Początek Kraków,ja Legnica i właśnie w Legnicy rozpoczęliśmy naszą wspólną podróż.
Najpierw do Drezna,tu właśnie przekonałem się żeby omijać sklep jak się podróżuje z kobietą.Ale i na to znalazłem sposób,ona buszowała w sklepie a ja zwiedzałem zakamarki miasta,za ok god ona wychodziła ze sklepu zadowolona i dalej już razem. Zarówno ona jak i ja korzystaliśmy z biletu Fip za 25 zł z Polski do Szwajcarii,po Szwajcarii i do Polski.To był mały wydatek,najtrudniej było z noclegiem 27 franków za noc.Moje finanse jeszcze się nie poprawiły,ale nocleg załatwiłem już rok temu i zbierałem przez cały rok. .Udało się a było bardzo ciężko.
Jedzenie już było z Polski. W Lucernie byliśmy z samego rana,jeszcze koguty nie piały a Polaczki już się szwendały.Co prawda inny miał być początek ale Krakowianka była po dwóch nocach nieprzespanych więc nie chciałem jej męczyć i zrobiłem dzień na luzie.
Zwiedzaliśmy Lucernę no i pierwszy jej zachwyt.Ten most (most Kapliczny - jeden z najstarszych drewnianych mostów w Europie i symbol Lucerny) pokazałem jej najpierw nocą po to by miała porównanie. Przyznacie mi rację,że jest ten most piękny.Pamiętam że rok temu ktoś z OS nie wierzył mi że jest piękny (fotki były do kitu),mam nadzieję że teraz jest lepiej.
Nie będę Wam dużo pisał o tym mieście ponieważ inni to już zrobili a i ja trochę rok temu je opisałem. Miasto bardzo mi się podobało i mojej koleżance chyba też,no na pewno sklepy i kwiaty.Dobrze że jestem bardzo cierpliwym i spokojnym człowiekiem,no i wyrozumiałym. Kobieta musi się wyszumieć w swoim żywiole,przecież coś od życia je się należy. A facet musi być silny by to wszystko udźwignąć (również fizycznie) i zawsze trzeba być dżentelmenem,chociaż czasem wygląda się jak choinka. Kobieta sklepy, facet zakamarki i wszystko jest ok.Każdy jest szczęśliwy,grunt to dojść do odpowiedniej ugody. Muszę przyznać ,że kobieta to bardzo silna istota.Była mocno zmęczona,dwie nocy nie spała,ale na sklepy dostawała takiej energii że hej.
To prawda kobieta jest z Wenus a my z Marsa ,to musi być prawda.
Razem z nami podróżowała kawa w termosie bo bez niej byłoby mniej smakowicie. Nad rzeką Reuss która wypływa z jeziora w Lucernie też jest ciekawie i przyjemnie.Stare miasto zamknięte jest dla ruchu samochodowego dlatego przyjemnie je się zwiedza. My kierowaliśmy się w stronę portu gdzie planowaliśmy rejs po Jeziorze Czterech Kantonów ,oczywiście za darmo. Ktoś musiał dać sygnał a nie było chętnych ,więc krzyknąłem -Ahoj kapitanie !,cała wstecz !!!,kurs nieznany. Ostatnie spojrzenie na ląd i okolice po drugiej stronie jeziora. Miałem tu nocować ale jakoś tak tanio tam było,rudera,gołąbków nie było ,phiiiii,wolę swoją hostele i kanapki z konserwą .
A więc ,cała wstecz ku lepszej przygodzie.Pogoda była dobra chociaż góry były lekko we mgle. Widoki przepiękne a nasz rejs trwał 90 min w jedną stronę i tyle samo w drugą stronę,a więc 3 god. Taki mały relaks po podróży,myślę że był to bardzo dobry pomysł.Dobra forma aklimatyzacji ze Szwajcarią. Ja wróciłem z tego rejs jak nowo narodzony i byłem gotów na zdobywanie szczytów. 90 min kończyło się przy górze Pilatus na którą można było wjechać kolejką górską.Po drodze były jeszcze szczyty Rigi, Stanserhorn. Na Pilatus miałem chęć ale moja towarzyszka podróż miała lęk wysokości  a ja nie chciałem jej zostawiać samej.Trudno,poświęcę się.
Jak już pisałem widoki były piękne,góry,domki,winogrona itp.Kolor wody też był ciekawy. Stacyjki lądowe co jakiś czas,oczy wychodziły z orbity.To w lewo,to w prawo i jak tu fotkę zrobić. Bo statek nawet dobre tępo miał.Cudnie się płynęło tylko brak kawy w termosie. Ale daję radę,kusiło mnie by sobie kupić kawkę ale cena 3-5 franków mocno mnie hamowała.
Dałbym tyle ale nie dam. Trochę sobie pośpiewałem pod nosem itak nikt mnie nie słyszał a jak słyszał to nie rozumiał. Płynie łódź moja wzburzonym morzem, brzegu nie widać wiatr  w żagle wieje. Inny by pewnie juz stracił głowę .Ja się tylko śmieję!
Bo to nie morze i niewzburzone i brzeg widać.
I piratów brak i piwa też,no bo chętnie bym zasmakował ichnego trunku.Tak dla zdrowotności. Rejs zbliżał się ku końcowi i dzień prawie witał się z nocą.Postawiliśmy swoją stopę na lądzie i szliśmy w stronę hosteli bo Krakowianka już padała z sił. Ostatnie spojrzenie na jeziorko z mostu(innego mostu).Ja byłem jak nowo narodzony,już wypoczęty bo ja szybko regeneruje siły. Chciałem się zapisać do tego klubu ale powiedzieli mi że jestem za gruby.Phii. No to kij im w ....oko.
Idę do hosteli by zostawić moją towarzyszkę,ja wyruszyłem jeszcze w teren no bo szkoda było czasu skoro jeszcze tyle sił.

