Zatrzymaliśmy się w Pirnie, niewielkim miasteczku położonym nad samą Łabą, stąd niedaleko do miejsc, które mamy w planie zobaczyć. Starówka bardzo sympatyczna, ratusz i kamieniczki odnowione, na wielu z nich tabliczki z informacją kto je zamieszkiwał trafiamy na dom Canaletta, /obecnie znajduję się tu informacja turystyczna /czy rzeczywiście tu mieszkał do końca nie jest pewne, na wzgórzu Sonnenstein znajduje się zamek, niezbyt urokliwy ale warto podejść by zobaczyć miasteczko z góry / po prawej kościół mariacki/,
całe wzgórze ładnie prezentuje się z drugiego brzegu Łaby, opuszczamy Pirnę i jedziemy w kierunku Bastei. Bastei to rozległa grupa efektownych skał z licznymi punktami widokowymi, miejsce chyba najbardziej kojarzone z Saską Szwajcarią, po prawej stronie miejscowość Rathen, po lewej kurort Rathen skąd też można wejść na Bastei, tak, jak Pravcicka Brama jest wizytówką Czeskiej Szwajcarii, tak w saksońskiej części jest nią na pewno kamienny  most, pięknie wkomponowany w strzeliste skały ta samotna góra stołowa  za Łabą to Lilienstein /415m n.p.pm./ wstęp do parku jest bezpłatny,
z wyjątkiem krótkiego odcinka z licznymi mostkami, skały piaskowca i to co wyrzeźbiła z nich natura są warte zobaczenia, patrząc jeszcze raz na most, zastanawiam się, co bardziej zachwyca, dzieło ludzkich rąk czy natura, która stworzyła Pravcicką Bramę /http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=19326/

Hohnstein, mała, spokojna mieścina  z zamkiem, który początkowo był siedzibą czeskiej szlachty, potem niemieckich książąt, a następnie w XX w. naziści utworzyli tu obóz dla więźniów politycznych a później jeńców wojennych,
miasteczko najlepiej ogarnąć z zamkowej wieży ale zabudowie  lepiej przyjrzeć się z bliska, godny polecenia jest spacer wzdłuż doliny rzeki Polen z innym widokiem na zamek, z jaskinią Gautscha, diabelskim mostem, jeszcze rzut oka na  miejscowy kościół i pora jechać dalej, spędziliśmy tu więcej czasu niż planowaliśmy .
Kolejne miasteczko warte uwagi to Stolpen, nad miastem dominują ruiny zamku zbudowanego na bazaltowej skale , pierwotnie był rezydencją biskupów miśnieńskich, dziś kojarzony przede wszystkim z historią hrabiny Cosel, jednej z faworyt króla Augusta II Mocnego. Gdy miłość wygasła, została uwięziona w jednej z wież na 49 lat, rynek otoczony wielowiekowymi, odnowionymi kamienicami,
leniwie płynie tu czas, Twierdza Konigstein, to miejsce, które należy koniecznie odwiedzić. Pierwszą budowlą powstałą w tym miejscu w  XIII w. był  czeski zamek warowny, w XVw. przejmuje ją saska dynastia Wettynów, a później zaczyna się przebudowa zamku na twierdzę,
brama otwarta, klucz niepotrzebny, idziemy dalej, przez Bramę Ravelin i tunele wchodzimy na dziedziniec, mnóstwo tu zabudowań, na szczęście zaopatrzyliśmy się w mapkę, przed nami zamek Magdaleny, początkowo miejsce zakwaterowania dworu, później przebudowany na magazyn żywnościowy,
w licznych piwnicach przechowywano tu beczki z winem, łącznie z tą największą-238.000 litrową, niestety zobaczyliśmy ją tylko na rycinie, za to najgłębszą saksońską studnię oglądaliśmy w rzeczywistości, wykopano ją w latach 1563-69 na 152,5 metra głębokości, mijamy kościół garnizonowy, i dochodzimy do Zamku Fryderyka,
zbudowany jako wieża obserwacyjna z miejscem dla dział, dziś często zawierane są tu śluby,  wchodzimy na mury obronne, spacer po nich zajmuje ponad godzinę , u stóp twierdzy wije się Łaba, nad którą wznosi się znany już Lilienstein,
w oddali miasteczko Konigstein, mury i skały tworzą jedną całość, z wysuniętego najbardziej na wschód występu skalnego widać zabudowania koszar i zbrojowni, z Rogu Hempel'a widok na twierdzę od strony wejścia znalazły się też armaty i Wieża Głodu, z czasów założenia twierdzy była wieżą obserwacyjną, później lochem  dla skazańców,
i tak zatoczyliśmy koło, to znak,że wycieczka zakończona.
Zostawiamy już Szwajcarię Saksońską  ale Saksonię jeszcze nie.
/w opisie twierdzy posłużyłam się mini-przewodnikiem wydanym przez Festung Konigstein gGmbH/.

