Liptowska Mara jest największym zbiornikiem wodnym Słowacji, powstała dzięki wybudowaniu 1350 - metrowej zapory na rzece Wag.Położenie w Kotlinie Liptowskiej otoczonej niemal ze wszystkich stron pasmami Tatr Zachodnich i Wysokich, Tatr Niżnych i Gór Choczańskich, czyni z niej miejsce wyjątkowo malownicze i o dużym potencjale turystycznym. Wokół jeziora nie brakuje chętnych do biwakowania na dziko, do plażowania, łowienia ryb i uprawiania sportów wodnych. Przemysł turystyczny kwitnie także dzięki rejsom stateczkami spacerowymi i usytuowanej nieopodal, popularnej wśród Polaków „Tatralandii”. Ta ostatnia „atrakcja” zupełnie nas nie interesowała,  w razie niepogody lub fizycznej niedyspozycji, bądź po prostu w ramach urozmaicenia wolałam odszukać ciekawe miejsca wokół jeziora,  a tych naprawdę nie brakuje. W ramach jednodniowej objazdówki wybraliśmy najpierw odwiedziny Demianowskiej Jaskini Lodowej położonej w Tatrach Niżnych. Jaskinia ma charakter przejściowy między krasowym , a lodowym, na początek poruszamy się więc obszernymi korytarzami i komorami pośród różniastych stalaktytów, stalagmitów, polew kalcytowych itp. Owszem, widziałam sporo jaskiń  z o wiele bardziej imponującą szatą naciekową, ale i tu jest na co popatrzeć.
Obcy - ósmy pasażer Nostromo ;) Cała wycieczka trwa zaledwie 45 minut i niestety odbywa się w dużych, kilkudziesięcioosobowych grupach. My  tradycyjnie ciągnęliśmy się przy końcu. No ale formy krasowe nie są tu główną atrakcją... Dopiero w ostatniej części jaskini wkraczamy do krainy Królowej Śniegu. Lodowe nacieki to to na co czekałam. Pośrodku lata bardzo chętnie ogląda się takie obrazki,  a chłód około 0 °C jest przyjemną odmianą od upałów panujących na zewnątrz, choć akurat tego dnia za gorąco nie było.
Jak przeczytałam na stronie Zarządu Jaskiń Słowackich www.ssj.sk , warunki sprzyjające utworzeniu lodu powstały tu dzięki naturalnemu zasypaniu niektórych otworów, co ograniczyło wymianę powietrza pomiędzy jaskinią a powierzchnią terenu. Chłodne powietrze będąc cięższym gromadzi się w dolnych partiach jaskini. Przesiąkająca  woda zamarza w wychłodzonych korytarzach i salach. Dla mnie spacer w takich okolicznościach trwał stanowczo za krótko, a ludziom się jakoś dziwnie spieszyło do wyjścia, nie pojmuję. Pora opuścić to niezwykłe miejsce, mnie tam dziwy podziemnego świata zawsze fascynują... Kolejny przystanek na trasie naszej wycieczki to Svätý Kríž ze swoim artykularnym, ewangelickim kościołem, należącym do największych drewnianych kościołów w Europie. Wybudowany w roku 1693  w Paludzi, a w XVIII w. przebudowany. W trakcie budowy zbiornika Liptowska Mara w latach 1974-1984 został rozebrany, zrekonstruowany i ponownie zbudowany na obrzeżach miejscowości Svätý Kríž. Wstęp jest wolny, ale dobrze jest wspomóc renowację świątyni kupując kartki czy składanki, tym bardziej ,że wewnątrz zdjęć nie wolno robić, a doprawdy warto tam zajrzeć. Uwagę zwraca barokowy ołtarz, pochodzący z pierwotnego wystroju z 1693 r. Piękne są też dwupiętrowe chóry okalające kościół, ozdobione malowidłami.Trochę przypominało mi to wrażenia z Kościoła Pokoju w Świdnicy.
