Playa Blanca to trzecie co do wielkości centrum turystyczne na wyspie, po Puerta del Carmen i Costa Teguise, z trzema piaszczystymi plażami: Playa Dorada /na zdjęciu/, Playa Blanca i Playa Flamingo.
Nadbrzeżna promenada ciągnie się z portu na zachód, przez Playa Flamingo do latarni morskiej na przylądku Punta de Pechiquera oraz na wschód, przez Playa Dorada i nowy port jachtowy do ruin zamku Castillo de las Coloradas.
Na początek Marina Rubicon, nowoczesny port dla jachtów, przystań pełna restauracji i sklepików, nad którą góruje Hacha Grande, promenada prowadzi do zamku Castillo de las Coloradas, który wzniesiono w połowie XVIIIw. by strzec wyspę od strony cieśniny La Bocayna, oddzielającej  ją od Fuerteventury,
twierdza zbudowana na planie okręgu z charakterystyczną dzwonnicą. Przysiadamy na dzbaneczek sangrii, robimy kilka fotek i czas wracać. Na promenadzie spotykamy często miejscowych artystów, to u nich najlepiej kupić drobne pamiątki . Z Playa Blanca niedaleko do plaż Papagayo, uznanych za jedne z piękniejszych na wyspie. Za ostatnim hotelem / Papagayo Arena/ jest kilka pieszych ścieżek, które prowadzą do mniejszych i większych piaszczystych plaż.
Towarzyszą nam  widoki na Playa Blanca z pobliskim wulkanem Montana Roja,  wznoszące się nad Papagayo pasmo Los Ajaches i wreszcie południowy kraniec wyspy .
Białe, piaszczyste zatoczki, przycupnęły pod klifowym wybrzeżem, dochodzimy do największej i najczęściej odwiedzanej Playa de Mujeres, stąd wybrzeżem próbuję przejść do następnej , Playa Pozo, klapki nie nadają się do takiego spaceru, strasznie tu ślisko, odpuszczam więc sobie i Pozo i ostatnią, właściwą Playa Papagayo, dołączam do mojej drugiej polówki i ucinamy sobie krótką drzemkę na plaży.
Na Papagayo papug nie widzieliśmy, podobnie, jak kanarków na wyspie, w tym ostatnim temacie, sprawa wygląda tak: niegdyś Wyspy Kanaryjskie były pełne dzikich psów, pies po łacinie to canis, stąd nazwa całego archipelagu, kanarki natomiast, zaczerpnęły swą nazwę od wysp- nie odwrotnie. Wracamy promenadą do Playa Blanca, mała miejska plaża / o tej samej nazwie/, zatopiona jest w sieć sklepików, pubów, tapas-barów i restauracji.  Typowy na wyspie tapas, czyli papas arrugadas, małe, mundurkowe ziemniaczki zapiekane w soli, podawane z sosem mojo, czerwonym-paprykowym na powiedzmy ostro, i zielonym- ziołowym, w ten sam sposób podaje się zielone papryczki.
Przy wejściu do portu. Z Playa Blanca przez cały dzień kursują promy na Fuerteventurę i z powrotem, rejs w zależności od operatora promu, trwa 15 lub 25 minut.
Idziemy dalej na zachód, teraz nad miastem górują szczyty Hacha Grande i Pico Redondo, wybrzeże w przeważającej części kamieniste, ale zacisznych miejsc z piaseczkiem też nie brakuje, tu w gratisie widok na Fuertę. A to trzecia z miejskich plaż, Playa Flamingo. Od początku naszego pobytu na wyspie, chcieliśmy wejść na któryś z wulkanów, zobaczyć krater, na Monte Corona nie udało się ale tu w P.B. czekała na nas ta góra, promenadą na wulkan nie dojdziemy, kończy się ona gdzieś za Playa Flamingo.
Monte Roja, niewysoki wulkan /194m/ najlepiej prezentuje się od strony cypla Pechiquera. Podejście na krater nie jest trudne i zajmuje kilkanaście minut, widoki z niego na białe domki P.B. leżące u stóp Hacha Grande, na latarnię przylądka Pechiquera, patrząc na północ widzimy w oddali wulkany Parku Timanfaya,tu jakoś swojsko się zrobiło, ludzie nie w jednym miejscu układają kamienne piramidki ale ja wspomniałam sobie o Krzesanicy. Po obejściu obrzeży wulkanu schodzimy na dno krateru, jego zbocza porośnięte są ubogą florą a tym co przyciąga nasz wzrok są napisy ułożone z kamieni, najczęściej to imiona odwiedzających ale wyznań miłosnych też nie brakuje,
i my pozostawiamy po sobie drobny ślad. I tak właściwie kończy się nasz  pobyt na Lanzarote, wyspa dała nam wszystko to , co stanowi o udanym wyjeździe wakacyjnym, nietuzinkowe krajobrazy i odpowiedni klimat do aktywności i plażowania.
Parę słów  o podwodnych wrażeniach, naszym najsympatyczniejszym towarzyszem był strzępiel Bobo, bardzo ciekawski, a równocześnie fotogeniczny, mieszka on w wodach oblewających Puerto Carmen, nie brakowało płaszczek i węgorzy ogrodowych,
szczególnie ciekawe były torpedo ray /drętwy/, gdy odkopywały  się z piachu, w zakamarkach krewetki i inne takie, uśmiechały się do nas papugoryby, jednak największe wrażenie robiły niezliczone ławice ryb, mniejszych i większych, trochę więcej życia podwodnego można zobaczyć pod linkiem
http://www.youtube.com/watch?v=pIhvsaZ6lDw .

