m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (50):

 
Rodzimych gatunków storczyków jest w Polsce około 50. Rodzimych, tzn. takich, które rosną u nas w stanie naturalnym. Tak podają autorzy jedynego i najpełniejszego klucza do oznaczania roślin dziko rosnących w Polsce - „Rośliny Polskie”, profesorowie Wł. Szafer, St. Kulczyński i B. Pawłowski. A jeśli ONI tak mówią, to znaczy, że TAK JEST Wszystkie one mają, oprócz nazw łacińskich, także nazwy polskie. Niemal wszystkie są gatunkami podlegającymi w Polsce prawnej ochronie. Największy i najpiękniejszy z polskich storczyków, to Obuwik zwyczajny - Cypripedium calceolus. Ale i on jest maluchem w porównaniu z większością gatunków tropikalnych uprawianych komercyjnie lub w kolekcjach i storczykarniach I w zasadzie, tyle wystarczy Wam wiedzieć o storczykach. Acha, może jeszcze także to, że na świecie w sumie, jest ich około 20 000 gatunków, że w większości rosną w strefie tropikalnej i że są piękne. Nawet BARDZO PIĘKNE. A gdyby ktoś uważał, że nie, to niech dalej nie czyta, nie ogląda i w ogóle wynocha mi z galerii! Ale rozumiem, że nikt taki na OS nie znajdzie się, więc niepotrzebnie skacze mi ciśnienie Zwłaszcza, że i tak mi skacze, jak czytam różne bzdury wypisywane przez dzisiejszych mędrców od botaniki na temat storczyków w różnych wikipediach, którzy liczą chromosomy - czyli takie „robaczki” w komórkach, co to w ogóle ich nie widać, po czym wychodzi im, że to, co zawsze było storczykiem, już nim nie jest, a na przykład, taka rzodkiewka, przez przypadek, właśnie według takiego doktora - jest Strach pomyśleć co będzie, jak te mędrce policzą te chromosomy w takiej nie przymierzając sośnie i wyjdzie im, że to nie sosna, a zwyczajny kalafior. I co: będę świecił oczami przed dziećmi, że całe życie je oszukiwałem, a Dispar ze wstydu ma się wynieść ze swojej leśniczówki, bo pewnie też dzieciaki oszukiwał?? Ale miało być o storczykach. Tylko trochę się pogubiłem przez te chromosomy, a że jestem nieco umęczony, bo nie miałem już dziś pić więcej piwa i jest już raczej jakby późno, to pooglądajcie je sobie sami
Nazw łacińskich też nie będę wypisywał, bo i tak je znacie, a jeśli ktoś zapomniał, to Surykatka przecież podpowie Zwrócę tylko Waszą uwagę na kilka gatunków zupełnie nowych, nie znanych wcześniej nauce, a tym cwaniakom od chromosomów - absolutnie I niech tak lepiej zostanie, bo jak pomyślę o tym liczeniu, to aż się znowu boję, co z tego może wyniknąć To jest storczyk To też jest storczyk Trochę dziwne, ale i one storczyki
Pipolisterion octopunctatus. 
Gatunek bardzo popularny i lubiany, choć niezwykle zmienny. Niezależnie od formy jaką przyjmuje, niemal zawsze jego cechą rozpoznawczą jest charakterystyczny znak przedstawiający osiem punktów dość pewnie odróżniający go od innych pokrewnych gatunków
Nie do końca wiadomo, skąd pochodzi i co dokładnie oznacza specyficznie kojarzący się pierwszy człon nazwy, jednak analiza etymologiczna zawarta w dysertacji doktorskiej otwartej na jednym z Wydziałów UW wykazuje, że jej końcówka,  „sterion”, to ten, który steruje, nadaje ton, wyznacza kierunek Jak wszystkie storczyki wymaga środowiska wilgotnego i częstego zraszania. Ostatnie badania finansowane z funduszów UE wykazały, że zamiast zwykłej wody używanej w zraszaczach, dobre efekty daje zamgławianie rozpylonym roztworem piwa. Trwają badania nad określeniem najkorzystniej działającej marki Piękny storczyk Patriciella aeriana. 
Ta ciekawa orchidea, typowy epifit, zasłużyła na swoją nazwę, dzięki skłonnościom do wzrostu wysoko ponad koronami drzew. Powoduje to, że chcąc przyjrzeć się jej z bliska, najłatwiej uczynić to, obserwując ją z samolotu, balonu lub helikoptera. Znawcy jednak wiedzą, że w odpowiednich warunkach dobrze znosi też hodowlę naziemną
Coolkinia canarensis.
Popularny gatunek głównie śródziemnomorski, choć znany też w Europie Północnej. Posiada niedawno odkryte stanowiska na Wyspach Kanaryjskich, gdzie występuje w niezwykle barwnej odmianie „varietas lanzaroteriana”, będącej zaskakującym zaprzeczeniem kolorystyki tamtejszego surowego środowiska młodego wulkanizmu