Taka szybka galeria na początek bo mnie duma rozpiera.Chciałem się pochwalić i zarazem zaprosić Was na kolejną podróż po Szwajcarii.
Dziękuję.

Alpy - Jezioro Czterech Kantonów,  Pilatus, Lucerna
1pix użytkownik irena2005n odległość 9 km 1pix

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 21.06.2014 09:31

Irena2005n-Szwajcaria to piękny i ciekawy kraj,dużo ma do pokazania.Chyba raczej tam nie wrócę,inne kraje czekają .Tylko kto to wie ,gdzie mnie moje krzywe nogi poniosą .Dziękuje,że przeglądasz moje galerie.Pozdrawiam

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 21.06.2014 08:34

super....się bywało....mam w swojej galeriadce podobną podróż....i nawet te same domki nad jeziorem nam się spodobały... .no cóż ....one tam są.... a my tam tylko bywamy....czyli może kiedyś powrócę, czego i Tobie życzę i pozdrawiam....

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 08.09.2013 22:06

Elise-Szwajcaria ma sporo uroczych miast,żeby to sprawdzić trzeba to zobaczyć na własne oczy.Aparat nie zawsze pokazuje całe piękno (już na pewno nie taki fotograf jak ja :) ).Udanego pobytu w Szwajcarii ,pozdrawiam serdecznie również wnusia.

elise użytkownik elise(wpisów:903) dodano 06.09.2013 20:29

Jutro jadę do Lucerny z moja wnusia , która ma 6 miesięcy. Dlatego z przyjemnością obejrzałam i poczytałam Twoja galerie. Rodzice Wnusi mówią wybieraj Babcia do Berna czy do Lucerny. Obejrzałam Twoja galerie i mówię do Berna. Pozdrawiam

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 03.09.2013 08:17

Skuza-ja bez termosu się nie ruszam :) ,termos na pierwszym planie:).Pogoda była cudna tak jak ten most w Lucernie.No właśnie,ja od dawna czekam na Twoje fotki ze Szwajcarii .Ja musiałem szybko to zrobić póki jeszcze pamięć świeża :),no dlatego też że wyjątkowo jestem z siebie samego zadowolony.To był bardzo udany wyjazd.Pozdrawiam

