Długi całodzienny spacer rozpoczynamy w Tatrzańskiej Leśnej na żółtym szlaku w kierunku Doliny Zimnej Wody Szlak wiedzie wśród drzew, od czasu do czasu pokazując nam sąsiadujący z nim potok Zimna Woda Po ok 1 godzinie dochodzimy do pierwszego małego wodospadu z kaskad zimnej wody Kilkanaście metrów dalej już drugi większy wodospad Jakby tego było mało jest jeszcze trzeci, który nie pozwala oderwać od siebie oczu. Tutaj większość turystów odpoczywa, więc i my usiedliśmy na chwilę
Po krótkim odpoczynku kierujemy się wyżej do Nalepkowej Chaty. Oczywiście znów wodospad :-) dalej przez mostek nad rwącym potokiem coraz wyżej i wyżej. W dole chata Rainera O! I doszliśmy do wodospadu Olbrzymiego. Nazwa wodospadu każe iść w jego kierunku, jednak po dotarciu spotkaliśmy oczywiście spory, ale ciasny wodospad Idąc szlakiem wodospadów nie można ominąć jednego z większych wodospadów w Tatrach Skok.  Jeśli ktoś ma kondycję to może dotrzeć do niego jeszcze w ten sam dzień po spacerze w Dolinie Zimnej Wody. My jednak turyści zza biurka poświęciliśmy na dojście tam drugi dzień. Musze powiedzieć, że robi wrażenie
im bliżej tym piekniej Nie byłbym sobą gdybym nie wdrapał się do jego źródła, stawu Skok Z góry imponujący widok. Jako biurkowy turysta postanowiłem udać się w drogę powrotną Na dole Strbskie Pleso W pełni skomercjalizowane z dużą ilością wczasowiczów. Jeziorko ładne, jednak zbyt dużo zabudowań wkoło. Lepiej zrobić sobie spacerek do Popradskiego Plesa. Zupełnie inny klimat.
Czas na odpoczynek od górskich wędrówek. Zamek Spisski Hrad to miejsce, którego nie można przeoczyć będąc w jego pobliżu Ruiny starego zamczyska na wzgórzu udostępnione dla zwiedzających Warto odwiedzić i obejrzeć kilka dostępnych charakterystycznych wnętrz To jak nam powiedziano kuchnia :-) Koniecznie trzeba wyjść na wieżę
Z której piękne widoki na jedną i drugą stronę Obchodząc zamek patrzymy w górę, mury robią wrażenie trochę straszą i imponują
Parę km dalej dojeżdżamy do miejscowości Zehra gdzie odwiedzamy klimatyczny zadbany pałac pusto tu, cicho tu czysty dziedziniec i spokój Mieści się tu ośrodek opieki społecznej ale bardzo mało ludzi
a zabudowa baaardzo przyjemna Na koniec wycieczka na Łomnicę. Nie mogliśmy sobie tego odmówić Najpierw oczywiście do Skalnego Plesa Takie miejsca bardzo lubię Dalej na szczyt Tutaj biurkowy turysta doznał szoku kiedy miał wyjść na ten balkonik
Jak już wyszedł to nie chciał zejść. Ludzie czekali, a on stał i gapił się w góry ... i to jest to co kocham Na dodatek przypomniały się stare szkolno studenckie czasy wędrówek po Tatrach Niestety na szczycie można przebywać tylko 50min i z powrotem Ech, wodospady mnie ujęły, a Łomnica zachwyciła

Wysokie Tatry, Poprad
Stary Smokovec/Hrebienok
1pix użytkownik pszem odległość 6 km 1pix

lukaszimilena użytkownik lukaszimilena(wpisów:148) dodano 18.07.2014 21:16

Bardzo fajne ujęcia, widać że przykładasz się do pracy nad swoimi galeriami i nie wrzucasz byle czego

ladek53 użytkownik ladek53(wpisów:212) dodano 31.08.2013 14:10

Ciekawe kadry, wodospady na dlugich czasach - super. Pozdrawiam.

romana użytkownik romana(wpisów:5160) dodano 29.08.2013 09:55

Przepiękne widoki i pogodę też trafiłeś super. Też mam w planach wrócić kiedyś w Tatry Słowackie i pozachwycać się urokiem Łomnicy i nie tylko :)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1765) dodano 28.08.2013 19:04

widoki zachwycają jak się tak na nie patrzy.

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 28.08.2013 15:20

bardzo lubię zdjęcia wody z dlugim czasem naświetlania. Są takie...energetyzujące.
Bardzo mi się podobało, dobra, staranna robota.