1pix użytkownik pipol odległość 5 km 1pix
KANARY z lotu ptaka
1pix użytkownik rozmusiaki odległość 10 km 1pix
Lanzarote (El Golfo i okolice)
1pix użytkownik pipol odległość 13 km 1pix
Lanzarote (maj 2008)
1pix użytkownik pipol odległość 14 km 1pix

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 23.03.2014 23:27

Irena, ja chyba też kiedyś tu wrócę, dzięki, że zajrzałaś :)))

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3033) dodano 23.03.2014 22:21

tutaj byłam tylko przejazdem....i chyba szkoda....czyli mam po co wracać...i pozdrawiam....

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 08.03.2014 00:00

Baracuda, jestem pewna, że ten świat Cię oczaruje :)

Karol, nas nurkowania bardzo pozytywnie zaskoczyły, oczywiście czytaliśmy opinie, oglądaliśmy różne filmy, ale realia przerosły oczekiwania, takie ławice spotykaliśmy na każdym nurku, a na Flamingo wracaliśmy 2 razy takie były niesamowite wrażenia, poza tym, tak , jak pisałeś - blisko, woda w sam raz, no i bez silnych prądów, polecam :)

Ladek :)

Dziękuję Wam za obejrzenie galerii, komentarze i oceny. Pozdrawiam serdecznie :)

karol użytkownik karol(wpisów:58) dodano 07.03.2014 23:43

Wyspy Kanaryjskie to jeden z bliższych i ciekawych kierunków nurkowych. Niestety jeszcze tam nie byłem a widzę, że szkoda. Fajne zdjęcia, całkiem spora ławica.
Filmik też niezły. Pozdrawiam.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3568) dodano 05.03.2014 10:29

Pamiętam Twój filmik, już wtedy byłam pod wrażeniem:) Super podwodny świat, szczególnie 41,46 i 47:) Mam nadzieję, że wreszcie dam się namówić zejść pod wodę:)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 05.03.2014 00:19

Gabi,tak myślę sobie, że czasem okoliczności sprzyjają, by zdjęcia "robiły" się same, pozdrawiam wiosennie :)))

gabi użytkownik gabi(wpisów:2503) dodano 04.03.2014 12:27

Bartak, co tu dużo pisać, piękna, różnorodna galeria, a Twoje zdjęcia jak dla mnie marzenie,
Gabi