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 02.09.2013 20:14

Markopol,ale mnie zaskoczyłeś,ja tu jeszcze mojej Lucerny nie zdążyłam wstawić,a Ty już po raz drugi miasto odwiedziłeś:)Zauważyłam zmiany na moście,w tym roku w innej szacie kwiatowej,a pogodę miałeś cudowna:)))Termos z kawa tez zawsze ze mną podróżuje,to towarzysz podroży nr.1:)))Pozdrawiam:)))

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 02.09.2013 11:23

Magdar-z całej imprezki jestem bardzo zadowolony no bo udało mi się wszystko zrealizować.Pozdrawiam.

Arla-jeżeli będę miał jeszcze Szwajcarię w planach to o tym pomyślę.Dzięki :)

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 01.09.2013 19:30

jeżeli chcesz naprawdę tanio poszwędać się po Alpach to polecam Ci znajomość z Grzegorzem Maślanka www.e-wyprawy.pl

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 01.09.2013 17:12

Ciekawa wycieczka .Pozdrawiam :)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 27.08.2013 15:54

Glockerka-miło mi że tu wpadłaś .Starałem się ile mogłem .Pozdrawiam.

Anek11-już nie długo wstawię nową galerie,będzie mi miło jak kiedyś do niej wpadniesz.Rozumie,życie toczy się swoim prawem.Mi też wiele galerii ucieka,nie ma szans by je wszystkie przeglądnąć.Pozdrawiam.

Gabi-zawsze czekam kilka dni żeby nie zanudzać i żeby inni mieli szanse.:)Pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2382) dodano 27.08.2013 13:28

Markopol, jak prawie gotowa, to czemu kilka dni?

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:725) dodano 27.08.2013 13:05

Nic, tylko pogratulować wyprawy. Świetnie się spisałeś. Zdjęcia też ciekawe.
Pozdrawiam.:-)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 26.08.2013 23:44

Markopol to fajnie że parę dni, teraz ja zupełnie inne zajęcia mam na głowie niż oglądanie zdjęć i przez to umyka mi sporo ciekawych relacji i wskazówek

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 26.08.2013 23:18

Anek11-czarować to ja raczej nie potrafię,ale staram się jak tylko potrafię.Zawsze próbuje pokazać to co udało mi się zobaczyć i próbuje opisać swoje przeżycia.
Dziękuję ,że wpadłaś .Pozdrawiam
PS
Już prawie gotowa następna galeria,jeszcze kilka dni.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 26.08.2013 22:48

Markopol po raz pierwszy obejrzałam "Twoją" Szwajcarię przy poprzedniej nie było mnie tu i nawet nie miałam pojęcia że istnieje taki portal, potrafisz czarować zdjęciami i słowem, pozostaje mi tylko czekać na Twoje kolejne kolejowe wojaże. Pozdrawiam

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 26.08.2013 22:34

Arla- no to dużo wiesz o Szwajcarii.Ale niekiedy taniej i więcej można zobaczyć pociągami osobowymi,są wolniejsze ale też przez ciekawe tereny jadą.Ciekawe są trasy kolei Sp,BLS.ale Ty pewnie już to wiesz.Mnie najbardziej kusi Ekspres Lodowcowy aż do Tirano.
Ja jeżeli bym jeszcze wrócił do Szwajcarii to chciałbym poszwendać się po szlakach górskich.
Mówisz w 2015 r ?,chyba wtedy moja dziura budżetowa będzie załatana :) Więc może skorzystam z Twojej propozycji ale jedno miejsce bym zarezerwował :):):)

Widzę,że jesteś zauroczona tym krajem , nie dziwię Ci się.A brak znajomość języków obcych nie jest straszny.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za propozycję.

