Jak przystało na miejsce godne uwagi każdego miłośnika miejsc pięknych - Land's End wyposażone zostało w centrum turystyczne, kino, restauracje i parę innych atrakcji, koło których przeszłam szybkim krokiem. Jedynie ten znak, przy którym za parę funtów można zrobić sobie zdjęcie, przykłuł moją uwagę. To znak rozpoznawalny tego miejsca. Niedaleko można zobaczyć kilka typowych dla tej okolicy domków z przeszłości;) Land's End to najdalej wysunięty na zachód punkt Anglii, dlatego ostatni dom dostał wdzięczną nazwę: The First & The Last House. zalezy z której strony patrzeć;) ale to nie jest ten dom. tutaj widnieje. z daleka prezentuje się lepiej. z dala od tłumów;) mimo niesprzyjającej pogody i deszczu postanawiamy iść wzdłuż wybrzeża, mając nadzieję, że aura się odwróci (jak to czasem w Anglii bywa). jak zobaczycie później, mieliśmy szczęście:) Miedzy Land's End a drugim skrajnym punktem, szkockim John o’Groats, wytyczona jest najdłuższa odległość lądowa na wyspie. To jakieś 840 mil (1344km). Prawie 14 godzin jazdy samochodem. Sprawdzałam na mapach google;)
Wróćmy jednak do naszego spaceru, bo widoki przecież piękne;) trasa prosta, każdy spokojnie da radę. jeśli ktoś nie schodzi na każde możliwe kamienie, można nią szybko maszerować;) Klify te zbudowane są ze skał granitowych z domieszkami różnych metali. Odkryto tu 71 różnych minerałó, z czego aż 12 można znaleźć tylko tu. Może kapitan tego statku próbował znaleźć te unikalne minerały;) jak widać - bez powodzenia;) nie tylko same klify są interesujące. podobały mi się te przestrzenie
w pewnym momencie dostrzegamy wiezyczkę. nie wiedziałam o jej istnieniu. ale takie niespodzianki są tylko przyjemnością:) droga od ostatniego domu do tego miejsca była praktycznie pusta, ale tu już kręciło się kilku turystów widoki fajne. jakże inne od wcześniejszych klifów. Patrzymy na Sennen, małą wioskę, która w sezonie tętni turystami
teraz plaża Senneńska (?) pusta Wracamy. Zasatanawiamy się, co robić dalej i ostatecznie postanawiamy sprawdzić, co jest po drugiej stronie Drogowskazu, w kierunkuNew York'u;) i znaleźliśmy oczywiście... klify;) Mimo wszystko, te klify są wyjątkowo piękne:) i ten kolor wody! gdyby dostęp był łatwiejszy i dzień cieplejszy, kto wie, może bym do niej wskoczyła;)
póki co postanawiamy iść jednak dalej, bo lipcowe 10 stopni jednak trochę zniechęca;) widoki jednak wszystko nam rekompensują;)
skały całkiem okazałe. a ja lubie sobie po skałkach poskakać;) idziemy i idziemy, bo idzie się przyjemnie. w końcu dostrzegam w oddali piaszczystą plażę. i tym samym odnajduję swój cel;) droga pusta. tylko raz spotkaliśmy biegacza z minutami cel się przybliża i wygląda coraz bardziej zachęcająco
jak stanąć blisko krawędzi, to można zobaczyć małe plaże i jaskinki. piękny widok. tylko dostęppu brak. więc idziemy dalej i wreszcie docieramy:) oto domek, który widzielismy z daleka. i plaża. częściowo kamienista, częściowo piaszczysta
znaleźliśmy też dwa małe wodospady:) plaża nie jest ogromna, ale jak na tę powwierzchnię jest urozmaicona nas zaciekawiają te groty
są calkiem niezłych rozmiarów a w środku panują ciemności. był jednak przypływ i (trochę może irracjonalnie;)), bałam się, ze nas tam zaleje;) i tak robi się późno i pora wracać do Land's End docieramy na zachód słońca. moze nie jest spektakularny, ale otoczenie nadrabia;) i jak na koniec wycieczki - całkiem ładny widok:)

dzięki za uwagę:))

Kornwalia cz.II
1pix użytkownik obserwator odległość 23 km 1pix

degial użytkownik degial(wpisów:59) dodano 08.05.2013 10:28

No nie powiem... dobrze cykniete! Pogoda byla mimo wszystko? No a ja wlasnie siedze w Anglii i zamiast na Land's End, jade do deszczowej Szkocji...

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 05.05.2013 00:02

Piękno idealne.Pozdrawiam :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6958) dodano 04.05.2013 22:24

Baaardzo przyjemny spacer. Malownicze wybrzeże. Pięknie. A do tej jaskini bym wlazła, z czołówką oczywiście, po omacku nie lubię :-). Pozdrawiam :-)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 01.05.2013 11:05

Nie przepadam za chłodną Europą,lecz nie pogardziłabym przebywać w takim miejscu.Wyczuwam tam idylliczny spokój...Naprawdę interesujące miejsce.Pozdrawiam

dispar użytkownik dispar(wpisów:5196) dodano 01.05.2013 10:48

Bardzo fajna wycieczka.
Mocno fotogeniczne wybrzeże.
Podobało się.

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 01.05.2013 02:25

Piekna okolica, troche przypomina mi wybrzeze Poludniowej Australii.
A ci Anglicy, to zupelnie jak Australijczycy, Ci tez w tutejsza zime w krotkim rekawku biegaja;)
A Europejczycy narzekaja, ze zimno. I maja racje:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 30.04.2013 23:34

Wybrzeże piękne, aż sam chciałbym tam jechać:)
Ostatnia fotka the Best.

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 30.04.2013 22:47

Herika chyba Ci Anglicy zawsze chodzą w krótkich rękawkach. Jak byłam w Trewirze jesienią, było może z 8 stopni na plusie, na Czarnej Bramie wiał do tego zimny wiatr, tak że w kurtce człowiek marzł i podziwialiśmy tam właśnie Anglika który paradował sobie w samej koszulce. Wariaci chyba, albo kurtki mają tam takie drogie;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 30.04.2013 22:32

anikm --> tam też potrafi być ciepło, tylko trafiliśmy na taki głupi, bardzo deszczowy okres. generalnie wtedy w anglii powodzie były. ledwo tam dojechaliśmy. a że jest tu trochę inny klimat to przy 10 stopniach nawet ładnie jest. szczególnie w słońcu, które jakoś w anglii wydaje się być silniejsze. więc w taką pogodę anglicy zrzucają warstwy odzienia i chodzą w krótkich rękawkach:) ja jakoś w ich ślady pójść nie zdołałam;)
pozdrawiam serdecznie!

anikm użytkownik anikm(wpisów:4509) dodano 30.04.2013 22:02

Miejsce bardzo urodziwe. Pięknie wyglądają te klify zwieszające się nad szmaragdową wodą.
Czego to nie wymyślą by zarobić- pobór opłat za zrobienie zdjęcia przy znaku.
Zimno tam , skoro jak piszesz w lipcu było 10 stopni.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3165) dodano 30.04.2013 17:19

Przebajecznie tam jest:)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3304) dodano 30.04.2013 14:39

Fajnie się spacerowało po tych pięknych klifach.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1806) dodano 30.04.2013 12:40

piękne miejsce pokazałaś.

foto-jaro użytkownik foto-jaro(wpisów:186) dodano 30.04.2013 06:09

Ładny zakątek i faktycznie piękne, otwarte przestrzenie.