Wybrałam hotel w małej miejscowość Alikes, cisza, spokój, przeważają Anglicy i Polacy.
Nasz hotel jest cudowny, niska zabudowa, piękna zieleń, do basenu mamy … 10 metrów.
Pierwsze dni spędzamy na tzw. wakacyjnym, nudnym, jakże cudownym bujaniu się: z pokoju na plażę, z plaży na basen, z basenu na lody, potem znowu na plażę,  i tak przez 3 dni.
Nasz pierwszy tzw. fakultet to wycieczka na wyspę Kefalonię. Rejs trwa 1,5 godziny.
Królem wyspy był najsłynniejszy podróżnik (sic!) Odyseusz.
Wyspa uznana została w roku 2013 przez National Geographic za Miss Grecji. To właśnie zdjęcia z jej wybrzeży najczęściej trafiają na okładki katalogów greckich biur podróży, to tutaj przed całym światem Jacky Kennedy i Arystoteles Onassis ukrywali swoją miłość.
Widoki jeszcze bardziej spektakularne niż na Zakynthos, góry Kefalonii są prawie dwa razy wyższe niż na Zakhyntos: najwyższe pasmo 1628 metrów, Zakhyntos to tylko 700. Zbocza porasta sosna kefalońska, niewystępujący nigdzie więcej gatunek drzewa, które podobno służyło za budulec okrętów Odyseusza. Ponoś szyszki na nich rosną w górę.
Wyspa tonie w zieleni. Inna niż w pozostałej części kraju jest tu też architektura. Wyspy Jońskie jako jedyna część państwa nie były bowiem dotknięte wielowiekową okupacją turecką, znajdowały się natomiast pod panowaniem weneckim. Nie ma się więc co dziwić, że miasteczka i wsie momentami przypominają bardziej Sycylię niż Grecję. Turystów nie ma prawie w ogóle. Aż nie do wiary.I jakie to jest cudowne.
Pokolenie wifi, facebook-a, smartfonów, tabletów, cudów wianków, które tylko kradną ich czas.  W ich wieku ja czytałam książki Szklarskiego, rożne inne powieści. Wszystkie dzieci w hotelu spotykały się wieczorem w recepcji, bo tam był najlepszy zasięg, wszystkie miały ze sobą komputery, książek nie widziałam u żadnego. Po co im książki?  Zwiedzanie  rozpoczęliśmy od wizyty w najsłynniejszym na wyspie Klasztorze Św. Gerrasimossa - patrona wyspy Kefalonia. W pięknej srebrnej trumnie znajduje się jego  zmumifikowane ciało.
Druga atrakcja: idziemy w dół, w oddali mały, okrągły, błękitny punkcik. Trzęsienie ziemi, to samo, które zniszczyło Zakynthos miało tu nie tylko destrukcyjny charakter, to jaskinia Melissani uchodząca za najpiękniejsze miejsce wyspy. Wstrząsy w  1953 r. spowodowały zawalenie się fragmentu jej sklepienia, odsłaniając ją, a przy okazji tworząc u jej szczytu naturalny świetlik. Wpadające z góry słoneczne światło w malowniczy sposób oświetla podziemne jezioro, po którym gondolierzy obwożą zachwyconych turystów. Nasz śpiewał nam dodatkowo „o sole mio”. Woda to lazurowo-turkusowy kryształ głęboki na 16 metrów. Ten fenomen przyrodniczy, to jeden z piękniejszych widoków, jakie widziałam w swoim życiu.
Kolejna atrakcja: wspaniała Jaskinia Drogerati, zejście 100 schodkami w dół, w środku  zmieściłaby się gotycka katedra średniej wielkości. Słynna jest z niezwykłej akustyki, odbyły się tu koncerty m.in. Marii Callas i Luciano Pavarottiego. Panuje stała temperatura 18 st.
Magiczne widoki na wyspę Itakę. I ostatnia atrakcja: zjawiskowa plaża Myrtos, która regularnie zdobywa szczyty rankingów najpiękniejszych plaż Europy.  My oglądaliśmy ją niestety tylko z góry, kto chce poznać jej uroki, powinien obejrzeć głośny film „Kapitan Corelli” z Nicolasem Cage i Penelope Cruz.
Najlepiej zaopatrzony warzywniak, jaki udało nam się spotkać, był nawet szpinak, zobaczycie co z niego wyczarowałam. Przy pomocy przecenionej książki kucharskiej za cale 4 Euro - po niemiecku ( tak Przemysław - czasem nawet niemiecki się przydaje :) Przepis na obiad z greckiej książki kucharskiej po niemiecku: risotto ze szpinakiem.
Jeden z nielicznych z obiektów oszczędzonych przez trzęsienie ziemi. To monastyr Moni tis Panagias tis Anafonitrias, gdzie ostatnie 10 lat życia spędził jako opat  św.Dionizy, patron wyspy. Ciekawostką jest to, ze wyspowiadał mordercę swojego brata, który poszukiwany był na wyspie, kiedy zaś władze wypytywały o zbiega, Dionizy zaprzeczył jakoby go widział, po czym  ulokował go na łodzi, aby mógł uciec - jest to słynna spowiedź o przebaczeniu „ Ojcze, przebacz mu „  ( tereferekuku,  kto tam wie tak naprawdę, czy ta łódź nie była np. dziurawa???)
Wszędzie dobre, aczkolwiek czasami bardzo niebezpieczne drogi. Zatoka Wraku i jej okolice.
Wszędzie przepiękne gaje oliwne. Idziemy na plaże. Szacuje się, że to drzewo może mieć nawet 2000 lat!

