Po kilku godzinach rejsu, z 40-minutową przerwą na kąpiel w morzu dopłynęliśmy do miasteczka Gaios na Paxos. Paxos i Antipaxos to wyspy na Morzu Jońskim u zachodnich wybrzeży Grecji. Wchodzą w skład archipelagu Wysp Jońskich. Gaios jest największym z trzech głównych miasteczek/ośrodków na wyspie Paxos, i jedynym, które w sumie można nazwać miasteczkiem, choć bardzo malutkim. Nie wiem ile liczy mieszkańców, skoro na całej wyspie jest ich 2500. Gaios jest stolicą wyspy. Malutkiej wyspy (10 km długa i 4 km szeroka).
Mamy 2 godziny, więc chwilę chodzimy po miasteczku. Chwilę, bo jest tak gorąco, że tylko szukamy cienia;) Cień znalazłyśmy, do tego ławeczkę w tymże cieniu, z fajnym widokiem na morze:) Portowe miasteczko Gaios schowane jest za naturalnym skalistym portem, znajduje się na południowym wschodzie wyspy. Życie w Gaios skupia się na przystani. Możemy tu znaleźć całkiem niezły wybór lokali gastronomicznych, sklepów z pamiątkami, ale mało ławeczek, żeby usiąść w cieniu;)
Gaios to bardzo fajne miejsce do odwiedzenia. Małe, spokojne, ale klimatyczne. Po odpoczynku i lunchu w cieniu ruszamy się trochę dalej, w końcu muszę pstryknąć kilka zdjęć;) W Gaios możemy podziwiać widoczki, wykąpać się (co Emilka uczyni), zjeść lunch, dokonać zakupów oliwek czy mydeł zrobionych z oliwek. Cała wyspa żyje z uprawy drzew oliwkowych, wyrobów z oliwy i drewna oliwnego. Wyspa dysponuje połączeniem promowym z wyspą Korfu i z portem w Igumenicy. Sezonowo jest także kilka innych połączeń.
Daleko nie doszłyśmy, bo za kilkaset metrów znalazłyśmy plażę:) Kolor wody jest tutaj obłędny. Do tego woda ta jest tak przejrzysta i czysta, że aż nie do uwierzenia;) Na wyspie nie znajdziemy piaszczystych plaż, ale to zupełnie nie ma znaczenia;) Morze jest turkusowe i bardzo zachęca do kąpieli.
Najważniejsze że jest plaża i cudownie chłodna woda:) Do tego niesamowity kolor wody, na który mogłam patrzeć godzinami;) Widoki z plaży też niczego sobie;) Emilka polowała na co piękniejsze okazy kamieni;) Wracamy do centrum;) Po drodze jemy przepyszne lody domowej roboty, choć nie tak ogromne jak te, które jadłam w Karlskronie;)
Nasz stateczek Cristina. Całkiem przyjemny środek transportu. W małym porcie cumują jachty turystyczne, jak i lokalne łódeczki wszelkiego rodzaju. W Gaios możemy odnaleźć weneckie i brytyjskie wpływy jeśli chodzi o architekturę. Ładne, aczkolwiek lekko zniszczone. Przydałaby się jakaś renowacja. Po dniu pełnym wrażeń siedzimy już na statku i rzucamy ostatnie spojrzenia na to urocze miasteczko. Bardzo lubię takie kolorowe łódeczki.
Zaraz odpływamy. Przed nami 3 godziny rejsu do portu w Kerkirze (stolicy Korfu). Dziękuję:)

Paxos
Paxos i Antipaxos - rejs wśród błękitów.
1pix użytkownik ru_da odległość 0 km 1pix
Paxos i Antipaxos
1pix użytkownik barbara_31 odległość 0 km 1pix
Parga
Korfu - południe.
Grecja - Korfu
1pix użytkownik filmdil odległość 29 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6792) dodano 09.05.2019 08:47

Jakby to wczoraj było, a już kilka lat minęło, kiedy też byłam na takim rejsie;) Najbardziej zapamiętałam cudowny kolor wody, i upał, mimo że to był wrzesień. Z jednej strony nie przepadam za takimi wycieczkami, bo wiem ze wszedzie bedzie dziki tłum który opuszcza wszelkiej maści statki, jachty, łódeczki, i nie jest to coś o czym marzę, z drugiej, jak już jestem na tym Korfu to chcę coś zobaczyć, więc płynę:) I pyszne lody pamiętam z Gaios:) Fajnie powspominać, zwłaszcza dziś, jak tak buro za oknem;) pozdrawiam:)

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:805) dodano 08.10.2013 18:07

Zdj. nr 5 takie znajome:) Też płyneliśmy tym statkiem:)

sylwia80 użytkownik sylwia80(wpisów:627) - Użytkownik usunięty. dodano 03.10.2013 08:46

Kolor paznokci na 20 też niczym kamyczek :) Podobało się :)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 30.09.2013 23:30

Na jednodniowy wypad ,fajna wysepka,chociaż rejs trochę przydługi:)))Pozdrawiam obie podróżniczki:)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3654) dodano 30.09.2013 21:13

Fajny ten E.T. na 17

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 30.09.2013 18:50

Ładna wyspy.Pozdrawiam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7523) dodano 30.09.2013 18:37

Miejsce jak miejsce, zgadzam się tu z Baracudą, ale w takiej kryształowej wodzie wykąpać się byłoby całkiem miło:) Twoja siostrzenica ma najpiękniejsze imię na świecie, moja córka też Emilia:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7326) dodano 30.09.2013 15:14

Dobra Ciocia z Ciebie.Zabierasz młodą obieżyświatkę na wycieczki. Z taką fajną ciotką, to na pewno chce się wyjeżdżać. Zresztą pamiętam,ze babcię też zabrałaś,żeby jej świat pokazać. Fajnie, to Ci się chwali. Pozdrawiam.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3571) dodano 30.09.2013 09:58

Sympatyczne miejsce choc d... nie urywa;) Kolorek wody fajniutki oraz kolorowe lodeczki:)Moje ulubione 34,36:) Pozdrawiam

tama użytkownik tama(wpisów:3010) dodano 30.09.2013 07:53

Długi ten rejsik. Woda rzeczywiście obłędna w tym lazurku. Emilka ładnie się wdzięczy do foteczki :)
Miasteczko spokojne, idealne pewnie na leniwy wypoczynek :)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2692) dodano 30.09.2013 06:51

Nola, wysepka całkiem przyjemna, trochę długi ten rejs - trzy godziny w jedna stronę? to Emilka dzielnie to zniosła, super ciocia jesteś,
Gabi

grace użytkownik grace(wpisów:3357) dodano 30.09.2013 01:58

Nola, dobrze dbasz o chrzesniaczke, wprowadzasz w Wielki Swiat Podrozy kolejne pokolenie.
Brawo:)
Pozdrawiam podrozniczki:)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6141) dodano 29.09.2013 22:46

Fajną miałaś kumpelę na tym wyjeździe. Moczenie nóg bardzo mi się spodobało chociaż... u mnie za oknem 6 stopni ;)) Pozdrawiam

pipol użytkownik pipol(wpisów:9075) dodano 29.09.2013 20:14

Nigdzie nie widzę pana Janusza !!!!