Następnym punktem programu był gotycki XIII-wieczny kościółek  w Ludrovej-Kut. Trochę się go naszukaliśmy. Wiedziałam z netu,że jest pw. Wszystkich Świętych i że powinien być otwarty dla zwiedzających.Zajeżdżamy do Ludrovej, a tu kościół zamknięty na głucho.  Coś mi nie pasowało,że on aż taki stary, w dodatku przez szybkę ołtarz nijak niepodobny do tego co gdzieś wpadło mi w oko w sieci. Ale miejscowość się zgadza, i w dodatku kościół pod wezwaniem Wszystkich Świętych. Zrezygnowani wracamy do głównej drogi i nagle gdzieś w polu za drzewami wystaje jakaś niepozorna wieżyczka... Bingo! Wchodzimy do środka i to jest właśnie to o co mi chodziło. Prosty ołtarz i prezbiterium ozdobione średniowiecznymi freskami. Surowe, zniszczone wnętrze wieje autentycznością. Natynkowe malowidła przedstawiają sceny  z Biblii. Najstarsze, najgorzej zachowane w nawie głównej pochodzą z XIV w., a te w otoczeniu ołtarza z XV w.
Nie są w najlepszej kondycji, ale może tym bardziej warto odwiedzić to miejsce i zapłacić symboliczną opłatę 1 euro za wstęp (+1 euro za fotografowanie). Mnie się bardzo podobało, ale to pewnie dlatego ,że generalnie lubię freski. Niebo się chwilowo rozjaśnia,a  dzień się na razie nie skończył, postanawiamy więc odwiedzić jeszcze jedno ciekawe miejsce. W okolicach miejscowości Bobrovnik nad brzegiem Liptowskiej Mary stoi sobie malownicza wieża , pozostałość po 13-wiecznym wczesnogotyckim kościele, dziś przerobiona na kawiarenko-bufet. Z brzegu roztaczają się przyjemne widoki na jezioro i otaczające je góry. Trzeba przyznać ,że wieża kościółka ładnie się komponuje z otoczeniem. Grzejemy się w ulotnych promykach słonka i podziwiamy błękity.
Za chwilę zachmurzy się znów na dobre, ale my kierujemy się pod górkę zwiedzić skansen archeologiczny Havranok. Wieża kurczy się w oczach, zresztą jezioro też jakieś mniejsze z tej perspektywy... Skansen jest rekonstrukcją osady z 2-1 w. p.n.e. Z tego co zrozumiałam z tablicy informacyjnej, powstał dzięki odkryciom archeologicznym podczas budowy zbiornika Liptowska Mara. Położenie skansenu jest bardzo podobające, gdyby tylko jeszcze pogoda była odrobinę stabilniejsza. Zaglądamy do chaty. Gospodarze trudnili się jak widać  tkactwem...
oraz garncarstwem...
Aż dziw bierze,że te pierwotne ludzie takie sprytne były ;) Wyżej na wzgórzu dotarliśmy do ichniejszej świątyni. Brama wejściowa i ten dziwny, intrygujący dołek... Przypuszczam,że w tym dołku rytualnie dobijali ofiary,  a były nimi nie tylko zwierzęta, ale i ludzie. Składano w ofierze także biżuterię i żywność. Wokół na palach porozstawiano czaszki zwierząt... ... a pale są rzeźbione niezrozumiałymi dla mnie symbolami. Ale generalnie coś tu wisi w powietrzu...
A to wieża obserwacyjna... Dalej napotykamy na rekonstrukcję drewniano-ziemnego średniowiecznego grodu ... ...z ładnym rzutem oka na okolicę. I taka to była wycieczka. Dla tych co lubią pogapić się w wodę, polecam jeszcze przedwieczorną nasiadówkę nad brzegiem jeziora. W zachodzących promieniach słońca świat fioletowieje i staje się coraz spokojniejszy. I tylko mewy się drą do snu nad Liptowską Marą...
Dobranoc :)