Teressia paneuropaea - varietas bulgarica. 
Gatunek, popularny w całej Europie, powszechny od wybrzeża śródziemnomorskiego po południe Norwegii. Jako jeden z nielicznych storczyków dobrze czuje się w górach Bułgarii
Zajmuje tam szczególnie ciekawe stanowisko w okolicach Przełęczy Szipka w Górach Stara Planina, potwierdzone naukowo podczas niedawno zakończonej, tegorocznej wyprawy znawców orchidei - „Balkan Tour 2013” Bardzo piękny storczyk Maddalenia gregoriana.
Gatunek dobrze znany z gór Kaukazu, szczególnie popularny w Gruzji. Występuje też w zwartych stanowiskach w Afryce Północnej i w Etiopii. Pojawienie się tego gatunku w Chinach wywołało konsternację wśród tamtejszych botaników, głoszących dziwaczny pogląd, że w ich kraju jest chwastem zagrażającym tamtejszym uprawom
W swoich naturalnych ostojach na Kaukazie, zadziwia mnogością stanowisk, które chętnie zajmuje, od gór, po wybrzeże i tereny miejskie, gdzie wszędzie czuje się dobrze. Gatunek fascynujący kolorystyką, zwłaszcza odcieniami czerwieni charakterystycznymi dla tamtejszych pomidorów, ale także bogatą zielenią.
Bardzo dobrze znana bywalcom galerii ogrodniczych, szlachetna odmiana o wdzięcznej nazwie Afrodyta elegantissima. Doskonale czuje się w towarzystwie innych gatunków, chętnie używana do dekoracji pałacowych wnętrz. Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się jej niedawne wystawy w Książu i Dusznikach Eljoticus maximus. 
Zadziwiająco odporny gatunek potrafiący przetrwać skrajnie niekorzystne warunki uprawy. Jego niezwykła odporność i wola przetrwania dała ostatnio wiele do myślenia hodowcom, którzy postanowili upowszechnić cechy tej odmiany w swoich hodowlach
Jacquelinnia mlochoviana - varietas elegantissima. 
Stara, szlachetna odmiana wyhodowana w początkach ubiegłego wieku przez ówczesnych mistrzów uprawy orchidei. Odporna na niekorzystne warunki zewnętrzne, nie poddaje się dzisiejszym udziwnionym metodom uprawy
Znawców orchidei zadziwia swym szlachetnym pięknem skłaniającym do zadumy. Cechy tej odmiany są szczególnie warte przypomnienia i odnowienia przez współczesnych hodowców, poprzez przeniesienie ich metodami starannej selekcji na odmiany nowo powstające
Ten jakiś dziwny: bił się z tygrysem, czy co?? A te widziały się chyba z jakąś eminencjom. Pardon - eminencją... Romania viridis. 
Popularna orchidea dość zmienna, jako gatunek endemiczny występuje głównie w Jurze Krakowsko Częstochowskiej i na wyspowych stanowiska w najbliższej okolicy. Często pokazywana na wystawach urzeka obfitością kwitnienia.i swą świeżą zielenią, która jest jej najpewniejszą cechą rozpoznawczą
A ten, po dogłębnych konsultacjach popartych dociekliwymi ekspertyzami, otrzymuje imię Margarita capricornides, na cześć Mgfoto i jej koziołków. Mgfoto jest jednoczesnie Mamą Chrzestną, gratulacje ;))
Śliczny storczyk. Właściwie, to dwa... Też dwa storczyki. Chyba żółte... A tu więcej niż dwa... Dużo storczyków... Już mi się mylą...
Halskinidia superba.
Gatunek bardzo wymagający. Uprawa jest trudna i wymagająca solidnej pracy i zaangażowania amatorów tej pięknej rośliny. Jednak starannie prowadzona, niezawodnie odpłaca obfitym i długotrwałym kwitnieniem. Liczna w Polsce Południowej, w charakterystycznej odmianie, łatwo rozpoznawalnej przez miłośników orchidei
Disparius silvaticus. 
Odkryty w Polsce, gatunek bardzo wymagający i trudny w uprawie. Zdecydowanie preferuje środowisko leśne, zwłaszcza o warunkach klimatycznych Pomorza, gdzie jest spotykany wzdłuż tamtejszych leśnych cieków wodnych. Znane są jego efektowne stanowiska z rejonu Bałkanów, zwłaszcza gór Bułgarii, a także z Rumunii
Zbiera wysokie oceny na konkursach i wystawach ogrodniczych. Przeniesiony do warunków domowych rzadko odpłaca równie efektownym i adekwatnym kwitnieniem. Są naukowe doniesienia, że również w przypadku tego gatunku, pozytywne efekty daje rozpylanie w jego otoczeniu delikatnej mgiełki z roztworu piwa
I to by było w zasadzie na tyle. A jak ktoś przypomniał sobie jakąś jeszcze inną nazwę, albo jest niezadowolony, to niech napisze, żeby wszyscy wiedzieli. I na zdrowie! To znaczy, chciałem powiedzieć, pozdrawiam!