Niemcy - Bastei
Niemcy-Bastei ( 2 )
1pix użytkownik tereza odległość 0 km 1pix

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.04.2014 23:55

Gabi, dzięki za pozdrowienia z tak uroczego niemieckiego landu, o studni to wcześniej wyczytałam, że tam takowa jest, ten mini przewodnik, na który się powołuję, z dokładnym planem twierdzy, pozwolił nam ją szybko odnaleźć, a fotka powstała dzięki panom z ekipy dbającej o nią, odsunęli mi szybę zasłaniającą wlot do studni, ja pozdrawiam z "królewskiego" dziś Amsterdamu :)))

gabi użytkownik gabi(wpisów:2444) dodano 26.04.2014 07:53

Bartak, pozdrawiam z Saksonii, widzę, ze nocowaliście w Pirnie, my jesteśmy w Koenigstein, pięknie pokazałaś twierdzę i inne uroki, Ty wiesz, ze ja tej studni nie widziałam, cholender, trzeba było wczoraj zajrzeć do Ciebie, teraz to już pozamiatane,
Gabi

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 17.02.2014 01:17

do ciekawego miejsca udało Ci się dotrzeć....i fajnie je pokazać....

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.01.2014 23:48

Elise, miło,że zajrzałaś, dziękuję, tak to już jest, jednym dalej, drugim bliżej , pozdrawiam :)))

elise użytkownik elise(wpisów:928) dodano 26.01.2014 22:20

Piękna galeria. Przypomniałam sobie te miejsca. Mieszkańcy Dolnego Śląska mogą tą trasę zrobić w jeden dzień.Pozdrawiam

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 15.12.2013 15:11

Herika, dzięki, że zajrzałaś do galerii z mojego ulubionego miejsca, pozdrawiam :)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 14.12.2013 18:07

świetna wycieczka:) byłam w okolicach, ale widziaąłm tylko ułamek tego, co Ty. rewelacyjne zdjęcie 10, super studnia, fajna uliczka na 31... nic, tylko wybrać się tam jeszcze raz:) pozdrawiam:)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 29.05.2013 11:06

Chętnie bym się tam wybrała.Pozdrawiam :)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6108) dodano 28.05.2013 21:21

Bardzo interesujący i fotogeniczny region. Fajnie się z Tobą wędrowało. Pozdrawiam :)

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 26.05.2013 23:35

Bardzo ciekawe miejsce, nawet pogoda nie odebrała mu uroku.
Wyciągnąć wiadro wody z takiej głębokości to musi być niezła gimnastyka :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 22:10

Jacku, coś z tą aurą jest ,choć lało tylko w Pirnie , to generalnie za ciepło nie było, niewątpliwy plus dla szwendania, minus dla relaksu w knajpkach, jeśli obejrzałeś jeszcze raz te strony bez stresu pogodowego i uznałeś to za ciekawe, to mnie to bardzo cieszy, pozdrawiam :)

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:858) dodano 26.05.2013 20:10

Bardzo piękna galeria pokazująca ciekawe miejsca, niezbyt odległe od naszych zachodnich granic. Kiedyś się tam wałęsałem, ale przez kilka dni lało i było zimno. Teraz mogłem to wszystko obejrzeć w komfortowych warunkach nie wychodząc z domu, choć tez leje i jest zimno. Pozdrawiam

