m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (47):

 
Dziewczynka z jaśminem we włosach- Madurai-Południowe Indie Żebrak z Madurai-  Tamil Nadu Handlarka z Madurai- Południowe Indie Dziewczyna z Amritsaru- Punjab Żebraczka z Madurai-  Tamil Nadu Uliczny łobuziak z Madurai - Południowe Indie
Dziewczynka z Kargil-  Dżammu & Kaszmir Wiesniaczka ze stanu Himachal Pradesh Mniszki  dzinijskie w Jaisalmer-  Rajasthan Mniszka dżinijska w Palitanie-Gujarat Spotkany  gdzieś na Południu Indii Pielgrzymi w świątyni Madurai-  Tamil Nadu
Kobieta z Amristaru-  Punjab Żebracy w maleńkiej światyni koło  Bikaneru-  Rajastan Wiejskie dzieci ze stanu Himachal Pradesh Wiejskie zabawy-  Himachal Pradesh Dziewczynka z Manali- Himachal Pradesh Wiesniaczka- stan Gujarat
Uliczny sprzedawca z Rajkot-   Gujarat Wiesniaczka z okic Bhuj- Gujarat Rybak z Diu-  Gujarat Kobiety na targu w Bhuj -Gujarat Dziewczynka z okolic Narkandy- Zachodnie Himalaje Biharczyk z Shimli-  Himachal Pradesh
Spotkany gdzieś na Południu Indii Kobieta z Narkandy-  Himachal Pradesh Mały sprzedawca z Delhi - Uttar Pradesh Matka i syn , Delhi-  Uttar  Pradesh Weselnicy z Jodphur- Rajasthan Handlarka bizuterii z Jodphur-  Rajasthan
Plazowy fotograf z Bombaju-  Maharasztra Zakochani z Bombaju- Maharasztra Wiejska dziewszyna z okolic Dasada-  Gujarat Wiejska dziewczyna z okolic Dasada-  Gujarat Wiejska dziewczyna z okolic Dasada-  Gujarat Sprzedawca tytoniu, Bombaj-  Maharasztra
Muzułmanka z Bombaju- Maharasztra Kobieta sortujaca ryby z okolic Bombaju-  Maharasztra Para młoda z Himachal Pradesh Dziad klasztorny z Lamayuru -  Ladakh Młody mnich-  Ladakh Sklepikarka z Narkandy-  Himachal Pradesh
Mniszka  czekająca na Dalailame w Dharamsali Kobieta z Amristsaru Wieśniak  z okolic Bhuj - Gujarat Sprzedawczyni prażonej kukurydzy na plazy w Diu-  Gujarat Tak naprawdę nie wiemy, co ciągnie człowieka w świat. Ciekawość? Głód przeżyć? Potrzeba nieustannego dziwienia się?......   
            Ryszard Kapuściński

najbliższe galerie:

 
Życie na ulicach Indii
1pix użytkownik ulka odległość 75 km 1pix
Zobaczyc Indie i uciec
1pix użytkownik bulec odległość 113 km 1pix
Klimat indyjskiej ulicy
1pix użytkownik ulka odległość 155 km 1pix
Po prostu ... Indie
1pix użytkownik martyna odległość 159 km 1pix
Twarze Indii
1pix użytkownik ulka odległość 179 km 1pix
Oblicza Indii cz.I
1pix użytkownik baracuda77 odległość 191 km 1pix

komentarze do galerii (103):

 
kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 04.12.2013 14:28

Milo mi tamo, dziekuje:)

tama użytkownik tama(wpisów:2970) dodano 30.11.2013 16:12

Zdjęcie na wizytówce jest genialne, inne zresztą również.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 29.09.2013 21:40

Dzieki heriko, sa prawdziwi , bardzo:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 29.09.2013 13:12

wiele bardzo dobrych zdjęć. fajnie się oglądało, tacy prawdziwi Ci ludzi i jakby na wyciągnięcie ręki. pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 27.09.2013 22:15

Dziekuje Marku:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 27.09.2013 22:14

Dziekuje jarku, dziekuje elle :)))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 27.09.2013 22:14

Dziekuje margo, ja fotografowac ludzi lubie najbardziej. Nie jest to takie trudne, trzeba sie przelamac, troche pogadac , pozartowac, pousmiechac i portrety ida jak z platka.