najbliższe galerie:

 
Zamek w Łańcucie
1pix użytkownik mocar odległość 0 km 1pix
Łańcut
1pix użytkownik mereks odległość 0 km 1pix
Łańcut w deszczu
1pix użytkownik popekpawel odległość 0 km 1pix
Zamek w Łańcucie
1pix użytkownik danielski odległość 0 km 1pix
Łańcut - Storczykarnia.
1pix użytkownik jo_ta odległość 0 km 1pix
Łańcut - Zamek Potockich
1pix użytkownik wmp57 odległość 0 km 1pix

komentarze do galerii (54):

 
voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:2245) dodano 11.04.2017 20:01

ładne

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 22.07.2013 13:31

W takim razie po prostu: "borealis". I cieszy, że tambylcze środowiska naukowe mają racjonalne podejście do naturalnej w końcu migracji gatunku.
A na poważnie, Twoja galeria z Chin, wiesz która, zrobiła na mnie na prawdę, ogromne i niezapomniane wrażenie. Dziękuję też, że po takim czasie jaki upłynął od publikacji storczyków, znalazłaś czas i ochotę by tu zajrzeć. Bardzo serdecznie pozdrawiam!

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3539) dodano 22.07.2013 13:24

"Suecica" raczej nie. Brak doniesień na temat obecności gatunku w tym rejonie. Badania potwierdziły, że odmiana znalazła dobre warunki do rozwoju w Suomi, a także na północ od tych terenów. Botanicy skandynawscy - w przeciwieństwie do chińskich - nie są zaniepokojeni rozprzestrzenianiem się storczyka w obrębie półwyspu. Pozdrawiam:-)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 22.07.2013 12:50

To bardzo ciekawe doniesienie naukowe. Po specjalistycznych badaniach ten nowy podgatunek prawdopodobnie otrzyma nazwę "ssp. scandinavica", a może "suecica"?

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3539) dodano 22.07.2013 11:02

Gatunek z 23 i 24 rozplenił się ostatnio w Skandynawii;-) Dziękuję za kolorową galerię pełną zaszyfrowanych dedykacji i pozdrawiam ciepło:-)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 09.07.2013 23:22

To bardzo fotogeniczne borowiki! Lubi "mocniejsze" siedliska, Puszczy ich nie ma. Dziękuję, pozdrawiam i dobranoc!