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 18:28

Olazim, dziękuję za wspólne zwiedzanie, pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 18:21

Marcin, ja również dziękuję,że zajrzałeś, pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 18:18

Kapsell, myślę, że to dobre miejsce na urlop, życzę dobrej pogody i czekam na przekaz Twoich wrażeń, dzięki i pozdrawiam :)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2202) dodano 26.05.2013 17:25

Galeria jak i miejsca zwiedzane bardzo ciekawe-warte wyprawy,foty 10,11,41 i 43-super-pozdrawiam.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1861) dodano 26.05.2013 16:18

miejsce które warto obejrzeć, dzięki za przybliżenie.

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 26.05.2013 12:46

Właśnie się tam wybieramy na urlop, więc takie galerie i opisy bardzo mi się przydają:-)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 12:31

Grace, trochę studni w tym rejonie jest, choć ta z twierdzy efektowna dzięki podświetleniu, witaj w gronie lubiących "okienka" ,dziękuję,za wspólne zwiedzanie i podwójne odwiedziny. Pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 12:21

Babuch, cieszą mnie Twoje odwiedziny i to ,że się podobało, pozdrawiam serdecznie :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 12:15

Popku, zgadza się, pięknie, blisko i dobrą drogą! Pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 12:11

Margo, na początku ten lśniący bruk był interesujący ale po godzinie solidnego deszczu mieliśmy go dość, ciekawi mnie jaki rejon wybrałaś , czekam na relację, dzięki za wspólne zwiedzanie, pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 12:02

Dispar, cieszy, że się podobało /korzystam z rady, którą kiedyś mi dałeś/ a w sfotografowaniu studni pomógł mi konserwator, który na chwilę podniósł taflę szklaną ,która przykrywa studnię. Pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 11:51

Paweł, to prawda, ładny ten rejon ale aż się prosiło o troszkę koloru na niebie albo jakieś chmurki konkretne a tu tylko mleko, no cóż tak bywa, pozdrawiam Cię i dzięki za odwiedziny :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 26.05.2013 11:46

Surykatko, no właśnie z tą aurą w tym roku to mam troszkę pecha, choć do łazikowania było w sam raz, miło,że zajrzałaś, pozdrawiam :)

grace użytkownik grace(wpisów:3357) dodano 26.05.2013 11:19

Bylam tu juz raz i ufff... uciekl mi komentarz.
Miejsca warte odwiedzin, a Ty je pieknie pokazalas:)
Studnia i brukowana uliczka - cudne.
I jeszcze to okienko - bardzo urokliwe, pelne klimatu:)

babuch użytkownik babuch(wpisów:988) dodano 26.05.2013 11:13

Wycieczka pełna ciekawych miejsc. Zachęca do odwiedzin. Świetna relacja i dobre fotografie. Pozdrawiam

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3471) dodano 26.05.2013 08:51

Piękne miejsce i tak blisko granicy.

margo użytkownik margo(wpisów:2550) dodano 26.05.2013 08:21

Studnia i lśniąca w deszczu brukowana ulica na 1 podobają mi się najbardziej. Piękne miejsce, które też miałam w planach na ten rok. Przegrało jednak z innym, też chyba pięknym. Pozdrawiam.

dispar użytkownik dispar(wpisów:5295) dodano 26.05.2013 07:25

Ładnie sfotografowane.
1 i studnia podobające najbardziej.
W twierdzy byłem, reszta przede mną. Moze niedługo.
Fajna wycieczka.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7160) dodano 25.05.2013 23:47

Saksonia to jeden z najpiękniejszych landów; ostatnio cały czas myślę o tym, żeby się tam wybrać:) Widoczek przez okienko rewelka, ale dobrze wiesz, że takie ujęcia bardzo mi się podobają:) Ogólnie bardzo fajna galeria, szkoda tylko, że pogoda nie była trochę lepsza.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 25.05.2013 21:32

Bardzo fajna wycieczka, szkoda ,że pochmurna pogoda ograniczyła widoczność, ale widać,że warto te miejsca odwiedzić. Fajnie podświetlona tak głęęęęębooooka studnia :-) Pozdrawiam :-)