( zdjęcie użyczone mi przez naszą pilotkę) Obiad na tarasie, nasze 13 letnie „fochy ” z absolutną skrupulatnością z ugotowanego spaghetti carbonara wydziobały każdy kawałeczek wędzonki krotoszyńskiej. Bo one lubią makaron na sucho! Odkąd moja córka poznała tę dziewczynkę, dla jednych i drugich rodziców rozpoczęły się prawdziwe wakacje. Skończyło się marudzenie, że to, że tamto …, wszystko się nagle fajne zrobiło, nawet słońce już za mocno nie świeciło.  Jak to czasem niewiele trzeba. Sara, pozdrawiam Was gorąco.
Czerwone korale, czerwone niczym wino, tutaj wyrastają wprost z konaru.

Zdjęcie to dedykuję disparowi,  którego krymskie plaże były pierwszym linkiem rozesłanym przeze mnie do znajomych, i który nieustannie pokazuje  jakie niedoceniane przez nas piękno kryje się w otaczającym nas   świecie.
Przypadkiem odkrytemiejsce podczas jazdy samochodem,  przepiękne wnętrze cerkwi, niestety był zakaz fotografowania. U Greków wszędzie wiszą flagi, na cerkwiach, hotelach, plażach, domach prywatnych, po prostu gdzie tylko się da. Na tej pięknej plaży podczas kąpieli nastąpiłam na kamień i wszedł mi w stopę jeżowiec, a dokładnie 11 kolców, dalsza cześć dnia to był hotel, lekarz i wizyta w jego gabinecie. Nikomu nie życzę zastrzyku znieczulającego w palec u nogi. Do tego zmarnowana połowa dnia przy  wynajętym samochodzie. Dzisiaj ruszamy oglądać zatokę Wraku z morza. Kiedy wypływaliśmy morze było spokojne. Wkrótce naszą łajbą zaczęło trząść, podnosiła się bez przerwy na jakiś taki dziwny poziom, myślę sobie, nic tylko Grek nam funduje darmową jak to się teraz ładnie określa jazdę bez trzymanki. Ot tak,  żeby było fajnie, żeby podnieść nam poziom atrakcji i adrenaliny. Żeby na zdjęciach z  tego rejsu  były proste horyzonty, trzeba by się było z ….. Posejdonem układać, naprawdę bardzo tego chciałam, wypatrywałam go w najgłębszych czeluściach, ale też  mu chyba nie najlepiej było, bo go nijak i nigdzie  znaleźć nie mogłam. Jak widzicie w pełni desperacji jako jedyna nawet na przód łajby wyruszyłam, ale też go tam nie było.
Tak naprawdę to modliłam się, żeby to się wreszcie skończyło. Po prostu nie do wiary co to był za rejs. Musieliśmy wrócić do hotelu, moja córka była sina, mąż poczuł się źle ( fatalnie)  20 minut po wyjściu na ląd. Dokładnie trzeba sprawdzić pogodę zanim się wykupi ten fakultet. I nikt słowem nic nie wspomniał!
Powiem tak: jest to ignorancja, skrajna nieodpowiedzialność, żeby nie powiedzieć bezczelność i chamówa, aby  rodziny z dziećmi wypuszczać na cos takiego. Ludzie wymiotowali, dzieci płakały, moja córka leżała całą drogę, w Zatoce Wraku opcja pływania wyłącznie z kamizelką ratunkową, kąpał się zresztą  tylko mój mąż i dwóch Greków. Wyspa jest rajem dla dzieci małych i dużych, są plaże kamieniste, dla tych co nie lubią piasku i  chcą ponurkować, piaszczyste, dla tych co to na plażę idą z pełnym ekwipunkiem typu:  łopatki małe, duże i średnie, wiaderka, młyńskie koła, grabki, wszelkiego kształtu foremki, dmuchane piłki, materace, małe pontony ( uff,  mam to już za sobą) i co najważniejsze, jest bardzo bezpieczny, spokojny, płytki spad do wody. Bez stresu, że jak dziecko podejdzie do morza, to rodzic natychmiast wstaje. O miejscowości Laganas  powiem krótko,  kto czuje pojęcie Lido di Jesolo, Rimini, Słoneczny Brzeg - to to jest to. Huk, rwetes, harmider, tłok, drożyzna. Wysyp Rosjan i Niemców. Mimo gorąca nawet nie skorzystaliśmy z kąpieli. Wialiśmy stamtąd czym prędzej. Dzięki za galerie poprzedników, to dzięki nim szukałam tutaj  tej urokliwej wysepki  z mostkiem. Po dotarciu na wysepkę, kasa: wstęp na plażę 4 euro. Weszłam tam sama,  zdjęcia wyszły mi nie za bardzo :(, moim zdaniem można to sobie darować. Rejs na wyspę żółwi.
Z miejscowości Alykes, wśród otaczających ją gór, wypatrzyliśmy klasztor na szczycie. Udaliśmy się tam „na czuja” samochodem. Wjechaliśmy w typową grecką wioseczkę, z uliczkami tak wąskimi, że strach było jechać, na samej górze znajduje się klasztor, cmentarz i restauracja, z panoramicznymi widokami. Miejsce bardziej niż magiczne.
Ja, no cóż,  zamiast najpierw popędzić w dół, żeby sfotografować tę na warunki Zakynthosu unikatową wioską, to …delektowałam się widokami na górze i kolacją. Potem już się ciemno zrobiło. Tu widać, ze dopiero zaczynam przygodę z Wami. Żaden wytrawny OS - światowiec nie przegapiłby czegoś takiego.
Dlatego z wioski  tylko to jedno zdjęcie. Reszta zdjęć nie nadaje się do niczego. Czekam w przyszłości na Wasze. To klimatyczne miejsce, jest moim zdaniem obowiązkiem na Zakhyntos, i chociaż nie ma go w żadnym przewodniku, musicie mi uwierzyć na słowo.
Wspaniały klimat. Pierwszy szok nastąpił po wyjściu z samolotu, o godz. 21,00 kiedy spodziewałam się powiewu, żeby nie powiedzieć uderzenia obuchem gorącego powietrza. Owionął mnie rześki wiaterek, aż mi się wierzyć nie chciało, ze jest 05 lipca, a ja jestem w Grecji.