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 09.07.2013 23:15

U mnie pod kościołem grzyby już są,co drugi dzień małżonek mi po parę sztuk przynosi.Na szczęście Niemcy nie zbierają grzybów,ale ich tez nie niszczą,rosną sobie zatem w samym środku wsi pod kościołem borowiki ceglastopore,w Polsce mało popularne ,bardzo smaczne:)Owocnych zbiorów życzę:)))

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 09.07.2013 22:45

:)) Na razie tylko do Puszczy Noteckiej sprawdzić jak z grzybami. Ale tam nie mam internetu, właściwie nawet telefon nie działa. Sama przyroda. Inne wojaże wznowię pewnie dopiero we wrześniu

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 09.07.2013 22:35

Dziękuję,czyżbyś się wybierał na kolejne wojaże?

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 09.07.2013 22:28

W przyszłym tygodniu to mnie raczej tu nie będzie, więc już teraz: Wszystkiego Najlepszego!

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 09.07.2013 22:20

Przemek,racja welnowiec,ta paskuda szczególnie zima lubi u mnie gościć,moja mama twierdzi,ze lubi suche powietrze.Storczyków to ja nie kupuje,zawsze dostaje jakiegoś w prezencie,już w przyszłym tygodniu pewnie nowy się pojawi,bo zbliżają się moje urodziny:)))))

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 09.07.2013 21:54

Obawiam się, że to nie jest mączniak - grzyb, lecz pasożyt - wełnowiec, taki paskud, robal. Może rozprzestrzenić się na inne rośliny i raczej na pewno tak będzie, jeśli są w pobliżu. Ale obojętnie, mączniak, czy wełnowiec, nie bawiłbym się w żadną terapię, a po prostu źródło zarazy wyrzucił. Trudno. Na pocieszenie: na szczęście, storczyki dziś nie są wcale drogie, kupisz sobie inny. Mieliśmy kiedyś to paskudztwo, wełnowce, i trzeba było pozbyć się niektórych roślin, bo żadna walka nie dawała rezultatów. A z mączniakem, też bezskutecznie, walczę w ogrodzie na berberysach. Kilka razy w roku robię opryski, ale i tak cholerstwo powraca

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 09.07.2013 20:23

Przemku,ja mam duże zaległości,prawie tydzień nie miałam internetu,powoli zaczynam być na bieżąco,ale do trochę starszych galerii tez zaglądam.Krogulec pojawił się znowu jakieś 2 tygodnie temu,krążył bezszelestnie nad ogrodem,gdyby kury i wróble nie podniosły głosu ,nawet bym go nie zauważyła.Teraz częściej siedzimy na tarasie wieczorami,bo upały mamy niemiłosierne,to się nie pojawi,a szkoda,bo to wielka przyjemność obserwować jego polowania.
Wroce do storczyków,a co robić jak na liściach pojawia się takie białe pajęczynki....mączniak czy jakoś tak to się nazywa,poradź !

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 09.07.2013 19:51

Hi, hi, właśnie zajrzałem do poczty, a tu wiadomość od Ciebie z przed 4 minut! Nie myślałem, że jeszcze ktoś tu zagląda, więc tym bardziej cieszę się! Fajnie też, że storczyki mają się dobrze: moja starsza księżniczka twierdzi, że obcinanie łodyżek po kwitnieniu - pisze o tym też Elise, jest ważne, ważne jest też nie tyle samo podlewanie, co wilgotna atmosfera i w miarę stale wilgotnawe podłoże. Wierzę jej, bo ma spore sukcesy w zbieraniu od znajomych pół martwych storczyków i przywracaniu ich do życia i kwitnienia. A co z Twoim pięknym krogulcem? Pozdrawiam!

