Zapowiadała się piękna pogoda a nas czekała 3 god jazda pociągiem.Widoki były cudne więc nie mogłem nie zrobić kilka fotek przez okno. Krakowianka polowała na krowy a ja na ciekawe chatki.Zbyt dużo fotek nie będę pokazywał bo przez szybę tracą swój urok.Musicie mi wierzyć na słowo,jeziorka o cudnym kolorze,góry ,doliny, itd.Piękne widoki. Była to niedziela więc miasto było senne mimo że już 11 god minęła.Krakowianka szukała sklepików a ja w duszy wiedziałem ,że nic z tego.Jesteśmy przecież prawie we Włoszech. Po za tym nasz cel był inny,jeden już widoczny ale jeszcze wyżej był mój pierwszy cel. I tak szukaliśmy drogowskazu do pierwszego zamku na samej górze,zamku Sasso Corbaro. Twierdze Bellinzony należą do najważniejszych przykładów średniowiecznej, obronnej sztuki budowlanej w obszarze alpejskim.Ale w  uliczkach ukryte są bogato zdobione domy patrycjuszy i piękne kościoły.
A za fasadą średniowiecznego uroku skrywa się tętniące życiem, nowoczesne miejsce spotkań.My trafiliśmy do tego miejsca. Nie wiem dokładnie co to było ale mi się podobało i Krakowiance też bo było tam dużo kwiatów. Nie powiem dokładnie gdzie my wpadliśmy , wszystko było po zamykane.Ale chyba było to biuro informacji turystycznej znajduje się w przepięknie odnowionym Palazzo Civico przy Via Camminata 2.Ale ręki bym nie dawał. Ważne było,że było dość ciekawe i za darmo a że Krakowianka była zauroczona kwiatami mogłem sobie spokojnie buszować po okolicy. Nadal szukaliśmy drogi do zamku Sasso Corbaro a czekała nas długa droga pod górkę (bo nie znaliśmy skrótów ) Krakowianka trochę nie pocieszona ,już się kapnęła że to niedziela i nici z zakupów.
Ulotniłem się na chwilę bo jeżeli kobieta zaczyna mieć pioruny w oczach ,to najlepiej zejść jej z drogi by ochłonęła.Facet może tylko zaostrzyć konflikt. Szybko jej przeszło, tylko ta droga mocno ją wymęczyła.Coraz ciekawsze tereny,palmy w alpach,winogrona,ciekawe budowle i już było ok. Za jakiś czas pojawił nam się zamek Sasso Corbaro.Jeszcze tylko kilka zakrętów i już byliśmy na samej górze. Zamek taki sobie,mały ale widoki już pięne.Nie wchodzi ten zamek w skład umocnień wokół Bellinzony ale należy do najlepiej zachowanych średniowiecznych zamków w Szwajcarii . My trafiliśmy na imprezkę z szampanem ,nie wiem tylko dlaczego nas nie poczęstowano. Nie znali gościnności polskiej.Idziemy sobie stąd,teraz mamy z górki.
Nabrałem chęci na kawkę,mi w górach wyjątkowo ona smakuje.Poszukaliśmy sobie ławeczki, to znaczy przestanku autobusowego ,gdzie zrobiliśmy sobie przerwę. Nawet autobus podmiejski po nas przyjechała ale nie skorzystaliśmy,może innym razem. Podobał mi się ten kościółek i wokół budynki otoczone ogrodami. Dopiero w drodze powrotnej odkryliśmy skróty.Kurcze ile by to drogi nam zaoszczędziło,z drugiej strony zwiedziliśmy całe miasto. Oto zamek Montebello a w dole Castelgrande  z  XIII wieku W Castelgrande znajduje się muzeum archeologiczne i muzeum sztuki oraz współcześnie zaprojektowana restauracja.
My wchodzimy do zamku Montebello który jest położony jest 90 metrów nad Castelgrande. Słynie z przepięknych widoków rozciągających się z jego murów. Podobno wstęp do 3 zamków miał kosztować 10 franków,wchodzimy i nikt nie woła biletów. Niby kasa była i niby cena nie 10 tylko 7 franków ale nadal nikt nie woła biletów. No to jak nikt nie woła to chyba nie trzeba.Nie widziałem by ktoś kupował bilety ale i ludzi nie widziałem. Jak było tak było,my zwiedzamy za darmo.Podczas ładnej pogody można zobaczyć nawet Jezioro Maggiore z zamku.Ja nie widziałem a pogoda była super. Bardzo fajny teren i panorama,grubość muru też robiła wrażenie.
I tak dzięki temu murkowi odkryliśmy skrót do miasta,kolejny skrót. A to już zamek Castelgrande z charakterystycznymi elementami  białej i czarnej wieży, o wysokości 27 i 28 metrów.Tu już daliśmy sobie spokój. Wracaliśmy do miasta a ja jeszcze jakiegoś stworka dorwałem. Taki kawał drogi zrobiliśmy a było by tak blisko,no ale od razu Rzymu nie zbudowano. Tu warto być w sobotę bo na tym placu jest wtedy wielki bazar.Dobrze że nie mówiłem o tym Krakowiance :) Jeszcze wstąpiliśmy do kościoła Santa Maria delle Grazie ,przynajmniej tak mi się wydaje.Zwiedzałem bez przewodnika więc mogłem coś pomieszać.
Kilka fotek ze środka bo dość ciekawie było,tylko jeszcze trza umieć robić fotki. Dlatego nie robiłem zbyt dużo żeby Was nie zanudzać. Organy mi się podobały ale nie dano mi grać,więc sobie wyszedłem. Czas było wracać bo jeszcze 3 god jazdy.Przed podróżą wstąpiliśmy do sklepu spożywczego po winko i piwko.Piwko po drodze wypiliśmy a winko w hosteli gdzie nawiązaliśmy znajomość z angielką ,Chińczykami i Koreańczykami bez znajomości języka .
Konduktorka ułożyła drogę i tak zakończyliśmy naszą podróż.
Zapraszam na kolejna.