Partizanska Lupca 2011 r
1pix użytkownik magdar odległość 6 km 1pix

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 08.12.2013 21:34

Benko - nie piłam słowackiej gruszkówki, chyba muszę to nadrobić następnym razem :)

benko970 użytkownik benko970(wpisów:148) dodano 08.12.2013 18:07

A co do Słowacji to jeszcze muszę napisać że często tam bywam bo...czas tam wolniej płynie , nie ma dużo ludzi w fajnych miejscach oraz można kupić pyszne knedle oraz gruszkówkę !!

Pozdrawiam !

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 08.12.2013 15:01

Surykatko,samolotem blisko,szybciej niż samochodem na Słowacji:))))Sle pozdrowienia:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 08.12.2013 13:38

Skuzo - na Słowacji pięknych jaskiń nie brakuje, choć ta w mojej opinii do najpiękniejszych w tym kraju nie należy, ale na pewno jest oryginalna ze względu na tę końcową lodową część, jak ktoś nie widział lodowej jaskini to uważam ,że warto to zobaczyć :) No ale góry to jest to co na Słowacji przyciąga najbardziej, przynajmniej mnie, ciągle jest coś do odkrycia, ciągle są nowe szlaki do pokonania, nowe szczyty do zdobycia, ech... się rozmarzyłam...
Mówisz ,że masz daleko na Słowację? Haha :))) A Wyspy Zielonego Przylądka to są bliżej? :D
Pozdrawiam ciepło:)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 08.12.2013 00:04

Jaskinia powala,w takiej lodowej nigdy nie byłam,teraz wiem po co jechać na Słowację,podziwiać góry,jaskinie i ruiny...tylko czemu to tak daleko:)))Pozdrawiam serdecznie:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 07.12.2013 23:56

no jaskinie w ogóle są niesamowite, zwłaszcza takie które ogląda się w pozycji horyzontalnej :)

amaranta użytkownik amaranta(wpisów:144) dodano 07.12.2013 23:48

niesamowita ta jaskinia :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 07.12.2013 23:44

Markopol- dokładnie, ile by się człowiek nie uczył, to i tak coraz głupszy, ja widzę po sobie :))) głupieję strasznie na stare lata...
A z tym morzem ...to wiesz...nic nie jest do końca takie jak nam się wydaje, nie wszystko złoto co się świeci, a nie każdemu psu - Burek :)))
Dobra, ja już powinnam iść spać, bo bredzę. Dzięki ,że wpadłaś do mnie.
I ja pozdrawiam ciepło :)))

markopol użytkownik markopol(wpisów:1489) dodano 07.12.2013 23:24

Czas coś napisać bo przegląd zrobiłem już dawno,tylko natchnienia do pisania nie było.
Człowiek ciągle się uczy a na końcu i tak zgłupiej. Widzę teraz że nad morze nie trzeba jechać na morze :)
Jaskinia mi się podobała a szczególnie te lodowe nacieki.Skansen też mi pasuje .
Pozdrawiam ciepło

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 07.12.2013 19:54

Witaj Benko:) Dzięki za odwiedziny, skoro mówisz,że powinno być więcej słowackich klimatów, to ja się postaram,żeby było :)

benko970 użytkownik benko970(wpisów:148) dodano 07.12.2013 18:36

Odprężająca galeria i do tego lubię Słowackie klimaty . Powinno być ich więcej .

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 06.12.2013 20:19

Marcin - dzięki za odwiedziny, okolica warta jest poznania i przedreptania, pozdrawiam :)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1790) dodano 06.12.2013 14:26

bardzo malownicze miejsce, i jaskinia super.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 05.12.2013 21:54

Aiarenowe-opowiesci - lata już nie te,żeby tak dzień w dzień śmigać po górkach, czasem trzeb odpocząć. Miło ,ze wpadłeś, pozdrawiam serdecznie:)

aiarenowe-opowiesci użytkownik aiarenowe-opowiesci(wpisów:164) dodano 05.12.2013 14:42

...i jak tu odpocząć od górskich wędrówek jak wkoło same góry, toż to grzech :D
ja też lubię połączenia wodno-górskie ;)
jaskinie i kościółek zaje...fajny
pozdrawiam serdecznie

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2658) dodano 04.12.2013 14:39

Zdolna bestia ze mnie, obczaiłam;)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 03.12.2013 21:28

Nola - jeśli chodzi o jaskinie jestem całkowicie nieobiektywna, lodowe nacieki fajnie się prezentują, to prawda, lodu to było tam stosunkowo mało, tylko w sumie w ostatniej komorze, ale dobre i to :)

Magdar - masz rację, a kto ma rację stawia piwo i kolację :)

