Zanim przejedziemy do Chanii należy odwiedzić choć na 5 minut stolicę Krety Iraklion. Zaczynamy od fortu Kastro Koule wybudowanego w 1540r. Niestety w remoncie Idziemy dalej, główną ulicą od portu Mijamy Katedrę Agios Titos. Sam budynek ładny, ale szału nie robi, podobnie jak cały Iraklion Podeszliśmy jeszcze do Katedry Agiou Mina. Jest to największy kościół na wyspie i jest siedzibą metropolity Krety. Z Iraklionu przenosimy się już do o wiele bardziej klimatycznej Chanii. Zaczynamy od starej, zabytkowej hali targowej, w której wciąż funkcjonuje targowisko mające wzięcie wśród tłoczących się turystów
Wychodzimy z hali i kierujemy się do nabrzeża portu Tutaj zaraz przy wodzie taverny, jedna na drugiej i widok na latarnię Do latarni można dojść spacerkiem  nabrzeżem portu skąd roztacza się słodki widok na zabudowę portową Tu można dostrzec Meczet Janczarów a tutaj stare budynki wielkiego arsenału
z drugiej strony spacerujemy wzdłuż fortu Firkas na terenie forty znajduje się Muzeum Morskie. Niestety spóźniliśmy się i nie weszliśmy do środka Kto się już zmęczył spacerem to może zapakować się do dorożki :-) Lepiej jednak dalej spacerować i wtopić się w klimatyczne uliczki starówki wypełnione tavernami O! przystanek dla wędrowca Idziemy dalej. Tu pora obiadowa :-)
Długi spacer wciąż otwiera nam nowe uliczki w których kafejki wciągają nie tylko klimatem, ale również dobrze zagadującymi kelnerami Na chwilę wyszliśmy z uliczek, by zobaczyć Katedrę Marii Panny No, ale znów uliczki nas wciągnęły Ok, tu usiądziemy na małą kawkę Żegnając Chanię zapamiętujemy ją jako pełną klimatu nadmorską starówkę, której niektóre uliczki są w stanie pomieścić w swojej szerokości max 2 osoby :-)
Przyszedł czas na Rethymnon. Zaczynamy od starego portu, przy nabrzeżu którego zachęcają swoimi zapachami taverny zresztą nie tylko zapachami. To wszystko do zjedzenia :-) No, ale Rethymnon to nie tylko port, ale przede wszystkim forteca wenecka - symbol miasta. Teren fortecy to spora niezabudowana przestrzeń z kilkoma elementami architektury szału nie ma, ale miejsce nawet ciekawe z otaczających fort murów roztacza się piękny widok
Te skromne budyneczki też mają swój klimat Na terenie fortecy odbywają się również przedstawienia teatralne i muzyczne Po wyjściu z fortu możemy obejść go wzdłuż murów Z jednej strony forteca, z drugiej morze. Bardzo przyjemny widok Kończąc zwiedzanie fortecy udajemy się w kierunku starówki. To nic innego jak Chania w pigułce Biegając wąskimi uliczkami usilnie szukaliśmy dumy miasta fontanny Rimondi. Myślimy to musi być coś imponującego
jest, znaleźliśmy, i co... rozczarowanie. Wciśnięte w taverny sikające mini głowy lwów. No ale to rzeczywiście zabytek powstały w 1626r, więc każdy chce tu dotrzeć i zobaczyć przechadzając się dalej mijamy charakterystyczną udekorowaną roślinami doniczkowymi uliczkę To przerwa na piwko Idąc dalej napotykamy na jeden z licznych kościołów dalej znów kafejki
O tu jest sporo wolnych miejsc, można usiąść, chwilę odpocząć i może coś zjeść... Ośmiorniczka będzie OK I tak do wieczora można spacerować i rozkoszować się klimatem uliczek Rethymnonu

Chania
Chania retro. . .
1pix użytkownik amaranth odległość 0 km 1pix

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1519) dodano 27.11.2013 08:32

ładne foteczki :) podoba mi sie :)

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 21.07.2013 23:59

Bardzo staranna prezentacja. Swietne kadry, wychwytuja klimat tego miejsca. Tez bym napisla sie kawy w takim zaulku jak 23.
Troche przeszkadzaja ramki i podpis, no ale trudno;)

zuzka82 użytkownik zuzka82(wpisów:148) dodano 21.07.2013 23:56

Uwielbiam kreteńskie klimaty !!!:)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 21.07.2013 22:51

Wspaniała jest Twoja Kreta .Pozdrawiam :)

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 21.07.2013 20:13

chyba nikt tego nie zauważył kompozycji na zdj. 8 :-) ciekawy pomysł!

gregy użytkownik gregy(wpisów:494) dodano 21.07.2013 20:08

Hey Yetino. Tak jest wypad na Kretę bardzo udany. Zdecydowaliśmy się jednak w tym roku na Grecję, ale Korsyka też padnie w końcu naszym łupem. :-). Cały czas o niej czytam i oglądam :-).

yetina użytkownik yetina(wpisów:228) dodano 21.07.2013 16:55

Witaj, widzę, że wypad na Kretę udany :D. Klimaty Chanii i Rethymnonu z ich pastelowymi zaułkami rzeczywiście niepowtarzalny. Teraz kolej na Korsykę ;)
Pozdrawiam serdecznie

shell użytkownik shell(wpisów:134) dodano 21.07.2013 11:42

Chania jest cudowna

halszka użytkownik halszka(wpisów:2542) dodano 21.07.2013 09:46

Świetny album z pięknych miejsc na Krecie:) Dzięki za ciekawy spacer:) Pozdrawiam.

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3177) dodano 21.07.2013 08:10

Bardzo ładna i dopracowana galeria.

batsheba użytkownik batsheba(wpisów:492) dodano 21.07.2013 06:31

Od Grecji zaczęłam objazdówki i wciąż jestem pod jej wrażeniem. Twoje ładne fotki przywołały czas, kiedy byłam w Grecji. Krety akurat nie zwiedziłam, dlatego cieszy mnie, że mogłam tak chociaż zasmakować jej piękna. Fontanna Rimondi urocza!

pablo87 użytkownik pablo87(wpisów:561) dodano 21.07.2013 00:12

fajne te forty i wąskie uliczki. pozdrawiam