Opuściliśmy Kanion Pivy i ruszyliśmy w kierunku wybrzeża. Monastyr Ostrog już sobie darowaliśmy, bo chcieliśmy jeszcze tego dnia posmażyć się trochę nad Adriatykiem. Żeby było ciekawiej wybrałem drogę na skróty. Jak to ze skrótami bywa nie zawsze są szybsze i tak było w tym przypadku. Jednak nie żałowaliśmy, bo wąziutka kręta droga przez góry była bardzo widokowa. Była tak kręta, że po godzinie już nas ręce bolały od kręcenia kierownicą. Bo drodze było sporo opuszczonych domostw, nie wiem czy to po ostatniej wojnie, czy ze starości chaty tak wyglądały. Góry którymi jechaliśmy to Bjelice.
W końcu dojechaliśmy do trasy z Cetinje do Kotoru. Po zjechaniu z Przełęczy Cekanje skierowaliśmy się w kierunku Gór Lovcen. Nadal towarzyszyły nam piękne krajobrazy. A będzie jeszcze lepiej. I w końcu jest, wyciągnęła wszystkich z klimatyzowanych samochodów. Tak to Boka Kotorska.
Chyba jedno z fajniejszych miejsc widokowych w Europie. Widok za plecami to pikuś ;) Jeszcze chwila podziwu i jedziemy dalej. Pniemy się jeszcze wyżej w kierunku najwyższego szczytu. Po drodze jeszcze kilka fotostopów. I trzeba porzucić samochody.
Dalej już na nogach. W oddali pojawia się Mauzoleum Piotra II Niegosza. Położone jest na szczycie Jezerskiego Vrhu Kupujemy bileciki, i zaglądamy do sali z posągiem, której sufit wyłożony jest złotem. Ale za mauzoleum jest znaczniej ciekawiej.
Wybudowano tam taras widokowy. Spędzamy tu dłuższą chwilę, bo widoczki godne sfocenia, a i po podejściu w potwornym skwarze warto chwilę odpocząć. Jeszcze ostatnie pstryki, i pora wracać.
Przed zejściem wchodzimy jeszcze do krypty słynnego Piotra trochę się ochłodzić i kierunek Adriatyk.

Bałkańska Wiosna (07)   PN Lovcen i Kotor
1pix użytkownik irasek_palownik odległość 0 km 1pix
Kotor-miasto zielonej okiennicy
1pix użytkownik jedrek odległość 4 km 1pix
Czarnogóra widziana z drogi i z gór
1pix użytkownik valt69 odległość 4 km 1pix

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6141) dodano 01.11.2013 12:42

Widoki ekstra! I pogodę też chyba zamawiałeś ;) Pozdrawiam

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6792) dodano 31.10.2013 08:34

Czarnogóra to piękny kraj:)
12 cudo!:)

eljot użytkownik eljot(wpisów:534) dodano 30.10.2013 20:17

Najpiękniejsze 12, ja mam w galerii z wyprawy wakacyjnej zdjęcie z tego samego miejsca, ale już o zachodzie słońca :-(
Widoki z Lovćen fajne, niestety jak tam byłem w sierpniu to mauzoleum było w remoncie :-( .

Satan,
Cetine - Kotor to droga, którą, mimo , że momentami wąska i niebezpieczna warto pojechać, jest tam kilka miejsc widokowych na zatokę Kotorską, a końcówka z numerowanymi serpentynami na prawie pionowym zboczu i widokami na zatokę to koniecznie. Tę końcówkę Irasek ominął - wybrał widoki z góry - też konieczne, ale potem ciekawszy wg mnie od Cetinje, jest Kotor. Dlatego polecam jednak swój wariant trasy Cetinje,-Lovćen-Kotor - jazda w odwrotnym kierunku. :-)

satan użytkownik satan(wpisów:3244) dodano 30.10.2013 18:38

Trasa Cetinje - Kotor, to ponoć jedna z piękniej położonych dróg w Europie, ja niestety nie byłem...i żałuję.
Dobijasz człowieka tym "octem" ;-)