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 22.09.2013 15:57

Raz jeszcze wpadłem :) Pięknie tu masz Ula :)
Pozdrawiam serdecznie ;)

elle użytkownik elle(wpisów:171) dodano 12.09.2013 18:55

Zachwycające portrety.. podoba mi się że czarno-białe - podkreśla to jeszcze bardziej wyraz twarzy, spojrzenia, uczucia wypisane na twarzach. . doskonałe zdjęcia.
Pozdrawiam serdecznie.

jarek4441 użytkownik jarek4441(wpisów:182) - Użytkownik usunięty. dodano 12.09.2013 12:28

Doskonała galeria.

margo użytkownik margo(wpisów:2550) dodano 10.09.2013 19:50

Zazdroszczę ci tego, że tak świetnie potrafisz nawiązać kontakt z fotografowanymi osobami. Ja w takich chwilach czuję się jakoś niezręcznie i pewnie dlatego tak rzadko decyduję się na portretowanie ludzi. Ty robisz to perfekcyjnie. Bardzo fajne jest ostatnie zdjęcie. Pozdrawiam.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 05.09.2013 18:13

Grace jeszcze raz dziekuje, skoro tak mowisz....
Pozdrawiam

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 05.09.2013 02:40

Ula wrocilam tu znowu, jako 1000! - czna odwiedzajaca:):):)
Bo bardzo dobra galeria:)
Pozdrowki:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 04.09.2013 20:17

Rozmusiaki , przepieknie dziękuje:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4218) dodano 04.09.2013 19:20

Przepyszne kadry :))))
Pozdrawiam.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 04.09.2013 18:26

To dobrze, bo juz myslalam , ze wystawiona przeze mnie u Ciebie 9 zdenerwowalo Cie na tyle , ze nie mozesz spac, hahah:)
Prosze , nie ciagnijmy juz tego tematu, zwlaszcza , ze kto, kogo i jak ocenil zupelnie mnie nie interesuje, cieszy mnie duza ilosc odwiedzajacych moje galerie, i tyle.Cieszy mnie, ze moge sie podzielic z innymi tym co widzialam i co mnie zachwycilo.
Uwazam , ze ten temat zostal wyczerpany.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 04.09.2013 16:39

Ups zamiast odpowiedziec Ci w swojej galerii odpowiedzialam w Twojej:))))

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 04.09.2013 16:38

Kordulo spokojnie wez gleboki oddech:)Nie wiem czy zauwazylas,ale to jest moj sarkazm:)Bawi mnie to przekamarzanie sie co do wystawiania ocen.Nie sadze by 9 bylo ocena hanbiaca,lecz duzo osob zarzuca swiadome jej stawianie:)Tak jak napisalas kiedys-jednego lubi sie mniej innego bardziej,szkoda tylko,ze ma to przejaw w ocenie galerii.Tak naprawde ogromna satysfakcje mi daje np: jak moje zdjecia wygrywaja w konkursie charytatywnym.Wowczas wiem,ze moglam przyczynic sie i pomoc dzieciakom z Domu Dziecka.Zas tworzenie galerii na OŚ jest dla mnie mega frajda i fajna zabawa.Przy okazji poznalam wiele interesujacych i wspanialych ludzi,wiec dalekie jest mi to o co mnie posadzasz:)Tez uwazam temat za zakonczony,bo nie mam nic wiecej do powiedzenia.Pozdrawiam::)))))))))))))))

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 04.09.2013 14:45

Nola ale ja tez zostalam uwalona w tej galerii :'(

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 04.09.2013 10:44

Nola , fajnie, ze wpadłas.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 04.09.2013 10:43

Pipol , wybaczam Ci:)) hahah.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6546) dodano 04.09.2013 09:06

Piękne portrety i piękna galeria:)
Portety w BW na pewno wyrażają bardzo duży ładunek emocji, ale czy większy niż te w kolorze, nie wiem... mi chyba jednak brakuje tego koloru Indii...
Portrety Baracudy w jej galerii z Indii http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=23014# są równie pięknie i równie silnie do mnie przemawiają:)
pozdrawiam:)

satan użytkownik satan(wpisów:2987) dodano 03.09.2013 22:57

Propozycja Dispara jest najrozsądniejsza.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8762) dodano 03.09.2013 22:53

Czasem mam rożne percepcje, w zależności co wypije ! ;)
Ale masz rację, że wkurzają mnie takie niuńki co to oceniają tylko wybrane galerie często przez nich jest mocno wypaczony "wynik".
Ale to czcze gadanie, i tak gówno się da z tym zrobić :(((
Alleluja

dispar użytkownik dispar(wpisów:5247) dodano 03.09.2013 22:39

Z Tobą Pipol akurat nie ma problemu.
Oceniasz prawie wszystko. I to jest fajne.
Nawet starasz się być obiektywnym (jak na swoje możliwości i percepcję rzeczywistości).
Gorzej z tymi okazjonalnymi oceniaczami.


pipol użytkownik pipol(wpisów:8762) dodano 03.09.2013 20:53

No i ku.... uwaliłem kolejna galerię !!!!! :(

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 03.09.2013 20:51

Kordulo jest mi to raczej obojetne...