Przez dwa tygodnie na Zakhyntos ani razu nie korzystaliśmy z klimatyzacji w pokoju. Wieczory wprost chłodne, to samo ranki.
Przyszły rok chciałam spędzić w Czarnogórze, po pobycie na Zakhyntos ( dwa tygodnie to było naprawdę minimum, chętnie spędziłabym tam jeszcze trzeci tydzień) postanowiłam zagościć w greckich klimatach na dłużej. Rezygnuję z Czarnogóry, jestem już w tej chwili zdecydowana na kolejną małą grecką wyspę, a jaką - zobaczycie za rok. Dziękuję za uwagę.

Zakynthos-wielki błękit
1pix użytkownik karola odległość 3 km 1pix
Zakynthos - wyprawa przez ląd cz. 2
1pix użytkownik zuzka82 odległość 3 km 1pix
Zakynthos Zante jeden z rajów na ziemi:)
1pix użytkownik norli odległość 3 km 1pix
Zakynthos cz.I
1pix użytkownik baracuda77 odległość 4 km 1pix
grecka niebieska wyspa - Zakynthos
1pix użytkownik greta odległość 4 km 1pix
Zakintos, Grecja
1pix użytkownik voyager747 odległość 4 km 1pix

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 24.01.2014 15:44

Balkanikus, dzięki za wizytę, czekam w takim układzie na Twoje kolejne galerie, tym razem z Czarnogóry,

balkanicus użytkownik balkanicus(wpisów:24) dodano 24.01.2014 12:57

Czuję sie zachęcony do Grecji, choć jak mi się uda w tym roku, to na pierwszy plan pójdą miejsca klasyczne, co by dzieciaki poczuły, że to co akurat przerabiają w szkole z historii, to nie abstrakcja. A jak już dorosną i pójdą w świat, to w Grecji oszczędzę na promach. :-)

"Nasz śpiewał nam dodatkowo „o sole mio”." - oni na jakieś wspólne szkolenia muszą jeździć, bo tak samo śpiewał nasz "marynarz" w Błękitnej Grocie na Capri. I ta grecka jaskinia i tamta - magiczne.

Czarnogóry bym tak łatwo nie odpuszczał. :-) Po pobycie tam w tym roku, mam wrażenie, że gdzie się nie ruszyć, tam pięknie. Jak i na greckich wyspach. :-)

Risotto zazdroszczę. :-)
Idę do kuchni...

travis użytkownik travis(wpisów:154) dodano 09.11.2013 17:05

wspaniale miejsce i kolory

wrowal użytkownik wrowal(wpisów:115) - Użytkownik usunięty. dodano 13.10.2013 22:13

Piękne :)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 02.09.2013 10:47

radmor, eljot, dzięki za wizytę, fajnie, ze się Wam spodobało. Eljot, Ty wiesz, ze zapomniałam, ze plaże Sithonii to po prostu Halkidiki? zgadzam się z Toba, pięknie tam jest, to coś zupełnie innego niż Zakynthos, masa innych atrakcji typu Saloniki, Athos, meteory, byłam tam 12 lat temu. Mój mąż jest gotów wrócić tam w każdej chwili. To właśnie Czarnogóra przegrała w przyszłym z Grecją roku, Twoja ostatnia galeria udowadnia, ze to tylko przesunięcie w czasie. Boje się Czarnogóry w lipcu lub sierpniu ze względu na upały.

eljot użytkownik eljot(wpisów:503) dodano 01.09.2013 18:33

Grecja to nie tylko wyspy, polecam piękne plaże na Sithonii,

radmor68 użytkownik radmor68(wpisów:7) dodano 23.08.2013 21:30

chyba mam pomysł na następne wakacje pozdrawiam -fajna galeria i opisy

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 21.08.2013 11:45

Tama, dziękuję za wizytę. Faktycznie dla ludzi z problemami żołądkowymi, to to nie było to. Zakhyntos to wyspa, która nie może się po prostu nie podobać. Rejs ma jedną zaletę: nie zapomnę go do końca życia. Moja córka twierdzi, ze już nigdy nie wsiądzie na żaden statek.