Anek - w razie problemów ze zrozumieniem, można posługiwać się obrazkami, zdjęć tam sporo, nie wiem czy już obczaiłaś, najlepiej skorzystać z mapki na tej stronie i tam sobie wybrać po lokalizacji miniaturki kościołów :)

Tamo - nie byłam wewnątrz kawiarenki, więc nie wiem jak ją urządzono, parasole były na zewnątrz, może kawiarenka to tylko mój wymysł?, może to zwykła mordownia ;), przepraszam - pijalnia piwa :)

Rozmusiaki - Słowacy mają sporo fajnych jaskiń. Wejście do tych co Ci podałam oczywiście płatne, a jak się chce fotografować, to naprawdę nietania impreza się robi z tego, ale dla miłośników jaskiń takie drobnostki nie mają znaczenia ;)

Dzięki za odwiedziny w mojej galerii i pozdrawiam :))

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4135) dodano 03.12.2013 20:20

Surykatko,dzięki za info .
Tak ,lubię jaskinie i zapewne w przyszłości skorzystam z propozycji danej przez Ciebie,natomiast najgorsze to to,że w tym roku,gdy jechałemdo Budapesztu,to postanowiłem nie jechać autostradą,więc jak się juz domyslasz,przejeżdżałem przez Ruzomberok i widziałem zjazd do Parku,ale nie skorzystałem i teraz wiem,że mogę żałować.Ale co się odwlecze,to nie uciecze :)
Czy wejście do jaskiń było/jest płatne ?

tama użytkownik tama(wpisów:2966) dodano 03.12.2013 14:36

Kawiarenka w wieżyczce, ciekawe jak tam ją urządzili. Surowe wnętrze z freskami, oczywiście mi się podoba. I lodowe bajerki, jak klatka stop - zamarznięty ruch.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2658) dodano 03.12.2013 14:35

Surykatko wiem, zajrzałam do spółki z google translatorem. A niby podobny język.

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 03.12.2013 14:24

Ślicznie tam .Pozdrawiam :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6484) dodano 02.12.2013 23:14

Nie przepadam za jaskiniami aż tak bardzo, ale taką lodową to chętnie bym odwiedziła, bo pięknie się prezentuje:)
Kościółek na 29 też fajnie wygląda:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 02.12.2013 22:32

Tyle,że po słowacku :)))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2658) dodano 02.12.2013 22:23

Jasne że tak, zresztą to chyba widać w moich galeriach:P Dziękuję, łapię i spadam czytać. Pozdrawiam i może kiedyś do zobaczenia w tamtych stronach

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 02.12.2013 22:21

Anek - interesują Cię takie klimaty, to proszę bardzo, podzielę się moim odkryciem zacnej stronki: : http://www.apsida.sk :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 02.12.2013 22:19

Paweller - coś w tym jest co mówisz, chmury dodają dynamiki i majestatu tym krajobrazom, czasem czyste niebo jest po prostu trochę nudne :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2658) dodano 02.12.2013 22:11

Surykatko a cóż to za strona z kościołami średniowiecznymi? ups wtrącam się ;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 02.12.2013 22:10

Mam wrażenie, że te kłębiaste chmury dodają niesamowitego uroku temu miejscu ..., góry wokół bardzo zacne:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 02.12.2013 22:00

Aha, wszystkich ciepło pozdrawiam :))))

Ale fajnie się dwa słoneczniki spotkały :)))
Annuus - faktycznie każdy znajdzie tu coś dla siebie.Dla miłośników zbiorowego moczenia tyłków w gorącej wodzie są jeszcze baseny termalne :) Ty widzę wolisz chłód jaskini... Ale fajnie,że Tobie podobało to , a innym owo :)

Margo - kościółek też mi się bardzo spodobał, a radość z jego poznania była tym większa, że z trudem go odnaleźliśmy :)

Wojzsl - trudny masz nick :), ciężko literek nie przestawić...ale cieszę,że wycieczka się podobała i że wyróżniłeś fotkę (29), którą zrobiłam moim szalonym kompakcikiem Fuji :)

Heriko - a masz fotki z tej kąpieli??? dawaj, jak jeszcze o zachodzie słońca to zrobisz furorę :)))

Romano - no właśnie, woda w połączeniu z górami to zawsze musi się podobać i w dodatku jest w czym wybierać wokół :)