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3624) dodano 28.08.2013 06:59

Pięknie:-) Gdyby nie długie czasy, to wodospady nie byłyby tak zachwycające. Balkonik i panoramy bardzo urokliwe. Pozdrawiam:-)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 27.08.2013 22:44

Gregy przyjrzałam się jeszcze raz, ale skoro były dwa stawy powyżej to masz rację, zmylił mnie kamień wystający z wody i perspektywa z której zrobiłeś zdjęcie, przeważnie każdy stara się uchwycić "stopień". Wodospad Skok nie jest uważany za największy bo wysoki itd ale całkiem sporo wody przez niego się przetacza, szczególnie początek lata jest burzliwy a nasza Siklawa hmm parę razy widziałam ją cieniusieńką cieniuśką. Wszytko to nie zmienia faktu że zazdroszczę Ci ze tam byłeś, trasa na Bystry Przechód jest bardzo malownicza i Dolina Młynicy jest przepiękna byłam tam ostatnio rok temu, zresztą pamiętam że pochwaliłeś się w mojej galeryjce ze wybierasz się tam, i wtedy skręciło mnie po raz pierwszy, a dziś powtórnie:) Pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 27.08.2013 22:23

Widoki z Łomnicy woow, też będę musiał kiedyś się tam wybrać:)
Wejście na wieżę też traktuję jako obowiązkowe, widoki z niej bardzo zacne:)
No i cała galeria się podoba:)

gregy użytkownik gregy(wpisów:495) dodano 27.08.2013 21:26

Już poprawiłem :-)

gregy użytkownik gregy(wpisów:495) dodano 27.08.2013 21:20

Anek11 hey, tutaj bronie swojego opisu. To jest staw Skok. Kozi staw i Capi staw do dwa stawy leżące wyżej :-)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3179) dodano 27.08.2013 21:16

Piękna galeria. Gregy. Skąd Ty wziąłeś te Hodkovce. Spissky Hrad jest najbardziej malowniczą ruiną Słowacji i partnerskim zamkiem Ogrodzieńca - najbardziej malowniczej ruiny w Polsce:)))

gregy użytkownik gregy(wpisów:495) dodano 27.08.2013 21:13

Surydatko chylę czoła co do wodospadu. Gdzieś coś przeczytałem i chyba z czymś pomyliłem :-). Co do zamku to oczywiście Spiski Hrad tylko miejscowość, przy której leży to Hodkowice. Trochę chyba pokręciłem, ale co tam widzę że jesteście czujni :-)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 27.08.2013 20:27

Ladniutko a szczegolnie 18,19,25,40,43;)P.s palac i osrodek troche popsuly mi klimat tej galerii:(Pozdrawiam

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 27.08.2013 20:22

Jeszcze raz przepraszam ,że tak się czepiam, ale dla mnie to ważne. Dzięki temu sprawdziłam,że Skok ma tylko 25 m wysokości, no nie wydawał mi się zbyt wielki, w końcu nasza Siklawa ma ok. 70 m, a Ciężka Siklawa znalazłam ,że ma 100 m.
Tak czy inaczej galeria jest piękna :-)

foto-jaro użytkownik foto-jaro(wpisów:186) dodano 27.08.2013 20:12

Ładne i przemyślane kadry.
Widać długie czasy naświetlania (pewnie jakiś szary filterek?). Choć osobiście dał bym troszkę krótsze to muszę przyznać, że wyszło fajnie.
Poza tym góry to góry - z błękitnym niebem zawsze mnie zachwycą...
A balkonik niczego sobie :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 27.08.2013 20:12

Co do Spisskiego Hradu Surykatka ma rację, sporo tu jest galerii z tego miejsca więc można zerknąć co nie umniejsza urody tych zdjęć, w mojej galerii o wiele skromniej wypadł.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 27.08.2013 20:09

Ja też dorzuce do upierdliwców że to nie jest staw Skok na 14 tylko Capie Pleso jak kto woli polską nazwę Kozi Staw, ale mimo wszystko oglądając te galerię zapomniałam o codzienności i znów przeniosłam się w te piękne miejsca, potrafisz Ty teleportować ludzi:) Dziękuję

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 27.08.2013 20:09

Z tym wodospadem, to w innym miejscu znalazłam ze najwyższa jest jednak Ciężka Siklawa. W każdym razie Skok na pewno nie.

dispar użytkownik dispar(wpisów:5194) dodano 27.08.2013 19:57

22,23,25,47 - mocno podobające.
Bardzo dobra robota.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 27.08.2013 19:55

Hej, bardzo galeria fajna, miejsca dobrze mi znane (oprócz pałacu), a widoki ciągle zachwycają :-), pamiętam ten opad szczęki na Łomnicy :-)...
Wiesz, tylko parę nieścisłości się wkradło, ten zamek to przecież Spissky Hrad chyba? :-) Myślę sobie w Hodkovicach? to nie znam..., lokalizacja chyba jednak: Spisske Podhradie :-)... A jeszcze wodospad Skok wcale nie jest największy w Tatrach, w sensie najwyższy (bo chyba o to chodziło?), z tego co sprawdziłam najwyższy jest Kmetovy Wodospad ... No i Pleso Popradzkie , sorry... ja gór będę bronić ...:-)
Pozdrawiam :-)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8728) dodano 27.08.2013 19:39

a mnie się najbardziej podoba 22 :)
Foto 2 to prawie jak widziałem taki obrazek z podświetlanymi kaskadami i szumem wody z głośniczka ;))) pozdrawiam