tama użytkownik tama(wpisów:2969) dodano 21.08.2013 11:08

To ja się chyba wypisuję z takiej wycieczki, skoro tak buja. I nikt na osiu wcześniej nie wspomniał o tej niedogodności.
Zatoka Wraku oraz jaskinia bardzo mi się podobają. Bajkowe miejsce.
Serdecznie pozdrawiam Gabi :)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 19.08.2013 07:17

travis, ak, dziękuję za wizytę i miłe słowa.

ak użytkownik ak(wpisów:5753) dodano 18.08.2013 08:09

wspaniale pokazane miejsca , a opisy jak z dobrej książki :)
dziękuję za extra zwiedzanie :)

travis użytkownik travis(wpisów:154) dodano 16.08.2013 23:39

piekne kolory i ciekawe opisy pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 08.08.2013 19:49

Elle, dziękuję za wizytę i miłe słowa,

elle użytkownik elle(wpisów:171) dodano 06.08.2013 12:28

Cudowne miejsce :) z przyjemnością obejrzałam Twoje zdjęcia i wysłuchałam historii :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2664) dodano 04.08.2013 13:31

Oj Gabi tego chłodu to nie widzę dziś nigdzie a dopiero co pisałam Skuzie że upał nie taki straszny, roślinność dosłownie omdlewa w ogrodzie, zaraz wypalone wszystko będzie:( a ogólnie to wolę gdy wokół mnie ciepłe barwy, szkoda czasu na mrożenie w sumie tak go mało....Pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 04.08.2013 08:57

Surygatka, bardzo dziękuję, że zawitałaś, i że Ci się podobało.

Anek, Tobie również dziękuję, zgadzam się z Tobą, Twój email przyniósł także to czego szukałam ostatnio w Twojej przeuroczej galerii, odrobinę chłodu.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2664) dodano 03.08.2013 22:12

A i dodam jeszcze że fajnie że prawie w jednym czasie pojawiły się dwie relacje z tego samego miejsca, miło się ogląda

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2664) dodano 03.08.2013 22:11

Gabi tu Ci odpowiem;) jak dyletantka dyletantce hihi jestem tu od niedawna, a jestem gdyż nazwa portalu mnie przyciągnęła i specyfika: zdjęcia, relacje, i wrażenia, mocje przekazane z miejsc, wydarzeń. Tego też oczekuję, może to konserwatywne strasznie, widocznie taka jestem:) Twoja relacja wszystkie te elementy zawiera więc i podoba się mi prostej babce, a wydumane okraszone na dokładkę egzaltacją stosowną u gimnazjalistki budzą we mnie dość mieszane uczucia, ale jak wiadomo każdy jest inny i przez to jest ciekawiej więc niech będzie barwnie, fotograficznie i wesoło tu bez animozji, wojenek, grup wsparcia. Pozdrawiam ciepło wręcz upalnie mimo późnej godziny

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6964) dodano 03.08.2013 17:54

O widzę niektóre miejsca te same co u Baracudy. Ale u Ciebie jest jeszcze Zakhyntos. Miejsca pełne uroku i fajna relacja :-). Pozdrawiam :-)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 03.08.2013 17:27

i bardzo dobrze, przynajmniej ktoś to profesjonalnie sfotografuje :)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 03.08.2013 10:55

Gabi wrocily mi wspomnienia z wakacji,biore sie za tworzenie Kefalonii:)Pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 01.08.2013 15:08

Paweller, dziękuję bardzo za miłe słowa. Jak lubisz takie klimaty, to byłbyś tez zachwycony. A ja i tak wielu bardzo ciekawych rzeczy nie pokazałam, bo raz, ze nie miałam już wolnych miejsc w galerii, a czasem zdjęcia tego co miało być, po prostu mi nie wyszły.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 01.08.2013 12:29

Uwielbiam greckie klimaty, a takie wyspy to już bajka. Mogę śmiało powiedzieć, że należę do miłośników tego wszystkiego, co tu pokazałaś:) Zatoka Wraku rewelka; też będę musiał sobie zafundować kiedyś takie wczasy:)))
PS. Od Szklarskiego zaczęła się moja przygoda z Indianami, oj, czytałem te książki po kilka razy:)))

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 01.08.2013 09:21

Markopol, jak coś, to .... za rok jestem na Korfu. Chyba, że wcześnie umrę ... ze śmiechu. Zapraszam!

markopol użytkownik markopol(wpisów:1490) dodano 01.08.2013 00:06

Oj Gabi,Gabi,że ja kobieta ?.Oj bo Cię znajdę gdzie blisko Wrocławia :):):) albo na jakiejś wyspie greckiej.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 31.07.2013 13:58

Markopol, Ty naprawdę przewrotny jesteś, najpierw była sztuczna kokieteria, teraz fałszywa skromność, mi już taka jakże straszna myśl przeszła przez głowę, że może Ty w ogóle nie tylko za pustelnika się przebrałeś, ale może jeszcze tak .... aż boję się to napisać? może Ty jesteś ... kobietą :)
A tak na poważnie, to bardzo się cieszę, ze Ci się podobało. Ja też lubię charakter Twoich galerii.