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7008) dodano 03.09.2013 20:50

Wspaniałe portrety, pełne ciepła. Obejrzałam już wiele razy, ale pierwszy raz z podkładem muzycznym. Wiesz, dla mnie dźwięki wiele znaczą, teraz prawdziwie przeniosłam się do Indii... Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :-)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 20:41

Ale inni Cie oceniaja.
I czesto nie wiedza, ze Ty tego nie lubisz.
Zmykam , do jutra:)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 03.09.2013 20:38

Tak lezy mi i to bardzo wiele....Dlatego nie oceniam....Carpe diem:))))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 20:30

Ale sie barakudo rozpisalas, cos jednak chyba lezy Ci na sercu.
A pisalas, ze nie zalezy Ci na ocenianiu.
Chyba tak jednak nie jest.
Dajmy spokoj tym ocenom.
C'est la vie.
Pozdrawiam wszystkich:)))

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 03.09.2013 20:29

Masz racje!Dla mnie i tak bez sensu jest galeria tygodnia!Albo oceniaja wszyscy wszystkich albo nikt nikogo!W takiej sytuacji nadal nie bedzie sprawiedliwosci:/

dispar użytkownik dispar(wpisów:5247) dodano 03.09.2013 20:25

Czyli jesteś za moją propozycją?
To wykluczałoby takie sytuacje.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 03.09.2013 20:24

Kordulo juz nie skrobie ....

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 03.09.2013 20:23

Dlatego przestalam oceniac i coraz wiecej osob to robi,mi wystarczy satysfakcja i nie musze stac na piedestale,bo dla kogo robie te galerie????Galeria tygodnia bylaby moze sprawiedliwa gdyby wszyscy glosowali.Widac to doskonale kto kogo lubi bardzo i jak punktuje.Czasami mam wrazenie ,ze niektore osoby punktuja sie jak w grze tenisa.....

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 03.09.2013 20:19

Deszczu swiete slowabosko uchwycone"Wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem " :)))

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 03.09.2013 20:17

Dispar czesto slysze i dostaje prywatne wiadomosci dotyczace uwalania,no wasnie ale za co?Mysle,ze kazdy ma prawo do swojej oceny niekoniecznie dobrej wzgledem drugiej osoby.Czy w takim razie moja galeria z gor tez zostala uwalona i wygrales Ty dzieki jednej osobie,ktora oddaala glos na mnie i na Ciebie????????Az nie chce mi sie wierzyc,ze takie rzeczy dzieja sie naprawdę???

dispar użytkownik dispar(wpisów:5247) dodano 03.09.2013 20:11

Z drugiej strony nie można zabronić każdemu z nas mieć własnego systemu oceniania.
Dlatego sumowanie ocen byłoby chyba lepsze.
Poziom plus popularność galerii, przekładałyby się na miejsce w rankingu.
A chyba chcemy się chwalić tym co najlepsze?

deszcz użytkownik deszcz(wpisów:2891) dodano 03.09.2013 20:07

JESZCZE RAZ ... MÓJ CYTAT " ... pięknie !!!... jestem ZA a nawet PRZECIW i nie dotyczy ten sprzeciw powyższej prezentacji zdjęć. Dotyczy tego cytatu " Kolor, szczególnie w Indiach, to pójście na łatwiznę ".....to jest Twój Dispar cytat i się z tą konstatacją nie zgadzam i nic więcej. Światowe MALARSTWO miało zawsze do dyspozycji całą paletę barw i poszło na łatwiznę?...pozdrawiam serdecznie i przepraszam Ulę za dywagacje na temat wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem pod Twoją prezentacją.

dispar użytkownik dispar(wpisów:5247) dodano 03.09.2013 20:00

Mamy system oceniania.
Galeria z najwyższą średnią wygrywa.
Czy to na galerie tygodnia, czy to na tytuł najlepszej w poszczególnych krajach.
Do obliczenia średniej potrzebnych jest pięć ocen.
Odrzuca się po dwie skrajne oceny.
Czyli galeria z trzema 10 i dwoma 1 jest lepsza od galerii ze stu 10 i trzema 9.
Myślisz, ze to rozsądne i sprawiedliwe?
Znasz tę galerię http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=5867 ?
Przepadła w otchłani portalu, bo jest wiele osób, lubiących uwalać.
Taka kompensacja.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 19:35

Marafryko, kazdy ma swoja ksiege, jedni zapisuja ja od deski deski , inni nie chca zapisac ani slowa. Indie to kraj ludzi, ktorzy ksiege wypelniaja po brzegi.
Dzieki , ze wpadlas, pozdrawiam:)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 03.09.2013 19:31

Dispar nie kumam a jestem żaba:)Jaka galeria i jakie 10 i 5?