Anek -dzięki, ale akurat widziałam obie te jaskinie i Dobszyńską i Bielańską :). Jestem bardzo łasa na tego typu dziury, a na Słowacji pięknistych nie brakuje... Zresztą też lubię ten kraj jak Ty, przede wszystkim za to ,że tyle mają gór, za jaskinie w drugiej kolejności, za zamki pewnie w trzeciej.... i za całą resztę w czwartej :)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8743) dodano 02.12.2013 21:47

Surykatka, wiem ale.....nie powiem :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6931) dodano 02.12.2013 21:39

Pipol - dlaczegóż to, ach dlaczegóż? :)
Każda jaskinia jest fajna - takie jest moje zdanie.

Małgoś - wiesz co, tych lodowych nacieków mogłoby być więcej, nie pogniewałabym się, ale dobre i to. Ja byłam jeszcze z lodowych jaskiń w Dobszyńskiej na Słowackim Raju (nie wiem czy byłaś?), ale tam mimo ,że masa lodu była większa, to stanowiła raczej jednorodną bryłę, najpierw tunel w lodzie , a potem lodowa platforma, brakowało mi właśnie takich lodowych nawisów, dlatego ta chyba bardziej mi się podobała. Zimą to musi być super widok, ale chyba wtedy zamknięta dla zwiedzających.
Kościółek z freskami wyczaiłam w sieci i tę wieżę nad jeziorem też, zresztą znalazłam fajną stronkę ze średniowiecznymi kościołami na Słowacji, jakbyś była ciekawa, to Ci podam. Mnóstwo odkryć tam dokonałam, tylko nie zdążyłam namacalnie stwierdzić. A ze słowackim morzem to się różne hece wiążą. I fajne jest rzeczywiście :)

Marekpic- dzięki!

Patryk - to się cieszę,że pokazałam Tobie nieznane miejsce, w końcu blisko też może być ciekawie :)
a jaskinie to oczywista oczywistość ;)

Jarku - teraz to powoli można już kłaść się spać, chociaż dla mnie to bardzo wczesna pora...
Czyli jest coś czego nie znasz , to miło :), fajnie,że jakieś fotki wpadły Ci w oko. Żeby nie było, ogłaszam wszem i wobec, fotki jaskiniowe są wyłącznie Miśka, na moje wypociny to szkoda by było pieniędzy, bo opłata za fotografowanie niemała. Za to wizytówka mojego autorstwa.

Magda - no właśnie ten kościółek miał w sobie coś, nie powiem :) To terenowy oddział muzeum w Liptowskim Mikulaszu. Nie spełnia roli świątyni, z tego co wiem okazyjnie odbywają się tam koncerty.
A co do słowackiego morza. No dobra, skoro Małgoś i Ty się domagacie to Wam powiem. Sama tego nie wymyśliłam :). Słyszałam takie określenie tu i ówdzie.
Ale bezpośrednie zdarzenie , który mnie dotyczyło, było dość zabawne. Kiedyś wróciliśmy z Miśkiem z urlopu i spotykamy mojego kolegę z żoną. On pyta gdzie byliśmy, mówię : na Słowacji. Na co ona: słyszałam,że na Słowacji są wąskie plaże... kolega się zmieszał i mówi do niej: na Słowacji, nie w Słowenii :DDD

Gabi - atrakcji wokół jeziora nie brakuje, chociaż słowo "wokół" jest pojęciem względnym, więc jakby co to nad samym jeziorem nie było, rundka do zaliczenia tych miejsc z naszej bazy w Prosieku, to niecałe 100 km. Ale fajnie,że aż tyle Ci się spodobało :)

Rozmusiaki - jeśli lubisz jaskinie, to w Dolinie Demianowskiej są dwie. Proponuję kolejność: najpierw Lodowa, potem Wolności (koniecznie trasa okrężna), wtedy ta pierwsza rozbudzi Twoją ciekawość, a w tej drugiej się zakochasz :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2658) dodano 02.12.2013 21:34