Plan-Podrózy: bardzo dziękuję za miłe słowa. Szczególnie kogoś kto jest rozpoznawalny za piękne zdjęcia i ciekawe. Też czekam na Twoje relacje.

Nola, Kojotrener: fajnie, ze się tak " u mnie" wymieniacie doświadczeniami. Ja myślę, ze Rodos i Korfu to są dwa nieporównywalne światy., każdy z osobna wart zobaczenia. Aczkolwiek ja nie lubię klimatów bez przyrody. To jest dla mnie ogromny argument. Nola będziesz Korfu zachwycona, to tez jest Wyspa Jońska, czyli przyrodniczo i klimatycznie podobnie do Zakhyntos. Do tego Korfu jest obfite w zabytki. Będę czekać z niecierpliwością na Twoją wspaniała, to wiem już teraz galerię. Bo Ty innych nie masz.

Magdar, dziękuję za wizytę i uznanie.

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 31.07.2013 11:03

Zatoka wraku najpiękniejsza .Pozdrawiam :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 31.07.2013 09:21

Kojotener każdy ma swoje zdanie i jest to jak najbardziej normalne:) Ja widocznie miałam pecha, że trafiły nam się takie upały, że zwiedzanie było niezłą udręką. Zwłaszcza miasta Rodos i Lindos. Człowiek chodzi i szuka tylko cienia i marzy o zimnym piwku i żeby zanurzyć się w morzu, a nie zabytki oglądać;)
Co do Prasonisi się zgodzę, tam bardzo przyjemnie wiało, ale miałyśmy tam tylko jakieś 40 minut, bo pojechałyśmy na beznadziejną wycieczkę zorganizowaną;)
Po pobycie na Rodos stwierdziłam, że mam dość Grecji, ale po 2 latach już mi przeszło i dam temu krajowi jeszcze jedną szansę;)

kojotener użytkownik kojotener(wpisów:256) dodano 31.07.2013 08:45

Nola - nie mogę się z Tobą zgodzić, że na Rodos panują takie ciężkie upały. Od strony morza śródziemnego wielkie może tak, ale od strony morza Egejskiego wieje wiatr Meltemi, dając przyjemną bryzę. Rodos daje połączenie plażowania ze zwiedzaniem zabytków, których aż się roi. Starówka w mieście Rodos i Lindos to perełki. Dalej półwysep Prasonisi jest boski i nie jest upalnie. Środek wyspy to już upał ogromny. Jednak nie bez powodu Rodos jest wyspą słońca a Korfu zieloną wyspą.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 31.07.2013 00:44

Gabi nie jedź na Rodos w lipcu albo sierpniu!!! Odradzam:) Ja byłam we wrześniu i temperatura codziennie około 40 stopni, było masakrycznie gorąco, nie do wytrzymania i weź tu sobie coś zwiedzaj w takich warunkach;) Wejście na Akropol w Lindos było strasznym hardcorem;)
Poza tym jest to jedna z najbardziej suchych i najmniej zielonych greckich wysp. Ja przez tydzień pobytu raz widziałam zieloną trawę. Susza była tam masakryczna, wyschnięte koryta rzek, prawie żadnych drzew, tylko suche badyle, wszędzie kurz, pył i upał. Na pewno wiosną jest tam dużo ładniej i przyjemniej:)
Ogólnie było fajnie, bo parę miejsc jest tam wartych zobaczenia, jak choćby miasto Rodos czy Lindos, są piękne plaże, ale ja już nigdy tam więcej nie pojadę. Ciekawe jak na Korfu będzie?;)

plan_podrozy użytkownik plan_podrozy(wpisów:73) dodano 31.07.2013 00:09

Piękna galeria która wywołała wspomnienia mojego pobytu na tej wyspie sprzed 7 lat. Piękne zdjęcia i super opisy. Czekam na kolejne galerie.

markopol użytkownik markopol(wpisów:1490) dodano 30.07.2013 23:27

Gabi-przepraszam , to była moja druga wygrana,pierwsza była na innej greckiej wyspie.Z tą zorbą to najlepiej mi wychodziło z tymi talerzami,więc chyba z litości mi dali mi tę nagrodę :):):)Ale piwo nie było tylko za taniec,ale to już długa historia.
Podobało mi się w Twojej galerii.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 30.07.2013 18:39

Grace, Baracuda, na błędach się człowiek uczy, ja uważam, ze to jest po prostu nie fair ze strony Greków, żeby wypuszczać takie rejsy, trwają one przecież min.1,5 z dziećmi. Bo dorosły jakoś sobie poradzi, ale dzieci mogą dostać urazu na długo. Ja się czułam akurat b.dobrze, mi nie było nic.

Izka, nie nie Thassos, choć słyszałam, ze to jest jedna z piękniejszych wysp.