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 19:28

Tomek , mnie tez ciagnie jak diabli.
Mam ciagle niedosyt. Ciesze sie , ze sie podobalo.Pozdrawiam:)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5247) dodano 03.09.2013 19:26

Hmm... chyba Deszczu nasze myśli gdzieś tam w przestrzeni mocno się rozminęły.
Masz rację, że fotografia czarno-biała jest łatwiejsza technicznie i pozwala ukryć więcej błędów.
Tylko, że jest o wiele trudniejsza w wyrażaniu emocji.
Tu musi się coś naprawdę dziać na poziomie uczuć, żeby fotografia była dobra.
Ograniczenie środków zmusza do myślenia.
Tylko co ja się wymądrzam, skoro sam nie robię takich zdjęć.
Trochę obroniła mnie już Ula. Za co wielkie dzięki.
Zobacz jeszcze raz 4-5, czy 27. Czy kolor by tu pomógł?
Poza wszystkim, to myślę, że w pierwszym rzędzie powinniśmy cieszyć się z tej niewątpliwie pięknej galerii.

A tak na marginesie, to jeszcze raz chciałbym zaproponować sumowanie wszystkich ocen.
Ta galeria ma duże szanse przegrać z galerią z trzema dziesiątkami i dwoma piątkami.
Czy o to nam chodzi?
Autorce jeszcze raz dziękuję za niecodzienne wrażenia.

martafryka użytkownik martafryka(wpisów:1616) dodano 03.09.2013 18:45

każda osoba jest jak księga...ma swoje historie, myśli, wspomnienia...

ujęła mnie prostota i pokora 46-tej księgi...

wspaniały pomysł z BW galerią, niecodzienne przeżycie

tomek-gdynia użytkownik tomek-gdynia(wpisów:317) dodano 03.09.2013 17:55

Brak koloru brakiem koloru ale tutaj widzę bardzo podobające się B-W.
Bardzo ładne portrety , piękne kontrastowe oczy i wiele bardzo , ale bardzo udanych kadrów.
Gratuluję udanej podróży i zdjęć.
Mnie do Indii ciągnie. Oj ciągnie :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 17:53

ł mi uciekło w przekłuwaniu.
jak mnie denerwuje, ze nie mozna nic tu poprawić.!!!

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 17:43

Dziekuje markpol, czytanie ludzkiej twarzy jest trudne, choć ciekawe.
Pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 17:41

Pawellerze panuje tam taka moda. U nas tez ostatnio dziewczyny przekuwaja co sie da.
A czy to wygodne? chyba nie...
Wazne , ze oryginalne, zwracajace uwage. Kobiety tak mają.
Miło, ze wpadłes, pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 17:39

Deszczu, doskonale wiem , czego dotyczył Twój sprzeciw. Nie będe brnęła w dalsze rozwarzania na ten temat.
Moze za mało dokładnie przeczytałam Twój komentarz. Może za bardzo sie skupiłam na tej nadinterpretacji. Mysle, że TY tez żle zrozumiałes dispara. Ja uważam , , że pisząc" Kolor, szczególnie w Indiach, to pójście na łatwiznę." Miał na mysli ,że otoczeni takim natłokiem kolorów w Indiach , jakby jesteśmy zmuszeni pokazać to szaleństwo kolorów,a zdecydowanie sie na czarno - biały przekaz uznał za nazwałabym bardziej odwaznym. Zresztą sadząc po opiniach obiezyświatowców mozna się z tym zgodzić, Wielu miało zastrzeżenia co do wybranej konwencji. Indie to kolory przecież!!!
Nie umiem Ci odpowiedzieć, co jest trudniejsze, za mało sie znam na sztuce fotografii,, nie zajmuje się fotografią profesjonalnie a robienie zdjęć traktuje jako uchwycenie piękna otaczającego świata i dobrą zabawę. Twierdzę że satysfakcja z uchwycenia chwili czyli zrobienia dobrego zdjęcia to wspaniałe uczucie, czyż nie? lubie bardzo BW zwłaszcza w portretach. Mam wrażenie, ze lepiej oddaje to co w głebi , skłania do refleksji, pobudza wyobraznię.
Pozdrawiam Cie i zawsze z wielką przyjemnościa goszcze Cię u siebie:)



paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7150) dodano 03.09.2013 16:42

Kordulo - nie znam klimatu Indii, ale widzę, że jakaś dziwna panuje tam moda przekłuwania sobie przez kobiety nosa. To chyba nie jest zbyt wygodne w codziennym funkcjonowaniu, ale ... może się mylę:)
Pozdrawiam.

