:) cieszę się, że się podobało:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 19.03.2013 00:05

Ciekawe miasto i bardzo ładnie je pokazałaś.Zaciekawiłaś mnie,pozdrawiam

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 18.03.2013 21:43

Zachwycające miasto .Pozdrawiam :)

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1526) dodano 18.03.2013 21:15

Urokliwe miasto i świetnie przez Ciebie zaprezentowane .
Pozdrawiam :))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 18.03.2013 01:42

Bardzo fajne to miasteczko:) A belgijska czekolada i belgijskie piwo jest przepyszne!:)

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:726) dodano 17.03.2013 19:02

Taka urocza starówka...
Rozmarzyłam się...
Pozdrawiam.:-)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 18:03

moze i tak:) chciałabym bardzo, tylko... zawsze wygrywa u mnie chęć zobaczenia czegoś nowego jednak;)
o muzeum frytek w zyciu nie słyszałam:D poszłabym za to do muzeum piwa i diamentów. o ile można zobaczyc proces powstawania;) do piwa w ogóle mam sentyment, bo jako dzieciak zbierałam etykiety z butelek. troche ich nazbierałam.
malarstwem potrafię się zachwycać, ale znawczynią nie jestem. a Memling nie nalzeży do moich ulubionych, jak i cały nurt renesansu w malarstwie. chociaż, gdybym miała więcej czasu...;)
na wieże zamierzam zacząć wchodzić:)
i noc w Brugge... i nocna sesja zdjęciowa, to by było coś!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 15:08

na wieże zamierzam zacząć wchodzić:)
i noc w Brugge... i nocna sesja zdjęciowa, to by było coś!

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 17.03.2013 14:49

Oczywiście zależy kto co lubi.
Ja zawsze wchodzę na wieże jeśli to tylko jest możliwe, bo jak to kiedyś napisała Surykatka ,,z góry wszystko wygląda lepiej”.
Muzeum w szpitalu to muzeum Memlinga, wielkiego malarza epoki renesansu.
Oczywiście jeśli kogoś interesuje malarstwo, to nie może ominąć tego muzeum.
W mieście jest dużo muzeów, takie w których możemy podziwiać sztukę, jak np. Groeninge Muzeum (niestety nie zdążyłam) i takie jak ja bym to nazwała ,,muzeami rozrywkowymi”, jak muzeum czekolady, piwa, koronek, diamentów, czy nawet frytek.
Każdy więc znajdzie tu muzeum dla siebie.
Heriko nie pozostaje więc nic innego jak kolejne odwiedziny Brugii, może tym razem z noclegiem w mieście?

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 14:30

Anikm --> niestety nie wchodziliśmy. miałam nawet taki zamiar (po obejrzeniu Twojej galerii;)), ale byliśmy tam za wcześnie i było jeszcze zamknięte. a później mieliśmy do wyboru - wrócić tam, albo zobaczyć wiatraki. wybraliśmy wiatraki. może powinnam była szybciej chodzić i zobaczyć oba miejsca?;) do muzeów też nie wchodziliśmy, nie mieliśmy nawet takiego zamiaru. najzwyczajniej nie jestem ich zwolenniczką. choć oczywiście istnieją muzea wyjątkowe, nawet dla mnie;) czy to muzeum-szpital warte jest odwiedzenia?
w każdym razie, mam nadzieję, ze jeszcze kiedyś tam zawitam. zjem belgijską czekoladę i wejdę na wieżę, bo wtedy mi się nie udało;)
pozdrawiam gorąco:)

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 17.03.2013 14:07

Piękne wspomnienia powróciły dzięki Twojej galerii:)
Brugia oczarowuje, to miasto w którym można się zakochać i z którego nie chce się wyjeżdżać, a wyjeżdżając myśli się o powrocie do niego.
Wspaniałą mieliście pogodę na zwiedzanie.
Wchodziliście na Halletoren? Byliście może w którymś z brugijskich muzeów?

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:46

Barsolis --> jak masz już ją gotową, to oczywiście ją dawaj! nie mam zamiaru nikomu odbierać przyjemności dzielenia się wrażeniami;) a tak, to bedzie możliwość porównania i zobaczenia, jak kto co widzi;) i moze zwróciłeś uwagę na jakiś piękny szczegół, koło którego ja przeszłam obojętnie?
pozdrawiam serdecznie i czekam na galerię:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:44

Tama --> no tak się jakoś złożyło, ze trochę mnie tu nie było. postaram się choć częściowo nadrobić teraz zaległości - co łatwe nie będzie bo widzę, ze portal trochę się rozrósł;) i pięknych galerii jest całe zatrzęsienie!:) miasto charakter ma zdecydowanie - mam teraz nawet ochotę sprawdzić, czy inne Belgijskie miasta też;)
pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:43

Marcin1980 --> dzięki za odwiedziny:) ciesze się bardzo, że się podobało. a jeśli lubisz piękną architekturę, to wierz mi - to miasto kryje mnóstwo perełek!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:42

pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:37

Bartak --> cała przyjemność po mojej stronie:) wszędzie się być nie da, więc nie ma co rozpaczać;) Dziś Chorwacja, a może następnym razem Belgia, kto wie;)
pozdrawiam gorąco:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:35

Dispar --> niewymownie się cieszę, że się podobało:) piękną galerię Anikm oczywiście widziałam - jeszcze przed moim tam wyjazdem:) nasze trasy nawet częściowo się pokryły:) a miasto fotogeniczne na tyle, że przez tydzień można tam z aparatem chodzić;) no - może tylko nie w samo południe;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:33

Patryk80 --> bo widzisz, może małe jest piękne, ale duże sprawia więcej przyjemności;) więc ja bym się nawet z dostawy dwa razy większej cieszyła - no chyba, żeby się okazało, że piwo niedobre;)
pozdrawiam serdecznie!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:31