Kojotener, ja jestem mówiąc szczerze przerażona, jak ubogie będzie słownictwo naszych dzieci, jak one będą słabo znały ortografię, i język polski w ogóle. Owszem ja tez często dla świętego spokoju przymykam oczy i wiem, ze robię straszny błąd. Na Rodos nie byłam ( skrót zaje....), własnie Rodos stoi alternatywnie do Korfu, bo tam tak naprawie chce jechać, ale chyba wybiorę jednak Korfu, bo Wyspy Jońskie maja najbardziej przyjazny klimat, tak faktycznie było i potwierdziła mi to pilotka, więc biorąc pod uwagę, ze to znowu lipiec lub sierpień, to może jednak tam gdzie powinno być chłodniej, dziękuję za odwiedziny i miły komentarz,

kojotener użytkownik kojotener(wpisów:256) dodano 30.07.2013 13:20

Podobało mi się wędrowanie z Tobą. Nadajemy na tych samych falach jeśli chodzi o spędzanie wakacji (pierwsza część dnia plaża, druga zwiedzanie-wycieczki). Podzielam Twoje refleksje na temat "cudów wianków" pędzącej technologi nie zatrzymamy, ale trzeba mieć świadomość zagrożeń. Mam syna w wieku 7 lat i już zaczynam widzieć co go zaczyna interesować. Łatwizna polega właśnie na tym -włączyć komputer dziecku i ma się go z głowy na parę godzin (gdzie są rodzice). Przychodzi do domu po wizycie u kolegi i pyta dlaczego nie gram z nim jak tata Franka. Widoczki super. Współczuję rejsu bo wiem co to znaczy choroba morska. Na następną wyprawę polecam Rodos - tą wyspę grecką - nie mylić z Robotniczymi Ogródkami Działkowymi Ogrodzonymi Siatką.

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 30.07.2013 12:32

gabi - czyżby w planach Thassos ? :-)
ja rejs wspominam bardzo dobrze, ale morze było spokojne...

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 30.07.2013 12:23

Gabi, nie myslalam o az tak wielkim statku:) Czesto plywam mala lodka, (taka na 6 osob) - z takiej nurkujemy w Australii. A na Nowej Kaledonii nurkowalismy z pontonu - to byl koszmar dostac sie na miejsce, wiem jakie mialas odczucia;) Ale czlowiek cale zycie sie uczy, Ty nie wsiadziesz juz na taka lodz, a ja na ponton, nawet 10-osobowy juz nie wsiade:)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 30.07.2013 12:23

Ja plynelam i duzym statkiem i mala lodzia,oba rozwiazania byly super.Duzym statkiem wybralismy sie w rejs dookoła wyspy z mozliwoscia zejscia w Zatoce Wraku,niestety silne fale to uniemozliwily:/na szczescie poplynelismy tez mala lodzia do Blue Caves i do Zatoki Wraka.Obie opcje sa atrakcyjne,z malej lodzi jest szansa podplyniecia blisko grot zas ze statku podziwiania wylacznie krajobrazu.Nas na malej lodzi nie bujalo a na statku ludzie przezywali masakre.Pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 30.07.2013 12:08

Andred, Patryk, …. bystre chłopaki jesteście, dziękuję za zwrócenie uwagi.
Wszystkim, którym podobał się mój opis, bardzo dziękuję, miałam ich jeszcze więcej, ale bałam się, ze Was to znudzi, teraz już wiem, ze mogę to rozwijać, jest to coś, co mi zdecydowanie bardziej odpowiada niż …. fotografowanie :)

A teraz odpiszę każdemu z Was, a propos tego jakie uwagi mieliście:

Afrodyta, widzę, ze też jesteś Grecją oczarowana, dziękuję za wizytę.

Anek 11: dlaczego dodałam do pierwotnie wymyślonego tytułu rodzin słowo singli – bo ta wyspa to bajka dla zakochanych, jedziesz samochodem, a tu zatoczki puste, przepiękne, ja jeszcze nigdy nigdzie nie widziałam tak mało ludzi ( mówimy oczywiście o szeroko pojętej wakacyjnej Europie w sezonie)

Przemysław, kamień z serca mi spadł

Zuzka, czekam na Twój kolejny Zakhyntos, a Twój styl i sposób postrzegania świata lubię bardziej niż bardzo.

Andred, jest mi niezmiernie miło, ze miło jest Tobie. To naprawdę bardzo miłe.

Kordula, spełniaj obietnicę, uzupełnisz moje braki, to z mej strony cicha prośba, bo gdzież bym Ci śmiała rozkazywać :)

Baracuda, dzięki, za miłe słowa, Twoje galerie z Zakhyntosu dużo mi dały ( stresu w szczególności) :)

Marcopol, mimo tego cholernego jeżowca. były to bardzo udane wakacje, wygrać puszkę za taniec zorby? W takim wieku? Cóż, ja zawsze to przecież od razu wyczułam, że za tym przewrotnym przebraniem kryje się facet …. ( to portal dla ludzi, co to ponoć na poziomie są), więc piszę ….z poczuciem humoru, dzięki, że zajrzałeś

Nola, pierwszy raz gościsz u mnie, tym bardziej się cieszę. Czym jest urlop z dzieckiem, bez innego dziecka, wiedzą tylko ci, którzy maja jedynaków, czekam na relację z Korfu, wiem, ze tam jedziesz, pilotka mówila, ze Korfu podobnie jak Zakh. Ma ten sam klimat, chłodek rano i wieczorem, i nie będziesz musiała zajmować miejsca na plazy, do czego to już doszło, miejscówka na plażę!

Popokpawel: dzięki za odwiedziny i miłe słowa

Coolka, od tego roku są loty na Kefalonie, to tez może być super ciekawa opcja, polecieć tam i stamtąd robić fakultety na Zakh, są tez promy na Itakę, rozważ to. Dziękuję za odwiedziny

Magdalena, dziękuję za miłe słowa, nie zastanawiaj się i leć.