deszcz użytkownik deszcz(wpisów:2891) dodano 03.09.2013 16:20

...przeczytałem Twój komentarz i stwierdzam co następuje...zgodziłaś się ze mną w 100% nawet nie wiedząc o tym w kwestii stosowania fotografii czarno-białej...zaś w sprawie CYTATU z Dispara, który był motywem mojego wpisu a nie Twoje zdjęcia, to nie wyczytałem czy uważasz fotografię kolorową za trudniejszą od czarno-białej czy nie. Cytujesz w komentarzu pewną Panią, która w tej kwestii stanowczo twierdzi, że kolor jest najtrudniejszy więc może?... też tak uważasz...brytyjski fotograf w stwierdzeniu " czymś więcej "nie określił co to jest ?... ja określam jako nadimpretacja czyli wyraz artystyczny, a jeżeli stosowany jest specjalnie, czyli na czarno-białej kliszy a nie na "dysku " tym bardziej - wyraz artystyczny...pozdrawiam serdecznie i na koniec cytuję Ciebie z komentarza do Raul ..." czarno- biała fotografia pobudza nasza wyobraznie, kazdy sobie wyobraża jak świat przedstawiony na zdjęciu wyglądał w realu, jak widział to fotograf. I to jest ta magia czarno- biaych zdjęć. " i to jest zgoda na klasyczną nadinterpretację, czyli pobudzenie naszej wyobraźni, u każdego innej oczywiście...

markopol użytkownik markopol(wpisów:1490) dodano 03.09.2013 16:14

Mi bardzo odpowiada ten kolor fotografii w tej galerii ,myślę że doskonale pasuje do "Tak naprawdę nie wiemy, co ciągnie człowieka w świat. Ciekawość? Głód przeżyć? Potrzeba nieustannego dziwienia się? .....uroda życia."
Bardzo lubię takie fotografie.
Fotka 47 -ja wiem co mnie ciągnie w świat,nie odpowiem głośno.Ale gdy się czyta ludzką twarz można wyczytać wiele odpowiedzi.
Pozdrawiam

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 03.09.2013 12:34

Ula, madrze piszesz o fotografii czarno-bialej:) Dla mnie - czarna magia;) Jeszcze sie nie odwazylam.
A co z "czarnymi dziurami" na takich fotografiach, czy sa dopuszczalne, czy musi to byc jakis odcien szarosci ?

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 12:21

Dzieki Doracz, ludzie tam niezwykle piekni :)))

doracz użytkownik doracz(wpisów:950) dodano 03.09.2013 10:57

Przepiękne portrety!

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 10:28

Witaj Deszczu, bardzo sie ciesze z Twojej wizyty:)
Musze jednak nie zgodzić sie z kilkoma Twoimi uwagami. Nie dlatego, ze uważąm , ze moje zdjecia sa super i jestem nieomylna, tylko z pewnymi rzeczami sie nie zgadzam
Otóż nie uwazam , ze czarno- biała fotografia jest nadinterpretacją, bo nie jest ona ani zbyt daleka interpletacją , ani nie jest interpretacja nie majacą dostatecznego uzasadnienia. Zdjęcie czarno-białe o wiele bardziej wydobywa emocje na ludzkich twarzach. Dlatego tak chętnie są stosowane w portrecie.

Komponowanie zdjęć w czerni i bieli rządzi się nieco innymi regułami niż fotografia kolorowa. Zamiast barwami musimy posługiwać się odcieniami i kontrastem.
" Fotografia czarno-biała jest najprostszym sposobem, aby uciec od banału rejestracji rzeczywistości w kolorze"!. Nasze oczy widzą świat w kolorze, dlatego takie zdjęcia nas aż tak nie zaskakują.Ale jeśli mówimy o nadinterpretacji, to każda zmiana przy obróbce zdjęć kolorowych, a więc np zmiana ich kolorystyki,cross process i wiele innych zabiegów jakie teraz bez trudu mozna dokonać przy pomocy programów należałoby zaliczyc do nadinterpretacji? Ciemnię zastapiły Photoshopy , Photoscapy i inne. Sam pewnie z takich dobrodziejstw korzystasz . I dobrze, bo fotografia to sztuka, kazdy patrzy na świat inaczej, kazdy ma swoja wizję pokazania tego potem tego co zobaczyło jego oko.
A jesli chodzi o przepalenia , zgadzam sie , ze w BW mozna sobie lepiej z nimi poradzić. Ale jak ktos robi w RAWach to przepalenia sam wiesz dobrze nie sa problemem, nie mówię tu o zdjeciach, które sa przypadkowo zrobione przez totalnego amatora, który zupełnie nic a nic nie wie o fotografowaniu. Zresztą teraz przy obecnej technice, zwykłe masowe aparaty robia całkiem dobre zdjecia i nie trzeba robić wielkich kursów fotografii, zeby móc zrobić zdjęcie. Ale czy to dobrze, chyba nie?
Na koniec, zeby nie przeciagać i tak za długiego wywodu, zacytuję :