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 03.03.2014 22:12

Nola, bardzo chciałam zobaczyć jakiś krater wulkanu, ten był "pod ręką", zdj.8 też lubię, bardzo często wieczorami było takie chmurne niebo :)

Surykatko, wulkanów na wyspie pod dostatkiem, cieszę się, że znalazłaś coś dla siebie :)

Dispar, te ławice ryb i nas wprowadzały w nieustanny zachwyt :)

Janualia, z wyborem wizytówki mam zazwyczaj problem, tym razem go nie miałam, cieszę się, że spodobało się Tobie wybrzeże wyspy :)

Anek, niech Bobo Cię zachęca, ja też się jeszcze postaram :)

Eljot :)

Dziękuję za miłe komentarze, pozdrawiam Was serdecznie :)))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2735) dodano 03.03.2014 18:05

OOO jak fanie Bobo przez cały tydzień będzie mnie zachęcał do podwodnej przygody:))

janualia użytkownik janualia(wpisów:151) dodano 03.03.2014 09:08

Urokliwa Lazarote w Twojej galerii! Bodo skądinąd sympatyczny, ale... wczoraj umknęła mi zupełnie Twoja galeria... Dużo pięknych widoków wybrzeża. Pewnie któryś z nich przyciągałby bardziej uwagę jako wizytówka :). Pozdrawiam.

dispar użytkownik dispar(wpisów:5302) dodano 02.03.2014 21:15

Fajna galeria.
Podobające fotografie, szczególnie 46 i 47.
Dobra robota.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7135) dodano 02.03.2014 20:46

Bardzo fajna , różnorodna galeria, w której pewnie każdy znajdzie coś dla siebie.Zdobywanie wulkanów to coś dla mnie, choć i piękne wybrzeża robią wrażenie, no ale życie podwodne fascynujące, zwłaszcza ta gruba ryba :) i ogromne ławice mniejszych rybek. Pozdrawiam :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6692) dodano 02.03.2014 13:53

Bardzo fajna galeria:) ładne plaże, fajne widoczki, zwłaszcza te z wulkanu:) Zdjęcie 8 super:)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 02.03.2014 11:14

Paulus, :)

Woja, może komuś się przyda :)

Sniezko, wyspa warta, by odwiedzić ją :)

Magdaleno, i pyszne było, ziemniaczki i papryczki stanowiły jedną z 12 przystawek, które nam podano, począwszy od serów, chorizo, sardeli,przez szaszłyczki i pulpety, na deserze lodowym z gofio i owocach w czekoladzie kończąc, wszystko smakowało wybornie, ale ilość tego , jak na przystawki , dla mnie była za duża,no ale kuchni lokalnej trzeba spróbować :)

Harmony, nas wyspa też zaskoczyła swoimi kolorami :)

Mabro, spacer obrzeżami krateru z towarzyszącymi widokami był przyjemny, będąc na górze już planowałam kolejną wycieczkę - na Hacha Grande widziany na 26 i 32, za wulkanami znajduje się urocze ponoć miasteczko Fermes, z widokami na plaże Papagayo, ale to już przyjdzie nam sprawdzić następnym razem.
A najlepsze nurkowania, z ogromną ilością ryb mieliśmy pod nosem- z plaży Flamingo :)

Rozmusiaku, trzeba to sfinalizować! :)

Mariusz, co do filmiku, chciałabym nauczyć się montować je sama :)

Dziękuję Wam za odwiedziny i komentarze, pozdrawiam serdecznie :)))

mariusz4735 użytkownik mariusz4735(wpisów:180) dodano 01.03.2014 23:57

fajne podwodne widoczki a i filmik na YT też ciekawy :) pozdrawiam

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4488) dodano 01.03.2014 22:08

Bartaczku,ja już to kiedyś sugerowałem :)))

mabro użytkownik mabro(wpisów:176) dodano 01.03.2014 22:05

Obejrzałam dwa razy i przywołałam swoje wspomnienia - ładnie pokazałaś to miejsce, gdzie fajnie się odpoczywa :) Zazdroszczę Ci, że wdrapałaś się na Monte Roja - ja też miałam taki zamiar ale bąble na nogach ograniczyły moje spacerowe możliwości :) No i ten cudny świat podwodny - nie miałam pojęcia, że w okolicznych wodach można zobaczyć tyle stworzonek. A Bobo uroczy :) Pozdrawiam.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2596) dodano 01.03.2014 19:34

Lanzarote na Twoich zdjęciach wygląda bardzo ładnie. Raczej kojarzyłam je z morzem piasku, a tam tyle nasyconych kolorów :) Pozdrawiam.