Grace, Ty kochasz krajobrazy, byłabyś zachwycona. Ja zdecydowałam się na małą łajbę, ponieważ chciałam unikną przypłynięcia wielkim statkiem, z którego wysypie się nagle 200 osób. Przyjaciółka mojej córki popłynęła właśnie takim wielkim. Ponoć wszystko było tak zafajdane, ze w toaletach … przejść nie można było, co by się nie poślizgnąć.

pozdrawiam wszystkich jeszcze raz

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 30.07.2013 11:05

... ale sie zaczytalam... moze na przyszlosc trzeba wybierac wieksza "jednostke wodna"? Na wiekszej - mniej telepie;)
A na serio, to sympatycznie, ze sa jeszcze gdzies w Europie puste plaze:)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 30.07.2013 09:00

Bardzo barwny i ciekawy opis. Fajnie się czytało. Zakhyntos od dawna mam w planach. Pozdrawiam:-)

coolka użytkownik coolka(wpisów:362) dodano 30.07.2013 08:44

o o o, ja mam caly czas w planach polaczenie zakhyntos z kefalonia, mam nadzieje, ze uda mi sie je zrealizowac predzej , niz pozniej :)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3327) dodano 30.07.2013 08:09

Miejsce na OŚ znane ale takie miejsca zawsze sympatycznie się ogląda.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 29.07.2013 23:29

Nola BINGO :) mnie nie dotyczył całokształt polówek:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 29.07.2013 22:56

Baracuda a Ty w której byłaś połowie?:), bo sorki ale do żadnej mi nie pasujesz:)
Wczoraj czytałam sobie o podróżach lokalnymi busami w Birmie, i tam jest to można rzec wpisane w cenę biletu -> połowa zużywa wszystkie worki, a druga połowa ciągle pluje wokół siebie;)
To ja już chyba wolę rejsik do Zatoki Wraku;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 29.07.2013 22:54

Fajna galeria i piękne te greckie wyspy są jednak:) Mam nadzieję, że moja wrześniowa też będzie fajna:)
Fajnie, że córka spotkała koleżanką w swoim wieku, odrazu urlop inaczej wyglądał:)
Mogłaś zostać w Polsce to na pewno byś nie zmarzła, od tygodnia tak średnio jest codziennie 30 stopni i to jeszcze podobno nie koniec tych upałów;)
W weekend na plażę to ja muszę jechać o świcie, czyli koło 10.00 żeby jakąś miejscówkę zająć;)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1490) dodano 29.07.2013 22:49

No to teraz wiesz co potrafi taki jeżowiec ,szkoda że przekonałaś się o tym na własnej skórze.
Ale uważam ,że miałaś całkiem udane wakacje.Nie mogło być inaczej bo trafiłaś na jedną z najpiękniejszych wysp grackich.Ja mam bardzo miłe wspomnienia z tej wyspy i z rejsu na którym pierwszy raz w życiu coś wygrałem.Była to puszka piwa ale ile radochy mi sprawiła bo to między innymi za taniec zorby (który tańczyć nie umie ) :):):).
Wywołałaś we mnie bardzo miłe wspomnienia,za co Ci bardzo dziękuję.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 29.07.2013 22:46

Witaj Gabi:)Dzieki Tobie odświeżyłam wspomnienia z Zakynthos.Faktycznie mieliście pecha z tym rejsem.Nam tez przydarzyła się podobna historia-podczas ejsu polowa osób cierpiała na chorobne morska a druga polowa odmawiała różaniec byśmy nie rozbili sie o skały:)Fajnie opowiedziałaś,przez chwile teleportowałam się na wyspę.Pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 29.07.2013 22:22

Obiecuje Gabi , lubie spełniac takie obietnice:)))))))))

andred użytkownik andred(wpisów:4578) dodano 29.07.2013 22:05

Gabi, tak nieskromnie myślałem i teraz to mnie jest miło ;-)

zuzka82 użytkownik zuzka82(wpisów:148) dodano 29.07.2013 22:01

Gabi bardzo fajna galeria i relacja !!!!:) Widoki jakże mi znane. Z rejsem miałam podobnie i u nas 3/4 statku była ledwo żywa, a na Navagio wcale nie zeszliśmy bo były za silne fale. Kefalonia przepiękna szczególnie szczególnie jezioro Melisani i strasznie żałuje, że w okresie kiedy ja byłam, a to był początek maja nie było jeszcze rejsów na ta wyspę.
Wkrótce i moja kolejna relacja z wyprawy na tą wyspę :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5587) dodano 29.07.2013 21:57

Za taką wyprawę na Zakynthos postaram się zapomnieć o tym incydencie, hmm, kulinarnym... ;))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2664) dodano 29.07.2013 21:56

Z przyjemnością obejrzałam tę galerię i przeczytałam barwne opisy bez których wrażenia odbiorców byłyby bardzo skromne. Piękne miejsce i aż wierzyć się nie chce że tak bezludne. Pozdrawiam

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3912) dodano 29.07.2013 21:54

Grecja zachwyca, a wyspy powalają. Mam tyle wspomnień z Grecji, że nie opisałabym tego w trylogii. Dobry wybór na teraz i dobra decyzja na później. Jeśli fajny urlop, to Grecja, tym bardziej, że już się przekonałaś.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 29.07.2013 21:40

Andred, Patryk, tak nam podała przewodniczka, ale może ja coś pomyliłam, tak zapisałam na karteczce, napiszę maila do niej, wyjaśnię i będzie jasne :)
Obu panów nie omieszkam poinformować. Oczywiście w słowo mle wkradł się błąd literówką zwany. Miało być miłe!