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 26.08.2013 20:16

Moje zauroczenie Szwajcarią zaczęło się od filmów na Travel Channel " Podróże kolejami szwajcarskimi" z lat 80 ubiegłego wieku ... hi hi ... jak to fajnie brzmi :)
a że jestem fanką kolei ( oprócz PKP ) to moim celem życiowym stało się aby dopiąć swego i przejechać się choćby tylko Glacier Expresem :)
Nadmieniam, że wszystkie odcinki mam na kompie :))
Kiedy zaczęłam drążyć temat pobytu w Szwajcarii myślałam, że z butów wyskoczę .... taka drożyzna, stanowczo nie na moją kieszeń. Wtedy też natknęłam się na stronę Moja Szwajcaria pani Adrianny Czupryn i to było bingo ....
Pierwszy pobyt w 2011 był tylko jednodniowy w rejonie Jeziora Genewskiego w drodze do domu z Chamonix. Zwiedziłam wtedy Montreux z Lozanną a najpiękniejszy był rejs statkiem po jeziorze. 3 godziny za 50 CHF x 3,50 zł od osoby. Jak tam było pięknie ...!!! W zeszłym roku około stycznia pojawiła się na Mojej Szwajcarii oferta zakupu biletów na transport publiczny tzw Swiss Pass 2 bilety w cenie 1 z dodatkową zniżką 25%. I wtedy powiedziałam jak nie teraz to już nigdy. Potem był dylemat jak dotrzeć do alpejskiego kraju? Inter City Jan Kiepura w jedną stronę do Bazylei prawie 800 zł / os / w jedną stronę ... myślę " wariaci " , Polski bus 450 zł .... nie za drogo ... i znalazłam Eurolot do Zurychu 199 zł ... i tak w październiku 2012 pojechałam z mężem spełniać marzenia, byliśmy zaopatrzeni tylko w bilety lotnicze, przewodnik i jakieś skromne pieniądze, nadmieniam że nie znamy języków ... tego się nie da opisać ... zdaję sobie sprawę z wyjątkowości tego czasu. Zwiedziliśmy St.Moritz, Pontresinę, Locarno, Lucernę, Zermatt, Interlaken, Thun, Brig. Przejechaliśmy setki km pociągiem ( trasami panoramicznymi też ), pływaliśmy statkami, korzystaliśmy też z kolejek górskich ( a szkoda bo jesteśmy zapalonymi turystami górskimi ale chciałam jak najwięcej zobaczyć , z jak najmniejszym naciskiem na portfel w tak krótkim czasie ) ... poznaliśmy fajnych Polaków.
Niestety nadal nie jestem nasycona Szwajcarią i ciągle kombinuję jak by znów tam pojechać ... marzy mi się jeszcze przejażdżka Ex Palmowym i Ex Wilhelma Tella ... na następny rok nie spełnię marzeń ale w 2015 pojadę tam autem ... już mam plan ... w razie czego dwa miejsca wolne ... można koszty zmniejszyć :)
Ale się rozpisałam ... ale mogłabym gadać i gadać o tym kraju :)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 26.08.2013 09:56

Grace-w tamtym roku byłem na siebie zły bo nie dość że nie dotarłem tam gdzie chciałem to jeszcze pamięć mnie zawiodła,a ja jestem bardzo surowy wobec siebie.Teraz było inaczej i jestem dumny że nie zawiodłem i tej Pani.W końcu coś mi się udało :)

Magdalena-sam siebie zaskoczyłem to bardzo przyjemne uczucie i było mi bardzo potrzebne.To moje małe zwycięstwo,bez przewodnika dotarłem do celu.Niech ja tylko z kryzysu finansowego wtedy i Was zaskoczę bo mam w planie ciekawy plany.