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 09.07.2013 19:40

Piękna kolekcja,nawet Dalajlamie przypadła by do gustu,to jego ulubione kwiaty,które sam hoduje.
Z moimi dwoma storczykami zaczęłam od roku eksperymentować,posłuchałam rady starszych i po przekwitnięciu po prostu o nich zapominam,podlewając od czasu do czasu.Odnoszę już pierwsze sukcesy,jeden wypuścił 2 łodyżki,na drugim pojawiła się jedna,na razie pięciocentymetrowa,teraz dziennie oglądam czy wypuści druga:)))Pozdrawiam serdecznie:)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2250) dodano 07.07.2013 15:34

Przemyslaw, te dwa tematy juz zamknęłam, ale nie znaczy, ze nie nadejdą nowe, ja mam jakiesc tam doswiadczenie w podrozowaniu, to po czytaniu ksiazek moja druga pasja, ale naprawde mam problem ze zdjeciami, bo czesto ruszone, niewyrazne, z innymi ludzmi, a czasem co tu duzo ukrywac, ja wygladam na nich tak, ze az strach, inaczej sie robi galerie wiedzac, ze sie cos bedzie pokazywało, a inaczej odtwarzac cos z przeszlosci dawnej.
pozdr. z wakacji rodzinnych w Grecji, oczywiscie OS też ze mną jest :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 07.07.2013 13:06

:))
A Ty nie cykaj się, że inni niby coś umieją lepiej, albo że już pokazali, tylko dawaj te swoje zdjęcia z Argentyny. Z Islandii zresztą też. Informacji nigdy za wiele. :))

gabi użytkownik gabi(wpisów:2250) dodano 07.07.2013 10:32

zgadzam się! czyli nie tylko nie lubimy taplac się w błocku, lubimy tez te same kwiaty i... przyprawy,
pozdrawiam
Gabi

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 06.07.2013 22:17

Upsss... Obawiam się, że 43 jest już w gestii Halszki, ale proponowałbym obok - 44. O ile znam się na kolorach i strojach, to znaczy, nie znam się wcale, zwłaszcza tych drugich, ale wydaje mi się, że będzie Ci pasował do kolorków z Twojego awatara, może być??

gabi użytkownik gabi(wpisów:2250) dodano 06.07.2013 21:39

Przemysław, zgadzam się na 43, ale wybór był naprawdę niełatwy.
Czekam na kavarmy c.d.
pozdr.

tereza użytkownik tereza(wpisów:3590) dodano 06.07.2013 19:20

Piękna ta kolekcja storczyków.Pozdrawiam:)

pablo87 użytkownik pablo87(wpisów:561) dodano 05.07.2013 13:41

Piękne kwiaty, z przyjemnością obejrzałem, tym bardziej, że moja wiedza w tym kierunku jest znikoma. Pozdrawiam

pipol użytkownik pipol(wpisów:8498) dodano 04.07.2013 19:09

Przemysław, wolę mieć mgliste pojęcie o samochodach niż o kobietach. No ale każdy ma jakiegoś konia ;))))))) aloha

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 04.07.2013 14:47

Nawet całkiem nieźle rogaty - to już go chrzcimy: bęc go rogiem, bęc go drugim, bęc jeszcze raz dla pewności i otrzymujesz imię "Margarita capricornides". Gratuluję Mgfoto, właśnie zostałaś Mamą Chrzestną :00

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6076) dodano 04.07.2013 14:41

36 trochę rogaty to by może pasował :)))

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 04.07.2013 11:53

:))

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 04.07.2013 11:52

To ja wybieram Amaranthella bartiakiana, dziękuję i pozdrawiam :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 04.07.2013 11:24

P_pol, jakby Ci to powiedzieć: obawiam się, że o... samochodach, to Ty masz dość mgliste pojęcie.
A "Pipol_i_ sterion octo_punctatus", według ostatnich doniesień naukowych, został chyba niewłaściwie nazwany.
Prace finansowane przez UE nad nową nazwą trwają

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 04.07.2013 11:18

Gabi, dziękuję. To jeden z nich niech będzie po prostu "Gabi graciosa". Tylko wskaż, który :))

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 04.07.2013 11:17

bardzo fajna galeria a same kwiaty piękne

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 04.07.2013 11:17

Mgfoto - to może któryś według Twojego życzenia: "Margarita capriconides"?? Co by te koziołki jakoś też uhonorować??