Skuza --> tłumy faktycznie wielkie, szczególnie w centrum. łódki zapakowane, ale widoczność dobra. do tego dostawa historycznych informacji, ciekawa perspektywa i możliwość zobaczenia kilku miejsc, do których chodniki nie dochodzą - więc generalnie i ja byłam bardzo zadowolona ze skorzystania z tych łódek;) i też sobie powiedziałam odjeżdżając z Brugge - ja jeszcze tu wrócę!!;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:28

Elise --> jak ja zazdroszczę Twojej córce! kazdy dzień tam spędzony to błogosławieństwo i móc tam spędzić kilka miesięcy.. marzenie! że też ja na to nie wpadłam, jak młodsza byłam;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:26

pozdrawiam serdecznie!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 17.03.2013 12:22

Zibid --> bardzo się cieszę, że nie zachwiałam Twoich pięknych wspomnień;) i miło mi, ze do mnie wpadłeś;)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1765) dodano 17.03.2013 10:35

interesujące miasto z piękną architekturą z przyjemnością obejrzałem galerię.

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 17.03.2013 09:21

Witaj Heriko, dawno niewidziana :)
Podzielam Twój zachwyt tym miejscem, bardzo tu przyjemnie, sama korzystam z takich atrakcji jak "łódka" bo to i inna perspektywa i dodatkowe wrażenia. Ma swój charakter Brugge, a to lubię. Pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 16.03.2013 22:56

Ja mam "obiecywaną" Brugię od ponad 20 lat i jakoś nie dochodzi to do skutku, dlatego dzięki za tę galerię bo choć wirtualnie mogłam ją zwiedzić :)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5194) dodano 16.03.2013 22:54

Znowu jesteś inspiracją.
Pamiętam jeszcze galerię Anikm z tego miasta. Twoja jest równie fajna.
Miast niezwykle fotogeniczne.
Sporo dobrych fotek.
Trzeba tam jechać.
Podobało się:)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 16.03.2013 22:47

Należę do tych ,którzy miasto widzieli live,zauroczenie ...to skromnie powiedziane,to miasto jest czarujące,a przejażdżka lodka to jedna z atrakcyjniejszych form zwiedzania miasta ..bez tłoku:))Brügge to jedno z niewiele miast które ponownie odwiedzę,być może jeszcze tej wiosny:)Pozdrawiam serdecznie:))

elise użytkownik elise(wpisów:904) dodano 16.03.2013 21:29

Piękne miasto. Przypomina nie tylko Wenecję ale nasz Gdańsk. Znam to miasto tylko z galerii i opowiadań mojej córki która w Brugii studiowała w Kolegium Europejskim. Drugi odpowiednik kolegium jest w Natolinie kolo Warszawy. Serdecznie pozdrawiam

barsolis użytkownik barsolis(wpisów:355) dodano 16.03.2013 21:01

piekna wyprawa i piekne zdjecia. , bylem , bylem-- piekne i ciekawe zabytkowe miasto z licznymi kanalami , jak w Wenecji .

Pozdrawiam Barsolis

PS.
mialem juz napisana wyprawe z Brugge - , ale mnie wyprzedzilas. moze kiedy wystawie moja wyprawe. ?

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4683) dodano 16.03.2013 20:28

Duża ta dostawa była (11) ;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 16.03.2013 19:06

Margo --> to ja życzę z całego serca, żeby kiedyś się jednak po drodze znalazło:) bo naprawdę trudno mi sobie wyobrazić, żeby komuś się to miejsce chociaż trochę nie spodobało;) pozdrawiam serdecznie

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 16.03.2013 19:05

byłem, widziałem i chętnie po obejrzeniu Twojej galerii jeszcze raz bym tam pojechał

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 16.03.2013 19:04

Pablo87 --> taka dostawa pod dom i to takim transportem - to zapewne marzenie niejednego;) ja widząc to też od razu nabrałam ochotę na piwko;) okazało się, że jest tam ono nawet dość popularne. znalazłam nawet jedno miejsce, gdzie znajdowały się całe duuuugie gabloty z tysiącem butelek po piwie. widok super;) pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 16.03.2013 19:02

Paweller75 --> oj trzeba, trzeba;) wiem, że już od jakiegos czasu interesuje Cię to miasto. mam nadzieję, że moja galeria pomogła Ci w podjęciu decyzji, czy warto tam jechać;) ja powiem tylko jeszcze: jechać warto! jest cudnie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 16.03.2013 18:59

Sniezka, Pipol, Popekpawel --> dzięki za odwiedziny:) miasteczko istotnie przeurokliwe - cieszę się, że i Wam się podoba:) pozdrawiam serdecznie!

margo użytkownik margo(wpisów:2535) dodano 16.03.2013 18:30

Niby blisko, a dla mnie wciąż za daleko. Mimo, że od dawna mam w planach to jakoś się nie składa, ale na pewno dotrę bo miasto prezentuje się fantastycznie i grzechem byłoby go nie zobaczyć. Pozdrawiam.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8728) dodano 16.03.2013 18:02

bardzo tam ładnie

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3178) dodano 16.03.2013 17:10

Trzeba przyznać, że to miasto jest przepiękne.

pablo87 użytkownik pablo87(wpisów:561) dodano 16.03.2013 16:47

Bardzo malowniczo tam, ta dostawa z 11 to by mi się przydała ;). Pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7072) dodano 16.03.2013 16:45

Twoja flamandzka Wenecja jest przecudna, te wszystkie zabudowania robią olbrzymie wrażenie. Pocztówkowe ujęcie the best - widzę, że będzie trzeba tam jechać:)