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3622) dodano 26.08.2013 07:12

Jesteś Marku niesamowity:-) Mieć Ciebie za towarzysza podróży, to sama przyjemność. Chyba trochę zazdroszczę tej krakowiance;-)
Pozdrawiam serdecznie:-)

grace użytkownik grace(wpisów:3356) dodano 26.08.2013 01:02

Fajna podroz :)
Warto bylo jechac raz jeszcze, fotki duzo lepsze i jeszcze ta krakowianka, fiu, fiu;)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 25.08.2013 16:12

Gabi-Krakowianka nie była z naszego portalu ale to wielka miłośniczka podróży,zwiedziła już kawał świata.Kocha sklepy i kwiaty ale i podróże,zwiedzała ze mną też zakamarki.To że ona lubiła zakupy to ja rozumiałem,ważne że potrafiliśmy dojść do porozumienia i spędziliśmy bardzo miło ten czas.To prawda że we dwoje (czy więcej )jest weselej ale....
Dziękuję Gabi za przegląd tej galerii i cieszy mnie że Ci się podobało.Pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2382) dodano 25.08.2013 07:57

Markopol, to już wiem gdzie byłeś jak Cie nie było. Piękna architektura i wspaniałe krajobrazy. Dla mnie każda impreza jest fajniejsza, jeżeli towarzyszy ktoś z kim można porozmawiać, pośmiać się, zwyczajnie być razem. To równie ważne jak sama podróż. Koszt imprezy - mistrzostwo świata. Czuję, ze będziesz zmuszony poświęcić się i faktycznie trzeci raz tam pojechać. Z tymi zakupami, cóż - ulgę odczułam jak zobaczyłam wpis surygatki, bo mnie tez sklepy nie kręcą i już się przeraziłam, ze to tylko ze mną coś nie tak. Powiem wprost - .... bo ta Krakowianka ..... nie z tego portalu była :)
Gabi

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 24.08.2013 23:29

Surykatka-bez piwa to i ja mogę żyć ale Ty chyba kochasz kwiaty a tam było tego sporo.:):):) Ty akurat jesteś prawdziwym OS więc wszystko jest z Tobą ok.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6908) dodano 24.08.2013 23:19

No to czekam na Twoje kolejne galerie. Ciekawe jak chciałbyś mi pomóc na moją przypadłość?:-) To chyba dobrze ,że jestem taka ekonomiczna, sklepów nie lubię, a po jednym piwie już padam :D

dispar użytkownik dispar(wpisów:5194) dodano 24.08.2013 23:13

To jeszcze raz niskie ukłony.

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 24.08.2013 23:05

Arla-no to już wiesz wszystko o bilecie FIP a czy wchodziłaś na tą stronę www.mojaszwajcaria.pl.Bardzo fajna strona.
W Lucernie byłem 5 dni ale od 8-21 byłem w terenie, tak więc miałem tylko jeden dzień na zwiedzanie Lucerny.Kiedy byłem na murach góry były w lekkiej mgle ale co dzień witał mnie i żegnał Pilatus bo miałem jego przy hosteli.
Czy mogę Ci spełnić marzenie ?,co prawda nie planowałem trzeci raz być w Szwajcarii ale zawsze mogę sie poświęcić ,więc nie mówię nie :):):)

Dispar-ten bilet to naprawdę bardzo fajna sprawa,dzięki temu mogę podróżować a w mojej sytuacji to jak wygrana w totka.
Ci z Krakowa to honorowi ludzie i bardzo fajni,Krakowianka sama płaciła za nocleg i jedzenie.Nigdy nie podróżowała sama i nie wiedziała jak to zrobić,dlatego uznała mnie za dobrego przewodnika a ja starałem się jak mogłem by dobrze spełnić role przewodnika.I chyba z czystym sumieniem mogę powiedzieć że dokonałem tego cudu.Jej uśmiech był bezcenny,widać było jej radość.Dla takich chwil warto żyć.