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 04.07.2013 11:12

Bartaczku, dla Ciebie może być, chociaż lepiej by mi brzmiało "Phalaenopsis bartakiana". A jeszcze lepiej "Amaranthella bartiakiana" od amarantowego koloru - bo to chyba amarantowy jest? Co Ty na to? :))

gabi użytkownik gabi(wpisów:2250) dodano 04.07.2013 06:10

Przemysław, dzieki za radę, ale .... chyba nic z tego nie będzie. Trzeba tu konsekwencji, a to nie jest moja dobra strona. Wróciłam tutaj, zeby dać Ci dychacza za sam pomysł tej galerii.
pozdr.
Gabi

pipol użytkownik pipol(wpisów:8498) dodano 04.07.2013 05:48

Wolę piękne samochody i szybkie kobiety, czy jakoś tak to było. ale fakt ,że stoczyki ładniejsze od goździków są. Pozdrawiam

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6076) dodano 04.07.2013 00:36

Dzięki za dobre chęci. Coś sobie wybiorę... Najlepiej cały bukiecik :) Mój nick z łaciną ma chyba niewiele wspólnego. Skupiłabym się raczej na imieniu. Podobno pochodzi z greki i oznacza perłę a po łacinie to margaritam. Pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 04.07.2013 00:14

Przemku czy zatem te śliczne eminencje z 33 możemy nazwać Phalaenopsis bartakus ? :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 04.07.2013 00:08

Hej, Mgfoto ;)))
Wiem, trochę "pojechałem". Wczoraj pół wieczoru myślałem, jak przetłumaczyć także i Twój nick na łacinę, jednak nic sensownego nie wymyśliłem, co by z marszu nie podpadło.
Ale jeden ze storczyków też dla Ciebie. Na zdrowie, tzn. pozdrawiam!

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6076) dodano 03.07.2013 23:54

Na zdrowie! Jakich to ciekawych rzeczy człowiek może się dowiedzieć na OŚ ;)) Kwiatki piękne choć u mnie nie chciały rosnąć. Pozdrawiam :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 03.07.2013 23:18

Fajnie, że różowy podoba się, mnie zresztą też. A w ogóle, co tu dużo mówić: wszystkie fajne. Jednak kupując jakikolwiek z tych tu nazwanych, nie proś według nazwy, bo nikt nie zrozumie. Jak przyjrzysz się im jeszcze raz dokładnie - domyślisz się dlaczego... ;))

halszka użytkownik halszka(wpisów:2309) dodano 03.07.2013 22:57

Dziękuję pięknie Przemku za storczyk o wdzięcznej nazwie Halskinidia tak podobnej do mojego imienia:)
Nieraz miałam na niego ochotę w kwiaciarni,ale na razie obeszłam się smakiem:) A okazja już była:))
Teraz wyślę po niego umyślnego przy okazji,albo i bez:) Chociaż te żółte nakrapiane też ładne:))

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 03.07.2013 22:49

Bartak, nr 33 jest wolny i jest Twój, skoro podoba się. Niestety, 13 i 30 już zajęte, choć "właściciele" chyba jeszcze nic nie kojarzą... ;))

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 03.07.2013 22:45

A ja zastanawiałem się, Halszko, który storczyk mam Ci dedykować: wahałem się między białym i różowym, ale wybrałem różowy - Halskinidia superba, nr 43, i chyba dobrze trafiłem, bo biały już masz. :))))

halszka użytkownik halszka(wpisów:2309) dodano 03.07.2013 22:12

Ależ tu kwieciście i kolorowo,aż rwie oczy!:)) I jak tu nie kochać storczyków?:)) Pozdrawiam:)
A mój biały storczyk właśnie zakwitł parę dni temu po 2 latach buntu:)
Podarowany szczerze przez "dojrzałych uczniów" kwitł długo,a potem się chyba obraził
i dopiero podcięcie pędów oraz specjalna osłonka z wodą (dokupiona w kwiaciarni) mu pomogła:)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 03.07.2013 21:47