Lugano - europejskie Rio
1pix użytkownik travelan odległość 22 km 1pix
Szwajcaria - Lugano i Locarno.
1pix użytkownik wielkopolanka odległość 24 km 1pix
Włochy, Jezioro Como
1pix użytkownik voyager747 odległość 29 km 1pix

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 30.09.2013 16:54

Herika-jak miło Cię u mnie gościć :).Ja też lubię takie miasteczka.Pozdrawiam serdecznie.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 29.09.2013 10:10

lubię takie miasteczka, gdzie jest spokój i nie trzeba się przepychać;) zdjęcia 21 i 32 najlepsze - piekne widoki:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 16.09.2013 16:23

Marcin1980-Dzięki,że wpadłeś tu,pozdrawiam.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1765) dodano 12.09.2013 12:18

bardzo fajne miejsce pokazałeś.

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 08.09.2013 22:12

Magdar-zgadzam sie z Tobą,pozdrawiam.

Tama-ja tam nie wiem jak im się tam żyje,nawet nie wiem czy czują się Włochami czy Szwajcarami .Na pewno jest tam ładnie.Pozdrawiam.

Arla-jechaliśmy SBB bo na tamtą linie nasze bilety nie obowiązywały.Widoki były cudne i jeszcze pogoda nam dopisała.Pozdrawiam

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 08.09.2013 20:28

Jechaliście SBB czy Linią Gotthard tzw.szarą myszką?

tama użytkownik tama(wpisów:2964) dodano 06.09.2013 17:19

Ładnie tam, musi im się tam miło mieszkać.
Krajobrazy pocztówkowe :)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 06.09.2013 11:50

Malownicze panoramy i zamki .Pozdrawiam :)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 05.09.2013 11:44

Nola 76-Szwajcaria ma dużo fajnych miejsc które warto zobaczyć.A zamki w takim otoczeniu są cudne.Pozdrawiam