Popekpawel-mówisz bajkowe ?,myślę że bajkowo dopiero będzie.Ale masz rację,Lucerna jest cudna.Pozdrawiam

Afrodyta-mnie też ten most zachwycił zarówno w dzień jak i w nocy.Pozdrawiam

Kordula157-dziękuję za odwiedziny,starałem się jak potrafię by było ciekawie.Pozdrawiam

Przemyslaw-dziękuję za wiarę we mnie :):):)

Surykatka-jeżeli nadal będziesz śledziła moje galerie doczekasz się swojej nagrody.Myślę że będziesz zachwycona,oczywiście byłoby cudniej gdybym potrafił tak czarować fotografią i opisem jak inni.
Z Tobą jest wszystko ok ale gdybyś potrzebowała pomoc to chętnie służę (oczywiście Twojemu Miśkowi też chętnie pomogę )

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6908) dodano 24.08.2013 22:57

Ale z Ciebie fajny facet, cholerka! miała szczęście ta krakowianka :-)
Swoją drogą zaczynam poważnie się nad sobą zastanawiać, ze mną coś jest nie tak! Mnie w ogóle sklepy nie interesują, wolę zakamarki!
Pięknie tam , a i fotki poczyniłeś całkiem fajne. Robisz postępy.
Pozdrówki ciepłe:-)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5265) dodano 24.08.2013 21:48

Fajnie opowiedziane.
Most cudnej urody. Podobalo mi sie:)pozdrawiam:)

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 24.08.2013 20:46

Poczytałam teraz trochę o FIP ale nie dla psa kiełbasa :(
Ale za to natrafiłam na InterRail Global Pass .... dla zwykłych szaraków to też dobre rozwiązanie :)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3715) dodano 24.08.2013 20:31

Interesująca galeria. Zdj.5 i 6, cudowny ten most, też by mnie zachwycił :)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3176) dodano 24.08.2013 20:30

To miasto jest naprawdę bajkowe.

dispar użytkownik dispar(wpisów:5194) dodano 24.08.2013 20:02

No, no... za 25 zł? Nieźle.
Odważny z Ciebie chłopak.
Nie dysponując nadmiarem funduszy, zapraszać Krakowiankę na taką wycieczkę. Szacun.

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 24.08.2013 19:59

Obudziłeś moje wspomnienia o podróżowaniu po Szwajcarii ale mój bilet był o wiele, wiele droższy...choć myślałam, że kupiłam go w atrakcyjnej cenie.
A teraz zapytam zuchwale : czy mógłbyś też spełnić moje marzenie o podróży do Szwajcarii??? Nadmieniam, że jadąc w tamtym roku Glacier Ekspress też dogadywałam się z Japonką i Szwedem, choć nie znam innego języka niż polski :( ..... Szturchaliśmy się rękoma, wskazywaliśmy na jakichś piękny krajobraz i wydawaliśmy równy wydzwięk WOW :))
Fotki piękne, mogłam zobaczyć jak wygląda Pilatus z Lucerny, podczas mojego pobytu było pochmurnie. A byłeś na murach obronnych??? Stamtąd widok przy takiej pogodzie byłby oszałamiający !!!

P.S. czy mogłabym skorzystać z info odnośnie podróżowania za 25 zł do Szwajcarii, po Szwajcarii i z powrotem?

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5463) dodano 24.08.2013 19:02

Zaprawdę, zaprawdę powiadam Ci, człowieku małej wiary - uwierz w siebie, jako i ja w Ciebie wierzę: dasz radę! ;))

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 24.08.2013 18:10

Tama-zaraz Ci wyślę instrukcję ale ostrzegam ,nie będziesz zadowolona .

Przemyslaw-Mea Culpa,Mea Culpa,Mea Culpa-przepraszam ,nie wiem czy kiedykolwiek zapanuję nad tą moją krzywizną.Proponuje patrzeć na moje fotki z przymrużeniem oka by oszczędzić swoje nerwy.Ja jestem wyjątkowo tępym okazem nie do wyleczenia.:)

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 24.08.2013 17:41

Jakby co, to zgłoszę się po instrukcję "jak podróżować za 25 zł" :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5463) dodano 24.08.2013 17:37

Z przyjemnością przyjmuje zaproszenie na następną wycieczkę, mimo, że tak naprawdę, to mnie trochę wkurzyłeś. I nie chodzi mi o te 25 zł, ale do czego to podobne, żeby autentycznie fajne zdjęcia były takie krzywe, jakbyś to Ty padał ze zmęczenia, a nie Krakowianka?? Żeby nie było, że się czepiam i tak masz u mnie "10", bo podobało się... ale opanuj to! :))

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 24.08.2013 17:36

Pipol-a no ładnie,dzięki że wpadłeś.Pozdrawiam.