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3650) dodano 01.03.2014 19:33

Podwodnych widoków zazdroszczę bardzo (film też obejrzałam).
Wybrzeże pięknie pokazałaś, ale mimo to najwięcej czasu spędziłam podziwiając 23. Pysznie wygląda to jedzonko.
Pozdrawiam:-)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3334) dodano 01.03.2014 19:25

Kusi ta wyspa na Twoich zdjęciach:) Pięknie jest. Pozdrawiam:)

woja użytkownik woja(wpisów:556) dodano 01.03.2014 17:56

Świetny przewodnik:-)

paulus użytkownik paulus(wpisów:323) dodano 01.03.2014 17:31

Fajne fotki.

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 01.03.2014 15:06

Kordulo, cieszę się, że widoczki spodobały się Tobie:)

Terezo, dzięki za miły komentarz :)

Wielkopolanko, bardzo się cieszę, że i Tobie podwodny świat przyniósł trochę spokoju, nurkowanie z Bobo dało nam dużo radości, ale masz rację, podwodną Lanzarotę będziemy kojarzyć przede wszystkim z pięknymi ławicami ryb :)

Pipol, mnie też pozostały już tylko wspomnienia :)

Afrodyto, z tymi węgorzami to był mały problem, w rzeczywistości było ich znacznie więcej, ale są one baaardzo płochliwe i szybko chowają się w piasek :)

Zibid, Vivi, Grace, cieszę się, że spodobała się Wam ta galeria :)

Dziękuję, że zajrzeliście, pozdrawiam serdecznie :)))

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4051) dodano 01.03.2014 12:40

Znakomite zdjęcia podwodne. Bobo bardzo przyjacielski. Zdj.42 jest super. Węgorze wyglądają jak rośliny. Super!

pipol użytkownik pipol(wpisów:8939) dodano 01.03.2014 12:27

Fajnie było powspominać :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1864) dodano 01.03.2014 07:56

Pięknie tam! wspaniała prezentacja! przepiękny świat podwodny( także w You Tube) to najlepsza terapia uspakająca! dobrze na mnie podziałała po wczorajszym trudnym dniu! a ławice ryb fantastyczne i oczywiście Bodo uroczy!
bardzo bardzo podobało się!
pozdrawiam gorąco:)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3855) dodano 01.03.2014 06:31

Ciekawe miejsce,piękne widoki,ładna prezentacja.Pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5758) dodano 01.03.2014 06:13

Pyszne widoczki. Pozdrawiam

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 01.03.2014 00:29

Przemku, może być na wiosnę .. i tak jestem ciekawa Twoich wrażeń z tego miejsca, no i opisów! :)))

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 01.03.2014 00:27

Paweł, do Hr weź maskę, fajkę i płetwy- koniecznie, jestem pewna, że odkryjesz nowy świat, a Lanzarote jest ...cudna, pozdrawiam :)))

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 01.03.2014 00:14

Herika, Lanzarote warte jest poznania, takiego własnego, co do zanurzenia namawiam... inny świat, pozdrawiam :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6078) dodano 01.03.2014 00:08

Moja Lanazarote dopiero na wiosnę - utknąłem w Transylvanii, a potem poniesie mnie pewnie do Szkocji...;)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 28.02.2014 23:59

Andred, namawiam, jak umiem, ale czy umiem- nie wiem, chyba obejrzałeś filmik?
Prawdziwy świat podwodny ... u mnie?... toż to /że tak rodzinnie z Pomorza/ nie może być, ale ok.
Namawiam na zanurzenia w ten niepowtarzalny świat i jeśli coś służę swoimi doświadczeniami, a miałam pod górkę...opłaciło się . Pozdrawiam :)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7220) dodano 28.02.2014 23:56