"Kolor jest wszystkim, lecz czerń i biel są czymś więcej". Dominic Rouse - brytyjski fotograf
Deszczu jeszcze raz dzieki, pozdrawiam Urszula

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 09:55

Witaj Marku, wiem doskonale , ze Indie Cię fascynują, tak jak mnie. Widzisz , czarno- biała fotografia pobudza nasza wyobraznie, kazdy sobie wyobraża jak świat przedstawiony na zdjęciu wyglądał w realu, jak widział to fotograf. I to jest ta magia czarno- biaych zdjęć.
Ja gdy ogladam stare fotografie zawsze sie zastanawiam jaki kolor sukienki miała ta kobieta, jaki kolor mił jej piekny kapelusz i jak to wszystko wokół wyglądało. Czasami nawet nie było tak pieknie jak na zdjeciach, ale jaki smutny byłby swiat , gdybysmy nie nie korzystali z nasze wyobrazni.
Obiecuje, ze nastepne Indie beda kolorowe, takie jakie tu wiekszość chce ogladać.
pozdrawiam serdecznie:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 09:47

Grace bardzo Ci dziekuję, widze jednak , ze zwolennimów biało-czarnej fotografii jest jednak mniej niz kolorowej.
Ja ja bardzo też lubie i cały czas sie uczę, bo uważam , ze stworzona jest własnie do portretowania ludzi, oddaje zdecydowanie wiecej emocji niz kolorowa.
Pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 03.09.2013 09:45

Zuzka , satan dreptaku jest mi niezmiernie miło, że czarno-białe Indie zwróciły Wasza uwagę:) POzdrawiam:)

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 03.09.2013 02:53

No i wrocilam:) Bo raz to za malo, za malo, tu mozna spedzic pol dnia:)
Jestem pod ogromym wrazeniem Twoich umiejetnosci nawiazania kontaktu z Czlowiekiem.
Kazdy portret - dzielo samo w sobie:) Podoba sie bardzo Twoja czarno - biala interpretacja.:)
usciski:)

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 03.09.2013 00:09

Ula - rewelacja:) Jeszcze raz na spokojnie tu wroce:)
Pozdrawiam:)

deszcz użytkownik deszcz(wpisów:2891) dodano 02.09.2013 23:29

... pięknie !!!... jestem ZA a nawet PRZECIW i nie dotyczy ten sprzeciw powyższej prezentacji zdjęć. Dotyczy tego cytatu " Kolor, szczególnie w Indiach, to pójście na łatwiznę ". Dispar !, zdjęcia kolorowe, czyli pokazanie obiektu w pełnej gamie czyli tak jak widzi ludzkie OKO to jest największa trudność !!! Zaś wybór konwencji czarno-białej i każdej innej jest nadinterpretacją. Zabiegiem artystycznym. W kolorze " przepał " jest WADĄ. W fotografii czarno-białej jest jednym z tych dwóch KOLORÓW... fotografia kolorowa jest BARDZO TRUDNA szczególnie w okolicznościach nasyconych dużą ilością barw... pozdrawiam serdecznie.

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 02.09.2013 23:23

Brawo Ula :) Wiele pięknych zdjęć ... nie będę wymieniał, ale z pewnością jest kilka, które chętnie powiesiłbym na ścianie ... mam w domu kawałek takiego indyjskiego miejsca, tylko tego kawałka wolnej ściany już nie ma :) Czy Indie bez koloru są do przyjęcia ? Oczywiście.
Każde z tych zdjęć widziane solo, osobno ... zrobi z pewnością wrażenie właśnie przez tę wymowną czerń i biel, zebrane w całość - jeden ciąg obrazów, rodzą tęsknotę za barwą ... np. przy fot. 33 :)
Przecież ja tam normalnie widzę tę soczystą i głęboką czerwień, wykończoną złotem :)))
Zgadłem ? :))
Gratuluję i pozdrawiam serdecznie ;)

zuzka82 użytkownik zuzka82(wpisów:148) dodano 02.09.2013 22:53

ah i zapomniałam dodać .... ta muzyka przeniosła mnie na moment do innego świata !!!:) Dziękuje.
Pozdrawiam

dreptak użytkownik dreptak(wpisów:1501) dodano 02.09.2013 22:44

oj...Indie bez koloru?
piękne zdjęcia, tylko czegoś brak...