Baracuda77-Tobie też dziękuję że wpadłaś,Szwajcaria jest interesująca mimo tego że droga.Pozdrawiam

Tama-Czy Krakowianka zadowolona ?,myślę że tak i to chyba bardzo.Chyba spełniłem jej marzenie i sam sobie się dziwię że aż tak dużo w tak krótkim czasie.
25 zł to nie czary,jak chcesz więcej szczegół t mogę Ci napisać prywatnie.
Jeżeli o te ujęcia z wody to masz rację :)

Sniezka-nasza pierwsza podróż była udana,jak na prawie całkiem obcych sobie ludzi (bo tylko raz się widzieliśmy w Krakowie) dobrze sie dogadywaliśmy.
Pierwsza moja podróż do Szwajcarii była fajna ale brakowało mi czegoś i było sporo braków.Teraz to nadrobiłem i jestem w 100% zadowolony.

Kapsell-W Lucernie w Szwajcarii na pewno byłoby drożej przy piwku w knajpie,ale piwko z marketu też jest dobre i tańsze .Ogólnie polecam Lucerne,to bardzo przyjemne i piękne miasto.Pozdrawiam

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 24.08.2013 17:17

W Lucernie, można było mnie spotkać codziennie wieczorem na piwku - to taka knajpka w Hreńsku, a w tej Lucernie co Ty byłeś, to jeszcze nie byłem:-)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 24.08.2013 16:22

Podobnie jak Tamę, intryguje mnie ta krakowianka;)
Fajna wyprawa i super foty:)

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 24.08.2013 15:37

Markopol, ale zdradź: czy Krakowianka zadowolona z podróży? :) A z tymi zakupami to rozumiem Twój ból, bo miałam taką samą sytuację - wolę zakamarki, jak Ty ;)
25 zł, niesamowite, jakieś czary!
Ujęcia "z wody" takie bardzo szwajcarskie :)
Serdecznie pozdrawiam i gratuluję wyrozumiałości względem Krakowianki :)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 24.08.2013 15:33

Interesujace:)Pozdrawiam

pipol użytkownik pipol(wpisów:8726) dodano 24.08.2013 15:21

ładnie

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 24.08.2013 15:04

Pablo87-dzieki że wpadłeś,pozdrawiam.

Magfota-już to zrobiłem,od początku o tym myślałem tylko wcześniej taką wizytówkę miałem w innej galerii.Jednak tamte zdjęcie się chowa do tego więc tam zmieniłem a tu wstawiłem 6. Most naprawdę jest piękny a te kwiaty go jeszcze bardziej upiększają.
Właśnie ta funkcja mnie przerażała ale z tego powodu jestem dumny no bo zdałem egzamin.I mało tego ,bez znajomości języków obcych nawiązałem nowe kontakty z Anglikami,Chińczykami i Koreańczykami.Ja mówiłem do nich w formie Kali ma,Kali da,do tego kartka ,mapa,długopis i to wystarczyło.Jednak podróże kształcą :)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6094) dodano 24.08.2013 13:49

Nie dałbyś 6 na wizytówkę? ;))

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6094) dodano 24.08.2013 13:48

Most Kapliczny przecudnej urody. Niezła funkcja Ci się trafiła i to w takim pięknym miejscu. Gratuluję i pozdrawiam serdecznie :)

pablo87 użytkownik pablo87(wpisów:561) dodano 24.08.2013 13:47

Podobało się.
Czekam na kolejną część i pozdrawiam