No jest tam cudnie, ba ... nawet bardzo cudnie. Widoki rewelka i wszystko świetnie pokazane:)))
Papugoryby ... pierwszy raz czytam taką nazwę i widzę takie ryby, wyglądają one całkiem sympatycznie ... człowiek tutaj zawsze czegoś nowego się dowie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 28.02.2014 23:46

nawet zachęcająca ta galeria do wyjazdu:) nurkowanie super sprawa, kiedyś fajnie byłoby tego doświadczyć. pozdrawiam:)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 28.02.2014 23:44

Achemar-5... :)))

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 28.02.2014 23:42

Przemku... sorry...naszą uwagę przykuł "kreci hotel"... czekam na Twoją Lanzarote ... pozdrawiam :)))

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 28.02.2014 23:38

Bartak, muszę spróbować kiedyś tego podwodnego świata, takiego prawdziwego jak u Ciebie.

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 28.02.2014 23:28

Andred, Ty namawiasz mnie swoimi amerykańskimi kadrami i może namówisz , tak sobie myślę, że moje namawianie jest trochę łatwiejsze, ale zdecydowanie warto, pozdrawiam :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6078) dodano 28.02.2014 23:26

Bahia Blanca Rock. Niedaleko Castillo de las Coloradas...:)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 28.02.2014 23:23

Przemku, a któryż to? :)))

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 28.02.2014 23:19

Niektóre kadry widziałem na własne oczy, ale tych podwodnych jeszcze nie, a szkoda, bo warto.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6078) dodano 28.02.2014 23:15

Hmm, a gdzie zdjęcie mojego ulubionego aparthotelu??
;)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 28.02.2014 23:12

Olaf, rafy Morza Czerwonego są jedyne w swoim rodzaju, życzę kolejnych podwodnych fascynacji, na prawdę warto, pozdrawiam :)))

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 28.02.2014 23:04

Rozmusiaku... a dziękuję, właśnie tak sobie pomyślałam, jutro jest taka nasza imprezka... ech , może kiedyś połączymy swoje ekipy? :)))

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 28.02.2014 22:50

Anku, znasz to powiedzenie: "życie zaczyna się po 40-ce" ?...dla mnie w tym temacie, takie właśnie były początki, wcześniej nigdy do głowy by mi nie przyszło, bym mogła głowę pod wodę wsadzić. Powiem Tobie jedno, to nie o odwagę chodzi, lecz o motywację. Masz absolutną rację, w "abc" to nie do końca jest to, ale jest dobrym początkiem do zejścia głębiej.
Bobo...on był niesamowity, a wyspa... pokazałam , jak widziałam.
Cieszy,że galeryjka spodobała się, ja mam trochę większe zaległości.
Cudowna zima na Twoim avatarze, pozdrawiam :)))

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 28.02.2014 22:29

ładnie :) ja raz tylko miałam okazję podziwiac świat podwodny w Egipcie i było to niezapomniane przeżycie i mam nadzieję że kiedyś jeszcze uda mi się coś podobnego zobaczyc, świetne te na 45, 46, 47 :)
pozdrawiam :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4488) dodano 28.02.2014 22:26

Gratuluję kolejnego bardzo udanego albumu z Kanarów :)
Pozdrawiam .

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2735) dodano 28.02.2014 22:23

Zawsze ciekawił mnie podwodny świat, nigdy nie miałam może nie tyle okazji ale co odwagi by zejść tam i samej się przekonać jak wygląda, znam tylko pływanie po powierzchni z fajką, ale to jakoś nie podpasało mi...Sympatyczny ten Bodo. Masz rację faktycznie na wyspie jest wszystko co potrzebne do udanego wypoczynku. Pozdrawiam i dodam ze w może przegapiłam jakieś galerie w tym tygodniu, ale to jest druga galeria która bardzo mi się podoba.