satan użytkownik satan(wpisów:2987) dodano 02.09.2013 22:35

Ja też specjalnie nie przepadam za fotografią B&W, ale tutaj jestem zauroczony. Nieprzeciętne te portrety i tylko potwierdzają, że Indie do fotograficzna nieskonczoność, nigdy fotki nie będą choćby trochę podobne ;-)

Pozdrawiam.

zuzka82 użytkownik zuzka82(wpisów:148) dodano 02.09.2013 22:08

Kordula piękna galeria i świetne kadry !!! Uwielbiam czarno-białe zdjęcia bo jak dla mnie mają w sobie jakąś magię i tajemnicę. :)
Pozdrawiam
zuzka

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 21:06

Ja nigdy nie płacę, jedynym wyjatkiem była południowa Etiiopa.
Ja chce ktos kasę, przestaje mnie interesować.
Mogę pogadać, poczęstować czyms słodkim i tyle.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8762) dodano 02.09.2013 20:59

klasa.
oni chcą kasę za foto ?

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 20:38

Dzieki Wiesku:)))
Pozdrawiam i ja:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 20:37

Dokładnie Olazim czern i biel to tez kolor.
A przeciez jeszcze nie tak dawno nie było kolorowych fotek. Pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 20:36

Gabi w żadnym wypadku mnie niczym nie uraziłas, przestań.
Ja tak sobie wymysliłam te galerię.
Kazdemu podoba sie co innego.
Na pewno dodam galerię z Indii w kolorze, i to nie jedną:)) Mam ogromny zbiór zdjęc. Tylko czasu mało.
Pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 20:32

Dziekuje plan podrózy:)

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:1927) dodano 02.09.2013 20:31

Jedyneczka wzbudziła największe emocje, później smutek przeplatał się z radością ale taką na pół gwizdka.
B&W robi duże wrażenie, barwy Indii mocno rozpraszają uwagę.
Pozdrawiam ciepło.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 20:30

Disparze, z portretami z naszych miast i wsi bedzie problem.
Chyba nie zostane prawdziwa mistrzynia, hahah.
Kocham tak Indie jak kocham nasz kraj. A , ze ludzie sa tam wyjatkowi, dlatego fotografowanie ich to niebywala radosc .Chyba takiej nie znalazlabym u nas. U nas ludzie nie lubia jak sie do nich usmiechamy, nie lubia spojrzec w obiektyw. Moze sie zle staram, moze za malo probuje.
Lubie jak fotografowany jest zadowoly z tego , ze gra glowna role w moim filmie, nie lubie czaic sie za rogiem z aparatem, no czasami robie zdjecia z zaskoczenia, ale potem i tak jakos nawiazuje z fotografowanym kontakt.
Niezwykle mi milo, czytac takie slowa od Ciebie, pozdrawiam serdecznie:)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2185) dodano 02.09.2013 20:29

Piękna galeria-czerń i biel to też kolory,jestem zachwycona-dzięki-pozdrawiam.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 20:11

To tak jak ja skuzo, dzieki:)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2422) dodano 02.09.2013 20:00

kordula, ja mam nadzieję, że nie uraziłam Cię, bo każdy przecież zawsze stara sie dobrać zdjęcia jak najlepiej, żeby sie wszytkim podobały, ale może taki przeciętny odbiorca jak ja nie czuje po prostu tych niuansów, moze potrzebuję jeszcze czasu na zapoznanie sie z innymi formami przekazu, nic na to nie poradzę, po prostu lubie kolory :)
pozdr.

plan_podrozy użytkownik plan_podrozy(wpisów:73) dodano 02.09.2013 19:59

genialna galeria, oglądam ją już po raz kolejny. Dająca wiele zadumy nad losem ludzkim. Pozwala utwierdzić jak wiele mamy choć nie zawsze to doceniami i widzimi. Dziękuję

dispar użytkownik dispar(wpisów:5247) dodano 02.09.2013 19:51

Jeżeli fotografie niosą emocje, to środki powinny być jak najprostsze.
Jak środki są siermiężne, to musi być oko i wrażliwość.
Brak kolorów jest uzasadniony, jeżeli jest tyle prawdy w fotografiach, że ten kolor może odwracać uwagę od tego, co ważne.
Kolor, szczególnie w Indiach, to pójście na łatwiznę.
1,4,5,7,11,12... kurcze, za dużo musiałbym wymieniać. Dodam tylko 27 i 43.
Kordulo, masz taką wrażliwość i taką umiejętność fotografowania, że ja wchodzę w te fotografie i znajduję się w innym świecie.

Jak Ulu zrobisz podobną galerię z naszych miast i wsi, to będziesz prawdziwą mistrzynią.
Indie zdają się zbyt łatwym tematem dla Ciebie.
Jak podobne uczucia znaleźć na naszych ulicach?
I jak znaleźć takich modeli?