Z przyjemnością obejrzałam, całkiem spore to jezioro i góry wokół, w jednym miejscu to co lubię. Będę musiała latem nadrobić zaległości i przy okazji zobaczyć to "morze" Lubisz lodowe jaskinie to masz też dość blisko Dobrzyszyńską całkiem sporą i "zwykła" bez lodu Bielańską z ciekawymi stalaktytami, stalagmitami i innymi formami, polecam odwiedziny w obu. Ładny ten kościółek, Twoja galeria stanowi dla mnie kolejny argument do przekonywania wszystkich wokół o urokach Słowacji. POzdrawiam

romana użytkownik romana(wpisów:5171) dodano 02.12.2013 20:55

Bardzo fajnie położone jest to jezioro. Gdzie nie spojrzeć to góry naokoło. Czyli coś w sam raz dla mnie :)
Lodowa część jaskini najbardziej mi się podobała.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 02.12.2013 20:17

dawno, dawno temu kąpałam się w tym jeziorze;) w jaskini też byłam, ale w sumie za wiele nie pamiętam. fajnie było sobie przypomnieć;) ale najbardziej podobała mi się ta kapilca z freskami, zdjęcie 21 świetne:)

wojzsl użytkownik wojzsl(wpisów:277) dodano 02.12.2013 20:13

Piękną wycieczkę nam zafundowałaś wokół Liptowskiej Mary. Na letnie wakacje przewodnik jak znalazł. Dzięki. Super fotka 27 i 29

margo użytkownik margo(wpisów:2541) dodano 02.12.2013 19:23

Bardzo ciekawa i urozmaicona galeria. Żadnego z tych miejsc nie znam, a widzę, że warto byłoby poznać. Zdecydowanie kościółek z freskami wiedzie prym w tej galerii. Pozdrawiam.

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 02.12.2013 17:04

Ciekawie jest nad tym jeziorem. Każdy znajdzie tam coś interesującego dla siebie.
Mi najbardziej spodobała się jaskinia i kawiarenkowo - bufetowa wieża z widokiem na jezioro.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4135) dodano 02.12.2013 16:48

Ładne miejsce,a na jaskinie już mam smaczek :)
Zapisuję w kapowniku :)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2412) dodano 02.12.2013 09:14

A ja już od kilku lat wybieram się bezskutecznie do Tatrolandii właśnie, dzięki Twojej galerii wiem, że znajdę tam wiele innych atrakcji, jaskinia lodowa niesamowita, kościołek drewniany uroczy, freski śliczne, no i te przyjeziorne widoczki. Dzięki za tę galerię.
Gabi

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 02.12.2013 07:54

7 fajne, a z części lodowej 14 najbardziej mi się podoba. Kościółek z 21 bardzo urokliwy. Spokojnie mógłby udawać gruzińską cerkiewkę;-)
O słowackim morzu nigdy nie słyszałam. Dzięki wielkie za poszerzenie horyzontów:-)
Pozdrawiam ciepło:-)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5195) dodano 02.12.2013 07:40

Jak to dobranoc. Ja dopiero co wstałem i mam się kłaść znowu do spania???
A może to i dobry pomysł.
Tylko ta praca.

Fajna wycieczka.Tego kościółka z freskami nie znałem. Bardzo ciekawe malunki.
Lodowa część jaskini udanie sfotografowana.
Nie podejrzewam, ze to Twoje zdjęcia. Gratuluję więc Miśkowi.
Bardzo fajna też wizytówka.
Ogólnie podobająca galeria.

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4706) dodano 01.12.2013 23:10

Fajnie, że pokazałaś kompletnie nieznane mi miejsce. 29 faktycznie wygląda jak nad morzem. Najfajniejsza oczywiście jaskinia

marekpic użytkownik marekpic(wpisów:629) dodano 01.12.2013 23:04

pięknie!

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6101) dodano 01.12.2013 23:04

Elu, chyba mieliście więcej szczęścia w jaskini. Nie było tylu lodowych nacieków jak zwiedzałam ją parę lat temu więc byłam trochę rozczarowana tym określeniem... Lodowa. Bardzo mi się podoba kościółek z freskami i wieża nad jeziorem, szczególnie na fotce z wizytówki. Nie wiedziałam, że Słowacy mają takie fajne "morze" ;)
Pozdrowionka serdeczne :)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8743) dodano 01.12.2013 22:55

Nie powinnaś publikować foto 12 ;))