Wszystkie są piękne, te z 12, 30 i 33 bardzo oryginalne kształtem, ja należę do lubiących te kwiaty, nie tylko za ich urok ale przede wszystkim za to, że odwdzięczają mi się cudownym kwitnieniem mimo mojej niedoskonałej ich pielęgnacji, choć był jeden wyjątek z takim podobnym do 13 - nie dałam rady, gdy przekwitł to był jego koniec.
Miło było tu zajrzeć! Pozdrawiam :)

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 03.07.2013 20:35

Niestety nie znam się na kwiatach, a po zdjęciach widać, że warto posiadać odrobinę wiedzy:-) Pozdrawiam.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:3950) dodano 03.07.2013 20:17

Przyznam,że Twoje storczyki robią wrażenie,tym bardziej ,że lubię zarówno oglądać jak i fotografować kwiaty,które wbrew pozorom łatwym obiektem nie są.
A jak byś potrzebował studnię lub cysternę do podlewania to zgłoś się :)))
Pozdrawiam.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 03.07.2013 15:49

Afrodyto, chyba coś jednak przeoczyłaś. Jacek zresztą też. Zapraszam zatem do POWTÓRKI, a wszystkim, którzy do tej pory nawiedzili tę tworzoną w bardzo trudnych galerię, dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam!

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5137) dodano 03.07.2013 15:47

Gabi nie przejmuj i poczytaj, co pisze Elise: podobnie postępuje jedna z moich Księżniczek i uzyskuje bardzo dobre efekty. Od siebie dodam, że storczyki źle znoszą suche powietrze, dlatego pewnym sposobem zamordowania ich jest postawienie na parapecie nad gorącym grzejnikiem. Za to bardzo lubią częste zraszanie z rozpylacza drobną mgiełką. Pozdrawiam i życzę sukcesów, a Elise gratuluję!

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3715) dodano 03.07.2013 14:58

Piękna, wielokolorowa i pachnąca galeria. Uwielbiam kwiaty, może dlatego poświęciłam aż trzy galerie na Kew Garden's. Sporo z tych storczyków znam, ale wiele jest mi zupełnie nieznane. Miło, że je pokazałeś. Potrafisz zawrócić kobiecie w głowie, obdarowując ją takimi bukietami.
pozdrawiam serdecznie.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2612) dodano 03.07.2013 12:53

a ja osobiście nie lubię ich, szczególnie u mnie w domu nie toleruję i nawet sztucznego brak, ale storczykarnie, palmiarnie itd chętnie odwiedzam i zachwycam się urodą i bogactwem tych kwiatów, tę w Łańcucie również znam i pewnie dzięki internetowi wzrosła liczba odwiedzających. Pozdrawiam

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:827) dodano 03.07.2013 10:01

Piękna ta Twoja kraina storczyków, i jak zawsze można się cos nowego i ciekawego dowiedzieć. Pozdrawiam.

elise użytkownik elise(wpisów:880) dodano 03.07.2013 09:36

Piękna galeria. Mam w domu cala galerie storczyków. Teraz wszystkie kwitną jak oszalałe. Raz w miesiącu w okresie kwitnienia robię im kąpiel w deszczowce z dodatkiem odzywki.Po okresie kwitnienia zostawiam ich bez podlewania. Obcinam pędy bez kwiatków nad drugim pakiem po kwiatku. Na drugi rok znowu zakwitną wypuszczając nowe pędy. Acha mój mąż mówi że mi rosną bo do nich gadam. Pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6921) dodano 03.07.2013 09:34

Chociaż na kwiatach za bardzo się nie znam, to przyznaję, że storczyki są piękne, w domu mam dwa i oko cieszą:)
Pozdrawiam.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2250) dodano 03.07.2013 06:20

Przemysław, piękna galeria. Uwielbiam te kwiaty, niestety padają mi za każdym razem .... Teraz w pracy mam na oknie aż trzy ... wszystkie sztuczne.
pozdr.
Gabi

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!