Dawno nie cieszyłem się tak z galerii na naszym portalu.


skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 02.09.2013 19:39

Świetnie podpatrzone,lubię takie portretowe galerie,z Indii mogą być nawet czarno-białe:)))))Pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 19:30

Kapsel , dzieki:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 19:29

Anusia, ja tez lubie czarno - białe zdjęcia, zwłaszcza w portretach. Uwazam , nawet , ze BW jest konieczne:)))
Dzieki , miło mi bardzo , ze sie podobało:))Pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 19:26

Problem żaden, tylko nie wiem , czy to zrobię. Celowo te galerie zrobiłam taką.
Moze przemycę te same kolorowe zdjęcia w przyszłych galeriach o Indiach.
dzieki Gabi, pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 19:23

Carmel , cudnie dziekuję:))

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 02.09.2013 19:20

Świetna galeria, a ostatnie zdjęcie SUPER:-)

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 02.09.2013 19:09

Bardzo lubię czarno-białe zdjęcie. Indie są kolorowe, pełne barwnych ubrań, potraw, ozdób itd. Dobrze jednak wiemy, że samo ich życie jest trudne i ciężkie i mniej kolorowe. Portrety bardzo udane. Pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2422) dodano 02.09.2013 18:59

Piękne te twarze, ale też mi brakuje koloru. W ich twarzach tak ciekawie kontrastują ciemne oczy, włosy, karnacja z białymi zębami, szczególnie w konfrontacji z jaskrawym ubiorem, biżuterią albo nawet kolorytem otoczenia. Kordula, a byłby to problem dla Ciebie zamieścić dla porównania to samo w kolorze?
pozdr.
gabi

carmel użytkownik carmel(wpisów:1169) dodano 02.09.2013 18:57

cudo !

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 18:29

Tamo , Indie sa dokładnie róznorodne i niebanalne. Dzieki , ze wpadłas:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 18:28

Termin jak dla mnie dobry . Jestem na miejscu.
Jak mnie zaprosisz, kto wie?

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 02.09.2013 18:26

Wystawa będzie na przełomie września i października przez miesiąc w Domu Kultury w moim miasteczku Siemiatycze niestety jest to ponad dwie godziny od Warszawy ale po drodze do Białowieży znając życie później zamieni się w objazdową po okolicznych gminach. Wiecie bo ja z moja pasją podróżowania i robienia zdjęć uważany jestem za takiego trochę dziwaka. Jak termin będzie bardziej dokładny to tan znać ;)

tama użytkownik tama(wpisów:2970) dodano 02.09.2013 18:20

Różnorodne te twarze, dziewczyny z chustą na głowie są takie niebanalne w swej urodzie.
Czarnobiały odbiór jest inny niż kolorowy, bez orzekania czy lepszy czy gorszy, po prostu inny.
Pozdrawiam :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 18:18

Disparze zawstydzasz mnie.
dzieki wielkie:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 18:17

Gimperze , a gdzie ta wystawa i kiedy?

dispar użytkownik dispar(wpisów:5247) dodano 02.09.2013 18:17

Ulu, przy takich galeriach jestem dumny, z bytności na tym samym portalu.

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 02.09.2013 18:15

Oczywiście że będą moje zdjęcia z Indii jak tylko się obrobię a teraz musze przygotować setkę zdjęć w dużym formacie oczywiście zapraszam na wystawę

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 18:15

Barakudo, mam wszystkie te zdjęcia oczywiście w kolorze, ale wszyscy Indie pokazuja w kolorze, chciałam nieco inaczej. BW jak dla mnie wyraza więcej emocji. A Indie to właśnie emocje. Dzieki , ze wpadłas.
Ostatnio byłam na wystawie zdjęć z Indii , urzekła mnie właśnie dlatego , ze była w BW.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 02.09.2013 18:10

Wlasnie Gimper obiecywales:))))))))))))))))))))))))

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3520) dodano 02.09.2013 18:10

Uwielbiam Indie a szczegolnie portrety ludzi.Tez mi jakos brak koloru nie pasuje do tego kraju:/Sadze,ze z kolorami galeria oddalaby 100% klimatu tam panujacego.Pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5463) dodano 02.09.2013 18:10

Chciałam Gimperze pokazać Indie pozbawione koloru.
Na 47 to ja, zgadza się. Ale nie tylko ja , jest też Hinduska, która tak sama jak ja dziwi sie na widok innego świata.
Dzieki za wizytę:) Ja cały czas czekam na Twoje Indie.

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 02.09.2013 18:05

To są prawdziwe Indie wiem bo sam widziałem. Moim zdaniem Indie to ludzie i tylko jedna rzecz mi tu nie pasuje brak koloru bo Indie to również cała paleta barw a na 47 to Ty

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!