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 05.09.2013 08:58

Fajna wycieczka i zamki też mi się podobają:) Ładnie położone:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 05.09.2013 05:05

Surykatka-tak,zamki są cudne.Miasto ciekawe ale za mało czasu tam spędziłem no bo mnie do zamków ciągło.Turystów było mało i wyczytałem że miasto jest mało odwiedzane przez turystów,to chyba i dobrze.W sobotę jest chyba inaczej bo na głównym placu jest wielki bazar.Dzięki za odwieziony i pozdrawiam.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 04.09.2013 20:34

Proponuję zmienić wizytówkę na coś bardziej zamkowego, może 23 albo 24?

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 04.09.2013 20:29

Zamki cudowne! Ten dziedziniec arkadowy też super. I w ogóle całe miasteczko pięknie położone. Mówisz,że turystów nie ma w dodatku? No, no, odkryłeś świetną miejscówkę! Pozdrówki :-)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 04.09.2013 16:06

Doracz-dzięki że wpadłeś.No tak perełka ale jakoś mało znana bo turystów mało.Pozdrawiam

doracz użytkownik doracz(wpisów:908) dodano 04.09.2013 10:25

Markopol, Bellinzona -miasto perełeczka. Świetna galeria. Pozdrawiam:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 03.09.2013 16:37

Skuza-mówią że biednemu to wiatr w oczy,ale i ślepej kurze i ziarnko się trafi :):):).Zamki są cudne ale i okolica ciekawa,domki i ogrody przyciągają wzrok a dużym plusem jest mały tłok ludzi.Pozdrawiam

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 03.09.2013 16:15

Tu tez całkiem fajnie,zamki pięknie się prezentują...z ta darmocha to masz wyjątkowe szczecie,rejs za darmo,wstęp za darmo,takiemu to dobrze:))))Pozdrawiam:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 03.09.2013 09:47

Pablo87-21 to moje ulubione zdjęcie,pozdrawiam.

Gabi-ja często idę dłuższą drogą więc nie narzekam.Za 10 franków to ja kupiłem 2 kg kawy w ziarenkach ,opłacało się zaoszczędzić:-).Pozdrawiam

Popekpawel-Szwajcaria mimo że droga to warta odwiedzin.Pozdrawiam

Pipol-a no ładnie :-) ,pozdrawiam.

Anek11-sam byłem zdziwiony że tak mało tam turystów a teren ciekawy.Bardzo fajnie mi się tam zwiedzało ,pozdrawiam.

Zuzka82-Szwajcaria to ciekawy kraj i bardzo urokliwy.Mógłby być rajem gdyby nie ta drożyzna.Pozdrawiam

zuzka82 użytkownik zuzka82(wpisów:148) dodano 02.09.2013 22:20

Dzięki Twojej galerii kilku innym na OŚ muszę przyznać, że Szwajcaria to niezwykle urokliwy kraj.:)
zuzka

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 02.09.2013 21:09

Markopol okolica faktycznie zachęcająca do buszowania i jakże spokojna, w tylu galeriach przebija żal, ale tłok, ale masakra bo te tłumy...itd, a proszę można odwiedzić i zwiedzić na spokojnie jakże sympatyczne miejsce. Pozdrawiam

pipol użytkownik pipol(wpisów:8729) dodano 02.09.2013 20:58

ładnie

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3180) dodano 02.09.2013 20:05

Kolejna sympatyczna odsłona Szwajcarii.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2385) dodano 02.09.2013 19:04

markopol, spacer ponoć nikomu jeszcze nie zaszkodził, także nie żałuj, jak Szwajcarzy nie gonią za biletami, to też nie ma się po co pchać, w końcu na biednych nie trafiło, pięknie tam,
gabi

pablo87 użytkownik pablo87(wpisów:561) dodano 02.09.2013 17:54

Castelgrande i kościółek z 21 podobał się naj.