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 29.07.2013 21:34

Kordula, słowa uznania z ust takiej profesjonalistki jak Ty, to dla mnie zaszczyt. To prawda, ja uwielbiam bawić się piórem, wymyślać różne ciekawe historie, cieszę się, ze to doceniłaś. Musisz tam pojechać, odnaleźć to wzgórze i knajpkę, obfotografować - jestem pewna, ze będziesz zachwycona. Jak coś służę pomocą we wszystkim. Zakhyntos jest pełne takich miejsc, jedziesz i nagle jakiś zapomniany, uśpiony klasztor albo ta wioseczka. W galerii Baracudy była jeszcze inna - tam nie dotarłam. Za mało czasu mieliśmy. I ten brak ludzi, zobacz na zdjęcia, wszędzie nie ma nikogo. Puste plaże, jak to porównuje do Włoch, gdzie ostatnio spędzaliśmy wakacje w sierpniu albo lipcu, to zgroza!

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4711) dodano 29.07.2013 21:31

Prawdę mówiąc to za Grecją nie przepadam z powodu złych doświadczeń, ale wyspę obejrzałem z dużą chęcią. Jeśli faktycznie przyrost stalaktytów w tych jaskiniach wynosi 1 mm rocznie, to jest to spore tempo, bo przeważnie stalaktyty powstają w tempie ułamków milimetra rocznie

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 29.07.2013 21:26

Przemysław, czy wybaczysz mi tą niemiecką książkę kucharską? wiedziałam, ze to Cie strasznie zdenerwuje, czy dalej będę w galerii Twoich ulubionych? powiedz i to szybko, bo jak coś to ja ją zaraz spalę, zdjęcie usunę, przecież Ty nie możesz się tak denerwować, najpierw Patryk, teraz ja;) kto nam będzie pisał takie piękne i dowcipne galerie?
A tak na poważnie to bardzo, bardzo dziękuję,

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 29.07.2013 21:00

No nareszcie, juz myslałam , ze nie doczekam sie na ten Twój Zakhyntos.
Przeczytałam jak dobrą ksiązkę przygodową, na dodatek ilustrowaną.
Masz lekkie pióro, jak to mawiaja madrzy.
Usmiałam się, gdy pisałaś o rejsie na plaże z wrakiem,..... zeby tak za ciężko zarobione pieniadze sie meczyc, hahah:)
Kolacje na wzgórzu w tak urokliwym miejscu tez bym z checią zjadła. Lubie niesłychanie greckie jedzenie.
A tak wogóle to miło Cie widzieć:)))))))))
Temperatury greckie przeniosły sie do nas. Szkoda, ze takich cudnych plaż nie ma w mojej okolicy.
Piekny tem Zakhyntos, bardzo zachecajaco, bardzo:)))))

andred użytkownik andred(wpisów:4578) dodano 29.07.2013 20:43

Gabi, dziękujesz za młe czy miłe słowa? ....bo to jest różnica ;-)
Jak widzisz, my tu na portalu jesteśmy czujni i czasami drobiazgowi ale wiesz..... różnica mm czy cm niby niewielka......ale może mieć znaczenie ;-)
Tak się domyślałem, że sprzętu foto mieliście sporo i stąd te różnice w proporcjach kadrów. Ja dlatego w postprodukcji zmieniam wszystkie na 16:9.
Wracając do matematyki....czyli przez sto lat rosną 1 m (metr) słownie: jeden metr ;-) Tak? Zgadza się?

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5587) dodano 29.07.2013 20:28

Obejrzałem, przeczytałem, jeszcze raz obejrzałem i... zwyczajnie: u mnie "10".
Ale żeby w Grecji korzystać z niemieckiej książki kucharskiej - ZGROZA i KONIEC ŚWIATA!

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 29.07.2013 20:24

Andred, dzieki młe słowa i uwagę, matematyka nigdy nie była moja mocną stroną.
Co do formatu - to chyba dlatego, ze zdjecia robione byłu przeze mnie, męża lub córkę różnymi aparatami.Wprawdzie na nick-u figuruję sama, ale mozna to uznać jako dzieło częściowo wspólne.

andred użytkownik andred(wpisów:4578) dodano 29.07.2013 20:11

Jeżeli stalaktyty rosną 1 mm rocznie to 1 cm w dziesięć a nie sto lat ;-)
Ale to taka luźna uwaga. Poza tym bardzo zachęcająco pokazałaś Zakhyntos, fajne zdjęcia i plenery. Jedzonko też apetyczne, ślinka leci ;-)
Dlaczego niektóre zdjęcia są 3:4 a pozostałe 16:9? Wolę te 16:9 ale i tak bardzo mi się podoba.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 29.07.2013 19:22

juz jest okej,zapraszam;)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 29.07.2013 18:22

Sorry, prosze nie czytac, trwa ladowanie:)